Skocz do zawartości

Odzyskanie przyczepy po kradzieży


Slow

Rekomendowane odpowiedzi

Hahah, poczytaj DZ.U. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych

Ale jak chcesz to nabij sobie jaka chcesz tabliczke i zglos sie do przegladu wtedybzobaczysz

Kolego, ale ty mnie wcale nie zrozumiałeś.

O nadaniu tabliczki dla pojazdu nie posiadającego żadnych cech (znaków/numerów) jest określona procedura prawna i tu masz 100% rację.

O uzupełnieniu pojazdu w tabliczkę która była ale się zgubiła/zniszczyła, lecz nadal pozostaje na ramie numer i dowód rejestracyjny w ręku, których wpisane cechy są w pełni zgodne, nabijam/graweruję je we własnym zakresie i nikt mi tego nie zabroni a wręcz nikogo to nie obchodzi = ma być i sobie załatw sam.

Jeśli jest inaczej, podaj link do Dz.U.

.

Abstrahując, pokaż mi Diagnostę/Patrol Policji/Krokodyla/SM/dowolną służbę, która zakwestionuje taką tabliczkę.

Czym się posłuży?

Jakim narzędziem prawnym?

Są jakieś wytyczne jak mają wyglądać tabliczki znamionowe?

Przecież w każdej marce jest inny wzór, ale dane się zgadzają i to jest istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mówisz i masz, Kolego, ale ty mnie wcale nie zrozumiałeś  :miga:

 

