Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, sailor69 napisał:

Właśnie dlatego pytam o Wasze doświadczenia :). Mam w tej chwili holownik 2200 DMC, co znacznie mnie ogranicza w wyborze przyczepy z interesującym mnie układem. Stąd pomysł, żeby poszukać samochodu z małym DMC, ale mogącego pociągnąć przyczepę na poziomie 1500 DMC bezpiecznie i w miarę komfortowo.

Szukasz auta nowego czy używanego?

Jeżeli interesuje Cię DMC = 2050kg, O1 = 2000kg to propnuję zerknąć na Nissana X-Trail. Model T30 i T30 w dieslu (lepsze Nm) spełni twoje oczekiwania.

Auto wysokie, jakis tam bagażnik ma, budkę targa rewelacyjnie a do tego 4X4.

 

Przy tym aucie zapniesz budkę o DMC 1450kg co juz znacznie rozszeża pole poszukiwan a dalej pozostawia Cię bez viaTOLL oraz na kat. B. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, strus251 napisał:

Szukasz auta nowego czy używanego?

Jeżeli interesuje Cię DMC = 2050kg, O1 = 2000kg to propnuję zerknąć na Nissana X-Trail. Model T30 i T30 w dieslu (lepsze Nm) spełni twoje oczekiwania.

Auto wysokie, jakis tam bagażnik ma, budkę targa rewelacyjnie a do tego 4X4.

 

Przy tym aucie zapniesz budkę o DMC 1450kg co juz znacznie rozszeża pole poszukiwan a dalej pozostawia Cię bez viaTOLL oraz na kat. B. 

Autko raczej używane - czeka mnie jeszcze zakup budki.

Ten Nissan brzmi całkiem sensownie. Wspomniane wcześniej BMW ma chyba mniej miejsca załadunkowego i brak mu 4x4...

Model X-Traila T30 to ten produkowany od 2014?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, sailor69 napisał:

Model X-Traila T30 to ten produkowany od 2014?

OK, już sprawdziłem - to pierwsza generacja. A mógłbyś Strusiu napisać kilka słów, jak się jeździ takim X-Trailem jak Twój, solo i z przyczepką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci kolego polecam Skodę Octavię III z dwulitrowym dieslem 150 km.

spełni Twoje oczekiwania  odnośnie mas, auto w miarę świeżę i bezawaryjne, kupisz używkę za rozsądne pieniądze i eksploatacja nie zrujnuje Ci budżetu,

silnik bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny z budą 1,5t da sobie radę bez problemu

maiłem przez kilka lat i szczerze polecam,  jeśli chodzi o ilość miejsca w środku i stosunek jakość/ cena to chyba nie ma sobie równych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezły pomysł :) Mógłbyś napisać coś więcej (jaka buda, jakie masy)..? W temacie : "Jakie auto ile pociągnie" nie mogę znaleźć tego modelu.

Edytowane przez sailor69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Eilfelland 395   ok 1 t i Knaus Sport 500 ok 1,4T, jeśli dobrze pamiętam to skoda miała na haku 1,6t ,

dla pewnie co niektórych skoda nie porywa "dizajnem" ale  jako rozsądny kompromis pomiędzy autem do jazdy na co dzień i na wyjazdy z budą  sprawdzi się idealnie,  jedyny minus jaki zapamiętałem to stosunkowo mały zbiornik paliwa (55l) reszta same plusy, sprzedałem niedawno znajomym z czystym sumieniem, nawet pomimo tego że kolega zarzekał się że nigdy nie pojedzie z budą,  pojechali z nami nad morze z pożyczoną budą ?

