Skocz do zawartości

jedna czy dwie osie....


Arturo43

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moc mocą ale bardzo istotny w komforcie i bezpieczeństwie podróży jest stosunek mas :miga:

 

Tomek powyżej trafnie zauważył że nie można porównać osobówki suva czy vana ... każdy inaczej będzie się spisywał przy np tej samej mocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślę- ale chip+przyczepa: co na to dwumasa?

Też myślałem o podniesieniu mocy z 192 KM i 410Nm na więcej koszt to jakieś 1500zł ale u mnie dwumasa i tak już

jest chyba na granicy wytrzymałości, ale w mniejszym silniku takim np. 90 czy 110 KM to bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie myślę- bo cepki jeszcze i tak nie ma.

A jak będzie to mała- więc może 136KM wystarczy.

 

Kończę bo zaśmiecamy wątek nie na temat :)

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytalem tez ze jak jest duży zwis z tylu samochodu pomiedzy kolem a mocowaniem haczyka to autko lubi bujac na boki przy zbyt dużej budce , w octavce właśnie tak jest , wiec nie wiem czy budka o długości 5metrow plus dyszel to nie za dużo. ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam silnik VW 105 KM i z budka 1000 kg jeździło się fajnie, tylko jedna górka w Chorwacji spowodowała wzrost temperatury silnika. Teraz po zmianie przyczepy na cięższą do 1200 kg zdecydowałem się na dołożenie kilku koników. Koszt nie jest zbyt wielki a różnica bardzo odczuwalna. Podniesienie mocy do 138 KM ( ok 330 Nm) to wydatek od 1000 do 1600 zł  

Jak Ci podnieśli moc o ponad 30 koników ? Nigdy tego nie robiłem, sorka za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytalem tez ze jak jest duży zwis z tylu samochodu pomiedzy kolem a mocowaniem haczyka to autko lubi bujac na boki przy zbyt dużej budce , w octavce właśnie tak jest , wiec nie wiem czy budka o długości 5metrow plus dyszel to nie za dużo. ?.

Fajnie jak auto ma nivo z tyłu wtedy problemu nie ma, ale kombi mają z reguły sztywniejsze spręzyny

więc nie jest tak źle, przynajmniej ja nie odczuwam jakiegoś większego bujania a budkę z dyszlem mam jakieś 6,5m

 

Może wypożyczalnia przyczep rozwiąże Twój problem? Nie ma to jak sprawdzić na własnej skórze.

Dobry pomysł na przetestowanie auta, ale kto wypożyczy cepke na jeden dzień :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytalem tez ze jak jest duży zwis z tylu samochodu pomiedzy kolem a mocowaniem haczyka to autko lubi bujac na boki przy zbyt dużej budce , w octavce właśnie tak jest , wiec nie wiem czy budka o długości 5metrow plus dyszel to nie za dużo. ?.

 

Octavia II Combi ma przecież bardzo twardy tył, miałem taką , to dopiero jak siedziały 4 osoby w środku i jeszcze bagażnik był załadowany to sie dopiero fajnie jechało. Na pusto twardo. Z tego co pamietam auto ma ładowności ponad 700 kg. Z przyczepą powinno być bardzo stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc mocą ale bardzo istotny w komforcie i bezpieczeństwie podróży jest stosunek mas :miga:

 

Tomek powyżej trafnie zauważył że nie można porównać osobówki suva czy vana ... każdy inaczej będzie się spisywał przy np tej samej mocy ;)

100% racji - stosunek mas jest bardzo ważny jak nie najważniejszy. To parametr od którego trzeba zacząć komponowanie zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia II Combi ma przecież bardzo twardy tył, miałem taką , to dopiero jak siedziały 4 osoby w środku i jeszcze bagażnik był załadowany to sie dopiero fajnie jechało. Na pusto twardo. Z tego co pamietam auto ma ładowności ponad 700 kg. Z przyczepą powinno być bardzo stabilne.

Racja dokladnie tak jest na pusto twardy jak furmanka wiec moze jak zaczep docisnie to bedzie lepiej niz bez cepy:-) , a brakmocy nadrobie momentem obrotowym a jak nie to tuning :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

W związku z planowaną zmianą przyczepy kempingowej słyszałem trochę o różnicy w komforcie i bezpieczeństwie holowania przyczepy w zależności od ilości osi.

Jazda z przyczepą dwuosiową jest podobno bezpieczniejsza ale i przyjemniejsza (nie buja tak bardzo jak w przypadku jednej osi).

Czy Ktoś może wypowiedzieć się na ten temat? Może są osoby które mają doświadczenie w holowaniu od typów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, im więcej osi tym lepiej. Przyczepa jest stabilniejsza i lepiej się prowadzi. Ja jeżdżę z lawetą trzyosiową 8 metrów bez zaczepu i powiem, że komfort jazdy jest zupełnie inny krótką. I co jest faktem długa przyczepa tak nie wężykuje.

 

Jak będę zmieniał mojego Fendta to na pewno na dwuosiówę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do holowania zapewne większy komfort jazdy zapewni Ci dwuosiowka natomiast wszelkie manewry ręczne przy ustawianiu na placu tudzież kempingu będą już o wiele trudniejsze no chyba , że doposażony będziesz w moverek to i tu nie ma mocnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.