Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o auto które nie pali 14l/100km w mieście bo tam będzie głównie używane i to na krótkich trasach max 15km, 4x4 i reduktor

to taki dodatek do holowanie i manewrowania z przyczepą.

 

W takim razie stawiałbym na Grand Vitarę, bo Cherokee chociaż zajefajny, to te 14l może w mieście łyknąć. Ewentualnie - Forester 2,0 z gazem - średnio spali11l gazu i ma reduktor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Ja bym raczej szukał czegoś ze stałym napędem, albo ze skrzynią w rodzaju "super select", która była np. w Pajero II. W Hyundai-u nie pojedziesz z załączonym napędem na czarnym - chyba, że prosto ;) - a co za tym idzie są mniejsze możliwości manewrowe na asfalcie z przyczepą, i co najważniejsze - zimą przy zmiennych warunkach drogowych masz napęd tylko na tył, co dla mnie było zawsze mało komfortowe.

 

Co do reduktora to na drodze normalnej, nawet lekko śliskiej to raczej nie używamy, analogicznie napęd stały 4x4 też na czarnym nie ma sensu, nawet do manewrowania z przyczepa, w zupełności wystarczy przedni lub tylni napęd. Cyrk to jest na zielonym, na piasku, tyłem pod górę, w czarnej d..pie i takie tam ekstream, gdzie przy prędkościach rzędu 5-10 km/h nie ma problemu załączyć 4x4 stałego, nawet z reduktorem na przyczepnej nawierzchni. Chyba dywagacje poszły trochę w bok, albo do lasu :hmm:

 

Tomek, jakie masz DMC tej swojej budki ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat . też uważam ze redulktor w aucie jakim szukasz to przerost formy nad treścią.

już stały ( dołączany ) naped na 4 łapy naprawdę wystarczy!

(no chyba ze jakiś malutki samochodzik (lekki) z malutkim (słabym) silnikiem)

w moim jeepku reduktor zapiąłem może ze 4 razy przez 6 lat - wtym jeden raz gdy naprawdę nie dał rady podjechać w błocie pod góre.

ps.

pamiętaj/cie ze napęd napędem ale jak będziecie mieli sliki na łapach to nawet 1000kM z 4 reduktorami nie pomogą.

widziałem na rajdach auta z urwanym wałem które ciągnęły na jednej osi po błocie po klamki tylko dlatego ze miały MTki na kołach

i widziałem ślizgające się na trawie pod lekką górkę jeepy z niesamowitym quadradrivem II na letnich szosowych gumach.

pozdro600

Edytowane przez cicik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 4Motion w sharanie - na co dzień zwykły sharan z przednim napędem ale w razie potrzeby to czteronapędówka :)

Nie ma problemu żeby ruszyć pod górę na piachu, śliskie podjazdy nie robią na tym aucie dużego wrażenia, napęd włącza się kiedy potrzeba.

Faktem jest że nie jest to samochód do jazdy typowo terenowej i w ciężkim terenie poległy na pewno ale ile większość właścicieli terenówek jeździ w ciężkim tetenie?

Mogę z czystym sumieniem polecić napęd 4Motion wszystkim którym raz na jakiś czas przydałby się napęd na cztery koła w normalnym samochodzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczający jak dla mnie jest napęd 2 WD + 4x4 auto.+ 4x4 LOCK +elektronika, która tym wszystkim steruje. Jeszcze się nie zdarzyło żebym nie wyjechał. Na co dzień  po czarnym jeżdżę na 2 WD, tryb auto 4x4  załączam przy podjazdach po np. ośnieżonych drogach jak jadę na narty. 4x4 LOCK jeszcze nigdy nie był potrzebny. Z takim typem napędu masz już dosyć duży wybór aut, które pala jak normalne diesle (ok 7-8 w mieście) i dzielnie sobie radzą w trudnych warunkach i przy ruszaniu np. z przyczepą po niestabilnym podłożu. Czyli tak jak przedmówcy - reduktor jest zbędny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczający jak dla mnie jest napęd 2 WD + 4x4 auto.+ 4x4 LOCK +elektronika, która tym wszystkim steruje. Jeszcze się nie zdarzyło żebym nie wyjechał. Na co dzień  po czarnym jeżdżę na 2 WD, tryb auto 4x4  załączam przy podjazdach po np. ośnieżonych drogach jak jadę na narty. 4x4 LOCK jeszcze nigdy nie był potrzebny. Z takim typem napędu masz już dosyć duży wybór aut, które pala jak normalne diesle (ok 7-8 w mieście) i dzielnie sobie radzą w trudnych warunkach i przy ruszaniu np. z przyczepą po niestabilnym podłożu. Czyli tak jak przedmówcy - reduktor jest zbędny. 

A jakie masz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę chodzi mi po głowie to auto, ale spalanie na krótkich trasach( a takie robię) chyba w każdej wersji silnikowej będzie ogromne :hmm:

http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/jeep/grand-cherokee/iii-wk-2005-2010-suv/

Ładne auto :slina:

 

to szukaj benzyny i wrzuć gaz 

do takiej przyczepy nie kupisz piździka z 1.4 który w mieście spali 6L

zostają silniki powyżej 2L, jak jeszcze dorzucisz 4x4 (opory, waga) to trzeba się liczyć ze spalaniem 13-15L benzyny

 

moim faworytem jest forek, 2.0 z reduktorem wydaje się idealnym koniem 

 

ale nie musi być SUV, możesz też iść w auta osobowe z 4x4, prawie każdy producent takowe posiada

może zamiast reduktora automat - kolejny litr dwa więcej na 100km

 

a co do propozycji, odpowiednikiem sportage jest tucson,

santa fe jest większy i w kia odpowiednikiem jest sorento (ale już nie bliźniakiem) 

do 1500kg przyczepy raczej sorento lub santa fe, sportage/tucson to małe auta i słabe silniki (2.0) chyba że ten z v6 2.7 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniejszy silnik benzynowy to 3,7l  V6 zna może ktoś ten silnik, jak to jeździ, pali i w ogóle :hmm:

 

ale o jakim aucie piszesz ?

bo w cziroku był jeszcze silnik 2.4L, co ciekawe jako jedyny mieści się w 2.5T DMC 

dlatego brałem go pod uwagę, bo z moją 1000kg budką mieścił bym się w 3.5T

 

ale IMO ten silnik jest za słaby do tego auta, jeździłem nim testowo i szału nie robi

jeśli brać to V6, lubi się z gazem i ma dobre opinie

sam cherokee jest ciasnym autem, miejsca na nogi kierowcy jest jak w maluchu ;)

  Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.