Skocz do zawartości

"Co może ITD"


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Czyżby mandaty tylko do godziny 16-tej.

 

Oto link do wiadomości:

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Co-moze-Inspekcja-Transportu-Drogowego,wid,14380391,wiadomosc.html

 

Czy mieliście do czynienia z tą formacją ?

Jeśli tak, opiszcie własne doświadczenia (złe oraz dobre - jeśli były) i jaki był tego finał.

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 186
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czyżby mandaty tylko do godziny 16-tej.

 

:hej:

 

Kolejny absurd polskiego chorego prawa. Kiedyś dawno temu było pewne, że między 14, a 15 nigdzie nie "suszą" bo... jest przekazanie zmiany i trzeba wrócić do bazy, żeby dać sprzęt kolegom. :-] Nie wiem jak jest teraz :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absurd to mało powiedziane :). Na szczęście nie miałem z nimi jeszcze nic do czynienia ale wszystko może się zdarzyć :). Ciekaw jestem czy strasznie się czepiają cepek i starszych autek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie mają tyle roboty z tzw "Tirami",że na osobówki nie starcza im czasu. Związane to jest między innymi z tym, że ciężarówy są często przeciążone albo omijając płatne odcinki ,rozjeżdżają lokalne drogi.Codziennie kilka razy jeżdżę ulicą(dla łodziaków Zgierską)na której od niedawna jest zainstalowana waga i zaobserwowałem zmniejszenie ruchu dużych.-WALĄ SZCZECIŃSKĄ.Ale faktycznie nie widziałem krokodyli między 2gą-6tą rano :niewiem:.

Edytowane przez brompton (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby mandaty tylko do godziny 16-tej.

 

Oto link do wiadomości:

http://moto.wp.pl/ka...,wiadomosc.html

Czy mieliście do czynienia z tą formacją ?

Jeśli tak, opiszcie własne doświadczenia (złe oraz dobre - jeśli były) i jaki był tego finał.

 

:hej:

 

 

 

Krzysiu! wrażenia i do czynienia z itd w zamieszczonym linku:

 

itd post # 445

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, wklej go tutaj. Tam jest w innym temacie, a tu będzie na swoim miejscu :thank:

 

Mówisz i masz hehe%281%29.gif

 

 

" A ja dzisiaj rano jadąc z przyczepką miałem okazję spotkać Pana głąba z ITD, który próbował na drodze wojewódzkiej nie objętej systemem poboru e-myta sprawdzić wyposażenie mojego zestawu w urządzenie via-box. :mlot: Pomijając fakt, że droga nie jest objęta systemem to jeszcze jako kuriozum był sposób przedstawienia się owego Pana głąba, który zaczynając ze mną rozmowę przedstawił się " Itd Poznań - dlaczego nie wyposażył Pan auta w urządzenie do poboru opłat" :niewiem:

 

 

Zapytałem się, więc go co ze zwrotu: cyt " ... Itd Poznań - dlaczego nie wyposażył Pan auta w urządzenie do poboru opłat " - jest jego imieniem, co nazwiskiem a co zaś stopniem służbowym ?? Widzieć jego minę - bezcenne :slina: .... z ociąganiem się wyjął legitymację służbową, o którą poprosiłem, a ja sobie z niej spisałem wszelkie dane.

 

Następnie powiedziałem, Panu głąbowi że na tej drodze nie muszę mieć urządzenia bo nie jest objęta systemem poboru myta oraz mój zestaw nie przekracza 3,5 t DMC a on naruszył przepisy prawa, co wiąże się z postępowaniem karnym :policja: . Pan próbował ściemnić, ze jego działania są profilaktyczne, bo nie wszyscy użytkownicy dróg jadący z przyczepami wiedzą o konieczności posiadania via-boxa w aucie. Odpowiedziałem mu, że od "profilaktyki" są różne instytucje tj. policja, media a on ma wziąć się do kontroli tzw wanien, które jeżdżą przeładowane i ..... już nie niepokojony pojechałem sobie dalej..... nawet nie będąc ani spisany, ani też bez kontroli i weryfikacji danych w DR zestawu.

 

