Skocz do zawartości

AVENTO Royal 350TL Luxe


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

AVENTO Royal 350TL Luxe i fordy

 

Przygodę z caravaningiem rozpocząłem w 2004 roku od zakupu polskiej małej „niewiadówki”. 2 lata później postanowiłem zakupić nieco obszerniejszą, wygodniejszą i lepiej wyposażoną przyczepę. Po poszukiwaniach i obejrzeniu kilkudziesięciu przyczep trafiłem w białostockim komisie na holenderską przyczepę Avento Royal 350TL Luxe. Przyczepa ujęła mnie bardzo dobrym stanem technicznym i wizualnym oraz rozsądną ceną.

Przyczepa została wyprodukowana w 1988 roku i była świeżo przywieziona z Holandii. Masa własna wynosi 604 kg, dopuszczalna masa całkowita natomiast: 1000kg.

 

Kilka dni po kupnie i zarejestrowaniu miałem już okazję przetestować przyczepę wybierając się w trasę objazdową po Suwalszczyźnie (ponad 650 km w obie strony) podczas majowego weekendu. Jako holownik służył mi dzielnie Ford Escort kombi z silnikiem 1.8 diesel 60 KM z 1992 roku (służył, bo obecnie jego miejsce zajął Ford Mondeo kombi 1.8 TD 90KM z 1998r.).

 

Jedynym mankamentem escorta jako holownika była niska moc silnika. O ile prowadzenie i pakowność auta oceniam dobrze, to przy więcej niż 2 osobach plus bagaż wewnątrz trzeba się napracować lewarkiem zmiany biegów, by utrzymać stałą prędkość podróżną. Małą moc samochód rekompensował niskim zużyciem ropy wahającym się między 6,5 a 8 litrów na 100km.

Mondeo natomiast radził sobie znacznie swobodniej z „budką”, a zużywał niewiele większe ilości paliwa (7-8,5l/100km).

Przyczepa również nie sprawiała mi problemu w podróży. Prowadziła się bardzo neutralnie, nie miałem do czynienia z żadnym wężykowaniem czy szarpaniem samochodu. Jedynie drobne zastrzeżenie miałem do hamulców – uważam, że włączały się nieco za późno i za mało pomagały samochodowi w zatrzymaniu (tu plus dla Fordów – hamulce okazywały się odporne na przegrzanie i nie odczuwałem osłabienia siły hamowania).

 

Wyposażenie

Kilka słów o wyposażeniu przyczepki:

- duże łóżko rozkładane w dwóch wariantach rozłożenia: 190 x 160 cm i 190 x 200 cm w konfiguracji nocnej, które w dzień przekształca się w stolik, przy którym zmieści się bez problemów sześć osób;

- szafa ubraniowa, 6 pawlaczy pod sufitem, 2 szafki, 2 skrzynie na pościel + kilka półek;

- zasłony w oknach wykonane z grubego, prawie nieprzepuszczającego światła materiału;

- łazienka ze zlewem;

- kuchenka dwupalnikowa zintegrowana ze zlewem, przekształcana, kiedy nie potrzebna, w stolik;

- lodówka Elektrolux o pojemności 80 litrów z minizamrażarką zasilana 12/230V/gaz;

- ogrzewanie Truma z nadmuchem i rozprowadzeniem powietrza po całej przyczepie (nawiew również schładza wnętrze w upalne dni);

- elektryczna pompka zanurzeniowa 12 V o wydajności 10 litrów na minutę, zasilająca ze zbiornika 30 l dwa krany;

- butla gazowa 11kg.

 

Wyposażenie dodatkowe

A to rzeczy montowane sukcesywnie podczas eksploatacji:

- bateria słoneczna 12 V 20 W + akumulator 72Ah;

- przetwornica prądu 230 V na 12 V + przetwornica prądu z baterii słonecznej 12 V na 230V z ograniczeniem do 100 W;

- antena telewizyjna + mały telewizorek turystyczny 5,5 cala;

- moskitiera szyberdachu i drzwi;

- rolety przeciwsłoneczne na czołowej i dwóch tylnych oknach;

- wentylatorek przenośny;

- daszek 3,5 m x 1,70 m;

- założone opony o zwiększonej nośności (Light truck);

- toaleta chemiczna.

 

Plusy

Podczas eksploatacji przyczepa ujawniła sporo zalet. Największą z nich jest niezależność od źródła prądu podczas wypoczynku. Bateria słoneczna w połączeniu

z akumulatorem daje wystarczająco energii do zasilania pompki wody, wentylacji (za dnia na nasłonecznionych kempingach niemal jej nie wyłączałem), oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego oraz telewizorka. Nawet w niepogodę akumulator jest ciągle ładowany, jednak wtedy należy starać się by nie przesadzić z obciążeniem akumulatora.

Ilość miejsca wewnątrz dla dwóch osób jest więcej niż wystarczająca. W szafkach bez problemu mieszczą się ubrania, naczynia, prowiant i inne rzeczy, dzięki czemu w przyczepie łatwo utrzymać porządek. Łóżko jest duże i wygodne, dzięki roletom i zasłonkom poranne słońce nie wybudza i można sobie pozwalać na drzemki za dnia

w pełnym słońcu.

