Skocz do zawartości

latająca przyczepa na boki


kilofnr1

Rekomendowane odpowiedzi

w ostatnim wyjeździe zauważyłem, a raczej odczułem latający tył przyczepy już powyżej 100km/h przy podmuchu (po wyprzedzeniu tira na autostradzie zwolniły 3 pasy za jak zacząłem tańczyć po całej autostradzie), w pierwszej chwili myślałem że źle rozłożyłem ładunek, więc przeniosłem go na przód lecz dalej przyczepa latała, dzisiaj zauważyłem latający hak westfalii (automat) na boki - skok ok 1-15cm i teraz moje pytanie, czy przyczyną może być hak czy też winy szukać gdzie inndziej, np w amortyzatorach

 

p.s. przyczepa to hobby 560 ufe z jedną osią

Edytowane przez kilofnr1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ostatnim wyjeździe zauważyłem, a raczej odczułem latający tył przyczepy już powyżej 100km/h przy podmuchu (po wyprzedzeniu tira na autostradzie zwolniły 3 pasy za jak zacząłem tańczyć po całej autostradzie), w pierwszej chwili myślałem że źle rozłożyłem ładunek, więc przeniosłem go na przód lecz dalej przyczepa latała, dzisiaj zauważyłem latający hak westfalii (automat) na boki - skok ok 1-15cm i teraz moje pytanie, czy przyczyną może być hak czy też winy szukać gdzie inndziej, np w amortyzatorach

 

p.s. przyczepa to hobby 560 ufe z jedną osią

Dla tak ciężkiej i dużej przyczepy 100 km/h to bardzo wysoka prędkość.

A co rozumiesz przez latający hak  - czy to, że hamulec najazdowy Ci się przemieszcza czy też coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto nie poczuł "tańczącej" przyczepy to dalej będzie twierdził, że 100km/h to bardzo bezpieczna prędkość - wiem to po swoim przykładzie - też byłem głupi.

 

Ale co do Twojej awarii - właśniec o masz na myśli pod latającym hakiem?? Gdzie masz te luzy?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam luzy na boki ok 2cm, z tego co widziałem wyrobiła się kulka w automacie (hak weztfali) kupiłem już nowy thule i na weekend zamierzam pojechać na nim i zobaczę czy jest różnica.

prędkość zwiększam jedynie przy wyprzedzaniu np. tira, zwykle jade do 100km/h, ale na trasie na łódź w zeszłym roku gniotłem ja po 140km/h i nie miałem takich problemów, dlatego szukam co może być przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29 lipca na s-3 przed Szczecinem zestaw Octawia i przyczepa ok.godz 16 pedził 120 km/h .Widocznie dla niektórych to normalna prędkość a póżniej jest rozpacz.Ludzie nie zdają sobie sprawy co się może wydarzyć jadąc takim zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracając do Twojego problemu, to każdy luz na haku powoduje wspomniane objawy. Miałem lekki luz na tulejach hamulca najazdowego i objawy były identyczne. Po naprawie tuleji dołożyłem stabilizator jazdy i teraz jest super! Uważam, ze 120km/h to przesada, ale 70km/h to jeszcze większa.... Na zachodzie 100km/h to praktycznie standard i uważam, ze jest to prędkość optymalna.

W moim przypadku wszysko ciężkie idzie do holownika a w przyczepie same lekkie rzeczy i jest super!!

Pozdrawiam Piotr

Edytowane przez Piotr40 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotr40,

 

jazda z predkoscia 100 km/h na zachodzie dopuszczalna jest ( po spelnieniu odpowiednich warunkow) w Niemczech. Rowniez w Belgii, Francji (ponizej 3,5 tony wagi zestawu), Austrii (ponizej 3,5 tony zestawu), Portugalii.

 

 

Z Essen pozdrawia

 

MaK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Uważam, ze 120km/h to przesada, ale 70km/h to jeszcze większa.... Na zachodzie 100km/h to praktycznie standard i uważam, ze jest to prędkość optymalna.

Piotr, złapiesz raz kapcia w przyczepie i w momencie zmienisz myślenie. Ale nie życzę Ci tego. Może wcześniej sam dojdziesz że 80-90 to max.

Ja ciągle nie mogę pojąć dlaczego w naszym narodzie kwitnie przekonanie, że na Zachodzie maja lepsze przepisy. Akurat w tej kwestii uważam, że nasze przepisy stoją po stronie bezpieczeństwa bardziej niż zachodnie. Niemcy nie mają limitów prędkości na autostradach i nie uważam żeby to było słuszne. Oni zresztą również bo od jakiegoś czasu toczy się debata o wprowadzeniu limitów jak w całej Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc z "oburzonych" jazda ponad 100km/h ma holowniki z max. DMC niewiele wiekszym od DMC budki i slabymi silnikami.Proponuje abyscie podpieli wasze przyczepki do auta o DMC 2x wiekszym od przyczepy ,pojezdzili troszke i wtedy wypowiadali sie na temat prowadzenia zestawu i predkosci jazdy.

 

Swoja opinie wyrazam nie na teori tylko na 20-letniej praktyce nabytej na 4 przyczepach i 9 holownikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.