Jump to content
koszak

Box dachowy - który wybrać

Recommended Posts

misiek_uk

To sa tyljo otwory stabilizujace, zabezpueczaja przed przesowaniem, caly ciężar wisi na zew łapach wiec smialo mozesz przerabiac mysle przyjrzyj sie otworom czy niema wzmocnienia od wew jak nie to droga wolna

Share this post


Link to post
Share on other sites
koszak

Patrzyłem, nie ma tam żadnych wzmocnień. W środku jest pustka. Myśle, ze reling jest aluminiowy więc nie powinno nic rdzewiec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krispo

W Inter Packu Carver 6,3 masz w boxie listwe stalowa przusuwana ktora mozesz regulowac czy bagaznik ma byc bardziej na przód czy na tyl. zakres regulacji/przesuniecia to ok 40cm. Bez wiercenia i ingerowania w oryginalna konstrukcje i boxu i relingów. To chyba kolejny atut poza cena nad "droższymi" boxami.



Na poniższych zdjęciach są oryginalne otwory. Jeden jest wolny, a w drugim jest wsadzony bagażnik. Jakbym wywiercił jeszcze jeden otwór 2-3cm od tego to bagażnik i tak zasłoniłby jeden z otworów oryginalnych.

Co Wy na to?

 auto swieże,pewnie jeszcze na gwarancji.ja bym sobie darował takie przeróbki bo serwisie bedzie kazdy pretekst dobry aby uniewaznic gwarancje na auto

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

W thule też jest ta wewnętrzna regulacja, pewnie jej zabrakło. Teraz trzeba przerabiać belki lub wymienić box na mniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
koszak

Tak jak Witus napisał regulacja jest i też nie mała, ale niestety brakło ok. 2cm.

 

Byłem dzisiaj w serwisie hyundaia i powiedzieli mi, że oni nie mogą mi tego zrobić i wbić w książce gwarancyjnej, żeby mi gwarancja nie przepadła, ale Pan mi powiedział, że reling jest aluminiowy, więc nie będzie rdzewiał, i że rzeczywiście stracę gwarancję, ale na sam reling, a nie zdarzyło im się, żeby ktokolwiek zgłaszał problem z relingiem. Powiedział, żebym sobie przewiercił i nawet się nie zastanawiał.

 

Tak też zrobiłem i teraz pasuje mi idealnie. Box jest wydaje mi się bardzo solidny i nie żałuje wydanych pieniędzy. Poza tym fajnie się prezentuje na samochodzie.

 

Niestety jest jeszcze jeden problem, bo hyundai ma tak wyprofilowany dach, że tylna belka bagażnika jest niżej niż przednia i powoduje to, że box jest skierowany przodem do góry i jest dosyć duży szum. Jak przesunąłem teraz belkę kilka centymetrów do przodu, to troszkę się poziom wyrównał, ale mimo wszystko nadal jest pod kątem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krispo

no z tym to chyba nie da sie juz nic zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Można przymierzyć jeszcze belki Thule. Możliwe, że mocowane są w innych miejscach i łapy są różnej wysokości po to żeby zachować poziom. Tak było w peugocie kombi i tak jest w Hyundaiu. W sumie belki mam te same zmieniam tylko do nich łapy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BJoe

moim zdaniem wszystkie boxy dachowe mają podobne właściwość ( wytrzymałość, nośność itp.)

Dlatego jestem zdania że im tańszy tym lepszy.

Ja od wielu lat jeżdżę z ruskim boxem wykonanym z płótna szklanego i żywicy epoksydowej.

Odziedziczyłem go od kolegi który eksplatował go przez ponad dziesięć lat.

W sumie box ma ok 20 lat i trzyma się świetnie. Zmieniłem mu jedynie kolor na czarny bo czerwony jakoś mi nie leżał.

Box sprawuje się świetnie, wytrzymuje wożenie ciężkich rzeczy, odporny jest na różnego rodzaju naprężenia ponieważ inaczej pracuje niż plastikowe boxy.

wykonanie go z płótna szklanego i żywicy epoksydowej pozwala napakować go tak że aż powstają wybrzuszenia ale nic się nie dzieje.

