Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

I to jest to - że wszystko jest fajne jak działa a jak się zepsuje to lipa...

A mi np w scenicu swego czasu pękła sprężyna - i to nie przy obciążonym aucie, nie z przyczepą ale tak od...też potrafi paść :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaś pneumatykę odradzam. Jak padnie to wścieklizna finansowa i trauma po wczasach(gdy akurat padnie daleko od domu).

Ja w 0-2 włożyłem w tylne oryginalne sprężyny , dodatkowe sprężyny stożkowe. Na lekko nie odczuwalna przeróbka.

Pod obciążeniem auto nie siada , nie dobija i jedzie raczej sztywno. (sprężyny mają papier TUV).

I co ważne - nigdy się nie zepsują !!!! Dedykowane do każdego modelu dla samochodów osobowych i "terenowych".

Cała przyjemność to 140/150 ojro.

 

Pneumatyka jest dobra dla 40 DMC - tam koszt poduszki to 700/800 zyla a nie 7,ooo !!!!! złociszy !

(do tego do kupienia w każdej wiosce w całej Jełuropie ).

Jak padnie w małym to koszty razy 10 i czas oczekiwania ........masakra !

Bez przesady. Poduszki do C4 Picasso padają po około 100-150k. Koszt dwóch to około 1200 zł. Wymienić można samemu. W warsztacie zapłacimy tyle co za wymianę tarcz.

 

Poduszki to zwykłe części eksploatacyjne jak właśnie tarcze, których nikt nie odradza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Marcinie czyli ty na swojego traila nie narzekasz, a ile lat jeżdzisz z przyczepką? Pytam bo przymierzam się do tego auta a jeden z kolegów na tym forum strasznie na niego narzekał, ale myślę,że wiele zależy od....

Kolego mundek, nie narzekam. Przez 5 lat jak jeżdżę tym autem, nic poważnego się nie wydarzyło, zwykłe części eksploatacyjne. Intercooler uszczelniony 4 lata temu dalej szczelny. Sprzęgło się kończy ale to też norma. Sie dba sie ma. Ze swojej strony mogę polecić, ale pewnie dużo zależy od tego na co trafisz przy zakupie. A z przyczepą jeżdżę od 4 lat ( bo pewnie o to sprzęgło pytasz?).

Edytowane przez marcin81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus/Astra/i30

 

Mówiąc o nowych autach, to z tej trójki chyba bym się skusił na i30. Najwyższa ładowność 600kg, fajny wygląd i niezła przestronność wewnątrz kuszą. Astra... o oplach nigdy nie wiem jak pisać/mówić. Auto bez istotnych zalet i wad.Taki przeciętniak we wszystkim. Wybór opla wg mnie musi być podyktowany gustem.

Po focusie II następcą jestem nieco rozczarowany. Wygląda fajnie dopiero po lifcie (czyli nówka ok), wnętrze z tyłu ciasne, odczuwalnie mniejsze od poprzednika i i30 (z nową Astrą nie obcowałem, ale w testach wypadała lepiej). Widoczność do tyłu w kombi... i hatchbacku słaba (w sumie w i30 nie lepiej). Jazda przyjemna i pewna (i30 nie jeździłem, ale ceed'em tak - mniej przyjemnie się prowadzi, ale to być może z przyzwyczajenia do forda), ale po bardzo dobrym poprzedniku oczekiwałbym czegoś więcej.  Myśląc o fordzie prędzej spojrzałbym na C-maxa. Podoba mi się niemal pod każdym względem (nie mówiąc o grandzie). Ale nie będę Ci truł o minivanach, jak ich nie szukasz.

 

 

Podsumowując - z tej trójki kupiłbym i30. Druga Astra, Focus (niestety) ostatni. Chyba, że celujesz w diesla i to mocnego to 2.0TDCI opisywać nie trzeba - silnik pewny i sprawdzony. 1,6 Astry i hyundaia są świeższe i nie wiadomo jak z ich trwałością. Podobnie jak z nowym fordowskim 1.5TDCI. Jeśli na kufrze Ci nie zależy kombi można skreślić. Aczkolwiek wizualnie bardziej mi się podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o nowych autach, to z tej trójki chyba bym się skusił na i30. Najwyższa ładowność 600kg, fajny wygląd i niezła przestronność wewnątrz kuszą. Astra... o oplach nigdy nie wiem jak pisać/mówić. Auto bez istotnych zalet i wad.Taki przeciętniak we wszystkim. Wybór opla wg mnie musi być podyktowany gustem.

