Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

To fakt jest lżejszy - dlatego Ceed gorzej się prowadzi. Sportage ma większy prześwit ale jakoś nie czuję aby mi to bylo potrzebne w przeciwienstwie do napedu awd.

Ale te 135 km dają radę tylko trzeba kręcić wyżej i biegi częściej redukować. Wyprzedzanie spokojnie daje radę z tym silnikiem nawet pod górkę.

Prześwit jest mi potrzebny w lesie (często odwiedzam Bory Tucholskie) jazda po kamieniach i korzeniach, wycieczki w Grecji i Chorwacji szutrowe zjazdy do plaży itd.

Witam.Po pierwsze silnik cvvt nie ma 135 km , taką moc ma silnik gdi na bezposrednim wtrysku .Kia sportage gdi 135km moze ciągnąć przyczepę max dmc 1200kg . Ja holuje budkę dmc 1000kg i powiem tak ;na płaskim idzie super ,ale góry chorwackie już trzeba biegami powachlować .Jednostka wolnossąca czyli lubi wysokie obroty.Ale w tamtym roku ZIvogosce w Chorwacji odwiedziłem,a w tym roku mam nadzieje odwiedzić Orebic.Podsumowując jedzie się całkiem niezle choć dupy nie urywa.

Tych wysokich obrotów się boję, chciałbym mieć możliwość spokojnego wyjechania przyczepą tak 10-15 km/h z lasu kiedy jest mokro, z campingu w cro czy gr gdzie często trzeba trochę ostrzej pod górę. Silnik w i30 daje z tym wszystkim radę ale dawno nie jeździłem benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas decyzja już zapadła. Jeep zostaje z nami jako koń pociągowy, a Octavia będzie zmieniona na Chryslera Pacificę 3.5 V6 lub 4.0 V6. Wygodny dla 6-ciu osób, do jazdy codziennej jak znalazł, a z przyczepą też bardzo ładnie sobie poradzi. Na haku 1600, masa własna ponad 2t, 250KM, 370Nm, napęd na 4 koła.

No, chyba że ktoś mnie skutecznie zniechęci??? Ciągnął ktoś budkę takim? Zaznaczam, że ma to być auto przede wszystkim do użytku codziennego, a pod przyczepę okazjonalnie, gdyby zaistniała potrzeba.

Bardzo dobry pomysł Dominiku z tą Pacyfiką.

Mnie się to autko bardzo podoba, duże, w środku miejsca jak na plaży w Gąskach :)

Jeździłem Pacifiką z motorem 4,0 litra (jak szukałem holownika ) i byłem zachwycony: miękkością zmiany biegów przez automat i zawieszeniem. Jednakże to zawieszenie uznałem za zbyt miękkie do ciągania przyczepy, gdyż każde przyhamowanie lub przyspieszenie powodowało wzdłużne bujanie autkiem, podobnie na ostrzej pokonywanym zakręcie buda się przechylała. Nie wiem czy to taka uroda auta czy może amorki umierały, w każdym bądź razie użytkownicy Pacifiki  w ocenach auta (autocentrum.pl) niemal każdorazowo podkreślają miękkość zawieszenia.

W mojej ocenie do codziennej eksploatacji Pacifika jest OK.

Ewentualnie rozważ Dogde Magnum lub 300C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześwit jest mi potrzebny w lesie (często odwiedzam Bory Tucholskie) jazda po kamieniach i korzeniach, wycieczki w Grecji i Chorwacji szutrowe zjazdy do plaży itd.

 

Tych wysokich obrotów się boję, chciałbym mieć możliwość spokojnego wyjechania przyczepą tak 10-15 km/h z lasu kiedy jest mokro, z campingu w cro czy gr gdzie często trzeba trochę ostrzej pod górę. Silnik w i30 daje z tym wszystkim radę ale dawno nie jeździłem benzyną.

Teraz rozumiem. Ale w takim układzie nie kupuj benzyny. Ja dwa-trzy razy miałem problem z ruszaniem na drodze szutrowej lekko pod górę - benzynę trzeba mocniej wkręcić od startu aby w ogóle chciała pociągnąć przyczepę co się przekłada na sprzęgło. Lepiej pomyśl zatem o 1,7 CRDI.

 

W każdym razie zgadzam się z jednym z przemówców - ten silnik jest całkiem ok do przyczepy ale ja jednak pomyślałbym o dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur, a co z Daćką. Ponoć w II-ce 1,5 DCI został mocno poprawiony.

Myślę, że auto spełniloby Twoje oczekiwania. Byłeś na jakiejś jeździe próbnej?

Jeszcze nie byłem, sprawdzę ale boję się trochę wnętrza, wyciszenia. O silniki sie nie martwię bo ja rocznie robię 15tyś, pewnie każdy silnik wytrzyma u mnie 7-9 lat jak zwykle eksploatuję samochody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kumpla w "Jeno" więc się mądrzę...

II-ka ma całkiem inne wyciszenie (nie ze styropianu). Ponoć wyciągnięto wnioski z modelu I.

Do ok. 120 000 nic się z autem nie dzieje (po tym przebiegu auta już nie przyjeżdzają bo zwylke zbiega się to z końcem się 5 letniej gwarancji).

Ceny serwisu bardziej niż przystępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł Dominiku z tą Pacyfiką.

Mnie się to autko bardzo podoba, duże, w środku miejsca jak na plaży w Gąskach :)

Jeździłem Pacifiką z motorem 4,0 litra (jak szukałem holownika ) i byłem zachwycony: miękkością zmiany biegów przez automat i zawieszeniem. Jednakże to zawieszenie uznałem za zbyt miękkie do ciągania przyczepy, gdyż każde przyhamowanie lub przyspieszenie powodowało wzdłużne bujanie autkiem, podobnie na ostrzej pokonywanym zakręcie buda się przechylała. Nie wiem czy to taka uroda auta czy może amorki umierały, w każdym bądź razie użytkownicy Pacifiki  w ocenach auta (autocentrum.pl) niemal każdorazowo podkreślają miękkość zawieszenia.

W mojej ocenie do codziennej eksploatacji Pacifika jest OK.

Ewentualnie rozważ Dogde Magnum lub 300C.

I tu mnie tylko utwierdziłeś w przekonaniu że to dobry wybór :ok: ! Co do miękkości zawieszenia, może trafił Ci się egzemplarz z wysłużonymi amorkami, bo pomimo komfortowego zawieszenia, bujać nie powinno  :nono:  . Poza tym, tak jak napisałem wcześniej, przyczepę będzie ciągnąć sporadycznie, w przypadku gdy ten drugi zaniemoże  :oslabiony: .

300C i Magnum bardzo mi się podoba  :slina:  , ale Pacyfica ma przewagę w 3-cim rzędzie foteli, lepszą (wyższą)pozycją za kierownicą, łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie,  miejscem na nogi dla siedzących z tyłu i gigantycznym bagażnikiem przy dwóch rzędach foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.