Dziennik Ustaw Nr 236 — 13741 — Poz. 1401
1401
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 21 października 2011 r.
w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych
Na podstawie art. 66a ust. 5 ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.2)) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa sposób i tryb nadawania
cech identyfikacyjnych oraz umieszczania ich
w pojazdach, o których mowa w art. 66a ust. 2 ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym,
zwanej dalej „ustawą”.
§ 2. 1. Cechę identyfikacyjną, którą w przypadku
pojazdów określonych w art. 66a ust. 2 ustawy jest
numer nadwozia, podwozia lub ramy, nadaje się na
wniosek właściciela pojazdu.
2. Do wniosku o nadanie cechy identyfikacyjnej
właściciel pojazdu dołącza odpowiednio:
1) oświadczenie, że pojazd jest pojazdem, o którym
mowa w art. 66a ust. 2 pkt 1 ustawy;
2) dowód własności ramy lub podwozia pojazdu,
o którym mowa w art. 66a ust. 2 pkt 2 ustawy;
3) dokumenty stwierdzające odzyskanie pojazdu,
o którym mowa w art. 66a ust. 2 pkt 3 ustawy;
4) dokumenty stwierdzające nabycie pojazdu, o którym
mowa w art. 66a ust. 2 pkt 4 ustawy;
5) prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo
własności pojazdu, o którym mowa w art. 66a
ust. 2 pkt 5 ustawy;
6) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym
pojazdu lub opinię rzeczoznawcy samochodowego,
w przypadku pojazdu, o którym mowa
w art. 66a ust. 2 pkt 6 ustawy;
7) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności
pojazdu, o którym mowa w art. 66a ust. 2
pkt 7 ustawy, z warunkami technicznymi;
8) opinię rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli jest
wymagana;
9) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd jest zarejestrowany;
10) kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
§ 3. 1. Numer nadwozia, podwozia lub ramy
umieszcza, na nadwoziu, podwoziu lub ramie oraz
tabliczce znamionowej zastępczej, stacja kontroli pojazdów
wskazana w decyzji starosty właściwego
w sprawach rejestracji pojazdu, zgodnie z art. 83a
ust. 7 ustawy, zwana dalej „stacją”.
2. Stacja:
1) umieszcza numer nadwozia, podwozia lub ramy
zgodnie z decyzją, o której mowa w ust. 1;
2) wystawia zaświadczenie potwierdzające umieszczenie
numeru nadwozia, podwozia lub ramy, które
jest podstawą do zmiany danych w dowodzie
rejestracyjnym pojazdu i karcie pojazdu, jeżeli była
wydana;
3) zamieszcza informacje o umieszczeniu numeru
nadwozia, podwozia lub ramy w rejestrze badań
technicznych pojazdów, o którym mowa w przepisach
w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania
badań technicznych pojazdów oraz wzorów
dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
3. Wzory numeru nadwozia, podwozia lub ramy
oraz ich opis określa załącznik nr 9 do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie
rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r.
Nr 186, poz. 1322, z 2009 r. Nr 74, poz. 634, z 2010 r.
Nr 14, poz. 72 oraz z 2011 r. Nr 36, poz. 183).
§ 4. 1. W przypadku zatarcia, sfałszowania lub skorodowania
dotychczasowej cechy identyfikacyjnej
przekreśla się ją przez wybicie linii ciągłej.
2. W przypadku braku, utraty lub zniszczenia tabliczki
znamionowej stacja wykonuje i umieszcza tabliczkę
znamionową zastępczą zgodnie z decyzją, o której
mowa w art. 66a ust. 2 ustawy, umieszczając na
niej numer nadwozia, podwozia lub ramy.
3. Tabliczka znamionowa zastępcza powinna być
wykonana tak, aby zapewnić trwałość zamieszczonych
na niej informacji oraz trwale umieszczona w miejscu
łatwo dostępnym i widocznym na elemencie niepodlegającym
wymianie w trakcie eksploatacji pojazdu.
4. Wzór tabliczki znamionowej zastępczej określa
załącznik do rozporządzenia.
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej
— transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r.
w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury
(Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały
ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175,
poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497,
z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190,
poz. 1400, Nr 191, poz. 1410 i Nr 235, poz. 1701, z 2007 r.
Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381, Nr 99, poz. 661, Nr 123,
poz. 845 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 37, poz. 214,
Nr 100, poz. 649, Nr 163, poz. 1015, Nr 209, poz. 1320,
Nr 220, poz. 1411 i 1426, Nr 223, poz. 1461 i 1462 i Nr 234,
poz. 1573 i 1574, z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 18, poz. 97,
Nr 79, poz. 663, Nr 91, poz. 739, Nr 92, poz. 753, Nr 97,
poz. 802 i 803, Nr 98, poz. 817 i Nr 168, poz. 1323, z 2010 r.
Nr 40, poz. 230, Nr 43, poz. 246, Nr 122, poz. 827, Nr 151,
poz. 1013, Nr 152, poz. 1018, Nr 182, poz. 1228, Nr 219,
poz. 1443, Nr 225, poz. 1466 i Nr 257, poz. 1726 oraz
z 2011 r. Nr 30, poz. 151, Nr 92, poz. 530, Nr 102, poz. 585,
Nr 106, poz. 622, Nr 171, poz. 1016, Nr 204, poz. 1195,
Nr 205, poz. 1210, Nr 208, poz. 1240 i 1241, Nr 222,
poz. 1321 i Nr 227, poz. 1367.
Dziennik Ustaw Nr 236 — 13742 — Poz. 1401
§ 5. Cechy identyfikacyjne oraz tabliczki znamionowe
zastępcze nadane i umieszczone w pojazdach
zgodnie z dotychczasowymi przepisami zachowują
ważność.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie
30 dni od dnia ogłoszenia.3)
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 21 października 2011 r. (poz. 1401)
WZÓR TABLICZKI ZNAMIONOWEJ ZASTĘPCZEJ
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie
szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz. U. Nr 227, poz. 2249
oraz z 2005 r. Nr 30, poz. 253), które utraciło moc z dniem 22 października 2006 r. na podstawie art. 6 ustawy z dnia 29 lipca
2005 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 180, poz. 1497).

 

I chyba powinno ci rozwiać wszystkie wątpliwości . Co do zakwestionowania to jak najbardziej szerokość tabl zastępczej 85mm, wys 50 mm jest to w rozporządzeniu DZ.U.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, tu jest wszystko ładnie napisane co i jak ma być a dotyczy TABLICZKI ZNAMIONOWEJ ZASTĘPCZEJ a tu już nazwa z definicji zobowiązuje do zachowania "parametrów" takiej tabliczki.

Jest definicja = jest normatyw bo ta kwestia musi być w jakiś sposób uporządkowana gdyż utraty tabliczek się zdarzają,

a Wydziały Komunikacji/Prawo nie mogą być bezradne wobec petentów których tabliczka zawiera (ła) jedyne dane identyfikacyjne.

