Skocz do zawartości

Jeep Liberty (Cherokee) 3.7 l B+G


stef

Rekomendowane odpowiedzi

BartoszK - a jaki masz motor w C4? 1.6 czy 2.0 HDI? Bo to spalanie to troszkę widzę kosztuje. 9 litrów ON to finansowo ciut więcej jak 18 LPG. 

Porównując więc koszta to Libery lub grand cherokee nie spali mi więcej w trasie niż 16LPG do tego mam moment i moc no i napęd na 4 koła. W C4 grand picasso mam komfort podróżowania. 

No i co wybrać ?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Stef

 

- to jest 2.0 HDI 16V FAP - ponad 160PS, spalanie takie mi wychodzi przy 5 osobach, boxie i 2 rowerkach na dachu z budka, jazda raczej dynamiczna w cylku mieszanym lub trasa z tempomatem 95km/h, owszem da sie spalic mniej ale dluzej sie jedzie a z dzieckiem a ja zakaldam ze kazde 200km to max 3h jazdy i przystanek... na trasie objazdowej po CZ, SLO, H i Cro w pelnym zaladynku w zestawie pona 3,3 t i przy 3k km wyszlo mi w zeszlym roku niespelna 9L, wiec wedlug mnie to bardzo dobry wynik.

 

Na pusto z lekkim zaladunkiem weekendowym z 3 osobami i bez cepki  na trasie srednio mi wychodzi 6,0-6,5 - przy sredniej przejazdowej 90km/h - co tez uwazam za dobry wynik ;-)

 

 

W tym roku planuje zmienic "ciagnik" i raczej bede udezal w Honde Odyssey 3,5L Pb... Auto do cepki jak marzenie i zdarzaja sie wersje ktore maja 2,5T na haku...

6-7 latki mozna kupic z dobrym przebiegiem za cene nowej Dacii...

 

http://otomoto.pl/honda-odyssey-3-5-v6-8-osob-tanio-okazja-C32723295.html

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - po co Ci Honda...? sprzedam Ci Sharana w okazyjnej cenie - zmienisz przeguby i możesz latać, właściwie jak nie zmienisz to pewnie też jeszcze polatasz ale będzie je słychać :) bo 300 000 mają już nalatane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Toyot to mam to samo zdanie - a wielu znajomych ma i stwierdzam,że mój leciwy citroen psuje się tak samo jak toyoty z podobnego rocznika. Różnica jest taka, że ja mam tańsze części.

 

Ale co do Hondy - wielka maszyna :) Ile to pali?

C4 - 9 litrów to nie mało... miałem nadzieję, że z budą w trasie nie przekroczę 8 l ON/100km. 

W takim razie Jeepa a C4 grand picasso różni tylko komfort podróżowania. Bo ekonomiczność jest taka sama biorąc pod uwagę gaz do Jeepa. Oczywiście mówię o podróżowaniu z budą, bo bez niej to C4 wygrywa :)

A powiedz jeszcze jak się sprawdza pneumatyczne zawieszenie w C4 przy przyczepie? 

W tygodniu jadę oglądać dwa autka - dwa Liberty 3.7 jeden już w gazie drugi jeszcze bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że C4 GP z motorem 2.0 HDI palacy 9 litrów ON z przyczepą to super wynik. Mam Forda z takim samym silnikiem 2.0. Jest mniejszy i lżejszy niż C4 GP a pali średnio w codziennej eksploatacji 7 litrów. Warunki mieszane trasa / miasto. Nie wiem ile wciągnie z przyczepą, ale niedługo sprawdzę - sezon się zaczyna.

Nie widzę możliwości, aby ten silnik (2.0 HDI) spalił przy normalnej jeździe nie podczas radju "na kroplece" 8 litrów z przyczepą. Nie licz na to. Wynik 9 litrów mnie by zadowolił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Michał jak jest... C4 Grand Picasso to fajna maszyna i rozsądek podpowiada, że za rok trzeba właśnie takie auto kupić. Ale jak ktoś 15 lat jeździł 4x4 to nadal ciągnie i dlatego ten jednak mały Liberty (Cherokee II) jakoś tak w głowie siedzi. Próbuję znaleźć jakieś powód aby sobie wytłumaczyć dlaczego Jeep będzie lepszy. Ale właściwie wszystko przemawia za C4 picasso.

Szkoda, że nie ma użytkownika na forum który by jeepem liberty ciągał budkę i konkretnie napisał, tak jak BartoszK, jak wygląda spalanie i trwałość auta.

Bo C4 grand picasso znam - bo jak pisałem brat jeździ już kilka lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie UAZ-a albo Nivkę - załatwisz wszystkie swoje problemy za jednym strzałem:

- ekonomiczne i przyjazne 4x4

- sporo zostanie z tej kupki na kamperka

- brak bzdurnych dylematów i wiosennych nostalgii bo przecież to truchło trzeba "czasem" poreperować.

 Na cholerę ci kurdupel z kuferkiem jak w mojej Suzie  - z małymi dzieciakami będziesz podpinał jeszcze towarówkę. Twój poprzedni czerowniak był 100 razy praktyczniejszy.

 

 

V- profil i jazda na górę - koniec dylematów.

 

Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek masz rację. Tylko nie chce placic za dwa auta, czyli osobowy i terenowy. Szukam kompromisu. A na kampera to mnie jeszcze nie stac. Jak wiesz kilka ogladalem i lipa. Trzeba miec wiecej $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek masz rację. Tylko nie chce placic za dwa auta, czyli osobowy i terenowy. Szukam kompromisu. A na kampera to mnie jeszcze nie stac. Jak wiesz kilka ogladalem i lipa. Trzeba miec wiecej $.

 

Patrzyłeś na DMC liberciaka ?

przekracza 2.5T, a to ocnacza dla mnie kat B+E i Viatolla :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzyłem. Jeep Liberty ma DMC auta od 1591 do 1956 kg w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia. No i nie przekracza 3,5 T żebym musiał kupować Viatolla. Mój Kip ma DMC 1100 kg, Więc w wersji Liberty diesel waga to 1956+1100= 3056 kg. do 3,5 mam jeszcze trochę luzu.

Ale że wolałbym wersję benzynową 3,7 l to waga auta w okolicach 1600 kg - o il się nie mylę bo takie dane znalazłem w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzyłem. Jeep Liberty ma DMC auta od 1591 do 1956 kg w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia. No i nie przekracza 3,5 T żebym musiał kupować Viatolla. Mój Kip ma DMC 1100 kg, Więc w wersji Liberty diesel waga to 1956+1100= 3056 kg. do 3,5 mam jeszcze trochę luzu.

Ale że wolałbym wersję benzynową 3,7 l to waga auta w okolicach 1600 kg - o il się nie mylę bo takie dane znalazłem w necie.

a nie pomyliłeś z masą własną ?

http://automobilio.info/pl/Jeep/Liberty/Liberty/3.7-i-V6-12V-213-AG/196

 

1400kg to waży mój c-max, a DMC pod 2T, sądzę że jeep będzie cięższy

z tego co znalazłem w necie to DMC jest od 2300kg z hakiem (silnik 2.4L) do ponad 2500kg

czyli aby ominąć 3.5T to przyczepka poniżej 1000kg, ew najsłabszy silnik 2.4 i wtedy z budką 1100kg się łapiesz

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.