Skocz do zawartości

Knaus czy Adria?


MichalKJ

Rekomendowane odpowiedzi

W komisie w Kutnie stoi Knaus i Adria

 

Podobnie wyposażone, podobne roczniki, sprzedający twierdzi, że obie w takim samych stanie.

 

Będę je oglądał w poniedziałek. Na co zwrócić uwagę? Jakie słabe strony ma Knaus i Adria?

 

 

PS.

Dzięki Majk za wczesniejsze info :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W komisie w Kutnie stoi Knaus i Adria

 

Podobnie wyposażone, podobne roczniki, sprzedający twierdzi, że obie w takim samych stanie.

 

Będę je oglądał w poniedziałek. Na co zwrócić uwagę? Jakie słabe strony ma Knaus i Adria?

 

 

PS.

Dzięki Majk za wczesniejsze info :piwko:

 

Witaj,

pytanie zbyt ogólne, więc i taka odpowiedź: słabe strony - jak w każdej przyczepie czyli nie są odporne na wilgoć :skromny:

Knaus - Niemcy, Adria - Słowenia.

Na co zwracać uwagę ? Jest to już na forum w tylu tematach i napisane tyle razy, że nie ma sensu odpowiadać indywidualnie na każde, nowe zapytanie tego typu. Wyszukiwarka i wszystko znajdziesz, a jeśli rzeczywiście chcesz dobrych rad, to musisz zadać sobie chociaż odrobinę trudu i poczytać to, o czym już tyle osób na forum pisało. Wystarczy na początek przejrzeć "Kącik kupującego".

Tak bardzo ogólnie, to przy oględzinach zwróć uwagę na wszelkie uszkodzenia (obecne oraz ślady po tych w przeszłości), szczelność, ślady świeżego lub zmienianego uszczelniania - należy się im bardzo dokładnie przyjrzeć (czy gdzieś nie cieknie, czy np. w podłogę lub ścianę nie "wchodzi palec"), czy gdzieś nie ma zagrzybienia, czy wszystkie sprzęty działają, stan pod przyczepą, a szczególnie rama (czy gdzieś nie uderzona, czy nie ma jakiegoś skrzywienia lub pęknięcia ! ). Dużo można pisać, ale lektura tematów na forum da Ci wszystkie niezbędne informacje.

Jeśli miałbym wybrać z tych dwóch przyczep (zakładając, że nic złego w nich się nie dzieje), to bezdyskusyjnie wybrałbym Knausa.

Nie tylko z powodu, że układ wnętrza jest niemal identyczny, jak w mojej przyczepie (nawet kolor mebli - bardzo ładny :rolleyes: ) , nie tylko z powodu, że nawet po obecnych zdjęciach wydaje się dużo lepiej utrzymany, ale zwłaszcza z powodów, o których też już kiedyś na forum pisałem, np. post #55:

http://forum.karawan...us/page__st__45

 

Być może trochę jest też przy opisie mojej budki, z pewnością znajdziesz w dziale "Nasze pojazdy".

Miłej lektury i udanego wyboru / zakupu.

:banan:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Knausa Sudwinda z 1999 r i Adrię 462 z 2001 r o układzie takim jak powyższe przyczepy. Gdybym miał do wyboru ponownie tak jak ty porównywalne przyczepy zakładając, że ich stan jest bardzo dobry na pewno wybrałbym Adrię. Dlaczego ?

Ponieważ uważam, że obecne Adrie są bardzo solidnie wykonane z dobrej jakości materiałów i przewyższają pod tym względem Knausa. Utarło się w naszym społeczeństwie, że wszystko co niemieckie to musi być dobre. A jest to po prostu mit. Samochody niemieckie wcale nie są bezawaryjne a wręcz przeciwnie, produkują coraz słabszej jakości. Podobnie jest z przyczepami.

 

Ale to będzie twoja decyzja i jaką nie podejmiesz w tej sytuacji życzę tobie abyś był z niej zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utarło się w naszym społeczeństwie, że wszystko co niemieckie to musi być dobre. A jest to po prostu mit. Samochody niemieckie wcale nie są bezawaryjne a wręcz przeciwnie, produkują coraz słabszej jakości.

 

Nigdy nie słyszałem, aby ktoś twierdził, że niemieckie samochody są bezawaryjne. Chyba takie samochody w ogóle nie istnieją :niewiem: Natomiast w czasach kiedy się mówiło o świetnej jakości niemieckich marek i kiedy takie (jak to określasz) "mity" powstały, te samochody rzeczywiście były jakościowo niemal bezkonkurencyjne. Po części z tego właśnie wynika fakt, że najstarsze samochody poruszające się po naszych drogach, to właśnie marki niemieckie.

