Skocz do zawartości

Jak u Was wygląda przegląd techniczny przyczepki z najazdem?


kettenhund

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie juz drugi raz chcieli sprawdzic najazd poprzez cofanie ....Za kazdym razem przyczepka poslusznie poddaje sie i cofa oczywiscie bez blokowania kół. Zdaniem pana majstra najazd zepsuty.Bo w tył powinna sie blokowac wg niego :przyczepa: Co gorsza jest to jedyny zaklad w mojej wsi z uprawnieniami do bad przyczep(pow750kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety masz problem gdyż jak najazd będzie blokował to jak cofnąć na odpowiednie miejsce postoju, dawniej była blokada przy cofaniu ( aby koła nie blokowały ) ,a teraz układ jest tak skonstruowany, że do przodu hamuje a do tyłu swobodnie można jechać.Trzeba tego diagnostę wysłać na przeszkolenie. :przyczepa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kettenhund, myślę że diagnosta ma rację. Normalnym sposobem sprawdzenia skuteczności hamowania w przyczepach z urządzeniem najazdowym jest właśnie taki jak opisałeś, czyli wjazd na rolki a następnie delikatne cofanie autem (tylko tyle by uruchomić hamulce - nie potrzeba wcale dużej sily). Jeśli u Ciebie zamiast blokowania kól przyczepka wyjeżdża z rolek to najprawdopodobniej masz zatarte suwadło w urządzeniu najazdowym lub sprężynę gazową. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Mrsulki już dwa razy sprawdzali mi hamulec. Czyli wjazd na rolki i delikatnie cofamy aby suwadło się schowało. Przypominam że koła kręcą się do przodu więc hamulec musi zadziałać!

Jeśli chcieli by sprawdzić przyczepę profesjonalnie to pneumatycznie wciskają najazd, tylko to dużo roboty dla nich a efekt ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale koledzy zapomnieli że rolki kręcily koła do przodu i hamulec MUSI zadziałać, a nie sprawdzają krecenia się kół do tyłu gdyż hamulce w przyczepie sa tak skonstruowane aby hamowały TYLKO do przodu, w starych przyczepach oraz Polskich hamulec działał w obu kierunkach. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest śmiech na sali :ok: żeby przegląd na parkingu robił facet który nawet zielonego pojęcia nie ma :ok:.

 

Nie masz innej stacji w okolicy? Jedź do kogoś kto ma przynajmniej blade pojęcie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze popytac o inne stacje.Rok temu byla tylko ta jedna do bad przyczep pow 750kg.Teraz zbliza sie termin badania dlatego zaczepiam Was jak to wyglada prawidlowo. Mam teraz argumenty do kontry , wiec jak sie bedzie stawial , poprosze jego zwierzchnika zeby skorygowal jego wiedze. Albo ewentualne info (czytaj: naskarżyc) do instytucji ,która daje im uprawnienia do wyk badań.(nawet nie wiem co to za instytucja :ok: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z przeglądu. U mnie wyglądało to tak, że wjechałem na halę, facet zaciągnął ręczny hamulec i kazał mi ruszyć, potem sprawdził światła i to był cały przegląd. Nawwet nie popatrzył czy mam przeciwmgielne, które podobno teraz są obowiązkowe. Nie było też gadania o tablicach wyróżniających. Ogólnie spoko :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawwet nie popatrzył czy mam przeciwmgielne, które podobno teraz są obowiązkowe. Nie było też gadania o tablicach wyróżniających.

Co do przeciwmgłowego, to jest obowiązkowe od pewnego rocznika przyczepy- osiemdziesiąty któryś rok- nie wiem dokładnie. Natomiast tablice wyróżniające są zbędne.

 

Generalnie obowiązkowo musi być:

- z tyłu trójkąty czerwone odblaskowe

- po bokach min po dwa odblaski żółte

- z przodu dwa odblaski białe + białe pozycyjne

- sprawny hamulec najazdowy (mi sprawdzali nawet, czy równo bierze)

- opony w normie

- zgodność nr ramy, MW i DMC w dowodzie z tabliczką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.