Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Disco 4 ma podobno trailer assist który robi jakieś czary mary z zawiasem podczas manewrów takich jak na filmiku żeby wspomagać stabilność całego zestawu. Tam jest pełna pneumatyka ( przód tył ). Czytałem gdzieś że on aktynie przeciwdziała wychyleniom przyczepy. Nie wiem czy to prawda ale ostatnio na A1 widziałem RangeRover'a który leciał z dużą łodzią 145km/h. Wiec jestem w stanie w to uwierzyć.

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że samochody mogą zachowywać się bardzo różnie podczas holowania przyczep, a poza opisywanymi i oczywistymi sprawami, zależne to jest jeszcze m.in. od tego, w jakie układy kontroli trakcji je wyposażono lub nie (i oczywiście, jak dobrze one działają). Samochód z ESC będzie bardziej odporny na wytrącenie go z toru jazdy przez przyczepę.
Odpowiednikiem tego układu, ale dla przyczep, są m.in. wspomniane tu "iDC" - intelligent Drive Control, firmy BPW i "ATC" - Trailer Control System, firmy AL-KO.
Nie wiem, gdzie można kupić "iDC" - chyba w autoryzowanych serwisach, łącznie z montażem (pierwotne ustawienie i regulacja nie są chyba proste), ale wiem, że "ATC" można kupić w sklepach, np. tu. Kupując w sklepie i tak trzeba będzie zlecić montaż i regulację w profesjonalnym, autoryzowanym przez producenta serwisie :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kristofer za, jak zwykle, wyczerpującą informację. Pytałem pod kątem cenowym bardziej z ciekawości. Myślę że iDC kosztuje podobnie do ATC. Mam już mniej więcej pojęcie ile coś takiego może kosztować. Z montażem będzie pewnie z 5k PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, cały montaż nie wymaga jakichś wybitnych nakładów pracy.
Znając jego niuanse, co powinno być oczywiste dla autoryzowanego serwisu, nie powinien też zająć więcej, niż godzinę pracy.
Najbardziej istotna dla poprawnej pracy urządzenia jest prawidłowa regulacja całości, co również nie jest jakimś wyzwaniem w przypadku ASO.
Są to czynności przy układzie hamulcowym, więc pewność odnośnie prawidłowości i jakości wykonanej pracy, potwierdzona stosownym rachunkiem jest dosyć ważna.
Gdybym miał wycenić taką usługę, to chyba nie powinna być droższa, niż 150 - 200 zł. :hmm:
IMHO

 

PS
https://www.youtube.com/watch?v=YS0Zi9eEYJ4

Okazuje się, że "iDC" też można kupić, ale BPW bardziej wywindowała (ok. 4700 zł.) :look:
Przykłady cen wspomnianych systemów (system należy dobierać w zależności od DMC przyczepy):
https://www.reimo.com/en/D-camping_shop/DL-caravan_technology/DLH-caravan_towing_stabiliser/

 

Szczerze mówiąc, to najlepiej działającym systemem jest ten, który zapewnia odpowiednią reakcję, indywidualnie dla każdego koła przyczepy.

Niestety, "iDC" oraz "ATC" działają na tej samej zasadzie oraz w identyczny sposób (jednocześnie dla kół z każdej strony osi). Mimo tego, dają dużo większy margines bezpiecznej jazdy, niż wtedy, gdy ich nie ma.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie takie... Jakie auto z szerokością wewnętrzną ok 200cm (chyba, żeby robić slide wall na nogi ;) to i węższe może być) ma długość paki za drugim rzędem siedzeń ok 250cm i wysokość stania? Taki pojazd spełniałby mi wymogi auta na dojazdy do pracy, podstawy pod kamperka na krótkie wyjazdy (niski podatek drogowy w Irlandii) i ciężkiego holownika dla przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię takie rzetelne artykuły :)

 

Volvo D5... Tych silników nazwanych D5 było co najmniej kilka w ciągu ostatnich lat. Który silnik autor ma na myśli? Można by przecież napisać że np. D5244T czy coś ale po co.

 

Dla wnikliwych

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię takie rzetelne artykuły :)

 

Volvo D5... Tych silników nazwanych D5 było co najmniej kilka w ciągu ostatnich lat. Który silnik autor ma na myśli? Można by przecież napisać że np. D5244T czy coś ale po co.

 

Dla wnikliwych

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine

Oj tam czepisz się to są szczegóły   :]     :]     :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.