20180203_135416_resized.thumb.jpg.858990134a083f7e5d075e62ae675a86.jpg20180810_194947_resized.thumb.jpg.6de991773973af2aa53f7242eae99792.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia DSG, spalanie 9-12 /100, temp oleju max 120 stopni, mocy było pod dostatkiem przyczepy jak na zdjęciach bez problemowo z większymi/cięższymi nie jeździłem

nacisk na hak trzymam w przedziale 75-90 kg i ze stabilnością nie było nigdy problemów   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej najlepszy wybór dla mnie. Teraz jeżdżę Mondeo i gdyby nie 2200 DMC to nie przeszłoby mi do głowy go zmieniać. I taka Skoda to - biorąc pod uwagę gabaryty i styl jazdy - chyba najbardziej zbliżone autko, a mógłbym podpiąć nie 1300 tylko ok 1440 DMC :) Brałbym tylko w kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedź się po salonach skody na pewno coś znajdziesz, tylko sprawdź jakie kombi ma DMC, bo może mieć większe , ale pond 2t to ma chyba tylko wersja scout 4x4

zwykły diesel w kombi powinien mieć poniżej 2t, tylko nie patrz na silnik 1,6 tdi, będzie za słaby do przyczepy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzu rozsądnie radzi, jeśli samochód ma być do jazdy na co dzień i np. to przeważa, plus czasami cepa, tak do 1300kg. W całej grupie VAGa, od golfa (i równoważnych) w górę, ze stabilnością w jeździe z cepą nie ma problemu, chyba że ktoś źle załaduje cepę lub przesadzi z masą cepy. Beznynki od 1.8 w górę i diesle 2.0 mają tą przewagę, że lepiej dociążają przednią oś (cięższy silnik, mocniejsze i cięższe skrzynie, półosie), jest lepszy "uciąg" przy napędzie tylko na przód, i chociaż nawet uturbione 1.4 (w OIII nie trzeba się bać np. wariantu 1.4 140 km, z tym motorem już nie było większych zgrzytów) dają radę z 1300 kg na haku, to 1.8 [benzyna, raczej manual niż 7-b DSG] lub 2.0 na mokrej trawie pojedzie bez problemu tam, gdzie 1.4 dostał przez lekki przód "spina". Spalanie 9-12 ropy w dieselku? W benkach 10.5-12.5 średnio (turbiaki, 1.4 i 1.8), chyba że jazda "na urwanie dyszla" do tego z bagażnikiem i kajakiem na dachu holownika i 2 rowerami na tylnej ścianie cepy, przyznam że wyszło raz 13,5 na odcinku ok. 80 km, ale wyjątkowo nie dało się równo pojechać, gaz-hamulec, ruszanie z miejsca  i korki dosłownie co chwilę. 

Dodałbym, że w razie zakupu używki, z jakimś tam przebiegiem, jeśli nie lubisz niespodzianek, w tym finansowych, proponowałbym odpuścić sobie skrzynie DSG, te lepsze (z "mokrymi" sprzęgłami) wytrzymają ok. 200-240 tys. zanim zaczną się wydatki, te gorsze (7b w 1.4 i 1.8, oraz w 1.6tdi, suche sprzęgła), to ok. 150 tys. Fajne to to, ale wydatki spore na sprzęgła i ew. mechatronikę, gdyby coś padło. Fajna zabawa jak auto jest nowe i gania np. z pakietem gwarancyjnym rozszerzonym do 5 lat/150 tysia km.   

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za posta pod postem, ale w przypadku OIII trzeba jeszcze przyjrzeć się masom, nie tylko ile może ciągnąć w DR, ale żeby było zachowane 1.33 (jazda w Polsce), a za granicą, zwłaszcza poza UE, a w razie posiadania "gołej" kat. "B"- żeby MW samochodu bez kierowcy była większa od DMC cepy (wymóg z Konwencji Wiedeńskiej). Te 1440 DMC to DMC skodziny musiałoby być 1915,2 DMC samochodu, a OIII 2.0tdi to chyba nawet poniżej 1900 kg, i MW poniżej 1300 kg. Czyli patrz na większe silniki, ew. 4x4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę po danych technicznych i:

Oktawia III ze 150 konnym dieslem i napędem na przód ma DMC - 1917 kg (lata 2013-2015) i 1924 kg (lata 2015-2016) i minimalne masy własne bez obciążenia odpowiednio - 1347 kg i 1354 kg.

Zdecydowanie lepiej sytuacja wygląda z napędem 4x4: DMC - 2018 i 2021 oraz MW - 1455 i 1458.

Czyli jak dla mnie tylko 4x4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.