Skocz do zawartości

Zakup nowej przyczepy


MASZ

Rekomendowane odpowiedzi

Ja akurat przy takiej budzie (1,6t) to mover bym założył na początek. Jak już będziesz miał mover to założenie solarów jest pikuś. Bo cała instalacja już będzie łącznie z akumulatorem. Jedynie dołożyć trzeba samo ogniwo na dachu i regulator. Więc to bym połączył w jedno a nie dość że miał spokój z manewrowaniem to był już niezależny energetycznie (nawet na przystankach podczas tranzytu).

 

Mikrofala, no cóż każdy ma potrzeby ale pytanie do czego jej używasz (nie odpowiadaj) bo w tym przypadku skazujesz się na musowe korzystanie z 230V na kempie a w tranzycie i tak nie skorzystasz z niej, chyba, że założysz potężny akku + porządną, mocną przetwornicę a to już będą koszty około 1000zł za samo to + mikrofala + ktoś to musi podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

MASZ ,odnośnie dodatkowych gadżetów to przy zakupie nowej budy warto zapoznać się z listą wyposażenia dodatkowego montowanego w fabryce.

Nie raz wychodzi taniej ale może być tak  ,że zamontowanie czegoś tam po jakimś czasie, równa się z rozbiórką nie małej ilości elementów przyczepy.

Zwróciłem na to uwagę i wyszło że poza podłogą podgrzewaną i mikrofalą wszystkie inne gadżety można zamontować lokalnie.

Zatem nic innego nie rozważam i zobaczymy jak będzie w trakcie uzytkowania, zawsze można coś dołożyć jak zabraknie :)

Dziękuje za poradę

Pozdrawiam

MASZ

Ja akurat przy takiej budzie (1,6t) to mover bym założył na początek. Jak już będziesz miał mover to założenie solarów jest pikuś. Bo cała instalacja już będzie łącznie z akumulatorem. Jedynie dołożyć trzeba samo ogniwo na dachu i regulator. Więc to bym połączył w jedno a nie dość że miał spokój z manewrowaniem to był już niezależny energetycznie (nawet na przystankach podczas tranzytu).

 

Mikrofala, no cóż każdy ma potrzeby ale pytanie do czego jej używasz (nie odpowiadaj) bo w tym przypadku skazujesz się na musowe korzystanie z 230V na kempie a w tranzycie i tak nie skorzystasz z niej, chyba, że założysz potężny akku + porządną, mocną przetwornicę a to już będą koszty około 1000zł za samo to + mikrofala + ktoś to musi podłączyć.

 

Masz rację, gdybym miał większy ciągnik to bym zamontował mover od razu, niestety jeszcze przez 1 rok będę miał auto z DMC 1600 i muszę walczyć z każdym

kg, a cały zestaw movera to chyba w okolicach 50kg obciązenia wychodzi.Natomiast dołożenie do tego zestawu baterii słonecznej jest świętnym połączeniem

i w sumie wcześniej zestaw solarny liczyłem w kosztach z akumulatorem.. w takim razie akumulator do movera powinien być większy, min. 1400Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić :]

Nowa przyczepa, więc na pojemności accu nie ma co oszczędzać :foch::]

 

Już tak poważnie, to Koledze chodziło pewnie o accu o poj. 140 Ah
Jestem przekonany, że w przypadku potrzeb samego napędu, to wystarczy pojemność ok. 60 Ah., a nawet będzie jeszcze zapasik na zasilanie sprzętów. :hmm:
Znam przykład (Kolega z forum), gdzie wystarcza accu ok. 18 Ah !!!
Pojemność akumulatora należy dobrać do potrzeb manewrowych oraz zapotrzebowania energetycznego sprzętów wykorzystywanych w przyczepie. Jednym wystarcza 17 Ah, a inni będą potrzebować nawet 200 Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić :]

Nowa przyczepa, więc na pojemności accu nie ma co oszczędzać :foch::]

 

Już tak poważnie, to Koledze chodziło pewnie o accu o poj. 140 Ah

Jestem przekonany, że w przypadku potrzeb samego napędu, to wystarczy pojemność ok. 60 Ah., a nawet będzie jeszcze zapasik na zasilanie sprzętów. :hmm:

Znam przykład (Kolega z forum), gdzie wystarcza accu ok. 18 Ah !!!