 

Podobnie jest z przyczepami.

 

Zgadza się: jest, ale kiedyś tak nie było i omawiane budki są jeszcze z tego dobrego okresu.

Jak dzisiaj jest, każdy wie i teraz już prawie nie ma znaczenia skąd pochodzi dany pojazd.

 

Adrie są bardzo solidnie wykonane z dobrej jakości materiałów i przewyższają pod tym względem Knausa.

 

 

Nigdy się nie zgodzę z drugą częścią tego zdania :nono:

Wybacz Jankes, ale to nie jest prawdą i widać to bardzo wyraźnie !

Można by na to podać mnóstwo przykładów.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Nie odzywalem sie bo przekopywalem zasoby forum i inne takie. W głowie mam mętlik sciana.gifJadę jutro z nastawieniem, że z dwóch wybiorę tą lepszą, ale która??? klotnia.gifPodoba mi sie Adria w środku, ale Knaus tez robi dobre wrażenie niewiem.gif

Edytowane przez MichalKJ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,myślę,że w temacie aut niemieckich precyzja,solidność i wszelaka bezawaryjność skończyła się na ostatnim mercedesie W-124.Tak twierdzą nawet niemcy,a jeżdżąc sam vw passatem muszę przyznać ,że klęknełem już na kolanka po naprawie skrzyni biegów(2400zł).Michał miałem też taki dylemat jak kupowałem cepke miesiąc temu,w głowie burza myśli i pomysłów.Były plany wyjazdu do Kutna ale był w sprzedaży w Żarach podpadnięty rocznikowo Wilk de lux.Zdecydowałem,że pojade na oględziny(500 km) i okazało się,że był to strzał w dyche.Kupiłem WILCZKA i jestem naprawde zadowolony.Musisz brać pod uwagę ze zdwojoną czujnością podłogę(od spodu),wewnątrz też ma być twarda i nie może się poddawać pod nogą,zwłaszcza w toalecie.Jakieś tam duperlki to już można oko przymknąć i podziałać samemu we własnym zakresie.Popatrz na zaczep,może szale przechyli jakieś AKS-1300,lub nawszy model.Jednym słowem to ma się Tobie podobać,a nie sąsiadowi.Jeżeli zaś chodzi o Kutno to wiedz,że nikt Cię tam nie będzie próbował robić w konia,bo właściciel to solidny gostek i już kilka osób kupiły u niego cepki i są naprawde zadowolone z jakości usługi i towaru.:drive: .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem sobie na te Twoje cudeńka i jestem pod wrażeniem ale żona mi podpowiada,że już ktoś pisał na forum o tej Adrii.Było coś na temat nadmiaru silikonu w toalecie,nie moge znaleść tego linka.Musisz wczołgać się pod nią i dokładnie to ocenić.Jeżeli chodzi o mnie to Knausik jest caculki!!!! :drive: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...muszę przyznać ,że klęknełem już na kolanka po naprawie skrzyni biegów(2400zł)...

 

- Kolego, to co ja mam powiedzieć? U mnie ewentualna naprawa skrzyneczki zaczyna się od 4500...gitara.gif O wymianie boję się nawet myśleć.

 

BTW mam podstawy wierzyć w zdanie Kol. Jankesa. Człek ma o tym naprawdę pojęcie.

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem sobie na te Twoje cudeńka i jestem pod wrażeniem ale żona mi podpowiada,że już ktoś pisał na forum o tej Adrii.Było coś na temat nadmiaru silikonu w toalecie,nie moge znaleść tego linka.Musisz wczołgać się pod nią i dokładnie to ocenić.Jeżeli chodzi o mnie to Knausik jest caculki!!!! :drive: .

 

To było tu: Odpowiedź Majka

 

silikon widać na zdjęciu:

 

 

Ciekawe co jutro zobaczę

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post #5, ostatnie zdanie, napisałem:

Nie zgodzę się z twierdzeniem "Adrie są wykonane z dobrej jakości materiałów i przewyższają pod tym względem Knausa".

 

Nie posiadam Adrii, mimo to uważam, że są to bardzo dobre przyczepy i swoją jakością przewyższają kilka innych marek (celowo nie wymieniam ich nazw), jednak to nie jest ta sama półka, co Knaus i jeszcze długo nie będzie.

Jest jedna rzecz, która w Adrii zawsze będzie lepsza niż w Knausie - cena, ale wynika ona właśnie z tego, o czym piszę.

 

Żeby ktoś nie mówił, że to tylko słowa, pokuszę się o bardzo małe porównanie.

Aby porównanie mógł sobie przeanalizować każdy, zrobię to na przykładzie omawianych tu przyczep.

