Skocz do zawartości

ładowanie akumulatora w przyczepie


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do elektryków. Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk do ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy.

- włożyłem obydwie wtyczki do gniazd przy haku

- sprawdziłem światła zewnętrzne przyczepy (O.K ! )

- światła w przyczepie się świecą, przełącznikiem w panelu elektrycznym przyczepy zmieniam położenie na i "car" i "van" - pokazuje prąd na mierniku (battery status)

o wartości na jednym 10 a na drugim 11 V

- po 10 min ładowania wracam do przyczepy i światła wewnątrz przyczepy w żadnej pozycji przełącznika car-van nie mogę zapalić i prąd na mierniku nie pokazuje żadnej wartości .

- wyciągam obydwie wtyczki , światła w przyczepie się palą a prąd w pozycji van wzrósł o ok 1-1,5 V.

Elektryk podłączenie nowego(drugiego) gniazda zrobił na podstawie schematu ściągniętego z internetu.

Proszę o podpowiedź :CO SIĘ STAŁO, ŻE PO 10 MIN NIE BYŁO PRĄDU W PRZYCZEPIE? Lodówki nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do elektryków. Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk do ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy.

- włożyłem obydwie wtyczki do gniazd przy haku

- sprawdziłem światła zewnętrzne przyczepy (O.K ! )

- światła w przyczepie się świecą, przełącznikiem w panelu elektrycznym przyczepy zmieniam położenie na i "car" i "van" - pokazuje prąd na mierniku (battery status)

o wartości na jednym 10 a na drugim 11 V

- po 10 min ładowania wracam do przyczepy i światła wewnątrz przyczepy w żadnej pozycji przełącznika car-van nie mogę zapalić i prąd na mierniku nie pokazuje żadnej wartości .

- wyciągam obydwie wtyczki , światła w przyczepie się palą a prąd w pozycji van wzrósł o ok 1-1,5 V.

Elektryk podłączenie nowego(drugiego) gniazda zrobił na podstawie schematu ściągniętego z internetu.

Proszę o podpowiedź :CO SIĘ STAŁO, ŻE PO 10 MIN NIE BYŁO PRĄDU W PRZYCZEPIE? Lodówki nie sprawdzałem.

czy dobrze zrozumiałem że masz dwa takie same gniazda ??? i nie boisz się pomyłki ?? a swoją drogą co to za elektryk podłącza i nie działa ??? jak się pomylisz to bedzie małe bum i bedzie awaria .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do elektryków. Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk do ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy.

- włożyłem obydwie wtyczki do gniazd przy haku

- sprawdziłem światła zewnętrzne przyczepy (O.K ! )

- światła w przyczepie się świecą, przełącznikiem w panelu elektrycznym przyczepy zmieniam położenie na i "car" i "van" - pokazuje prąd na mierniku (battery status)

o wartości na jednym 10 a na drugim 11 V

- po 10 min ładowania wracam do przyczepy i światła wewnątrz przyczepy w żadnej pozycji przełącznika car-van nie mogę zapalić i prąd na mierniku nie pokazuje żadnej wartości .

- wyciągam obydwie wtyczki , światła w przyczepie się palą a prąd w pozycji van wzrósł o ok 1-1,5 V.

 

Elektryk podłączenie nowego(drugiego) gniazda zrobił na podstawie schematu ściągniętego z internetu.

 

Bardzo jestem ciekawy tego schematu, a dodatkowo, nie każdy schemat można bezproblemowo zastosować w dowolnej przyczepie. No, ale to był elektryk, więc chyba wiedział, co robi :swiety:

 

 

 

Proszę o podpowiedź :CO SIĘ STAŁO, ŻE PO 10 MIN NIE BYŁO PRĄDU W PRZYCZEPIE? Lodówki nie sprawdzałem.

 

Sankrystian, przeceniasz nasze możliwości.

Tego typu pytanie, to raczej na forum dla jasnowidzów ;)

 

Tak poważnie, to sugeruję ponowne odwiedziny tego pana.