Niekoniecznie auta czy przyczepy.

 

Tymczasem, nikt nie jest w stanie stwierdzić nieoryginalności tabliczki i ją zakwestionować np na badaniu technicznym lub kontroli drogowej, jeśli zawarte na niej dane są w pełni zgodne z oryginalnymi cechami na ramie/nadwoziu i DR.

Zapytaj tych, co fabryczne tabliczki mają w postaci... naklejek, które są w bakistach i łatwo jest je zedrzeć :) Knausiaki w swoich Knausach np tu: http://forum.karawaning.pl/topic/10494-prosz%C4%99-o-pomoc/?do=findComment&comment=250783

 

Ale ok, nie chcę na siłę nikogo przekonywać do "samoobsługi" w temacie tabliczek.

Tabliczka grosik, grawerka grosik i wszystkie dane są zgodne a ile nerwa mniej...

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WojtEwa hm, nie będę dalej Ciebie przekonywał bo widzę że mija się to z celem :zolta: .Jest wiele jeszcze przepisów które mógłbym Ci przytoczyć ale chyba nie wskóram.  Ale mówię tobie że masz błędne myślenie w tej kwestii. Pozdrawiam :] a jak będziesz żądny dalszej wiedzy :slina:  na ten temat przeglądnij sobie DZ.U. w sprawie homologacji pojazdów w stosunku nadawania cech identyfikacyjnych hejjj. :drink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nikt tu się wzajemnie nie denerwuje, to tylko taka zdrowa dyskusja :)

Diagnosta co powie każdy wie, bo to pieniążki przecież dla niego...

Gdybym zgubił tablicę rejestracyjną musiałbym w WK wyrobić nową bo musi być zgodna z przepisami, zabezpieczeniami itd. 

Gdybym zgubił tabliczkę znamionową, zrobiłbym sobie drugą we własnym zakresie i nie będzie z tego tytułu żadnych konsekwencji. .

.

Tabliczka w pojazdach nie jest wiarygodną cechą identyfikacyjną, jest tylko skrótem wstępnym do danych identyfikacyjnych które umieszczone są trwale = wiarygodnie w różnych miejscach, dokładnie określonych przez producentów.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukpyr - nie weryfikowałem przepisów, nie doktoryzowałem się w tym temacie. Ale czytając Waszą dyskusję, mam wrażenie, że sam sobie przeczysz. Piszesz o tym, że cechy identyfikacyjne mają być naniesione na pojazd w sposób trwały już przez producenta. Czy uważasz, że mocowanie tabliczki na 2 nitach - w sumie dość delikatnych, czy też jeszcze lepiej - w postaci nalepki, to jest trwałe naniesienie cech identyfikacyjnych? Trwałe jest wybicie cyfr w postaci dziur w kilku miejscach. Natomiast tabliczka jest miejscem, gdzie zebrane są wszystkie informacje, ale nie można jej określić, jako cecha trwała. Wiesz, że widywałem przyczepy, które tej tabliczki po prostu nie miały! Starła się nalepka, przynitowana tabliczka odpadła, czy też przynitowana tabliczka miała poszczególne oznaczenia zapisane farbą i się zwyczajnie starły. Takie przyczepy, bez żadnych przekrętów, przechodziły badania kontrolne. OK, może diagnosta powinien był zareagować. Ale diagnosta wszystko co robił podczas badania, to szukał wybitego trwale numeru identyfikacyjnego. Ja co roku jeżdżę na diagnostykę. Teraz mam stację pod bokiem, ale kiedyś jeździłem do różnych, jak mi trafiło. Zawsze widziałem, jak diagnosta numeru VIN szukał, czy w przyczepie, czy w samochodzie, to zawsze miał to być ten trwale naniesiony. Kiedyś jednemu pokazałem, że przecież ma w wygodnym miejscu tabliczkę, na co mi odpowiedział, że tabliczka go nie interesuje. Ma być numer trwale naniesiony.

