Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, lbuster napisał:

Kolejne pytanie, to jak odbezpieczyli blokadę kierownicy? Kluczyki w stacyjce? Czy jakiś inny patent?

 

19 minut temu, Piotrekm13 napisał:

A mnie bardziej martwi jak Mazda skręca.... Chyba że w Mazdzie ktoś siedzi ;)

 

 

nie wiem dokładnie jak tu, ale wiem że w smarcie takim ,,dyszlem,, automatycznie rozpina się przekładnie kierowniczą, jedzie wtedy jak zwykła przyczepka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, jacekzoo napisał:

 

 

 

nie wiem dokładnie jak tu, ale wiem że w smarcie takim ,,dyszlem,, automatycznie rozpina się przekładnie kierowniczą, jedzie wtedy jak zwykła przyczepka

Tak nie da rady. Jak rozepniesz przekładnie to koła będą się ustawiały jak chcą. Przekladnia musi być spięta z dyszlem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, peja76 napisał:

Tak ale tu wychodzi jak by miał za sobą przyczepę z obrotnicą, a to inna sztuka cofania niż z jedno ośką.

Tak, masz rację, tutaj to mogłoby się odbywać tak, jak w poniższej ciężaròwce z przyczepą ze skrętną osią:

image.thumb.png.4cadcee825394a348e002a51164ecb03.png

Źródło.

Jednak nie wiem, czy Mazda z tym dyszlem jest tak skrętna - nie wygląda na to.

Czyli jest to przerost formy nad treścią, ponownie wygrywa tradycyjny zestaw :winner:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, peja76 napisał:

 

Jeżeli to działa tak, jak na powyższym filmie, to według mnie cofanie nie jest możliwe po łuku, nawet podczas cofania na wprost koła mogą się skręcić :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lbuster napisał:

Jeżeli to działa tak, jak na powyższym filmie, to według mnie cofanie nie jest możliwe po łuku, nawet podczas cofania na wprost koła mogą się skręcić :niewiem:

Wydaje mi się ,że nawet podczas jazdy na wprost, przy mocniejszych skrętach, pochylonej nawierzchni, różnych oporach toczenia na poszczególnych kołach istnieje ryzyko że będą próbowały skręci inaczej niż w kierunku ciągnięcia. Szczególnie przy prędkościach bliskich zeru. 

Wystarczy wyobrazić sobie pchanie samochodu po nierównym terenie, lub jak jedno koło jest w dołku, jak nikt kierownicy nie trzyma. 

Do podholowania kilka kilometrów pewnie da radę, czasami coś tam z tyłu szarpnie, bujnie, ale mamy samochód "na sztywno" więc ostatecznie i tak musi jechać za nami. 

Na dłuższą metę wydaje mi się to możliwe tylko, jeśli mamy dyszel zintegrowany z przekładną/drążkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Na dłuższą metę wydaje mi się to możliwe tylko, jeśli mamy dyszel zintegrowany z przekładną/drążkami. 

Też mi się tak wydaje :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, peja76 napisał:

Znajomy był w Kalifornii i zrobił mi parę fotek kamperów, nie jest tego dużo ale zawszę, podzielę się z wami tymi zdjęciami;)IMG-20220425-WA0007.jpg

 

IMG-20220425-WA0009.jpg

 

Pamiętam jak w latach 90' ruscy targali z Niemiec do siebie Łady. Dokładnie wyglądało to tak samo, tylko osobówka ciągnęła osobówkę. Jestem prawie pewny, że dyszel był przypięty na sztywno i skręcało toto na zasadzie wymuszenia siły. Kluczem do zagadki może być to, że ciągane są tylnonapędówki.

Przy Mazdzie jest na pewno dodatkowa instalacja elektryczna ( raczej tylko oświetlenie bo niewielka wtyczka ) i widać jakieś zrywki (?) pod orczykiem. Prawdopodobnie aktywacja układu hamulcowego w razie odczepienia :hmm:  To takie moje przemyślenia  :zarowka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

19 godzin temu, lbuster napisał:

jak to hamuje? 

Mała wskazówka

hitch.thumb.png.8995f10616f6ca55a4fe0d251cd56cb0.png

 

https://www.blueox.com/recreational-tow-bars/

ogólnie:

 

wersja z hamulcem elektrycznym

patriot.thumb.png.a154bc6cea3c2749eb8a3f15cdd84dc6.png

 

wersja z hamulcem pneumatycznym

1542918713_rvbrake.thumb.png.46a0c6b8a2e3ad1f154c7d505e4b0318.png

 

i takie małe porównanie dla bardziej zainteresowanych

test.thumb.png.74b4c0794c5e20c1eff80ce4b4f890c1.png

 

A tutaj przykład pracy systemu innego producenta

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.