gryzon Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 witajcie jak wiecie mam ogrzewanie truma ale modelu nie powiem bo nie pamiętam:) właśnie z kolegą Gregorov zastanawiamy się czy nie za ciepłe są nasze piece:) powiedzcie nam czy wy ustawiając ogrzewanie na 5 możecie dotknąć ręką obudowy pieca w jej górnej części? u mnie jest bardzo gorąca i teraz pytanie czy tak powinno być? inaczej ma się sprawa jak włączę nawiew na 12v to całe ciepło idzie w przewody i góra już się tak nie nagrzewa. a więc sedno czy da się dotknąć obudowę pieca przy pokrętle od 5 do góry?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorov Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 No właśnie. Ostatnio na zlocie kolega Jarobaro zauważył że moja obudowa pieca jest bardzo gorąca. Piec był chyba na 6 a trumavent na automacie gdzieś na 3. Nasze piece to Trumatic SL3002. Czy obudowa powinna być raczej zimna/letnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzon Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 piec mam taki http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/uiIAAOxyHIlTWrEK/$_85.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carado Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 U mnie przy grzaniu grawitacyjnym, dmuchawa na 0, to nawet przy ustawieniu na 1 jest gorąca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Musi być obudowa gorąca bez dmuchawy bo jak ma być inaczej, gdzieś to ciepło musi się wydostać z pieca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gliniarzxxl Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 w mojej przyczepce jest tak samo jak bez nadmuchu to się grzeje kratka bardzo a jak włączę dmuchawę to wszystko idzie w rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarobaro Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 tak kratka musi byc ciepla bez nadmuchu ale nie cala obudowa pieca i pokrętło do regulacji temperatury bo tak maja koledzy Np. Gregorov a myślę ze to nie jest dobry objaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzon Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 To troche nie rozumie. U mnie gorna czesc pieca jest goraca a dolna ciepla, nie da sie chyba inaczej nie rozumiem co to znaczy pokretlo gorace? Przeciez pkkretlo jest na samej gorze i tez sie nedzie nagrzewac tylko zapewne jest z jakiegoś plastiku ktory nie przyjmuje ciepla aby moznaa bylo regulowac. U mnie jest cala gora goraca ale i pokretla spokojnie moge dotykac, wiec chyba sie zgubilem w tym problemie. Jedno jest pewne gorna czesc pieca przy malych dzieciach tak jak ja mam roczniaka musi byc zabezpieczona aby malutka sie nie oparzyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) Dokładnie tak, jak napisał Tomek (post #5).Cała obudowa może być bardzo gorąca (łącznie z "ebonitową", górną częścią, choć właśnie z tego powodu, aby była jednak chłodniejsza od metalowej części przedniej, robi się ją z ebonitu. Poprzednio całość była metalowa).Bez włączonego nadmuchu, piec działa grawitacyjnie, czyli mniej więcej, jak typowy kominek w domu.Ciepło nie ma innej drogi wydostawania się, jak tylko przez przedni wylot obudowy. Gorące powietrze unosząc się do góry (co mam nadzieję jest dla wszystkich oczywiste) nagrzewa również w dużym stopniu ebonitową nakładkę. Ponieważ bezpośrednio pod nakładką jest jeszcze blaszany kołnierz odgradzający, to mimo, że nakładka jest gorąca, można ją dotknąć w przeciwieństwie do przedniej, blaszanej części. W wielu przyczepach, fragmenty umeblowania bezpośrednio graniczące z przednią osłoną pieca są zabezpieczane dodatkowo umieszczonymi specjalnymi paskami osłon termicznych.P.S.Grawitacyjny typ pracy pieca jest najszybszym sposobem na ogrzanie wnętrza przyczepy zaraz po jego uruchomieniu.Dopiero później (po nagrzaniu wnętrza) powinno się przechodzić do trybu z nadmuchem. Ważne ! Z w/w powodów należy zwracać baczną uwagę, aby podczas pracy grawitacyjnej nie zostawiać uchylonych drzwi od szafy, inaczej będziemy mieli je opalone w dolnej części (w najlepszym przypadku). Edytowane 8 Maja 2014 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorov Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) No to się wyjaśniło. Czyli ta gorąca obudowa nie jest generalnie jakimś złym objawem jak myśleliśmy. Przy okazji wyczyściłem cały piec z kurzu i sierści nieznanego mi zwierzątka. Pytanie mam o pokrętło regulatora trumavent - dokładnie takie jak na zdjęciu. Przy ustawieniu na tryb automat grzeje się po bokach nawet przy wyłączonym piecu. Rozebrałem to ustrojstwo aby również wyczyścić z kurzu. Nie ma tam nic popalone ani nie czuć jakimś przypalonym. Jest tam w środku jakiś opornik czy coś takiego który się grzeje. Czy to normalny objaw? Edytowane 8 Maja 2014 przez Gregorov (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regan_SH Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Opornik będzie się nagrzewał, nawet bardzo a najbardziej przy ustawieniu najmniejszych obrotów dmuchawy, gdzieś się ta energia musi odłożyć skoro wentylator jej nie pobiera Palić się nie powinien, bo na pewno jest dostosowana jego moc do wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorov Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Dzięki kolego Regan_SH. Tylko dlaczego się grzeje tylko na ustawieniu automat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regan_SH Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) No dobra, na automacie on sam reguluje obroty silnika bądź powinien?? Jak byś mógł jeszcze fotkę płytki od tyłu zrobić. Masz jakąś wiedzę nt elektryki, możesz pomierzyć napięcia na wyjściu w trybie auto?? Edytowane 12 Maja 2014 przez Regan_SH (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorov Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Jeśli chodzi o automat to znalazłem w instrukcji: c = tryb automatyczny (ogrzewanie) Moc przystosowuje się bezstopniowo do ilości ciepła wytwarzanego każdorazowo przez ogrzewanie. Moc maksymalną można dowolnie ograniczyć pokrętłem. Regulacja w przedziale między tą wartością i pracą na wolnych obrotach dokonywana jest automatycznie. Z tego co się jeszcze dowiedziałem to ta biała część na foto to prawdopodobnie rezystor i to on może się grzać, jest tam jeszcze prawdopodobnie tranzystor z radiatorem. Niestety nie posiadam elektronicznej wiedzy ani urządzenia do pomiaru napięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regan_SH Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Dobrze się dowiedziałeś, ten biały to opornik 5 Watowy jak dobrze widziałeś, ta część na radiatorze to będzie tranzystor czyli najprostszy "driver" obrotów tylko zastanawia mnie jedno, musi być gdzieś jakiś czujnik temperatury a z tego zo widzę to masz tylko trzy kable wejście+/- i wyjście +, więc nie mam pojęcia na czym ma polegać automatyka tego regulatora Co do grzania się oporu - naturalne, stąd ta budowa ceramiczna, co nie oznacza, że on jest uszkodzony - wręcz przeciwnie. Poszukam gdzieś na elektrodzie schemat takiego regulatora i pooglądam o co w tym chodzi. Ale widzę, że Ty z Rudy jesteś więc mamy do siebie parę kilometrów, może prościej było by się spotkać i zobaczyć, pomierzyć?? Edytowane 12 Maja 2014 przez Regan_SH (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.