Jump to content
PaVell

jaki kombivan najlepszy do "minikamperowania"??

Recommended Posts

PaVell

Witam!

Chcialbym sie dowiedziec jakie auto bedzie najlepsze do uzywania go jako kamper przy zalozeniu , ze ma to byc kombivan? Czytalem sporo o berlingo, partnerze i combo... Ale sa jeszcze inne modele... Zalezy mi na tym, by auto bylo w dieslu, bylo ekonomiczne i jednoczesnie mozliwie jak najbardziej przestronne (w tym segmencie)... Jakie macie doswiadczenia z tego typu autami?? Co sie sprawdza i co mozecie polecic??

Bede wdzieczny za wszelkie rady i wskazowki pomocne przy poszuiwaniu i pozniejszym zakupie auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
inhalt

Raczej Scudo niż Combo. Jest na allegro od ubiegłego roku jeden taki Scudo, który nazywany jest przez handlarza kamperem (już kilka aukcji skończyło się nie osiągnięciem ceny minimalnej). Nie ma toalety wiec g... nie kamper, ale można się w nim przespać.

Mam Combo i zupełnie nie widzę tego auta w roli mini-kampera. Zasadniczo w tak małej przestrzeni to sprawdzi się chyba tylko spanie w otwieranym dachu z namiotem.

Poszukaj może VW T4 Westfalia i wówczas faktycznie będziesz miał możliwosci mini-kampera. Berlingo, Combo, Partner, Kangoo - to są wszystko małe auta nie dajace nawet 2 metrów za przednimi siedzeniami (licząc do klapy). Z małych aut wyjątkiem jest tu Fiat Doblo Maxi (I generacja pod koniec produkcji), ale ciężko upolować wersję osobową, bo mało tego się sprzedało. No i podobny VW Caddy Maxi, ale tu cena jest zupełnie zaporowa - całkiem nieadekwatna do tego, co oferuje ten pojazd.

A czemu się upierasz przy kombivanie? Może to założenie da się zweryfikować. Ja bym dzisiaj inaczej patrzył na auto dla siebie niż kilka lat temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

Może szukaj najmniejszego busa , długość jak zwykle kombi a wnętrze można zaadaptować jak w małej Niewiadówce

Share this post


Link to post
Share on other sites
ADRIAn

W citroenie evasion ( vel fiat ulysse; lancia zeta, peugeot 806 ) po wyciągnięciu tylnych foteli rozkładaliśmy pompowany materac dwuosobowy i spaliśmy 2+1 dziecko. Atutem jest szerokość wnętrza i płaska podłoga. Egzemplarz z obracanymi przednimi fotelami i webasto, oraz namiotowa przystawka spełniłby minimalne wymagania.    

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bialy

Witam , jeżeli chodziło by o oryginalną wersję a'la kamper to są wersje VW CADDY tramper.  Osobiście użytkowałem kilka takich aut osobowych są to bardzo przyjemne auta

post-9139-0-02081300-1366470043_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

ciekawy koncept ale spanie w pół namiocie raczej wyklucza noclegi  w trasie , gdzieś na parkingu

gdzieś na forum są zdjęcia mikro kampera janusa zrobionego na kangurze

Edited by piotrekbb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
qbek

mi osobiście podoba się takie coś :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

to jest poprostu mistrzostwo świata

Share this post


Link to post
Share on other sites
janus

A dzięki za przypomnienie :]

 

Teraz gdzieś w piwnicy zabudowa leży bo rolę przejął nieco większy kamperek, ale podróżowanie z Kangoo-campoo wspominam bardzo często :ok:



ciekawy koncept ale spanie w pół namiocie raczej wyklucza noclegi  w trasie , gdzieś na parkingu

gdzieś na forum są zdjęcia mikro kampera janusa zrobionego na kangurze

post-5-0-74746000-1366481974_thumb.jpg

post-5-0-60685200-1366482241_thumb.jpg

post-5-0-09229200-1366482264_thumb.jpg

post-5-0-63555300-1366482329_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adam1988

Fiat scudo owszem, jednak ja widziałem bardzo fajną konstrukcję na Ford Transit Connect

Share this post


Link to post
Share on other sites
inhalt

Transit Connect (tak jak Tourneo Connect) mają gabaryty VW T4 i poza tym jedyny silnik diesla to 1.8 TDCI, który niestety lubi płatać figle od strony pompy wtryskowej. No i jazda nim to już pod względem zawiewszenia jak jazda dostawczakiem. Dlatego jeśli autor chce kombivana to rozumiem, że stara się połączyć auto na codzienne dojazdy i jednocześnie minikampera. Zatem sugeruję samochód o właśnościach raczej zbliżonych do osobówki, a nie dostawczaka. Mnie się już lepiej jeździło T4 niż tym Fordem. Ale każdy ma swoje preferencje.

Ogólnie to każdy kombivan jest za mały do zrobienia z niego kampera. Jedyna szansa to iść w górę, bo to jedyny wymiar, który nei przeszkadza w codziennej eksploatacji, parkowaniu w mieście itd. Trzeba szukać jak najwyższych aut.

 

EDIT:

A swoją drogą to czy pytający autor wątku moze sprecyzować dlaczego akurat kombivan? Jakie względy użytkowe za tym przemawiają, bo może te załozenia uda się zmodyfikować? No i o jakich rocznikach aut mówimy???

Edited by inhalt (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

gabaryty zbliżone do T4 maja tylko najnowsze modeleTurneo Custom , wcześniejsze Turneo to raczej  gabaryty Caddy

Nowy Custom ma silnik 2.2 a problem wtrysków został rozwiązany już 10 lat temu  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...