Skocz do zawartości

Opel Omega B FL sedan 2.5TD 131KM


moro

Rekomendowane odpowiedzi

P.S Fajna ta Twoja strona

 

Zgadza się

Dzięki panowie

 

Rozumiem jednak, że opinia, którą zamieściłeś na tej stronie cyt: "Jednym słowem BMW to BMW. Inne auta nie dorastają mu do felg.", jest opinią subiektywną ?

A co do oceny, oczywiście jest to MOJE zdanie. Jeżdżąc BMW - Radość z jazdy masz w standardzie zlosnik.gif

 

 

EOT

Edytowane przez Camptramp (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

125km,przy takiej budce może sie troszke mocno spocić,ale uciągnie

 

 

Witam.

 

Nie jestem pewien ale Zafira ma homo na 7 osób i może mieć w zwiażku z tym obniżony uciag na 1200 kg. Ostatnio oglądałem Cheviego Orlando. Kawał fajnego auta, 1,8 PB 140km 7 osób, a uciąg... żal - 1100 DMC.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie jestem pewien ale Zafira ma homo na 7 osób i może mieć w zwiażku z tym obniżony uciag na 1200 kg. Ostatnio oglądałem Cheviego Orlando. Kawał fajnego auta, 1,8 PB 140km 7 osób, a uciąg... żal - 1100 DMC.

 

Pozdrawiam.

 

hmmm .. to nie dobrze...

 

 

 

... jutro z rana drogą znajomości w SKP będę starał się dowiedzieć jak zmniejszyć DMC przyczepy o 100kg - zostanie mi wtedy 200kg ładowności i jeżeli nie będą to strasznie duże koszta to zdecyduję się na taki krok. Dzięki temu będę miał większy wybór bo o te 100kg mam dużą blokadę przy wyborze samochodu.

Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... jutro z rana drogą znajomości w SKP będę starał się dowiedzieć jak zmniejszyć DMC przyczepy o 100kg - zostanie mi wtedy 200kg ładowności i jeżeli nie będą to strasznie duże koszta to zdecyduję się na taki krok. Dzięki temu będę miał większy wybór bo o te 100kg mam dużą blokadę przy wyborze samochodu.

 

A dlaczego piszesz że zostanie Ci 200kg czyżbyś chciał obniżyć ładowność.:niewiem:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam taką nadzieję, no bo MW raczej nie obniżę bo jak?

Znajomy sprowadził przyczepę z DE i tam z obniżeniem ładowności nie ma problemu. Pojechał na stację wbili mu ile chciał i po krzyku, a u nas z tego co czytam to jeden wielki cyrk z tym jest.

 

Kiedyś jeden z nas na forum a dokładniej adi napisał tak:

No dobra, załatwiłem oficjalnie obniżenie DMC przyczepy poprzez zmniejszenie ładowności.

Potrzebne dokumenty (te które ja miałem) i elementy

- nowa tabliczka znamionowa (którą sprezentował mi producent) i zakładałem ją sam;

- wyciąg z świadectwa homologacji (od producenta)

- oświadczenie prodeucenta dlaczego zmienia się łądowność, na jakiej podstawie itp itd, to był wymysł Wydziału Komunikacji w Katowicach jako kłoda pod nogi;

- badanie techniczne pojazdu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (jedna chciała jeszcze badanie rzeczoznawcy, to pojechałem do innej, ta z kolei chciała widzieć przyczepe, a jak już z nia poejchałem to nawet na nia nie spojżeli)

 

Koszty:

- 74 zł nowy dowód rejestracyjny

- ok 85 zł badanie techniczne

- kilka złotych na telefony do producenta

- kilkanasćie litrów paliwa na jazdy do Wydziału Komunikacji

- 2 lata mniej za stracone zdorowie..

 

Wszystko udało mi sie dzięki temu, że producent przyczep TrampTrail wykazał wieką wole i chęć.

Podstawa prawna takiego czynu: Dz. U. 186 Poz 1332 (jak sie w to człowiek wczyta to wystarczy samo oświadczenie producenta, lub jego przedstawiciela).

 

A więc jednak można :) ... tylko że on miał dokumenty od producenta...

nie rozumiem w czym jest problem z obniżeniem ładowności. Jeżeli ja wiem że mi wystarczy 200kg a nie 300kg to chyba nikomu nie powinno robić problemu zmiana w DR a i przy okazji diagnosta zarobi na przeglądzie no i WK na nowym DR.

Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam taką nadzieję, no bo MW raczej nie obniżę bo jak?

Znajomy sprowadził przyczepę z DE i tam z obniżeniem ładowności nie ma problemu. Pojechał na stację wbili mu ile chciał i po krzyku, a u nas z tego co czytam to jeden wielki cyrk z tym jest.

 

Kiedyś jeden z nas na forum a dokładniej adi napisał tak:

 

 

To ciekawe :hmm: bo ja się dowiedziałem że trzeba zważyć przyczepę wymontować coś aby na wadzę pokazało mniej

niż jest w dowodzie MW piszesz uzasadnienie co pokombinowałeś w przyczepce że MW jest mniejsze i wtedy

ładowność zostaje taka sama. Ale to kosztuje spokojnie min. 500zł jak nie więcej bo bez opinii rzeczoznawcy się nie obejdzie.

