Skocz do zawartości

ładowanie akumulatora w przyczepie


Rekomendowane odpowiedzi

Przeróbka? Dwie wtyczki w angielkach to standard. Chyba że czegoś nie doczytałem :niewiem:

Może ja czegoś nie zrozumiałem, ale mowa była o jakiejś przeróbce.

Jak widać po odpowiedziach, nie tylko ja.

Sprawa rozbiła się po przeróbce z drugim gniazdem do ładowania akumulatora przyczepy podczas jazdy.

:hej:

 

Dopiero teraz (post #15), Sankrystian wyraźnie napisał, co było celem założenia drugiego gniazda.

 

Cytat (post #1) Kolegi:

" Mam pytanie do elektryków. Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk do ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy. "

 

I bądź tu człowieku mądry :niewiem:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Nie robiłem żadnej przeróbki. Wszystko zostało zrobione wg schematu dla złącza uzupełniającego "12 S" i z podpowiedzią przeczytaną na forum ,

żeby oba przewody + i - miały odpowiedni przekrój oraz żeby je poprowadzić z akumulatora przez przekaźnik który odłączy zasilanie lodówki gdy wyłączymy kluczyk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy ładowania akumulatora w przyczepie i podłączenia lodówki na czas holowania. Obiecałem, że zakończę temat po wizycie elektryka .

Okazało się, że wszystko było zrobione dobrze.

Po włączeniu zapłonu w samochodzie automatycznie wyłączają się wszystkie odbiorniki prądu w przyczepie oprócz akumulatora i lodówki. Czyli wyłącza się też światło i pomiar prądu w panelu przyczepy. Jeżeli chcesz sprawdzić wskazania voltomierza to odczytu dokonujesz po wpięciu wtyczki do gniazda przy haku samochodu ale przed włączeniem zapłonu. I odwrotnie, wyłączenie zapłonu np. na parkingu skutkuje przerwaniem ładowania akumulatora i zasilania lodówki.

KOSZTY: gniazdo kupiłem na allegro za 9 zł + przesyłka , elektrykowi zapłaciłem 70 zł za podłączenie gniazda i za przyjazd do przyczepy 20 zł. Na złomie jeszcze kupiłem blachę pod gniazdo za 15 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy mogę założyć akumulator do przyczepy i podpiąć do niego ładowanie bezpośrednio z samochodu ? W przyczepie nie mam akumulatora, jest przetwornica i prąd do oświetlenia, lodówki itp ciągnie sobie z w wtyczki 13pinowej z samochodu. Czy są konieczne jakieś układy żeby alternator dał radę ładować akumulator w samochodzie i dodatkowy w przyczepie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie wystarczy podpiąć dodatkowy akumulator + do + - do -

ja sam mam specjalnie spreparowany w tym celu przewód z jednej strony wtyk do gniazda zapalniczni a z drugiej krokodyle do zapięcia na na akumulator,

bezpośrednio od akumulatora w samochodzie mam pociągnięte przewody zakończone gniazdem zapalniczki w bagażniku. Dodatkowy akumulator podłączam do tego gniazda za pomocom tego przewodu i w czasie jazdy doładowywuje sobie go

należy jednak pamiętać że akumulator może mieć problem z naładowaniem dwóch akumulatorów jednocześnie.

Nie polecam podłączać dodatkowego akumulatora do oryginalnie zamontowanego gniazda zapalniczki z trzech powodów.

 

1. Można poważnie uszkodzić elektronike w samochodzie, ewetualnie komputer zgłupieje

2. Mogą być zbyt cienkie przewody i zabezpieczenie może być bezpiecznikiem o niskim nominale i będzie się poprostu przepalał bezpiecznik lub zjarać się mogą przewody przy zapalaniu silnika

3. Przy podpiętym do takiego gniazda dodatkowym akumulatorze nie będzie można wylączyć silnika pomimo wyłączenia stacyjki bo będzie dostawać lewy prąd.

 

Napisałem że nie polecam choć sam nieraz podpinam dodatkowy akumulator pod oryginalnie zamontowane gniazdo i jest to wtedy całkiem bezpieczne ale tu muszą być spełnione dwa warunki:

1. Najpierw włączamy silnik w samochodzie a potem podłączmy dodatkowy akumulator.

2. Najpierw odłączamy akumulator a dopiero potem wyłączamy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Jeśli chodzi o możliwość podłączenia dodatkowego akumulatora / akumulatorów do istniejącej instalacji to sugeruję izolator IBS DBS lub IBS DBR (tańsza wersja) szwajcarskiego producenta.