Po focusie II następcą jestem nieco rozczarowany. Wygląda fajnie dopiero po lifcie (czyli nówka ok), wnętrze z tyłu ciasne, odczuwalnie mniejsze od poprzednika i i30 (z nową Astrą nie obcowałem, ale w testach wypadała lepiej). Widoczność do tyłu w kombi... i hatchbacku słaba (w sumie w i30 nie lepiej). Jazda przyjemna i pewna (i30 nie jeździłem, ale ceed'em tak - mniej przyjemnie się prowadzi, ale to być może z przyzwyczajenia do forda), ale po bardzo dobrym poprzedniku oczekiwałbym czegoś więcej. Myśląc o fordzie prędzej spojrzałbym na C-maxa. Podoba mi się niemal pod każdym względem (nie mówiąc o grandzie). Ale nie będę Ci truł o minivanach, jak ich nie szukasz.

 

 

Podsumowując - z tej trójki kupiłbym i30. Druga Astra, Focus (niestety) ostatni. Chyba, że celujesz w diesla i to mocnego to 2.0TDCI opisywać nie trzeba - silnik pewny i sprawdzony. 1,6 Astry i hyundaia są świeższe i nie wiadomo jak z ich trwałością. Podobnie jak z nowym fordowskim 1.5TDCI. Jeśli na kufrze Ci nie zależy kombi można skreślić. Aczkolwiek wizualnie bardziej mi się podoba :)

i30 u mnie to od 8 lat rewelacja. Dlatego przy wymianie będę brał pod uwagę. Jedna rzecz przeszkadza mi bardzo tylne koła prawie wpadające w nadkole. Po podpięciu przyczepy słabo to wyglada jakbym wiózł worek kartofli w bagażniku. Od początku mi to przeszkadza choć nigdy nie sprawiało problemów. W nowych nie jest lepiej.

 

Wady tej nie mają focusy. Oglądam się na lewo i prawo i wydaje się optycznie idealny.

 

Nowa Astra mocno popularna ostatnio w moim otoczeniu. Dwóch kolegów kupiło ze 150konnymi benzynami. Poczekam na wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i30 u mnie to od 8 lat rewelacja. Dlatego przy wymianie będę brał pod uwagę. Jedna rzecz przeszkadza mi bardzo tylne koła prawie wpadające w nadkole. Po podpięciu przyczepy słabo to wyglada jakbym wiózł worek kartofli w bagażniku. Od początku mi to przeszkadza choć nigdy nie sprawiało problemów. W nowych nie jest lepiej.

 

Wady tej nie mają focusy. Oglądam się na lewo i prawo i wydaje się optycznie idealny.

 

Nowa Astra mocno popularna ostatnio w moim otoczeniu. Dwóch kolegów kupiło ze 150konnymi benzynami. Poczekam na wrażenia.

I-30 No to w tylne sprężyny włóż dodatkowe sprężyny stożkowe i po kłopocie.

Komfort b/z , ładowność b/z , wizualnie duży plus , bezpieczeństwo załadowanego + ogonek = duży plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i30 u mnie to od 8 lat rewelacja. Dlatego przy wymianie będę brał pod uwagę. Jedna rzecz przeszkadza mi bardzo tylne koła prawie wpadające w nadkole. Po podpięciu przyczepy słabo to wyglada jakbym wiózł worek kartofli w bagażniku. Od początku mi to przeszkadza choć nigdy nie sprawiało problemów. W nowych nie jest lepiej.

 

Wady tej nie mają focusy. Oglądam się na lewo i prawo i wydaje się optycznie idealny.

 

Nowa Astra mocno popularna ostatnio w moim otoczeniu. Dwóch kolegów kupiło ze 150konnymi benzynami. Poczekam na wrażenia.

 

 Polecam sprężyny ,,heavy duty" ( z ang. -ciężka praca) szwedzkiej firmy Lesjofors specjalizującej się w produkcji sprężyn ,dedykowane do aut które mają butlę z gazem,często podpinaną przyczepę itp.

Ostatnio ten problem przerabiałem. W razie czego służę pomocą gdzie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprężyny ,,heavy duty" ( z ang. -ciężka praca) szwedzkiej firmy Lesjofors specjalizującej się w produkcji sprężyn ,dedykowane do aut które mają butlę z gazem,często podpinaną przyczepę itp.