Nawet dwa tygodnie temu podczas pakowania się na wyjazd tak go napchałem że aby go można było zamknąć to mój syn Maciek musiał wejść na bagażnik aby dociążyć klapę żeby zamek można było zamknąć.

Dlatego też polecam box wykonanym z płótna szklanego i żywicy epoksydowej które wydaje mi się są bardziej wytrzymałe i odporne na pęknięcia.

Proponuje też wizytę na giełdzie samochodowej albo rynku gdzie handlują starociami bo bardzo często takie bagażniki można tam kupić za naprawdę małe pieniądze

 

 

 

 

 

post-1073-0-41507000-1373753531_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
slaweklor

Poszukaj na portalach  w twojej okolicy, może ktoś chce sprzedać jakiś mało używany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
koszak

Ale ja juz kupiłem Box Thule Motion 800 i nie mam zamiaru go zmieniać, zamieniać, ani sprzedawać. Bardzo mi sie podoba i idealnie pasuje mi do samochodu.

Faktycznie belki thule można przesuwać po całej długości relinga i być może rzeczywiście da sie znaleźć poziom, ale na razie szkoda mi 750zl. Jutro wyjeżdżam do Włoch, zobaczę jak sie będzie spisywał, jak będzie głośny na długiej trasie jadąc z przyczepa i wtedy jak będzie to nie do wytrzymania to nie będzie innego wyjścia i będę musiał zmienić bagażnik na thule.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mp-pp

http://www.norauto.pl/transport.html

 

ja mam box norauto jest to to samo co thule za połowę kasy

Share this post


Link to post
Share on other sites
szym

Jeżdże już pare lat z boxemTaurus Xtreme 400 (podobny do thule Spirit 780) i jest duużo ciszej z nim niz samymi belkami. Można dużo zapakować i montule się go 2 min. bo ma fajne regulowane zaczepy na zatrzaski.

Edited by szym (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszK

Ja napisze - z mojego doswiadczenia - boxy mialem rozne - w chwili obecnej mam 230x55x35/45 - najwazniejsze aby odstep boxa od dachu byj jak najmniejszy i stanowilo to jedna bryle z autem - w moim przypadku gdy pomiedzy boxem a dachem bylo 6-7cm to szum byl odczuwalny - w chwili obecnej dystans mam zniwelowany do 3-4cm  - szum zaczyna sie od 110-115 cm.

 

Jesli chodzi o spalanie - autostrada - tempomat 90km/h

- same zaladowane auto - 5,5 - 5,8 l/100

- same zaladowane auto z boxem - 7,0 - 7,5 l/100

- auto zaladowane z przyczepa - 9,0 - 10,0 l/100

- auto zaladowane z boxem i przyczepa - 8,0-8,5 l/100

 

- dolozenie na dach 2 rowerow nie wplywa praktycznie w kazdym przypadku na spalanie jesli pomiedzy nimi jest box.

 

W moim przypadku istotne jest takze aby w boxie ciezar w srodku byl max 40-45 kg - przy obciazeniu powyzej 50kg na szybkich lukach na wilgotnej jezdni zalacza sie ESP i ABS duzo szybciej niz bez boxa - wplywa chyba na to zmiana srodka ceizkosci i rozklad sil. 

 

Na koniec jeszcze jedna uwaga - box ma duzy wply na zachowanie sie np anteny CB magnetycznej (President ML-145) - u mnie antena wpada w rezonans przy predkosciach powyzej 110km/h i"myszkuje" po dachu co objawia sie sladami po gumie i ryskami ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan

Polecam sprawdzić, czy w okolicy ktoś nie produkuje takich boxów. Ja kilka lat temu kupiłem taki box u producenta (materiał circa jak na żaglówkę - laminat) i sprawdza się rewelacyjnie. No i był dużo tańszy niż Thule a jakościowo na pewno lepszy niż taniocha z marketów :) no i szło się dogadać, bez FV itp  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spablo1

Ale ja juz kupiłem Box Thule Motion 800 i nie mam zamiaru go zmieniać, zamieniać, ani sprzedawać. Bardzo mi sie podoba i idealnie pasuje mi do samochodu.

 

 

Koledzy, koszak już kupił box, jak to sam napisał :ok:

Po co więc kolejne rady, jaki ma kupić ? :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...