Jump to content

VW SHARAN 2.8 VR6 SYNHRO AUTOMAT JAKO HOLOWNIK


bikers
 Share

Recommended Posts

czy ktorys z kolegow moze ciaga takim autem swoja bude, prosze o opinie jak to ma sie w pratkyce, czy te skrzynie biegow sie nadaja, moge kupic takie auto dosc tanio w eleganckim stanie i zastanawiam sie czy dojade nim do chorwacji

Link to comment
Share on other sites

Czytałem testy tego auta to pisali o nim nieźle. Napęd na 4 napewno ułatwi Ci podjazdy, automat - nie trzeba wahlować, silnik mocny. Jedyne z czym musisz się liczyć to z wysokimi kosztami eksploatacji - i spalanie (z budką pod 17-20 moze dobijać jak nic) i serwis nie jest tani takiego auta. Części napewno równiez są drogie (ok. 2 razy tyle co do zwykłej wersji np. nawet diesla), bo nie jest to "masówka" (inne sprzęgło, napędy, inne zawieszenie, itp.).

 

 

Więc jeśli koszta utrzymania Cię nie przerażają z auta jako holownik powinieneś być zadowolony :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Jeden znajomy ma takiego, tylko nie 4wd, to sie mu klima zepsuła.

A reszta nie.

Myślę, że spoko.

To fajne auto jest, wysoko sie siedzi.

 

Pozdro, Jacek.

Link to comment
Share on other sites

mój koleś jeździ takim prawie rok ale ma cos mniejszego na dieslu, z tym, że nie ciaga przyczep kempingowych a towarowe.... z tego co wiem kupował autko kilkuletnie z przebiegiem cos koło 180 tys km. i do tej pory wymieniał ( bardziej z profilaktyki niz złego stanu ) pompe wody, paski i koło naciągu i chyba wtryski.... ale tego nie jestem pewien :hmm:

natomiast wiem, ze w serwisie VW pompa wody, naciągacz wyszły taniej ( oryginały ) niz podrobki w sklepie motoryzacyjnym z zamiennikami :ok:

Link to comment
Share on other sites

Z tymi innmi częściami to przesada, przedni naped/zawieszenie takie jak w innych,

tylny naped synchro dołączany przez sprzęgło lepkoścowe, praktycznie jezdzisz jak przednim napędem tył się załącza jak przód zaczyna się śliskać :hmm: tak w skrócie, bardzo ważne w takim aucie są średnice kół, trzeba je często zamieniać bo nawet róznica kilku mm w wysokości bieżnika możes spowodować awarie zestpołu sprzegło/tylny most. zalecane opony jednego producenta, bo ten sam rozmiar róznych producentów może mieć minimalnie różne średnice zew. fabrycznie :ok: , reszta jest ok, w silniku zwróć uwage na prace łańcucha rozrządu, często się rozciąga hałasi już przy 150tys km, a do wymiany przaktycznie trzeba wytargać motorownie, bo jest od strony skrzyni. Pozdro. Robert

Link to comment
Share on other sites

co miales na mysli tak piszac??

 

Z tymi innmi częściami to przesada,

 

 

O ile przód może być podobny konstrukcyjnie (chociaż z tego co czytałem to powzmacniane jest zawieszenie pod mocny silnik) to tył na 100% się różni.

Link to comment
Share on other sites

Przód konstrukcyjnie jest taki sam, waga silnika vr6 nie odbiega od wagi silnika tdi PD,

ceny części są zbliżone i nie są jakies tragiczne, sworznie, tuleje, końcówki są dostępne jao wymienne elementy, tylne zawieszenie fakrycznie jest troszkę inne, ale co tam ma padać, tuleje met-gumowe, to groszowe sprawy, jedynie łozysko tylne jest droższe bo takie samo jak z przodu no i amorki są inne. Nie ma dramatu, jedynie przednie półósie, a konkretnie przeguby wewnętrzne (niedostępne osobno) są drastycznie drogie ok 1600zł szt z oryg.

Link to comment
Share on other sites

Edit, amory tylne są takie same, tylko wzmocnione, dobry zamiennik sachsa ok 300zł

Link to comment
Share on other sites

Sharan to jeden z trojaczków. Pozostałe to Seat Alhambra i Ford Galaxy. Można dobierać części do tych aut, większość pasuje, a różnice w cenach poszczególnych producentów są znaczne.

 

to sie mu klima zepsuła.

Który model Sharana masz na myśli? Bo w tym pierwszym zdarzały się awarie klimy.

Link to comment
Share on other sites

koledzy sory ze tak glowe zawracam, jezdzilem przez 3lata audi a6 2,5 tdi, miale 3 sztuki 179 km 155 i 150 wszystki spisywaly sie super, ale czas na jakies zmiany, wiem juz na pewno ze nie kupie tego sharana wole jednak diesla, a co myslicie na temat bmw 320 150 km po 2000 roku podobno to jest bardzo dobry holownik potrfi pokonywac dosc spore podjazdy nawet do 20% z przyczepa ja ma przyczepe 1300 kg brutto 980 netto teraz zostal tylko wybor bmw albo zostaje przy audi a6 po 2002 roku poradzcie z gory dziekuja za wszelkie informacje

Link to comment
Share on other sites

Beemka będzie ciaśniejsza i to znacznie od A6 (klasa średnia przeciw wyższej). Reszta kwestia gustu - ona wózki są dobre. BMW tylny napęd - pod górki napewno jest to lepszy układ niż sam przód. Audi już znasz może warto się przesiąść (ale nie dlatego by bmw było dla mnie faworytem w tym porównaniu - dla odmiany po prostu)?

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem obiektywna bo stawiam zawsze wyzej BMW nad Audiaszem, do tego E46 jest bardzo przyjemnym auteczkiem, tylko jak mowi szary bedziesz mial mniej miejsca i mniejszy bagaznik.

Jak Ci to nie przeszkadzaj to sprobowac nie zaszkodzi.... tylnim napedem bardzo dobrze sie ciagnie.

Link to comment
Share on other sites

E46 bardzo fajne auto szczególnie w wersji kombi, wbrew pozorom nie jest taki ciasny jak poprzednicy, jest w nim duzo więcej miejsca niż w e36, a nie mówiąc o e30. Niestey silnik 2.0d 150km nie jest szczególnie udaną konstrukcją, natomiast polecam 3.0d jest świetny i to zarówno 184km jak 204km, no i fajnie dają się podkręcić, wiem co pisze bo się tym zajmuje :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...