Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 lata później...

Witam forumowiczów

Wtrącę się do dyskusji bo jestem klinicznym przypadkiem używania francuzów. Akurat w moim przypadku jak byłem piękny i młody wybrałem się w 89 roku z kumplami do Holandii i tam kupiłem sobie 5-cio letniego Peugeota 205, od tamtego czasu na liczniku same Peugeoty 106, 206 i teraz 308

I ja się nie zgadzam z opinią, że francuskie auta są bardzo awaryjne. W moim przypadku owszem były wymiany ale klocków czy bębnów i oczywiście elementów zawieszenia, ale to dotyka każdego normalnego użytkownika naszych super dróg.

Teraz mam 308 1,6HDi 90KM i powoli dorastam do tego, żeby kupić sobie pierwszą przyczepę kempingową, wcześniej namiot, ale niestety moja połowica za delikatna na takie warunki :D

 

Myślę, że znajdę coś dla siebie i dołączę do wyluzowanej braci karawaningowców :gitara:

 

Co do przyczepki to w dowodzie mam napisane, że mogę pociągnąć do 1270kg, więc może taka 1100kg będzie w sam raz.

Edytowane przez silmaril (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Teraz mam 308 1,6HDi 90KM i powoli dorastam do tego, żeby kupić sobie pierwszą przyczepę kempingową

 

PSA robi jedne z lepszych diesli na świecie, życzę powodzenia w zakupie przyczepki i radości z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pod jakim względem są one "jedne z lepszych"? W dzisiejszych czasach to wszystko jedno i to samo. Elektronika i alergia na jakość ropy.

Lepszymi można nazwać stare diesle Mercedesa, czy VW, ale te czasy już nie wrócą. :)

Edytowane przez mk61 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzieki za opinie o francuzach :-]

 

czy ktos ciagna :przyczepa: autem z automatem

 

jestem ciekawy czy to sie nadaje jako holownik :hop1:

Ja ciągnę Sceniciem 1,6 LPG w automacie Wilka DMC 750kg - nie ma większych problemów ale trzeba troszkę inaczej jeździć - pilnować obrotów do 3000 aby nie ucierpiała zbytnio kieszeń - 12,37 LPG na trasie 390 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PSA robi jedne z lepszych diesli na świecie, życzę powodzenia w zakupie przyczepki i radości z jazdy

 

 

Zgadza się jeśli mówimy o silniku 2.0hdi lub dość żadkim 2.2hdi ... natomiast 1.6hdi to jedna z ich większych porażek ... (doświadczenie na podstawie rozmowy z użytkownikami i kolegami prowadzącymi od wielu lat warszta samochodowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się jeśli mówimy o silniku 2.0hdi lub dość żadkim 2.2hdi ... natomiast 1.6hdi to jedna z ich większych porażek ... (doświadczenie na podstawie rozmowy z użytkownikami i kolegami prowadzącymi od wielu lat warszta samochodowy)

 

1.6 90KM bez pdf, bez dwumasy, bez zmiennej geometrii - bardzo udany i trwały.

 

1.4 również nie ma poważnych wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Picasso 1,6 hdi i C8 2,2 hdi - jeden i drugi z pdf, dwumasą i tym podobnymi cudami. Jeżdżę tymi autami wiele lat i bardzo sobie chwałę. Jest jeden warunek takiej jazdy - serwis zgodnie z zaleceniami producenta czyli min drogie oleje do silników z pdf itp. Jeśli ktoś chce mieć nowoczesne auto i jeździć za pół darmo serwisując u "pana Wiesia" w stodole to niestety potem wypisuje herezje na forach internetowych jaki to złom francuski lub włoski kupił.

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeby trochę w temacie było porównanie francuza do niemca (moje własne subiektywne)

 

Aktualnie mam okazję porównywać Citroen C5 2.0HDI (hatchback) 136KM

 

oraz

 

Opel Vectra C kombi 1,9cdti 150KM

 

Oba auta pewne znane od nowości przebiegi 106 i 116tys km więc prawie to samo. rocznikowo też "prawie to samo"

 

silnik PSA zdecydowanie mniej pali ale jednak różnica 14KM pomimo zdecydowanie lżejszej budy C5 jest wyczuwalna - Citrone jest strasznie ospały w porównianiu do Vectry (dane fabryczne podają takie samo przyśpieszenie ale odczucia zdecydowanie na plus Vectry)

 

 

C5 jest cichsza w środku, zawieszenie hydro jest genialne na naszych nierównościach dołkach itd.

 

W środku C5 ale strasznie toporna ... rozmieszczenie przycisków, ich ilość poprostu masakra, do tego stylistyka - francuzy są ładne jak są nowe później szybko tracą na jakości i nowocześności.

 

Koło kierownicy wielkie jak w autobusie

 

oparcie fotela regulowane skokowo

 

zmiana żarówki w C5 - niezłe wyzwanie szczególnie w nocy prawie niewykonalne ;)

 

wyłączenie klimatyzacji (do funkcji AC Off - browara temu który w trakcie jazdy to zrobi nie czytając wcześniej instrukcji)

 

... o gustach się nie dyskutuje podobno ale stylistycznie jest kiepski szczególnie w środku.

 

 

 

Vectra - zdecydowanie twardsza, i głośniejsza do tego więcej pali (jest cięższa i dłuższa)

 

Vectra jest zdecydowanie dynamiczniejsza, bardziej zwrotna pomimo że jest dłuższa od C5 (testowany wyjazd z tego samego miejsca w garażu).

 

Żarówki zmienia się bez problemu z wyłączeniem żarówki przedniego kierunkowskazu (tutaj konieczny jest demontaż lampy) pozostałe mijania/długie o każdej porze dnia i nocy na wyczucie :)

 

 

 

Zwolennicy i przeciwnicy zawsze się będą spierać dla mnie Citroen jest poprostu zabawką która moze się podobać niektórym mi się poprostu nie podoba i pozostane zwolennikiem aut klasycznych a francuzy pozostawię dla miłośników designu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Vectra ma zamontowany silnik fiatowski 1,9 JTD o oplowskim oznaczeniu CDTI. Wszystkie diesle wykorzystywane w autach OPLA to silniki JTD FIATA poza silnikiem 1;7 cdti od Suzuki.

Poza tym warto wiedzieć, że wszystkie silniki diesla Typu CR włącznie z mercedesowskimi CDI są opracowane na patencie FIATA.

Słynne TDI Volkswagena zostały dopracowane przez AUDI po zakupie patentu od Fiata, który już prowadził prace nad CR. Pierwszy silnik typu tdi był zamontowany w Fiacie Tempra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden warunek takiej jazdy - serwis zgodnie z zaleceniami producenta czyli min drogie oleje do silników z pdf itp. Jeśli ktoś chce mieć nowoczesne auto i jeździć za pół darmo serwisując u "pana Wiesia" w stodole to niestety potem wypisuje herezje na forach internetowych jaki to złom francuski lub włoski kupił.

 

Pozdrawiam

Radek

 

Większość serwisów w Polsce wypada nie wiele lepiej niż stodoła u P. Wiesia....szczególnie pod względem wyszkolenia technicznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.