Łazienka i chemiczne wc dodają nieco komfortu i niezależności od - nie zawsze dopilnowanych - sanitariatów w miejscach wypoczynku. Również utrzymanie czystości w przyczepie nie stanowi problemu. Wykończenie wnętrza jest dość proste, bez zakamarków i łatwo doczyszczać wszelkie powierzchnie. Do tego nie znalazłem jakichś niedoróbek czy uchybień. Wszystko jest solidnie zmontowane i po 2 latach eksploatacji i 8tys. km po polskich drogach nic nie było trzeba poprawiać czy naprawiać!!!

 

Minusy

Przyczepa ma również kilka wad. To, co jest zaletą podczas utrzymania porządku – czyli kształt szafek, nie jest przesadnie piękne. Do estetyki i wykonania nie mam zastrzeżeń, ale wizualnie jest dużo przyczep ładniejszych. Ta jest zwyczajnie prosta, niewyszukana. Dla niektórych może to być zaletą, dla mnie jednak nieco brakuje „smaczku”.

Łazienka nie ma niestety prysznica. Posiłkuje się zakupionym prysznicem solarnym z 20 litrowym czarnym workiem. Wystarcza on dla dwojga na szybką kąpiel.

Brakuje jeszcze jakiegoś niedużego stolika. Gdy łóżko jest rozłożone nie ma jak przygotować posiłku. To będzie przyszłorocznym celem na usprawnienie przyczepy.

 

Pomysły

- chcę dorobić stolik pod telewizor. Sporo trzeba pokombinować by ustawić go w miejscu wygodnym do oglądania;

- w szafce na naczynia planuję dorobić przegródki, by łatwiej można było zabezpieczyć je podczas podróży;

- zamierzam dorobić stolik doczepiany do ścianki na zewnątrz przyczepy.

 

 

Podsumowując – te budkę da się lubić :klotnia:

 


moja pierwsza budka i holownik

post-35000-imported-24285ea1-a66a-4bec-99ca-3f0d903e7fc3_thumb.jpg

 

profil budki

post-35000-imported-228052dc-d904-4c87-abb5-75b1db33c307_thumb.jpg

 

 

post-35000-imported-2a9f5139-458f-492c-8a03-6ba517d03e3d_thumb.jpg

 

 

post-35000-imported-8410d238-f054-4599-95af-4c4d543e00c4_thumb.jpg

 

kuchnia

post-35000-imported-f97c2f43-8698-4789-a005-bdac04d05fd6_thumb.jpg

 

łazienka

post-35000-imported-508c99f0-c309-4f7e-96a4-3f60616b3213_thumb.jpg

 

lodówka

post-35000-imported-350b7086-8c48-43e5-abc6-e00a96369628_thumb.jpg

 

piecyk

post-35000-imported-2a043df5-aec7-4528-a22a-65091ca50f8b_thumb.jpg

 

stolik

post-35000-imported-5bad787f-a33a-4672-ac68-53e4a4c68f45_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
przed ulozeniem do snu zimowego

Jule nie wiem jak u Was/chociaż to nieprawda,bo moja córka mieszka w Germani/,

ale zima przecież się się kończy.

domek "wylizany"

chyba gotowy do wyjazdu-przecież to już tak niedługo.

Ja z uporem maniaka planuję już wyjazd na wakacje :hehe::hehe::hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szary, a gdzie zamierzasz ten stolik stawiac ? widzialam gdzies w necie jak ludziki zrobili sobie taki dodatkowy stoliczek ze skladanymi nogami.. mial taki wymiar ze miescil sie na drzwiach od szafy. Wisial sobie na tych drzwiach na haczyku, dodatkowo przypiety byl dwoma pasami z rzepami, coby sie dobrze trzymal i nie trzaskal w czasie jazdy... tylko kurde nie moge juz znalezdz gdzie to bylo :hehe:

 

ps elaola, u mnie to zimy w ogole nie bylo ... ale to i dobrze, po co komu zima w miescie :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jule, ten stolik (pseudo, bo to taki blacik będzie) chcę wypuścić z szafy składany... znaczy na zawiasie składany w pion na bok szafy. Za dużo opcji na tak małej przestrzeni nie ma. Drugi jeszczę chcę na zewnątrz doczepiany do ścianki budki. Do Zlotu powinienem się z tym uwinąć :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
tak przy okazji - Nie ma Pan częstych problemów z silnikiem?

 

 

Mam go 1,5 roku, przejechałem 40tys. km, silnik ma w tej chwili 250tys. km i jedyną usterka było zawieszenie się silniczka wolnych obrotów przez zaśniedziały styk. Kolega z pracy też się podpalił i kupił takiego samego i po roku jazdy też ma dobre zdanie (uszczelniał pompe wtryskową, ale wiedział co brał przed kupnem). Poza tym miałem wcześniej escorta w dieslu to znałem ten silnik. Często opinie nie są dobre o tym motorku, ale jak jest zadbany to jest trwały i bezproblemowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.