Pojemność akumulatora należy dobrać do potrzeb manewrowych oraz zapotrzebowania energetycznego sprzętów wykorzystywanych w przyczepie. Jednym wystarcza 17 Ah, a inni będą potrzebować nawet 200 Ah

 

bo nie wszyscy pamiętają zwolnić hamulec postojowy przed manewrowaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  :laugh: oczywiście 140 Ah, natomiast tak jak pisałem powyżej chciałbym uzyskać pełną niezależność i wykorzystywać akumulator do obsług całej przyczepy w połączeniu

z zestawem solarnym. Zatem TV, mikrofala, grzałka, pewnie ładowanie telefonów, padów itp nie pociągnie na mniejszym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Policzylem wszystko raz jeszcze bez emocji, poprawcie mnie jeżeli się mylę,

 

- przyczepa De Luxe, 545 KMF, ready to go 1432kg, max załadunek 1600kg

- auto wazy 1589kg, dmc przyczepy 1600kg, max załadunek 2110, cały zestaw 3710kg

 

wychodzi mi 689kg, odliczając pasażerów (200kg), mam 489kg możliwego załadunku

 

policzyłem wszystko co chciałbym zabrać w opcji 2 osoby dorosłe, dziecko male, drugie w drodze ;)

kolejność przypadkowa :)

- ubrania/osobiste 70kg

- kuchnia akcesoria (talerze itp) 30kg

- elektronika (komp/pad/tv itp ) 50kg

- rowery/lezaki 60kg

- przedsionek/stoł/gril 60kg

- zabawki 20kg

- butla/paliwo 80kg

- bagażnik/fotelik 15kg

- hak 10kg

 

wychodzi 385kg, zatem jeszcze ok. 100kg zostaje wolne...

 

Proszę poprawcie mnie bo nie czuje się pewnie w tym temacie, nie chcę jeszcze zmieniać auta, a DeLux to i tak kompromis z DMC 1600 bo wolał bym wersje Hobby Premium, ale to 1800kg..

Nie ma się co dziwić :]

Nowa przyczepa, więc na pojemności accu nie ma co oszczędzać :foch::]

 

 

Już tak poważnie, to Koledze chodziło pewnie o accu o poj. 140 Ah

Jestem przekonany, że w przypadku potrzeb samego napędu, to wystarczy pojemność ok. 60 Ah., a nawet będzie jeszcze zapasik na zasilanie sprzętów. :hmm:

Znam przykład (Kolega z forum), gdzie wystarcza accu ok. 18 Ah !!!Pojemność akumulatora należy dobrać do potrzeb manewrowych oraz zapotrzebowania energetycznego sprzętów wykorzystywanych w przyczepie. Jednym wystarcza 17 Ah, a inni będą potrzebować nawet 200 Ah

 

chyba sobie odpuszczę napęd i dodatkowy akumulator, koszt wychodzi na tyle spory ze chyba bardziej opłaca się "kupować" prąd na kampingu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zważenia swojego samochodu. Zatankowanego, gotowego do jazdy. Potem wrzuć 500 kg i spróbuj się przejechać. Następnie pomyśl, że z tyłu będzie doczepione ponad 1,5t.

Pamiętaj, że nawet dwie identyczne z zewnątrz przyczepy mogą mieć bardzo różną wagę, ze względu na wyposażenie fabryczne.

I chyba zbyt optymistycznie liczysz te wagi.