 

:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

┼╣le mnie zrozumiałeś. Napisałem, że po podłączeniu dwóch wtyczek od przyczepy do gniazd przy haku samochodu i uruchomieniu samochodu sprawdzałem dwie rzeczy:

z jednego gniazda oświetlenie zewnętrzne przyczepy które było O.K.

i z drugiego gniazda całkiem innego i różniącego się ładowanie akumulatora w przyczepie. Elektryk wszystko zrobił dobrze . To ja prawdopodobnie włączając np pompę spowodowałem, że spalił się jakiś bezpiecznik. Ten temat był też poruszany w innym miejscu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz dalej jakis problem czy nie?

gniazda masz dwa 7 pin n i 7 pin S jak w standardzie z UK.

Sam osobicie u siebie mam przerobione że mam 2 gniazda ale 7 pin nasz standard a drugie to 13 pin niemieckie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

┼╣le mnie zrozumiałeś. Napisałem, że po podłączeniu dwóch wtyczek od przyczepy do gniazd przy haku samochodu i uruchomieniu samochodu sprawdzałem dwie rzeczy:

z jednego gniazda oświetlenie zewnętrzne przyczepy które było O.K.

i z drugiego gniazda całkiem innego i różniącego się ładowanie akumulatora w przyczepie. Elektryk wszystko zrobił dobrze . To ja prawdopodobnie włączając np pompę spowodowałem, że spalił się jakiś bezpiecznik. Ten temat był też poruszany w innym miejscu na forum.

jakoś tak napisałes Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk więc czym ono się różni kolorem żeby ci pomuc podajesz malo info ,gniazdo 13 pinowe można podłaczyć ładowanie aku w cepce ale zalecam powrót do elektryka bo instalacja zwłaszcza W 211 może spowodować spore koszta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś tak napisałes Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk więc czym ono się różni kolorem żeby ci pomuc podajesz malo info ,gniazdo 13 pinowe można podłaczyć ładowanie aku w cepce ale zalecam powrót do elektryka bo instalacja zwłaszcza W 211 może spowodować spore koszta.

 

Całkowicie zgadzam się z tym, co Kolega R_apa napisał :ok:

Przy tym poziomie wiedzy o dokonanych przeróbkach, który nam przekazałeś, jedynym słusznym wyjściem jest ponowny kontakt z osobą, która dokonała w/w przeróbki.

I weź sobie do serca słowa " instalacja zwłaszcza W 211 może spowodować spore koszta .

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie wtyczki od strony przyczepy oraz dwa gniazda 7 pin w aucie pozornie są takie same. Nawet jak ktoś jest daltonistą, to nie wetknie szarej w czarne ani na odwrót.

Pierwsza - czarna - wiadomo, oświetlenie obowiązkowe.

Druga - szara - służy do zasilania przyczepy np na nocnym postoju. Również do zasilania lodówki na 12V

Jeśli nic ci nie działa, to najczęściej przyczyną jest zniszczona wewnątrz szara wtyczka oraz zaśniedziałe bezpieczniki i ich gniazda w p-pie.

Ale jest jedna cecha wspólna dla wszystkich lampek, pompek, itp: MASA/GND/minus. Zła masa może być powodem błędnych wskazań i niepoprawnego działania odbiorników. Elektryk zapewne swoją robotę wykonał prawidłowo, ale sądzę że Twojej przyczepy nawet nie widział.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się. Elektryk mojej przyczepy nie widział. Zakładał pierwsze gniazdo przy montażu haka i było wszystko dobrze. Holowałem przyczepę bez problemów

związanych z jej oświetleniem Po założeniu drugiego gniazda do ładowania akumulatora w przyczepie przez pierwsze 10 min odczytywałem obydwie wartości ładowania car i van i świeciły się wszystkie żarówki wewnątrz przyczepy. Po 10-15 min było brak jakichkolwiek wskazań na voltomierzu w panelu przyczepy . Żarówki przestały świecić. Wyłączyłem silnik w samochodzie, odłączyłem wtyczkę i okazało się, że akumulator został doładowany i światła nadal działają.

