Skocz do zawartości

rxv

Użytkownicy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia rxv

Nowy

Nowy (2/3)

  1. Witam ponownie. To, że ten post napisałem w tym akurat wątku to tylko dlatego, że temat wątku pasował do postu. Tak jak pisał kolega wyżej - chciałem pokazać "alternatywne" możliwości i sposoby ładowania dodatkowego akumulatora. Jeśli nie jest to odpowiedni dział - proszę administratora o przeniesienie mojego postu. To, że przy okazji zrobiłem rozpoznanie rynku tego typu sprzętu - powinno być chyba traktowane "in plus" - po co ktoś ma się "sparzyć" instalując w swoim pojeździe coś, co nie będzie spełniać swej roli (albo będzie spełniało tylko przez chwilę).. Oczywiście nie używam nazw tych innych firm. Co do przywitania - kajam się, że tego nie zrobiłem w innym wątku. Jeszcze raz pozdrawiam
  2. Witam Jeśli chodzi o możliwość podłączenia dodatkowego akumulatora / akumulatorów do istniejącej instalacji to sugeruję izolator IBS DBS lub IBS DBR (tańsza wersja) szwajcarskiego producenta. Oba systemy są na 12V 200A (oczywiście są też wersje na 24V) Współpracują z bateriami solarnymi. Pierwszy z systemów tj. IBS Dual Battery System posiada w zestawie całe okablowanie, przekaźnik z mikroprocesorem 200A oraz panel sterowania, który można zamontować w kabinie pojazdu. Panel posiada wskaźnik poziomu napięcia i ładowania obu zamontowanych akumulatorów oraz przełączniki pracy : auto lub ręczne sprzęganie/ rozłączanie obu akumulatorów. Cena tego systemu to ok. 950 PLN na chwilę obecną Drugi z systemów IBS Dual Battery Relay także występuje w wersjach 12V/24V 200A. W zestawie jest okablowanie i przekaźnik 200A z diodami LED, które pozwalają na odczytanie stanu pracy urządzenia oraz ewentualnych błędów za pomocą kodów błyskowych diod na przekaźniku. Nie posiada panelu sterującego, ale można zamontować w kabinie przełącznik pracy urządzenia. Cena urządzenia to ok. 700 PLN Oba urządzenia są na gwarancji 5 lat Posiadając zamontowane którekolwiek z tych urządzeń można zapomnieć o tym, że mamy drugi akumulator - praca obu akumulatorów, ich ładowanie, przełączanie, sprzęganie - przebiega w całości automatycznie. Gdy istnieje potrzeba (np. w czasie mrozów, gdy pojemność akumulatora głównego - rozruchowego spada) można połączyć moce obu akumulatorów (głównego i zapasowego) za pomocą jednego przycisku ("link") i praktycznie nie ma możliwości, aby silnik nie odpalił ;-) W naszych samochodach posiadamy te systemy zainstalowane już od kilku lat. Przejechały trasy od Alaski po Australię i nigdy nie było problemów z odpaleniem auta czy rozładowaniem akumulatora przez użytkowanie lodówek, ogrzewaczy wody itp. Więcej informacji na temat tych urządzeń można uzyskać na: http://rxv.com.pl/ibs.html Proszę nie traktować tego postu jako reklamy konkretnego systemu. Chodziło mi o pokazanie idei działania ładowania dodatkowego akumulatora w samochodzie. Oczywiście są inne tego typu izolatory na rynku. Niektóre nawet trochę tańsze... ale... 1/ zwykle są to izolatory do 120A (przy intensywnym użytkowaniu niektóre "topią" instalację w pojeździe - przypadek opisany na forum Jeep) 2/ zwykle gwarancja udzielana jest na max. 3 lata (a taki np. T-max produkcji chińskiej oficjalnie nie ma wsparcia gwarancyjnego producenta ;-) 3/ zwykle w ofertach innych producentów są izolatory analogowe... IBS jest w pełni cyfrowy oparty na mikroprocesorach. pozdrawiam kolegów podróżników
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.