Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy


DANETY

Rekomendowane odpowiedzi

Pięknie temat ewoluował od cofania przyczepy na hamulcu do prawidłowego podnoszenia.

 

Ja tam nie boję się podnoszenia takiego jak u Ariela, w końcu rama przyczepa przystosowana jest do przenoszenia dość dużych obciążeń dynamicznych, więc równe podparcie w 4 punktach ramy (nie na końcach) i podniesienie do góry na pewno nie może jej zaszkodzić. Tomkku - oś krążka podnośnika nie musi być idealnie w środku, ani krążek się nie wykrzywi ani ceownik ramy się nie odkształci.

 

Czy w swoich dywagacjach nie posuwamy się za daleko? Przyczepa w końcu ma nam dzielnie służyć a nie być obiektem ciągłych problemów i rozterek. Więcej wyjazdów a mniej teorii w sezonie ;-)

Teoria jest dobra na długie zimowe wieczory, kiedy mamy ograniczone możliwości karawaningowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przy prawidłowej regulacji:

Przyczepa nie ma prawa się ruszyć na zaciągniętym hamulcu ręcznym.

Podczas cofania resztkowa siła hamowania szczęk = 1% - w AL-KO np.

+ jeszcze parę innych detali związanych bezpośrednio z hamulcami.

 

Przy cofaniu suwadło się chowa i żyje, masz rację a wiesz dlaczego.... bo przy cofaniu nie masz praktycznie ani zbyt dużej prędkości ani impetu. Teraz rozpędź się do 80km/h i zacznij hamować, jak hamulce będą za luźne to poczujesz co to jest dobicie ;)

 

Dzięki za wyjaśnienia. Muszę się przyjrzeć dokładnie jak to jest u mnie z tym cofaniem na ręcznym. Na pewno sama nie jedzie do tyłu, ale jak złapię za dyszel to wepcham koło na klin mimo zaciągniętego ręcznego.

 

Jeszcze jedno pytanko - jeśli na OSKP przy sprawdzaniu hamulców budka ładnie wyskakuje z rolek i siła hamowania obydwu kół jest równa to oznacza, że hample są dobrze wyregulowane czy mimo wszystko nie koniecznie i trzeba np. jeszcze ustawić odległość szczęk od bębna żeby prawidłowo działał automat cofania :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć jakim sprzętem i przy jakich ustawieniach diagnosta sprawdził u Ciebie siłę hamowania.

Jak wcześniej wspomniałem, układ hamulcowy nie kończy się na samych szczękach, jeśli na zaciągniętym hamulcu ręcznym przyczepa jest w stanie jechać to tak nie powinno być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć jakim sprzętem i przy jakich ustawieniach diagnosta sprawdził u Ciebie siłę hamowania.

Jak wcześniej wspomniałem, układ hamulcowy nie kończy się na samych szczękach, jeśli na zaciągniętym hamulcu ręcznym przyczepa jest w stanie jechać to tak nie powinno być :)

 

Dokładnie tak sprawdzał jak sprawdza się hamulec ręczny w holowniku, tylko zamiast zaciągać rączkę cofam holownikiem. Zegary pokazują siłę hamowania każdego koła osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Pięknie temat ewoluował od cofania przyczepy na hamulcu do prawidłowego podnoszenia.

 

Ja tam nie boję się podnoszenia takiego jak u Ariela, w końcu rama przyczepa przystosowana jest do przenoszenia dość dużych obciążeń dynamicznych, więc równe podparcie w 4 punktach ramy (nie na końcach) i podniesienie do góry na pewno nie może jej zaszkodzić. Tomkku - oś krążka podnośnika nie musi być idealnie w środku, ani krążek się nie wykrzywi ani ceownik ramy się nie odkształci.