 

Dla mnie z tego wniosek jest prosty, jeśli nie jest to trwale naniesiona cecha pojazdu, to można ją uzupełnić bez specjalnych kombinacji. Próba jakiejkolwiek ingerencji w trwale naniesiony numer (przebicie, szlifowanie itp),  który jest na ramie - to już fałszerstwo.

 

Równocześnie przejrzałem Twój wpis, który przytoczyłeś z Dz.U. i też widzę treści o trwale naniesionych cechach identyfikacyjnych. I też mi się to pojęcie kłóci z faktem umocowania tabliczki znamionowej w sposób często umowny. Może spotkałeś się z jakimś nadgorliwcem, który uważał taką nalepkę za cechę identyfikacyjną nie mając racji?

 

Zdarza mi się czasem pooglądać przyczepki w komisach, czy też u sprzedających gdzieś na placu. Tabliczki znamionowe w starszych przyczepach praktycznie z definicji są nieczytelne. Numery VIN również odczytuję najczęściej z ramy, bo z tabliczki jest ciężko. A już o masach nie wspomnę. Nawet te wybijane rzadko są czytelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze wam napisze tak, jestem diagnostą samochodowym (ten ktory podbija dowód rejestracyjny) z 10 letnim doswiadczeniem ( nie chwaląc sie) Podalem swój zawod aby wam uswiadomic skad znalazły sie moje wypoqiedzi. Diagnosta ktory twierdzi ze nie obchodzi go tabliczka identyfikacyjna (znamionowa) powinien puknac sie w glowe co mowi i komu. Niech trafi sie osoba z znajaca sie w temacie zglosi do nadzoru nad SKP i diagnosta ma posprzątane.Nie chce was przestawiac, urażać czy cos w tym stylu ale wg. prawa i wytycznych diagnosta ma OBOWIĄZEK sprawdzic tabliczke i dane zawarte na niej zgodnie z dowodem rej.

Gdy tabliczka zostanie w jalis sposob utracona obowiazkiem diagnosty jest zaregowac. Jezeli tego nie qykona a wyjdzie to na swiatlo dzienne moze stracic uprawniwnia czyli potwierdza niezgodnosc w dokumentach.

 

 

Panowie taka jest rzeczywistosc jaka powinna byc zgodnie z procedurami czyli DZ.U. To tak w skrócie

Tak cechy identyfikacyjne nanaosi producent w trakcie produkcji pojazdu. Ale jeżeli tabl. zostanie utracona w yrakcie eksplatacji uruchamiana jest procedura nadania nowej(zastepczej) tabliczki. Taka decyzje wydaje tylko wydzial komunikacji a nabija ja i umiejscowuje tylko OSKP nik inny

Nie mozna samemu wykonywac tabliczek. Na takiej tabliczce jest nadawany nr. OSKP ktora ja wykonala i ma stosowna decyzje. Wiec jezeli na badaniu technicznym na stacji stwierdzono by ze jaest tanliczka zrobiona własnorecznie podlega to pod fałszowanie.

Tu ktwi caly problem. Podobna sytuacja jest z nadaniem nowego numeru nadwozia.

Mam nadzieje ze wytłumaczylem poczesci problem. To co napisalem jest z mojego i prawnego punktu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukpyr, na jakiej podstawie oceniasz czy tabliczka znamionowa jest oryginalna? Przyjadę z cepką do Ciebie na podbicie dowodu i będziesz robił fotkę mojej tabliczki i wysyłał do producenta aby zweryfikował :] Na 99%, nie widziałeś takiej jak jest u mnie i nie masz porównania.

W tym temacie mamy niejasno sprecyzowane przepisy i Ty jako diagnosta nie jesteś w stanie podważyć oryginalność tabliczki. 

Jeśli tak, to opisz jak weryfikujesz tabliczki :hmm:

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, z punktu prawnego i szacunku do Twojej pracy , zgoda.

Z punktu praktycznego mam 2 pytania:

1. Podjeżdżam na OSKP, uzyskuję stempel , wszystko gra.

Gubię gdzieś tabliczkę, robię nową - perfekcyjnie wytłoczone znaki , dane się zgadzają, podjeżdżam po roku na kolejne badanie. Zorientujesz się ?

 

 

2. Sprowadzam budkę. Jest Brief, ładne numery na ramie ale brakuje czytelności na tabliczce. Robię nową, równie perfekcyjnie i wjeżdżam na pierwsze badanie.

