Skocz do zawartości

Awaria Vectry B


Commander

Rekomendowane odpowiedzi

to ja wtrące swoje myśli..

Nissan Note 1.4

zaczęło się od oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Pal licho.. nie świeci to trudno, potem zaczęły się chece z zamkiem bagażnika I trudno straciło auto gdzieś mase do zamka. oczywiście kontroli silnika się świeciły czasami (żółta)

Ale jak pod szkołą żona dzwoni że auto kręci rozrusznikiem a nie chce odpalić to się zacząłem wkurzać..

auto na hol po uprzednim wyciągnięciu z bagażnika haka i co odpaliło.... zdziwiony.... qrcze.. co jest...

mówie dobra może coś się zawiesiło.. ale kiedyś I ono mi odmówiło posłuszeństwa i co do ASO aby przyjechać wykonaliśmy jeden telefon I kazali mi bujnąć autem, wariaci czy co... niepomogło, później kazali otwożyć klapę bagażnika I mi się w głowie kontrolka zaświeciła że jak wyjmowałem hak to też otwierałem bagażnik. hmmm samochód ożył... to powiedzieli jak byli na telefonie że naprawa komputera I sterownika około 400zł netto.. ale jakież moje zdziwienie było że poczytałem na forach że lubią się łamać przewody w klapie przy zamykaniu I otwieraniu... I czasem robią zwarcie lub nie stykają...

 

Jaki wniosek w serwisie nie zawsze wiedzą co jest a chca nabić kase. popatrz wiązki kablowe. Istalacje CAN sa bardzo czułe na różne impulsy co może skutkować unieruchomieniem samochodu.

pooglądaj wszystkie załamania..

 

Oczywiście małe doczynienia mam z oplami (tylko 3szt) ale różnie mogą sie zachowywać.

Pozdrawiam i bacznie obserwuje I się uczę.

Edytowane przez ufolz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nissan NOTE to już inna era samochodów. Diagnostyka w Oplu w tym roczniku jeszcza lata po KKL nie po CAN. Po za tym Ople w tym roczniku nie miały centralnego systemu elektrycznego, więc nie można porównywać tych marek i objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Pokusił bym się jednak o wymianę, podaj nr sterownika to poszukam coś w dobrej cenie taki gotowy do zaprogramowania (wylogowany)

 

Jak już będziecie na tym etapie - dajcie i mnie. Choć ja bardziej wolałbym nr VIN. Dobiorę sobie właściwy sterownik :)  Zobaczę jaką mogę uzyskać cenę nowego. Dla tych roczników można pociągnąć z niezłych obniżek, nawet rzędu 30% :look:  :] A nowy - to nowy :hmm:

 

Ale najpierw dobrze zdiagnozujmy problem :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Myszorki za podejście.

Elektronik ponoć najlepszy w Krakowie. Wymienił wszystkie połączenia na grubsze i miedziane. Została druga strona która była dobra. Fakt ze z tym żelem to mega lipa. Jutro dowiem sie czegoś więcej.

 

Najgorsze ze przychodzą mi do głowy głupie myśli. Kolega chce mi sprzedać Vectre C z 2003 roku tyle ze 2,2DTI. Pierwszy właściciel z przebiegiem 123 000 km. Tyle ze ja wrogiem diesli jestem, a fura bardzo zadbana z salonu. Może by tak zmienić jak tu ta elektronika tak będzie szaleć. Tylko jak wsiąść do DIESLA...

Kajetan ponoć oryginał na All kosztuje 1700 zł. Fakt... Masz to samo pod machą tyle ze z tego co pamietam to przebieg dużo mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm... Juz się zaczyna... Patrz moja pierwsza wypowiedź... Może niech jednak uda się im naprawić i będzie juz ok bo inaczej powstanie nowy temat w stylu poszukiwania holownika dla Commandera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwania holownika hulają już na PW :] ... ale i tak Viki miała zostać pod domem na tzw. "dożywociu".

Problem w tym że ja mam (miałem) zawsze w 100% sprawne auta, a jak w sposób zdecydowany usterka się nie znajdzie tylko naprawa to będzie zespół połaczonych czynności pod maską, to dla mnie fura jest dalej niepewna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectre C z 2003 roku tyle ze 2,2DTI. Pierwszy właściciel z przebiegiem 123 000 km. T

 

Tylko nie 2,2  :look:  Byle gó**no i układ wtryskowy leci. Jeżeli juz Vectra w dieslu to 1,9. A najlepiej to poszukaj spokojnie 1,8 PB, i jeźdź dalej. Choć z drugiej strony ja tez zdradziłem ostatnio benzyny.... patrz opis holownika  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łoj tam od razu sadzomiot.... jak zobaczysz czarnego bąka we wstecznym lusterku - wiesz że żyjesz i jedziesz :)

Edytowane przez GregorY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look: :look:

Kajtek, co się z Tobą dzieje. Najpierw LPG teraz ropa, no nie.... :foch: .

 

 

Świat sie zmienia.....  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie 2,2  :look:  Byle gó**no i układ wtryskowy leci. Jeżeli juz Vectra w dieslu to 1,9. A najlepiej to poszukaj spokojnie 1,8 PB, i jeźdź dalej. Choć z drugiej strony ja tez zdradziłem ostatnio benzyny.... patrz opis holownika  :]

I tu się podpiszę pod tym ręcyma i nogami :] . Miałem kiedyś Astrę G z 2.0 DTI i dwie awarie pompy wtryskowej w ciągu 2 lat. Przez ewentualną decyzją proponuję poczytać o "wspaniałej" pompie wtryskowej Boscha VP44. Co prawda w 2.2 jest ona lekko zmodyfikowana i podobno trochę mniej awaryjna ale generalnie pompa jest bardzo delikatna i wrażliwa na jakość paliwa. U mnie na prowincji niestety pierwsza naprawa kilka lat temu trwała pół roku, a jaj koszt wtedy wyniósł 1/3 ceny zakupu auta :pad: . Drugim razem warsztat, który reklamuje się, że specjalizuje się w Oplach rozłożył ręce i stwierdził, że na pompie (regenerowanej) wstawionej po pierwszej awarii auto w ogóle nie miało prawa jeździć :blink: (pompa występuje w kilka wersjach i jest sparowana ze sterownikami silnika), a jeździło dwa lata, na szczęście mój zaufany mechanik (którego przepraszałem, że od razu do niego nie przyjechałem) jakoś to auto uruchomił. Niestety mocno mnie te wydarzenia zraziły do Opli z dieslami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.