 

Czy w swoich dywagacjach nie posuwamy się za daleko? Przyczepa w końcu ma nam dzielnie służyć a nie być obiektem ciągłych problemów i rozterek. Więcej wyjazdów a mniej teorii w sezonie ;-)

Teoria jest dobra na długie zimowe wieczory, kiedy mamy ograniczone możliwości karawaningowania.

 

No to jakbyś miał pogiętą ramę od podnoszenia to zmieniłbyś zdanie na temat ważności tego problemu, szczególnie kiedy jest coś nowe, piękne i błyszczące. No ale dobra koniec marudzenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak sprawdzał jak sprawdza się hamulec ręczny w holowniku, tylko zamiast zaciągać rączkę cofam holownikiem. Zegary pokazują siłę hamowania każdego koła osobno.

 

powinien dociskać suwadło specjalną "lagą" z miernikiem nacisku

wtedy ma pełne info jaka siła na suwadle daje silę hamowania na kołach

 

mnie tak sprawdzali, choć nie wiem czy w pełni widzieli co sprawdzają

ogólnie jest to dla nich jakaś egzotyka :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a "laga" wygląda tak:

 

"Ten przyrząd jest dwuramienną dźwignią mocowaną do stałej części dyszla przyczepy za pomocą taśmy zakończonej hakiem. Koniec dźwigni zahaczany jest za nasadę kuli zaczepu samochodu, do którego przyczepiona jest przyczepa, umożliwiając realizującemu badania oddziaływanie na mechanizm sterowania hamulca. Przyrząd wyposażony jest w elektroniczny miernik siły wywieranej na zaczep kulowy - składowej działającej wzdłuż osi dyszla. Dopasowanie długości cięgła do różnych rozwiązań konstrukcyjnych dyszli uzyskiwane jest za pomocą napinacza z mechanizmem zapadkowym"

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

 

No to jakbyś miał pogiętą ramę od podnoszenia to zmieniłbyś zdanie na temat ważności tego problemu, szczególnie kiedy jest coś nowe, piękne i błyszczące. No ale dobra koniec marudzenia.

 

Pozdrawiam

 

Twierdzisz że pogiąłem Miodziowi ramę :D ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "laga" to przyrząd widmo :) już z 6 raz robię przegląd przyczepy i nigdy go nie widziałem :( ... przyczepy-wiola pytanie można u Was wyregulować hamulce bo mam różnicę 40% strony lewej z prawą tak wyszło na przeglądzie ... chciałbym to wyregulować profesjonalnie - jaki koszt i gdzie się zgłosić ? Pozdrawiam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "laga" to przyrząd widmo :) już z 6 raz robię przegląd przyczepy i nigdy go nie widziałem :( ... przyczepy-wiola pytanie można u Was wyregulować hamulce bo mam różnicę 40% strony lewej z prawą tak wyszło na przeglądzie ... chciałbym to wyregulować profesjonalnie - jaki koszt i gdzie się zgłosić ? Pozdrawiam ...

 

Przyjedź na darmowy przegląd, wtedy zawsze regulujemy hamulce ;)

 

Witam !

 

 

 

Ale Miodzio się nie skarży...hehe%281%29.gif

To ja narzekam, że autoryzowany serwis podnosił mi przyczepę i pogiął mi ramę.

 

Pozdrawiam

 

Nie wiem jak Ci to zrobili ale ja bym im nie popuścił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Przyjedź na darmowy przegląd, wtedy zawsze regulujemy hamulce ;)

 

 

 

Nie wiem jak Ci to zrobili ale ja bym im nie popuścił ;)

 

Podnosili jedną stronę i podparli podnośnik zamiast w osi pionowej ramy, to bardziej w bok i zgięła się część pozioma profilu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgięli ramy tylko część poziomą profilu :lol:, klepnij młotkiem i wyprostujesz.

 

Tak tylko wytłumacz to potem np. klientowi przy sprzedaży...

Po drugie nie spotkałem się jeszcze z Kempingiem który miałby ramę z profili, raczej są to kształtowniki (Ramy AL-KO, BPW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.