Sprawdzasz dane, wszystkie zgodne, na jakiej podstawie zakwestionujesz nieoryginalność tabliczki?

Nie chodzi mi o Dz.U tylko jak i co powiesz klientowi? Panie to nie oryginał?

Klient zapyta, a co tu się nie zgadza? Domeszka miedzi w aluminium czy średnica nitów? A może wysokość czcionki?

.

.

Edit: Gewehr, razem pisaliśmy, ale ja troszkę dłużej :)

Przy okazji dodam, że tabliczka ma pomagać zidentyfikować pojazd, ona sama w sobie nie podlega identyfikacji oryginalności tak jak tablice rejestracyjne.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sprowadzam budkę. Jest Brief, ładne numery na ramie ale brakuje czytelności na tabliczce. Robię nową, równie perfekcyjnie i wjeżdżam na pierwsze badanie.

Sprawdzasz dane, wszystkie zgodne, na jakiej podstawie zakwestionujesz nieoryginalność tabliczki?

Nie chodzi mi o Dz.U tylko jak i co powiesz klientowi? Panie to nie oryginał?

Klient zapyta, a co tu się nie zgadza? Domeszka miedzi w aluminium czy średnica nitów? A może wysokość czcionki?

.

 

A skąd weźmiesz orginalną NOWĄ tabliczkę np. niemiecką i w dodatku firmową - omijając u nas firmowych przedstawicieli? /wyżej była mowa aby nie przepłacać/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do mnie? 

No to nie zrozumiałeś. W zdobywaniu oryginalnej fabrycznej nawet puszczenie bąka byłoby zbyt fatygujące. 

Sam bym sobie zrobił i zawierałaby wiarygodne prawdziwe dane. Reszta nie istotna.

.

W kraju jest wiele ofert z tabliczkami i danymi wg życzenia klienta ale w wersji nadruku.

Ja jednak uważam że druk na blaszce to trochę lipa, dlatego robiłbym grawerowaną/nabijaną, podobnie jak "nieśmiertelniki" robi się w sezonie na wybrzeżu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zacząłem analizować i rozporządzenie i ustawę. W przytoczonym przez kolegę lukpyr rozporządzeniu znajduje się punkt:

 

§ 4. 2. W przypadku braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej stacja wykonuje i umieszcza tabliczkę znamionową zastępczą zgodnie z decyzją, o której mowa w art. 66a ust. 2 ustawy, umieszczając na niej numer nadwozia, podwozia lub ramy.

 

Czyli tabliczkę zastępczą wykonuje stacja diagnostyczna w sytuacji wskazanej ustawą prawo o ruchu drogowym w art. 66a ust. 2 ustawy. Sięgnijmy więc do tego artykułu. Jego treść jest następująca:

 

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

  • zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
  • w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
  • odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
  • nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy;
  • zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.

Omawiany problem, to kradzież pojazdu. Czyli podpunkt 3. Ale WYŁĄCZNIE wtedy, gdy cecha identyfikacyjna (a nie tabliczka) została zatarta. Rozporządzenie odpowiednio wcześniej stwierdza, że cechą identyfikacyjną... Zresztą oddajmy tutaj treść rozporządzenia:

 

§ 2. 1. Cechę identyfikacyjną, którą w przypadku pojazdów określonych w art. 66a ust. 2 ustawy jest numer nadwozia, podwozia lub ramy, nadaje się na wniosek właściciela pojazdu.

 

Jeśli więc cecha identyfikacyjna - numer ramy, nie uległa zatarciu, nie ma obowiązku wydawania tabliczki zastępczej. Dlaczego więc miałbym w sytuacji utraty czytelności tabliczki, szukać pomocy u starosty (podmiot wymieniony w omawianej ustawie)? Nie ma takiej potrzeby.

 

Dobra, jeszcze do edycji - punkt 6, gdzie cecha uległa skorodowaniu, lub została zniszczona. Jednak nie ma w naszym przypadku mowy o zniszczeniu cechy (numeru ramy), a jedynie jej adnotacji w tabliczce znamionowej.

Edytowane przez Michalc3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.