Pozdrawiam.

 

P.S Aby nie robić tu OT jak się czegoś dowiesz to skrobnij mi coś na PW jeżeli możesz :dzieki:

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tutaj ponieważ może się to przydać dla innych...

dzwoniłem do starostwa powiatowego i dowiedziałem się że jeżeli diagnosta będzie OK to mi wypisze zaświadczenie o zmniejszeniu DMC oraz da nową tabliczkę znamionową...

 

 

nie rozumiem tylko chorych przepisów w naszym kraju... co to ma znaczyć jak się dogadam z diagnostą... ... jeżeli coś jest zgodne z prawem to dlaczego mam się dogadać z diagnostą, a jeżeli coś jest nie legalne to dlaczego osoba z WK mówi mi jak to załatwić. Nie rozumiem prawa w naszym kraju. Co do diagnosty to jutro ma mi dać znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No aż ciekawy jestem czy obniżą Ci ładowność czy MW i tym samym DMC a ładowność zostanie taka sama. :hmm:

Pozdrawiam

 

Na razie diagnosta nic mi nie obiecał bo powiedział, że musi sprawdzić przepisy... więc czekam w lekkim napięciu bo szkoda by mi było tracić możliwość kupna Renault Espace bo to chyba jedyne auto, które za kwotę którą posiadam mógłbym kupić i będzie dawać radę z cepką ( o zafirze czytałem dużo złych opinii o dieslach a benzyna słaba) 2.0 16V 140KM

Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać jak się będzie sprawować Opel Zafira A 2.2dti 120KM, MW 1485kg, DMC 2095kg, 280Nm, na haku 1500kg.

 

Czy takie auto pozwoli na w miarę wygodną jazdę z przyczepą MW 1000kg oraz DMC 1320kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać jak się będzie sprawować Opel Zafira A 2.2dti 120KM, MW 1485kg, DMC 2095kg, 280Nm, na haku 1500kg.

 

Czy takie auto pozwoli na w miarę wygodną jazdę z przyczepą MW 1000kg oraz DMC 1320kg?

 

Witaj.

 

Autko samo w sobie jest ok a silnik to najlepszy diesel Opla. Troche warczy i klekocze oraz łyka z 10-15% więcej niż nowoczesne ropniaki, ale jest dosyć żwawy i trwały. Chwilę szedł nawet w Vectrze C i tu też go chwalono (kumpel ma trasa <6l miasto 8, 8,5-9l max). Jedyny mankament to zapiekajace się świece żarowe. Dawniej denontowano z tego powodu głowice bo się zrywały, taraz ponoć jest ustrojstwo (w lepszych warsztatach) do ich wykręcania. Turbina mocna, a do pompy trzeba koło 200 000 zaglądnąc.

Ja polecam, ale znalażć niezajeżdzoną to inna sprawa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać jak się będzie sprawować Opel Zafira A 2.2dti 120KM, MW 1485kg, DMC 2095kg, 280Nm, na haku 1500kg.

 

Czy takie auto pozwoli na w miarę wygodną jazdę z przyczepą MW 1000kg oraz DMC 1320kg?

 

Jak już tu raz napisałem, żadnych diesli w Zafirze. Wszystko będzie super do czasu pierwszej awarii. Niestety, jak Zafira A to tylko 1,8 Pb.

 

A poza tym auto jest OK. W starszych egzemplarzach zwracać uwagę na korozję (wypiaskowanie) progów i przednich nadkoli. Jeżeli ma zużyte przyciski od klaksonu - czeka Cie wymiana poduszki kierowcy!!! Inaczej się nie da...niewiem.gif Warto szukać egzemplarzy w wersji "comfort" i z potężnym podłokietnikiem tylnej kanapy w którym jest schowek i miejsca na napoje.

 

Kajtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napiszę tak, może nie warto zwracać uwagi na pojemność bo czym większa to auto może palić wcale nie dużo, dlaczego tak pisze

bo dzisiaj tankowałem moje auto i mimo pojemności 3,0 to spalanie wyszło mi na odcinku 730km 8 litrów w mieście max odcinki 20km

w obecnych temperaturach. Jeżeli jest cieplej to spalanie jest poniżej 8 litrów, oczywiście ktoś może powiedzieć że to ściema ale to nie mój

problem. Ja jeszcze nie jechałem tym autem z przyczepą ale myślę że spalanie nie będzie większe niż 10l/100km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też dodam coś od siebie,2.2 dti były chyba w omegach bfl fajne silniczki,jednak delikatne.

Tak jak kolega wyżej pisał ,co do pojemności,moje 3.0,bez lpg,spala w trasie 8.5l,z budką 1,6t udało mi sie zejść do 11,8l

większa pojemność ,nie trzeba cisnąć,silnik pracuje bez większego wysiłku,za czym idzie miej spala,choć jest w stanie pochłonąć hektolitry,jak ktoś chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.