Ostatnio ten problem przerabiałem. W razie czego służę pomocą gdzie kupić.

Raczej nie będę modyfikował w nim zawieszenia. Jeżeli producent chce żeby tak było to nie będę z tym dyskutował. Boję się, że później przy jeżdżeniu solo miałbym tył wyżej.

 

Wytrzymam jeszcze rok, a pózniej trzeba pomysleć o czymś nowym bo to już 8 sezon z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent tak nie chciał, tylko mówił że tak jest dobrze. W bratniej KIA Ceed SW jest to samo. U teścia tak nisko tył siedział, że haczył o progi zwalniające przy zjeździe. Oczywiście KIA twierdziła że tak ma być. W końcu, po interwencji w centrali, a tylko dlatego że znał kogoś kto sprawę popchnął, w ramach gwarancji wymienili mu sprężyny na twardsze i problem znikł.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent tak nie chciał, tylko mówił że tak jest dobrze. W bratniej KIA Ceed SW jest to samo. U teścia tak nisko tył siedział, że haczył o progi zwalniające przy zjeździe. Oczywiście KIA twierdziła że tak ma być. W końcu, po interwencji w centrali, a tylko dlatego że znał kogoś kto sprawę popchnął, w ramach gwarancji wymienili mu sprężyny na twardsze i problem znikł.

Fajnie, że to zrobili. Ja pytałem kiedyś w Hyundaiu czy maja sztywniejszych sprężyn, czy nie mogą założyć mi z kombi twierdzili, że nie da rady. Rzuciłem okiem na strony internetowe to niedrogie są sprężyny. One wszystkie są sztywniejsze tego producenta ? Może założyłbym jeszcze na rok czy dwa.

 

Nowa generacja i30 tez wydaje się niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pójściem wizualnie w górę d..py to przesadziłeś. To nie auto na podklepanym resorze.

Rozmiar (wysokość) tej sprężyny jest identyczny z fabrycznym z uwzględnieniem wkładek adaptacyjnych.

Na pusto nikt nie jest w stanie stwierdzić czy to ori czy poprawka.

W czasie jazdy na pusto nic nie odczujesz. Walory tego rozwiązania okazują się dopiero pod obciążeniem.

Wtedy nabierasz przekonania ,że słusznie wydałeś te kilkaset złotych.

U mnie w Outku zdało egzamin na 200 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pójściem wizualnie w górę d..py to przesadziłeś. To nie auto na podklepanym resorze.

Rozmiar (wysokość) tej sprężyny jest identyczny z fabrycznym z uwzględnieniem wkładek adaptacyjnych.

Na pusto nikt nie jest w stanie stwierdzić czy to ori czy poprawka.

W czasie jazdy na pusto nic nie odczujesz. Walory tego rozwiązania okazują się dopiero pod obciążeniem.

Wtedy nabierasz przekonania ,że słusznie wydałeś te kilkaset złotych.

U mnie w Outku zdało egzamin na 200 %.

u mnie w maździe 6 kombi też zdały egzamin, poprzednie miały teoretycznie przebieg ok 180.000km, i przy butli z gazem 67l + przyczepa tył za bardzo siadał. Nowe sprężyny dały radę, też były tej firmy, model z hurtowni, nie wiem czy wzmocniony czy po prostu dobry bo chciałem najlepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już sprzedałem przyczepę tak więc mogę spokojnie zacząć szukać samochodu do nowej i teraz konkretne pytanie: Czy jest wśród nas ktoś kto ciągnie Laguną III kombi 2,0 T 170 KM przyczepę z DMC 1300 i 5... długości ?? Mam ochotę na taki samochód a znajomi mi mówią że to za lekki samochód no i że turbo i że renault .... a ja bym posłuchał konkretnie użytkowników :) (oczywiście ci co mi podpowiadają ani nie jeżdżą lagunami ani nie mają budek :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że cisza i spokój :( a mi już trochę przeszło z tą laguną (znaczy się zacząłem też brać pod uwagę inne samochody)

 

Co Waszym zdaniem będzie lepszym wyborem:

 

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-3-2-4x4-dsg-xenon-navi-alu-polskora-oplacony-szwajcarr-ID6ykVSr.html#70490bdd9b

 

http://olx.pl/oferta/renault-laguna-2-0-turbo-nawigacja-skora-oplacony-CID5-IDfazAR.html#84ce451524

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.