Oba systemy są na 12V 200A (oczywiście są też wersje na 24V) Współpracują z bateriami solarnymi.

 

Pierwszy z systemów tj. IBS Dual Battery System posiada w zestawie całe okablowanie, przekaźnik z mikroprocesorem 200A oraz panel sterowania, który można zamontować w kabinie pojazdu. Panel posiada wskaźnik poziomu napięcia i ładowania obu zamontowanych akumulatorów oraz przełączniki pracy : auto lub ręczne sprzęganie/ rozłączanie obu akumulatorów.

Cena tego systemu to ok. 950 PLN na chwilę obecną

 

Drugi z systemów IBS Dual Battery Relay także występuje w wersjach 12V/24V 200A. W zestawie jest okablowanie i przekaźnik 200A z diodami LED, które pozwalają na odczytanie stanu pracy urządzenia oraz ewentualnych błędów za pomocą kodów błyskowych diod na przekaźniku. Nie posiada panelu sterującego, ale można zamontować w kabinie przełącznik pracy urządzenia.

Cena urządzenia to ok. 700 PLN

 

Oba urządzenia są na gwarancji 5 lat

 

Posiadając zamontowane którekolwiek z tych urządzeń można zapomnieć o tym, że mamy drugi akumulator - praca obu akumulatorów, ich ładowanie, przełączanie, sprzęganie - przebiega w całości automatycznie.

Gdy istnieje potrzeba (np. w czasie mrozów, gdy pojemność akumulatora głównego - rozruchowego spada) można połączyć moce obu akumulatorów (głównego i zapasowego) za pomocą jednego przycisku ("link") i praktycznie nie ma możliwości, aby silnik nie odpalił ;-)

 

W naszych samochodach posiadamy te systemy zainstalowane już od kilku lat. Przejechały trasy od Alaski po Australię i nigdy nie było problemów z odpaleniem auta czy rozładowaniem akumulatora przez użytkowanie lodówek, ogrzewaczy wody itp.

 

Więcej informacji na temat tych urządzeń można uzyskać na:

 

http://rxv.com.pl/ibs.html

 

 

Proszę nie traktować tego postu jako reklamy konkretnego systemu. Chodziło mi o pokazanie idei działania ładowania dodatkowego akumulatora w samochodzie.

Oczywiście są inne tego typu izolatory na rynku.

Niektóre nawet trochę tańsze... ale...

 

1/ zwykle są to izolatory do 120A (przy intensywnym użytkowaniu niektóre "topią" instalację w pojeździe - przypadek opisany na forum Jeep)

2/ zwykle gwarancja udzielana jest na max. 3 lata (a taki np. T-max produkcji chińskiej oficjalnie nie ma wsparcia gwarancyjnego producenta ;-)

3/ zwykle w ofertach innych producentów są izolatory analogowe... IBS jest w pełni cyfrowy oparty na mikroprocesorach.

 

pozdrawiam kolegów podróżników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o możliwość podłączenia dodatkowego akumulatora / akumulatorów do istniejącej instalacji to sugeruję izolator IBS DBS lub IBS DBR (tańsza wersja) szwajcarskiego producenta.

Oba systemy są na 12V 200A (oczywiście są też wersje na 24V) Współpracują z bateriami solarnymi.

 

Pierwszy z systemów tj. IBS Dual Battery System posiada w zestawie całe okablowanie, przekaźnik z mikroprocesorem 200A oraz panel sterowania, który można zamontować w kabinie pojazdu. Panel posiada wskaźnik poziomu napięcia i ładowania obu zamontowanych akumulatorów oraz przełączniki pracy : auto lub ręczne sprzęganie/ rozłączanie obu akumulatorów.

Cena tego systemu to ok. 950 PLN na chwilę obecną

 

Drugi z systemów IBS Dual Battery Relay także występuje w wersjach 12V/24V 200A. W zestawie jest okablowanie i przekaźnik 200A z diodami LED, które pozwalają na odczytanie stanu pracy urządzenia oraz ewentualnych błędów za pomocą kodów błyskowych diod na przekaźniku. Nie posiada panelu sterującego, ale można zamontować w kabinie przełącznik pracy urządzenia.

