Skocz do zawartości

Elddis 480 - problemy kupującego


Matik

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na tym forum, więc witam wszystkich i pozdrawiam.

Wymieniam starego Wilka 370 z lat 70-tych. Zadatkowałem niezłą przyczepkę w Kutnie. Jest to stosunkowo nowy Elddis 460 Force z 2001. - http://centrumcampin...22c0903a98ed6,1

Mam go odebrać na początku tygodnia ale przyszły też wątpliwości:

1. Jak jest z dostępnością części do tych budek ? Widzę parę rzeczy (klosze lamp, rolety itp) które kwalifikują się do wymiany.

 

2. Gdzie mają tabliczki znamionowe ? Szukaliśmy w 4 osoby i nie znaleźliśmy. Facet specjalizuje się raczej w europejskich szczególnie Hobby, więc pomimo dużego doświadczenia nie znalazł. To w sumie nie jest wielki kłopot, bo po przeglądzie technicznym Wydział Komunikacji wydaje decyzję o wykonaniu tabliczki. Koszt rzędu kilkadziesiąt złotych. Może jednak ktoś potrafi wskazać miejsce, gdzie angole przybijają te tabliczki ? Nr VIN jest na ramie przy zaczepie. Nie zaglądaliśmy pod osłonę ale byłoby dziwne, gdyby do obejrzenia tabliczki trzeba używać klucza ?

 

3. Inny problem, to DMC. Mój JEEP Grand Cherokee ma DMC 2320. Przyczepa wg dowodu holenderskiego - 1200. Razem niestety o 20 kilo za dużo. Czy jest jakaś możliwość zmiany DMC przyczepy ?

Logicznie rzecz biorąc obniżenie DMC nie powinno być problemem. W końcu po co mi 320 kg ładowności (masa przeczepko to 880 kg) ? Pytałem się w 2 miejscach i powiedzieli mi, że DMC jest nie do ruszenia. Czyżbym musiał przyśpieszyć wymianę ciągnika, zaplanowaną na przyszły rok ?

W innch krajach UNI nie stanowi to problemu. Użytkownik zgadza się na obniżenie ładowności, i diagnosta przy przeglądzie rejestracyjnym obniża DMC fabryczne, które jest traktowane jako maksymalne. Podwyższenie, to już wyższa szkoła jazdy, ale z obniżeniem nie ma problemu. Czy u nas jak zwykle, i w tym przypadku jest inaczej ?

 

4. Dlaczego w dowodzie rejestracyjnym jest model 480 a na budzie stoi 460 Force ? Czy należy się tutaj spodziewać jakiegoś szfindla ? Nr VIN zgadza się z dowodem rejstracyjnym z Holandii.

 

Przez dłuższy czas chodziłem koło HOBBY. Byłem przekonany do tych przyczepek. Ostatnio, wszedłem do tego Elddisa, koło ktorego przechodziłem obojętnie parę razy i urzekł mnie swoim wnętrzem. Gdy później wszedłem do wymarzonego Hobby, już nie byłem tak bardzo do niego przekonany. Poza tym różnica w cenie. Przy tym samym roczniku i wielkości - Elddis tańszy o ładnych kilka kafli.

Może ktoś ze starych wyjadaczy oglądał tę przyczepkę w Kutnie i ma swoje zdanie na jej temat ? Chętnie posłucham rad. Jeszcze nie odebrałem i w razie czego można się wycofać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tabliczki to ja jedną w swoim angolu mam na dole drzwi, a drugą na ramie pół metra w lewo od drzwi. Nie wiem jak w tym modelu, ale u mnie lampy były Hella, jeśli chodzi o inne części wszystko jest do kupienia, tylko czasami trzeba trochę cierpliwości. Zawsze warto szukać u importerów angielskich przyczep, wiele z nich po przyjeździe do Polski idzie do rozbiórki. Fajnie jest też mieć jakiegoś znajomego z Anglii, wtedy e-bay i zero problemów. Co prawda ten Eldiss to wersja europejska, ale rolety i inne pierdoły będą te same.

 

O DMC już gdzieś było. Ja się nie wypowiadam, bo nic na ten temat nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez posiadam przyczepke Elddis i z tego co zdazylem sie zorientowac to oznaczenie o ktorym piszesz czyli 460 lub jak masz w dowodzie 480 wskazuje na dlugosc przyczepy (mowa oczywiscie o Elddisie) a wiec nic prostszego zeby dowiedziec sie prawdy wystarczy ja zmierzyc. Jezeli chodzi o tabliczke znamionowa to moja posiada w dolnej czesci obok drzwi wejsciowych jednak z tego co ja sie dowiadywalem to dla nas najwazniejszym numerem jest ten ktory jest bity na ramie.

Co do problemu DMC nie bede sie wypowiadal bo nie posiadam takowej wiedzy czy mozna go obnizac czy nie.

W kwesti czesci to jak napisal moj poprzednik najlepiej skontaktowac sie z importerami angielek i z pewnoscia nie bedzie problemu z niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My też próbowalismy obnizyć DMC przyczepy ale powiedzieli nam ze to niemozliwe, dlatego próbowalismy obnizyc DMC auta o 50 kg w salonie mercedesa, bo takie autko zamierzamy kupić to powiedzieli nam, że jak bedziemy znali juz nr VIN auta to wtedy zobaczą co da się zrobić, a tak jak w waszym przypadku o 20 kg to w salnonie BMW zapytajcie o taka mozliwość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Holandii i w Niemczech nie ma problemu z obniżeniem DMC. Jechać jednak specjalnie aby to załatwić, to bez sensu. Na razie będzie ciągana BMK-ą. A w przyszłym roku zmieni się drugi ciągnik (syna) z JEEP-a na coś nieco lżejszego. Chyba dam spokój temu problemowi.

U nas jak zwykle sprawy są postwione na głowie. Przecież wiadomo, że DMC podawane przez producenta jest maksymalnym. Gdybym chciał podwyższyć, to wiadomo że konstrukcja nie jest przystosowana do większych obciążeń. Ale obniżenie ? Dlaczego nie ? Po prostu użytkownik pilnuje aby nie załadować za dużo i nie przekroczyć DMC. W innych krajach wolno. U nas - wiadomo - homo sovieticus nadal buszuje w świadomości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że w przyszłym roku mają się zmienić przepisy i na kat. B będziesz ciągał 4250kg.

Zawsze każdemu to doradzam - zamiast kombinować - może lepiej dorobić BE? Koszt 1000 zł i masz święty spokój.:niewiem:

Co do budki - nie wypowiadam się. Zadatkowaliście, więc temat zamknięty :-)

Ale czy Wy ją oglądaliście już na żywo? Bo w kilku miejscach zdjęcia mi się nie podobają.:niewiem:

Edytowane przez gfizyk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.