Skocz do zawartości

Opony z oznaczeniem angielskim


ed

Rekomendowane odpowiedzi

W swoim Byerlandzie mam opony o oznaczeniu  165 R13 C 8PR LT. Pora na wymianę ale w tym symbolu nie ma rozmiaru "balona" Tak jak w naszych 165/75 itd. Może pomożecie w tym temacie, tym bardziej, że mam movera i nie chcę zmieniać jego ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem 175R13 - i nie było wielkiego problemu z oponami. Co mogę doradzić to jechać do dobrych gumiarzy - ze zdemontowanym kołem - i przymierzać opony - ale coś mi się wydaje, że bez ruszenia movera się nie uda.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. te opony powinny Ci pasować nie nie trzeba będzie zmieniać ustawień movera bo wysokość tych opon powinna być identyczna

http://allegro.pl/4x-opony-hankook-ra08-165-80r13c-94-92p-i3310424141.html

 

Jak chcesz wyszukac sobie jakieś inne opony to np w oponeo wyszukuj rozmiary 165/80/13 do dostawczych jest tam kilka modeli

Edytowane przez Pyrek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Byerlandzie mam opony o oznaczeniu  165 R13 C 8PR LT.

 

165R13 to tzw. pełny profil. Kiedyś się go nie oznaczało.

Współczesny odpowiednik to 165/80R13. Zamiennik 185/70R13 ( średnica -5mm )

I jak radzi kol. maarec przed przekładką najlepiej przymierzyć starą gumę do nowej stawiając je obok siebie.

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu. właśnie stanąłem przed tym problemem. W Przybrodzinie w wilczych dołach padła opona, znaczy się została nacięta przy podnoszeniu cepki. Liwarki tak mają:(

Zapas okazał się z bułą i nie ma zmiłuj:(

Szukałem w różnych miejscach i znalazłem w Norauto Savę. Na opony kosztuje 320 zeta, w Norauto zapłaciłem 176.

Z moveram nie ma wyjścia. Przy starych czyli starytch oponach i tak trzeba regulować, odległość 22 mm od koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o tym że opony bez względu na rozmiar muszę być takie jak do sam. dostawczych ( ciężarowych ), a nie osobowych - przy kontroli może kosztować. Do zobaczenia gdzieś tam na kampingu  :biwak:  :piwko: ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o tym że opony bez względu na rozmiar muszę być takie jak do sam. dostawczych ( ciężarowych ), a nie osobowych - przy kontroli może kosztować.

 

O jakiej kontroli piszesz i dlaczego ma to kosztować ?

:hmm: 

 

[...]  mam movera i nie chcę zmieniać jego ustawienia.

 

Jaki masz model napędu i jaką masz teraz odległość rolki od koła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakiej kontroli piszesz i dlaczego ma to kosztować ?

:hmm:

 

 

Jaki masz model napędu i jaką masz teraz odległość rolki od koła ?

Witam

Mam napęd Enduro 2, odległość opona rolka 20 mm

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o tym że opony bez względu na rozmiar muszę być takie jak do sam. dostawczych ( ciężarowych ), a nie osobowych

A to niby czemu ???

Nośność opon ma być dostosowana do DMC przyczepy i tyle. Mogą być nawet od roweru jeśli będą spełniać odpowiednie parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Edziku ! :)

W mojej perełce mam założone opony w rozmiarze 165/13C . Nie ma podanego profilu w tym zapisie co oznacza , że jest to profil opony pełny czyli można to odczytać inaczej 165/80/13C .

Indeks nośności 94/92 - 670kg/630kg na stronę . W Twoim przypadku rozmiar i nośność będzie raczej ta sama . Twoja czepka jest cięższa od mojej o 100kg , więc zapas tonażowy jeszcze będzie .

 

Moim zdaniem nie ma co się pchać w opony szerokie (opory toczenia - zużycie paliwa) , mają one niższy profil co mniej amortyzuje nierówności na drodze .  

Inna sprawa to czy takie szerokie "kapcie" będą się mieścić w nadkolu .

Tak więc , jedynie słuszny rozmiar dla naszych czepek to podany wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam napęd Enduro 2, odległość opona rolka 20 mm

 

Czyli regulacja może faktycznie nie być potrzebna.

Dla tego typu rolek i konstrukcji napędów, granica odległości rolki od opony może wynosić nawet od 15 do 22 mm. (tyle też spotyka się w instrukcjach). Silniki również są najczęściej prawie identyczne, w wielu przypadkach, nawet tego samego producenta ;)

Często producenci podają ok. 20 mm, ponieważ takie ustawienie sprawdza się w większości przypadków.

Wymiar sprawdzasz oczywiście na przyczepie stojącej normalnie na kolach i najlepiej, gdy nowe opony będą miały za sobą pierwszy "tysiąc".

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.