Cena urządzenia to ok. 700 PLN

 

Oba urządzenia są na gwarancji 5 lat

 

Posiadając zamontowane którekolwiek z tych urządzeń można zapomnieć o tym, że mamy drugi akumulator - praca obu akumulatorów, ich ładowanie, przełączanie, sprzęganie - przebiega w całości automatycznie.

Gdy istnieje potrzeba (np. w czasie mrozów, gdy pojemność akumulatora głównego - rozruchowego spada) można połączyć moce obu akumulatorów (głównego i zapasowego) za pomocą jednego przycisku ("link") i praktycznie nie ma możliwości, aby silnik nie odpalił ;-)

 

W naszych samochodach posiadamy te systemy zainstalowane już od kilku lat. Przejechały trasy od Alaski po Australię i nigdy nie było problemów z odpaleniem auta czy rozładowaniem akumulatora przez użytkowanie lodówek, ogrzewaczy wody itp.

 

Więcej informacji na temat tych urządzeń można uzyskać na:

 

http://rxv.com.pl/ibs.html

 

 

Proszę nie traktować tego postu jako reklamy konkretnego systemu. Chodziło mi o pokazanie idei działania ładowania dodatkowego akumulatora w samochodzie.

Oczywiście są inne tego typu izolatory na rynku.

Niektóre nawet trochę tańsze... ale...

 

1/ zwykle są to izolatory do 120A (przy intensywnym użytkowaniu niektóre "topią" instalację w pojeździe - przypadek opisany na forum Jeep)

2/ zwykle gwarancja udzielana jest na max. 3 lata (a taki np. T-max produkcji chińskiej oficjalnie nie ma wsparcia gwarancyjnego producenta ;-)

3/ zwykle w ofertach innych producentów są izolatory analogowe... IBS jest w pełni cyfrowy oparty na mikroprocesorach.

 

pozdrawiam kolegów podróżników

Dla mnie jest to zwykla reklama kogoś kto nawet nie raczył się przywitać a wali z grubej rury jakie to dobre i to jeszcze nie w tym dziale co powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co złego jest w reklamie ? Może warto rozeznać temat jak powinno być to zrobione dobrze. Zawsze to argument w dyskusji !

 

 

skoro starzy urzytkownicy nie rozumieją zasad na forum to czego wymagać od nowych !!! dział dla firm się kłania sam nick świadczy że to firma wszyscy jedzą jedną łyzką takie są zasady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. a to przepraszam, ja nie czytam nigdy ogłoszeń administracyjnych :( najbardziej lubię podróże i działy techniczne ... sam nie pamiętam czy się kiedyś witałem bo przed zakupem przyczepy znałem forum na pamięć i wydawało mi się, że znam wszystkich z tego co napisali ... teraz już mniej zaglądam, zwykle jak planuję podróż lub sam mam coś do opisania swojego dla innych ... bardzo cenię porady firm takich jak przyczepy-wiola za to, że im się chce pomimo pewnie fury obowiązków. Pewnie ! jeśli są jakieś zasady to lepiej się do nich stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o możliwość podłączenia dodatkowego akumulatora / akumulatorów do istniejącej instalacji to sugeruję izolator IBS DBS lub IBS DBR (tańsza wersja) szwajcarskiego producenta.

Oba systemy są na 12V 200A (oczywiście są też wersje na 24V) Współpracują z bateriami solarnymi.

 

Pierwszy z systemów tj. IBS Dual Battery System posiada w zestawie całe okablowanie, przekaźnik z mikroprocesorem 200A oraz panel sterowania, który można zamontować w kabinie pojazdu. Panel posiada wskaźnik poziomu napięcia i ładowania obu zamontowanych akumulatorów oraz przełączniki pracy : auto lub ręczne sprzęganie/ rozłączanie obu akumulatorów.

Cena tego systemu to ok. 950 PLN na chwilę obecną

 

Drugi z systemów IBS Dual Battery Relay także występuje w wersjach 12V/24V 200A. W zestawie jest okablowanie i przekaźnik 200A z diodami LED, które pozwalają na odczytanie stanu pracy urządzenia oraz ewentualnych błędów za pomocą kodów błyskowych diod na przekaźniku. Nie posiada panelu sterującego, ale można zamontować w kabinie przełącznik pracy urządzenia.

