Skocz do zawartości

"Nietypowe" przyczepy i samochody kempingowe


jacol

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie wiem czy chciałbym kupić nową europejkę po tym co ludzie piszą i pokazują. Trudno powiedzieć, które większe dziadostwo Jak by był dystrybutor to przynajmniej części by były dostępne i tanie :hmm:
A co ludzie piszą i pokazują?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Zulos napisał:

Czek dis ałt:

widziałem , fajne

ale z pewnym zastrzeżeniem - zmarnowana kupa miejsca przez te rożne wypełniacze w szufladach i półkach, paskowe uchwyty mega denerwujące, brak zabezpieczenia półki nad szoferką i parę innych drobiazgów, brak jakiegokolwiek schowka na krzesła czy inne graty, brak bagażnika na rowery

za to :

super pomysł z dywanowym wykończeniem ścian

bambusowe wykończenie też wygląda super

dmuchana sypialnia na górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Do niedawna wykańczały je crash testy. Trudno powiedzieć jak jest teraz z bezpieczeństwem. Dawno nie widziałem nic rozbitego. Po za tym pytanie czy Chińczycy są zainteresowani podbojem europy. Po wykupieniu udziałów w rynku pewnie sporo na tym zarabiają. A swoje autka i tak mają gdzie sprzedawać. Azja jest wielka. Pewnie i Ameryka południowa jest dla nich atrakcyjna.
 
A skuterami zalali Polskę. Bo była nisza :zarowka:


Ale Chińczycy powoli podbijają i Europę, tylko robią to po cichu. Pewnie mało osób w ogóle wie, że Volvo i Lotus jest chiński. Albo że koncern PSA jest też w części chiński.

Inna egzotyka to Tata Motors który jest właścicielem Land Rovera i Jaguara.

Pewnie z czasem będzie się to jeszcze wyraźniej zmieniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robią to wykupując udziały w markach albo same marki
i dzięki temu są obecni ale nie tak bezpośrednio
wyobraź sobie te same auta XC90 czy F-type pod nazwą XPENG albo CHANGAN
Zgadza się. Chińczyka nikt by nie kupił a takie Volvo już tak, już pomijam że pewnie większość klientów nawet nie ma pojęcia o tym że to Chińczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie kupując mercedesa nie wiedza że mają silnik z reno czy innego peżo :hehe:
Nie tylko silnik. Przecież Mercedes X to de facto Navara a Mercedes Citan to Dacia Dokker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chris_66 napisał:

brak jakiegokolwiek schowka na krzesła czy inne graty, brak bagażnika na rowery

Tak - o ile bagażnik na rowery może jeszcze by jakoś wymyślił na hak (albo raczej wysuwana listwa - zdejmujemy rowery i wsuwamy listwę - nie ma problemu co zrobić z bagażnikiem) o tyle rzeczywiście nie ma kompletnie miejsca na żadne akcesoria kempingowo/plażowo/wypoczynkowo/rekreacyjne tudzież zapasy.

Skoro miejsce pod jedną ławką zajmuje zewnętrzna kuchnia, to pod drugą ławką raczej nie ma miejsca na mini garaż, bo gdzie zbiornik na wodę, truma (o ile przewidzieli w ogóle), elektryka i pozostałe wyposażenie - chyba, że wszystko w podłodze.

No ale to taka fajna wizja przyszłości - wizualnie super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

A co ludzie piszą i pokazują?

Ogólnie, że jakieś 10 - 15 lat temu skończyły się porządnie robione przyczepy. Nie ciekły, szyby się nie rozklejały, w ścianach był porządny szkielet drewniany, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, że jakieś 10 - 15 lat temu skończyły się porządnie robione przyczepy. Nie ciekły, szyby się nie rozklejały, w ścianach był porządny szkielet drewniany, etc.

5 czy 10 lat temu mówiło się to samo. Ciągle, że kiedyś to było. Z samochodami jest podobnie.

 

Wg mnie to takie gadanie i nic wiecej. Zresztą wystarczy spojrzeć na wątki remontowe. Nikt nie naprawia stosunkowo nowych przyczep a właśnie 15-20 letnie.

 

Na nowe u nas na forum też mało kto narzeka a w ostatnich latach przebyło myślę kilkadziesiąt nowych przyczep na forum.

 

Technika budowy się nie zmieniła, jedynie może materiały dopracowano. Dziś już nie ma problemu z pękającymi "plastikami" jak kiedyś, a przecież przyczepy, podobnie jak auta, ważą dziś więcej.

 

Ja bym raczej powiedział, że dzisiejsze produkty są lepsze. Łatwiej je zaprojektować, łatwiej przewidzieć zmęczenie materiału, dostępne są nowocześniejsze technologie, lepsze laminaty i bardziej wytrzymałe materiały.

 

I minie kolejne 10 czy 15 lat i nadal będzie ta sama śpiewka, że przyczepy się skończyły 10-15 lat temu

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zulos napisał:

.....fajna wizja przyszłości

idea super, wykonanie też

tylko zastanawiałem się do czego to, bo brak bagażników obcina 3/4 potencjalnych zastosowań, terenowość wskazuje że twórcy chcieli by skierować to właśnie do aktywnej pary

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

I minie kolejne 10 czy 15 lat i nadal będzie ta sama śpiewka, że przyczepy się skończyły 10-15 lat temu

Pewnie masz rację. Zawsze byli "lepsi i gorsi" producenci. Nie mniej za taką kasę człowiek oczekuje jednak niezawodnego sprzętu. a nie odlatującej szyby na autostradzie bo się rozkleiła. Przedtem przynajmniej były obydwie warstwy skręcone uchwytami zamknięć. Inna sprawa, że kiedyś była bateryjka i 10 m kabla, a teraz mocno rozbudowana elektronika. Ma się co psuć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.