Zaznaczam, że nie piszę o ich ewentualnych wadach, a o różnicach technologicznych.

Na dodatek Knaus jest o kilka miesięcy starszy. I tak np.:

- boczne ściany Adrii robione z wąskich pasów blachy, przez co są aż dwa łączenia na każdej ścianie

- stare technologicznie rozwiązanie mocowania okien (pod listwę Alu)

- same okna bardziej wystające po za obrys przyczepy i z większymi szczelinami od powierzchni ściany

- nadkola nie są jednolite (dzielone z kilku elementów), a to kolejne zwiększenie okazji do przenikania wilgoci

- przednia bakista (rozwiązanie zaczerpnięte od Hobby) cała z tworzywa, bardzo często pęka i jest o tym dużo na forum

- tył przyczepy, wykonanie podobnie jak przedniej bakisty, z tworzywa

- dolnym zakończeniem ścian Adrii jest tylko listwa, a w Knausie mamy dodatkowy okapnik z tworzywa na całej długości

- umieszczenie dolnej kratki lodówki, dosłownie tuż nad samym nadkolem, niemal go dotyka

- ramy luku przedniego i bocznego z tworzywa w Adrii, natomiast a Knausie z Alu dzięki czemu zachowano dobrą sztywność konstrukcji w tych miejscach.

We wnętrzu Adrii też jest podobnie, wiele uproszczeń, łatwiejszych, tańszych rozwiązań i mniej estetycznych.

Aby się zbytnio nie rozpisywać, podam tylko kilka:

- szafka umywalkowa i umywalka uproszczone do granic możliwości (w całości jako elementy z tworzywa), brak obecnych w Knausie bocznych szafek, półek oraz estetycznego wykończenia pod lustrem. Lustro zamocowane w najzwyklejszy sposób (wkręty i zaślepki).

W Knausie są odpowiednio wyfrezowane krawędzie w meblach, ale to wymaga odpowiedniej technologi, większego nakładu pracy, przemyśleń i dbałości o szczegóły. Tak jest prawie w każdym miejscu, na które zwrócimy większą uwagę.

Łazienka w Adrii również ukazuje to tzw. "lepsze" technologicznie wykonanie: brak roletek na oknie, nie zabezpieczona dolna krawędź progu wejściowego, ilość szczelin i nierówne odległości między poszczególnymi elementami jest porażająca. Boczna ściana (ta z armaturą, ale przeciwległa również) typowa, jak w pozostałych częściach przyczepy, a jedyne sama armatura w osłonie z tworzywa. Zamknięcie kabiny, to "parawan" z ramką z mało sztywnego tworzywa (w Knausie solidne dwuskrzydłowe drzwiczki typu "parawan", umieszczone w sztywnej, lekkiej i galwanizowanej ramie aluminiowej, dookoła całego otworu wejścia, (również próg). Dopasowanie kolorystyczne plastików łazienki w Adrii wygląda tak, jak gdyby każdy niemal element pochodził z innej przyczepy.

Kształt i wykończenie skrzyni łóżka (np. narożnik), mówią same za siebie. Materac w Adrii leży luźno, natomiast w Knausie jest utrzymywany zawsze w swojej pozycji przez wyprofilowaną krawędź narożnika. Wystaje ona o ok. 2 cm nad powierzchnię na której leży materac. W Adrii, zamykane drzwi przesuwne do sypialni, po zamknięciu zatrzymują się na bocznej ściance w mało określony i stabilny sposób; w Knausie jest na bocznej ściance specjalnie wyprofilowanie, aby utrzymać drzwi stabilnie w tym położeniu. Jak się mają płaskie pianki kanap, obszyte w prosty sposób do pikowanych i profilowanych kanap w Knausie ?

O doprowadzeniu nawiewów w tą część przyczepy, w Adrii też nie pomyślano (w Knausie są).

Prosty (w znaczeniu - mało ciekawy) blat stołu jest oczywiście również w Adrii. Ogólne spasowanie mebli (szczególnie widoczne w części kuchennej) pozostawia wiele do życzenia i ma się "nijak" do wysokiej jakości wykończenia w Knausie.

 

Myślę, że wystarczy tych przykładów, a chciałem wykazać tylko różnice między omawianymi przyczepami.

Jeśli jeszcze ktoś przeczyta to, o czym napisałem kiedyś przy zupełnie innej okazji (post nr #2 zawiera link), to zarysuje się pełny obraz tego, co miałem na myśli.