DLACZEGO? po 10-15 min nastąpił brak wskazań , że akumulator jest ładowany? i dlaczego żarówki przestały świecić?

Karawening user odpowiadział na moje pytanie cyt. : zacznij od bezpieczników - zarówno w przyczepie - od tego bym zaczynał - masz pewnie panel z bezpiecznikami, a jak nie tu to w aucie . pochodziło chwilę, uruchomiłeś np pompkę i strzelił bezpiecznik bo go przeciążyłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się. Elektryk mojej przyczepy nie widział.

DLACZEGO? po 10-15 min nastąpił brak wskazań , że akumulator jest ładowany? i dlaczego żarówki przestały świecić?

Karawening user odpowiadział na moje pytanie cyt. : zacznij od bezpieczników - zarówno w przyczepie - od tego bym zaczynał - masz pewnie panel z bezpiecznikami, a jak nie tu to w aucie . pochodziło chwilę, uruchomiłeś np pompkę i strzelił bezpiecznik bo go przeciążyłeś...

 

Rozumiem, że chcesz poprowadzić temat oparty na domysłach :niewiem:

 

Przyczyn może być tyle, ile kabli, złączek, urządzeń i czego tam jeszcze chcesz.

Np. uruchamia się jakiś przekaźnik mający na celu "coś tam" i sto innych podobnych odpowiedzi.

Nie wyobrażam sobie konkretów, bez znajomości schematu instalacji przyczepy i dokonanej przeróbki.

Nie rozumiem dlaczego boisz się powtórnej wizyty u elektryka ?

W takich przypadkach pomaga tylko znajomość danej instalacji i bezpośrednia możliwość pomiarów.

A może elektryk nie wspomniał Ci o jakimś drobiazgu odnośnie działania tego rozwiązania :niewiem:

Takie domysły można snuć do końca świata :swiety:

Ewentualnie wrzuć aktualny schemat całej instalacji w budce (łącznie z dokonaną przeróbką) i wtedy może coś zobaczymy.

Nie można również wykluczyć jakiegoś błędu w sztuce (człowiek omylną jest istotą, a nie mylą się tylko ci, którzy nic nie robią).

 

IMHO :hmm:

 

 

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie wspominałem, że boję się wizyty u elektryka. Dzisiaj jest niedziela i pomyślałem, że dobrze by wiedzieć co elektrycy myślą o moim problemie. Jutro jak tylko elektryk będzie miał czas przyjedzie do przyczepy i wszystko sprawdzi.

Bardzo dziękuję za wszystkie rady i sugestie. Po wizycie elektryka napiszę jaki był powód moich kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak tylko elektryk będzie miał czas przyjedzie do przyczepy i wszystko sprawdzi.

Bardzo dziękuję za wszystkie rady i sugestie. Po wizycie elektryka napiszę jaki był powód moich kłopotów.

 

O - to może być ciekawe, więc opisz co się działo. Mam nadzieję, że drobiazg lub, że o czymś nie wiedziałeś.

 

Nie myśl, że nikt nie chciał Ci pomóc. Te rady miały to właśnie na celu, abyś niepotrzebnie czegoś nie zrobił.

Mieliśmy zbyt skąpe informacje, aby coś sensownego Ci napisać.

Lepiej nie doradzać nic, niż źle doradzać :hmm:

Elektryka, to jedna z dziedzin, w której po omacku niewiele da się zrobić :skromny:

 

:piwo:

 

P.S.

Myślę, że wiele osób chętnie by przeczytało, na czym polegała przeróbka, której dokonałeś, mały opis, jak działa i jakie są uwarunkowania jej używania (a może nawet jakiś schemat, rysunek).

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Nie robiłem żadnej przeróbki. Wszystko zostało zrobione wg schematu dla złącza uzupełniającego "12 S" i z podpowiedzią przeczytaną na forum ,

żeby oba przewody + i - miały odpowiedni przekrój oraz żeby je poprowadzić z akumulatora przez przekaźnik który odłączy zasilanie lodówki gdy wyłączymy kluczyk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.