Cena urządzenia to ok. 700 PLN

 

Oba urządzenia są na gwarancji 5 lat

 

Posiadając zamontowane którekolwiek z tych urządzeń można zapomnieć o tym, że mamy drugi akumulator - praca obu akumulatorów, ich ładowanie, przełączanie, sprzęganie - przebiega w całości automatycznie.

Gdy istnieje potrzeba (np. w czasie mrozów, gdy pojemność akumulatora głównego - rozruchowego spada) można połączyć moce obu akumulatorów (głównego i zapasowego) za pomocą jednego przycisku ("link") i praktycznie nie ma możliwości, aby silnik nie odpalił ;-)

 

W naszych samochodach posiadamy te systemy zainstalowane już od kilku lat. Przejechały trasy od Alaski po Australię i nigdy nie było problemów z odpaleniem auta czy rozładowaniem akumulatora przez użytkowanie lodówek, ogrzewaczy wody itp.

 

Więcej informacji na temat tych urządzeń można uzyskać na:

 

http://rxv.com.pl/ibs.html

 

 

Proszę nie traktować tego postu jako reklamy konkretnego systemu. Chodziło mi o pokazanie idei działania ładowania dodatkowego akumulatora w samochodzie.

Oczywiście są inne tego typu izolatory na rynku.

Niektóre nawet trochę tańsze... ale...

 

1/ zwykle są to izolatory do 120A (przy intensywnym użytkowaniu niektóre "topią" instalację w pojeździe - przypadek opisany na forum Jeep)

2/ zwykle gwarancja udzielana jest na max. 3 lata (a taki np. T-max produkcji chińskiej oficjalnie nie ma wsparcia gwarancyjnego producenta ;-)

3/ zwykle w ofertach innych producentów są izolatory analogowe... IBS jest w pełni cyfrowy oparty na mikroprocesorach.

 

pozdrawiam kolegów podróżników

 

Zgadzam się z Kol. "r_apa", że jest to typowa reklama (link do firmy, info o gwarancji, porównanie do konkurencyjnych rozwiązań itd.) i powinna być umieszczona w stosownym dziale :oslabiony: Nie mam nic przeciwko tej firmie i informacja jest ciekawa, ale zasady obowiązują.

Nie będę pisał na temat działania tego "izolatora", ponieważ to nie ten temat, ale podobnych, a w pewnych okolicznościach, lepszych rozwiązań jest sporo.

Patrząc na tzw. "halę" produkcyjną, trudno nie odnieść wrażenia, że urządzenie jest robione niemal chałupniczo (zwłaszcza, jak na dzisiejsze warunki), dlatego wolę rozwiązania uznanych firm.

Nie znalazłem w nim nic rewelacyjnego (no, może po za ceną ;) ). To samo, tyle, że bez automatycznego załączania można osiągnąć kosztem ok. 20zł., a to może być dla wielu osób najważniejsze. Nie mówię, że urządzenie jest bee, ale cena nie jest adekwatna do spełnianej funkcji.

 

Teraz najważniejsze:

urządzenie do zastosowania tylko gdy akumulatory są w jednym pojeździe (samochody wyprawowe, kampery itp.)

Nie widzę możliwości prostego wykorzystania tego urządzenia dla akumulatora znajdującego się w przyczepie :> , a o takie zastosowania głównie tu chodzi :hmm: i takie było podstawowe pytanie.

 

:banan:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

To, że ten post napisałem w tym akurat wątku to tylko dlatego, że temat wątku pasował do postu. Tak jak pisał kolega wyżej - chciałem pokazać "alternatywne" możliwości i sposoby ładowania dodatkowego akumulatora.

Jeśli nie jest to odpowiedni dział - proszę administratora o przeniesienie mojego postu.

To, że przy okazji zrobiłem rozpoznanie rynku tego typu sprzętu - powinno być chyba traktowane "in plus" - po co ktoś ma się "sparzyć" instalując w swoim pojeździe coś, co nie będzie spełniać swej roli (albo będzie spełniało tylko przez chwilę).. Oczywiście nie używam nazw tych innych firm.

 

Co do przywitania - kajam się, że tego nie zrobiłem w innym wątku.

 

Jeszcze raz pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.