Na koniec zaznaczam: nie mam nic przeciwko Adrii, co więcej - uważam, że są to bardzo dobre przyczepy i godne uwagi. Cenię je o wiele bardziej niż kilka innych marek obecnych na naszym rynku, ale nie zgadzam się z twierdzeniem ..., jak na wstępie i wcale nie dlatego, że Knaus jest "niemiecki". Przy tym wszystkim, co o nim pisałem, mógłby być równie dobrze "czeski" i pisałbym to samo.

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się gorąco :brawo:

 

Aby do jutra, zobaczymy co tak naprawdę tam stoi :bravo:

 

Michał, sam jestem ciekawy co jutro stwierdzisz na miejscu i czy coś przyciągniesz :skromny: , czyli jeśli już, to którą.

Ja mam swój typ, chyba nie jest trudno się domyśleć ;) (zaznaczam, że żadnej osobiście nie obejrzałem, więc ewentualnych wad nie biorę pod uwagę).

Powodzenia :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer, sprawa nie jest łatwa, szczególnie, że serce mówi ADRIA (ładniejsza + bagażnik rowerowy), a rozum KNAUS (lepszy), tak bez oglądania :niewiem:

 

Stan techniczny zadecyduje :puk:

 

Dzięki za Panowie za burzę mózgów :miga:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek Knaus jest o kilka miesięcy starszy. I tak np.:

- boczne ściany Adrii robione z wąskich pasów blachy, przez co są aż dwa łączenia na każdej ścianie

 

Taki zamek pozwala przy ewentualnym uszkodzeniu kawałka ściany, na wymianę mniejszej powierzchni blachy. Kolejna sprawa każdy z zamków nadaje ścianie sztywność.

 

 

- stare technologicznie rozwiązanie mocowania okien (pod listwę Alu)

Stare nie znaczy gorsze. Taka listwa daje nam możliwość przypięcia markizy. Kolejna sprawa taka listwa na pewno usztywnia ścianę.

 

- same okna bardziej wystające po za obrys przyczepy i z większymi szczelinami od powierzchni ściany

Mierzyłeś czy oceniasz po zdjęciach? Skąd pewność czy okna w Adrii nie są zostawione na mikrouchyle?

 

- nadkola nie są jednolite (dzielone z kilku elementów), a to kolejne zwiększenie okazji do przenikania wilgoci

hmm.gif Co w tych nadkolach nie jest jednolite?

 

- przednia bakista (rozwiązanie zaczerpnięte od Hobby) cała z tworzywa, bardzo często pęka i jest o tym dużo na forum

Tu masz 100% racji, chociaż pęknięć w Adrii z tego co pamiętam na forum nie było. Może tu jest inne tworzywo niż np. w Hobby?

 

- tył przyczepy, wykonanie podobnie jak przedniej bakisty, z tworzywa

Mocno naciągane. W Knausie tył (zderzak) też jest z tworzywa. W Adrii ten zderzak jest po prostu podciągnięty wyżej.

 

- dolnym zakończeniem ścian Adrii jest tylko listwa, a w Knausie mamy dodatkowy okapnik z tworzywa na całej długości

Pomyłka. Akurat w tym egzemplarzu ktoś zdemontował okapniki od strony zaczepu. Fabrycznie były montowane nawet w takiej staruszce jak moja Adria.

 

- umieszczenie dolnej kratki lodówki, dosłownie tuż nad samym nadkolem, niemal go dotyka

Nie widzę żadnego związku. Z tym prawie dotyka też mocne nagięcie. Można nagiąć to w drugą stronę. Im większa różnica wysokości między kratkami tym lepsza wentylacja hahaha.gif.

 

 

- ramy luku przedniego i bocznego z tworzywa w Adrii, natomiast a Knausie z Alu dzięki czemu zachowano dobrą sztywność konstrukcji w tych miejscach.

Pamiętaj że między lukiem a wnętrzem przyczepy masz normalną ścianę alu. Luk jest tu jakby doklejony tylko wkomponowany w bryłę.

 

We wnętrzu Adrii też jest podobnie, wiele uproszczeń, łatwiejszych, tańszych rozwiązań i mniej estetycznych.

Kwestia gustu. Zobacz adria ma wyobloną lodówkę a w Knausie rozwiązanie jak z końca lat 80tych. Takich kwestii bym bał się po prostu poruszać.

 

Generalnie wiadomo że na forum mamy kult Knausa grinser006.gif. Nie wiedzieć czemu niewiem.gif. Osobiście miałem i niemca a teraz mam Adrię. Do Adrii podchodziłem z ogromnym dystansem i bałem się tej marki. Teraz nie widział bym problemu gdyby następna znów była Adria. Kwestia tego czy przyczepa się nam podoba, bo przecież to oprócz szczelności jest również ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.