 

W Polsce legalnie autem o DMC 2110kg możesz ciągnąć przyczepę o max DMC 1586kg. Tak czy siak jesteś w maksymalnym zakresie możliwości samochodu. Przy tak dużej przyczepie istnieje spore ryzyko, że to przyczepa zacznie kierować samochodem (szczególnie przy niewłaściwym zapakowaniu i wyważeniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega "MASZ" w październiku 2014 r. był na etapie planowania B+E, ale nie wiem jak to wygląda obecnie :hmm:

 

Kupując przyczepę, zwróciłbym się prośbą do sprzedawcy o zważenie tej przyczepy w stanie "gotowym do drogi" i z zamówionym już wyposażeniem, chyba że posiadają taką informację i na wadze się to potwierdzi. Dopiero wtedy można cokolwiek planować. Inaczej jest to tylko przypuszczenie, co się da, a co nie :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lutym planuje egazmin. Co do wagi to podchodzę do tego bardzo uważnie i każda rada jest dla mnie ważna.

Auto zamierzam w przyszłym roku zmienić, dmc bedzie wtedy 1900kg, dlatego kombinuje czy da sie jakoś pociągnąć ten sezon

z obecnym autem czy odkładam przygodę na za rok :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda u mnie - a @MASZ porównaj i wyciągnij wnioski...
 
- LMC 495K redy to go 1078 (realna waga u mnie 1230) DMC 1300 - zostaje do załadunku 70kg - wiec zważ swoja budę przed wyjazdem żebyś nie był zdziwiony jak zważa cie na trasie i wyjdzie duuuzo więcej niz myslałeś... u mnie waga auta 1540( DMC 2050 wiec zaladunek 510kg) + DMC 1300kg budy to daje caly zestaw 3350kg - zaladunek 560 kg... ale o tym za chwile
 
Moja zaloga to 2 dosorsle osoby plus dziecko 5 lat - waga pasażerów 200kg...

- ubrania/osobiste/posciel - ok 50kg (każdy ma kompletne ubrania na przewidywana aurę na 6 dni, każdy 2 pary pełnego obuwia i 2 pary letniego plus każdy ubrania na 2 dni chłodniejsze, żadnych kurtek dla dorosłych, tylko dziecko) - to idzie do bagaznika do auta
- kuchnia akcesoria (talerze itp) - 10 kg - to idzie do przyczepy
- elektronika (komp/pad/tv itp ) TV - 6kg, laptop 5kg, 2x tablet 2kg, antena sat 3kg, zasilacze i inne pierdoly  jak ladowarki, kable, power banki 6kg - razem 22kg - to idzie do przyczepy
- 3 rowery, 2 lezaki / 4 krzeselka, stol na 6 osob - 40kg - to idzie na przyczepę...
- przedsionek latem to zbędny balast - chyba ze jedziesz stac bite 2 tyg w jednym miejscu - ja zabieram markize, grilla, wegiel, i inne raty - 20kg - - to idzie do przyczepy
- zabawki - 10kg - to idzie na dach do boxa
- butla 11kg pelna + plus 50L ON w baku - 70 kg - to idzie do auta
- bagażnik na dach z belkami (30kg) + fotelik 3kg - 33kg - - to idzie do auta
- zbiorniki na wode czysta i szarą (dodatkowe do transportu), waż ogrodowy 50m z kołowrotkiemprzedłużacz 30+20m - waga 25 kg - to idzie do auta
- wszystkie inne graty (pompki, materace, i inne graty to jakieś 10kg - to idzie na dach do boxa
 
Zostaje mi zapas na okolo 100 kg na starcie... np na jedzenie i picie wszelakie...

zapewne zauważysz ze mam przyczepę przeładowaną i cos nie tak jest z waga - ale mam założony solar, aku i 3 zbiorniki na wode (razem 80L - spluczka 15L, Czysta 45L, szara 20L, z prądu na kempingach nie korzystam -  (bo ja jak policzyłem to zwroci mi sie po 2 latach gdyż jeździmy około 10 razy w roku łącznie na jakieś 60 dni włącznie z "dzikimi i polami biwakowymi" campami gdzie jest tylko TOI TOI - bo jest na nich ciszej i spokojniej), przy wyjazdach zagranicznych (poludnie Europy) rezygnuje z kół zapasowych w aucie i przyczepie (zabieram ze soba 4 zestawy naprawcze spray i 2 wulkanizacyjne (oszczędność 70kg np na przedsionek i jedzenie)
 
Każdy załadunek musi być przemyślany kilka razy trzeba zastanowic sie czy bedzie nam to potrzebne...
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.