Na chłodno teraz myślę, że gdybym faktycznie jechał po drodze, gdzie obowiązuje e-myto " z automatu " dostałbym 3000 polskich złotych grzywny i nikt nie mówiłby o profilaktyce tylko chłopcy z ITD myśleliby o wykazaniu się a tę "profilaktykę" mieliby w :pupa: i raczej tak powiedział, abym nie robił użytku z faktu, że głąb naruszył procedury i przepisy prawa."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Effendi, zmniejszono karę do 2000zł, co do funkcjonariuszy to niestety masz rację, często padają pytania, które nie maja zastosowania w naszym przypadku i iekoniecznie chodzi tu o przyczepy. Jak widac czasem cos holuję, i do 3.5 t pojazdy wystarczy mi stare prawo jazdy, tymczasem od 11 wrzesnia zeszłego roku obowiązuje ustawa że trzeba mieć nowe własnie powyżej 3.5t, tymczasem gdy jadę włanie mniejszym pytają czy mam nowe i że dobrze że mam. Bo lepiej mieć. Żenujące. Potem pytają o listy przewozowe, tachografy itd, gdzie wiedzą że w pewnych okolicznościach jestem zobowiązany tego używać, a jendak pytają. Może profilaktycznie, ale żenujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Effendi, zmniejszono karę do 2000zł, co do funkcjonariuszy to niestety masz rację, często padają pytania, które nie maja zastosowania w naszym przypadku i iekoniecznie chodzi tu o przyczepy. Jak widac czasem cos holuję, i do 3.5 t pojazdy wystarczy mi stare prawo jazdy, tymczasem od 11 wrzesnia zeszłego roku obowiązuje ustawa że trzeba mieć nowe własnie powyżej 3.5t, tymczasem gdy jadę włanie mniejszym pytają czy mam nowe i że dobrze że mam. Bo lepiej mieć. Żenujące. Potem pytają o listy przewozowe, tachografy itd, gdzie wiedzą że w pewnych okolicznościach jestem zobowiązany tego używać, a jendak pytają. Może profilaktycznie, ale żenujące

 

Zapewne masz na myśli obowiązek wymiany PJ na terminowe dla kierowców zawodowych posiadających PJ kat C lub D i wykonujących zawód kierowcy z uwagi na datę wydania po raz pierwszy w/w uprawnień?

Jeśli tak, to masz taki obowiązek poddania się badaniom lekarskim i psychologicznym oraz odbycia kwalifikacji wstępnej lub okresowej ( wszystko zależy czy będziesz takową pierwszy raz " w życiu" uzyskiwał czy odnawiał ). Wtedy wymieniasz PJ na terminowe - max 5 lat - z kodem 95.

W przypadku, gdy nie pracujesz zawodowo a posiadasz PJ kat C lub/i D to nie musisz wymieniać.

 

O jakiej karze piszesz, że zmniejszono do 2000 zł? Od 4.12.2011 i 1.01.2012 w UoTD i przepisach wykonawczych zaistniało ponad 300 zmian !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz na myśli obowiązek wymiany PJ na terminowe dla kierowców zawodowych posiadających PJ kat C lub D i wykonujących zawód kierowcy z uwagi na datę wydania po raz pierwszy w/w uprawnień?

Jeśli tak, to masz taki obowiązek poddania się badaniom lekarskim i psychologicznym oraz odbycia kwalifikacji wstępnej lub okresowej ( wszystko zależy czy będziesz takową pierwszy raz " w życiu" uzyskiwał czy odnawiał ). Wtedy wymieniasz PJ na terminowe - max 5 lat - z kodem 95.

W przypadku, gdy nie pracujesz zawodowo a posiadasz PJ kat C lub/i D to nie musisz wymieniać.

 

O jakiej karze piszesz, że zmniejszono do 2000 zł? Od 4.12.2011 i 1.01.2012 w UoTD i przepisach wykonawczych zaistniało ponad 300 zmian !!!

 

Oj, nie do końca. Ustawa o transporcie drogowym (a to z niej wynikają obowiązki uzyskania szkoleń, lub nie) nie ma zastosowania do przewozów na potrzeby własnie, które są stosowane właśnie wobec pomocy drogowej. Więc kierowca takiego pojazdu nie musi mieć ukończonej kwalifikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie do końca. Ustawa o transporcie drogowym (a to z niej wynikają obowiązki uzyskania szkoleń, lub nie) nie ma zastosowania do przewozów na potrzeby własnie, które są stosowane właśnie wobec pomocy drogowej. Więc kierowca takiego pojazdu nie musi mieć ukończonej kwalifikacji.

 

A czy ja gdzieś napisałem, że dotyczy to przewozów na potrzeby własne ?? :niewiem:

 

Ale z innych przepisów wynika, że każdy pracownik korzystający z samochodu służbowego - nie ważne czy dużego powyżej 3,5 tony, czy małego np osobówki ( akwizytorzy, zaopatrzeniowiec-kierowca ) - w myśl przepisów prawa musi mieć stosowne badania lekarskie i orzeczenie od lekarza uprawnionego do badania kierowców, że może jeździć prowadzić samochód służbowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem się do obowiązku ukończenia szkolenia okresowego, o którym wspomniałeś. Niektórzy tego nie potrzebują (m. in. pomoc drogowa).

Co do badań, to odpowiem jutro, bo dzisiaj już jestem po kilku piwach i nie mam głowy do wertowania ustawy. Ale, jeśli dobrze pamiętam, to w tej kwestii również czarne nie jest czarne, a białe nie jest czarne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o opisywany przypadek przez Effendiego to faktycznie sposób przedstawienia się owego funkcjonariusza był wręcz beznadziejny . Nie stawia taki przykład w dobrym świetle takiej służby .

Ja jednak chciałbym zwrócić uwagę na fakt , że pomimo opisywanego przypadku funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego mają zadania z których muszą się wywiązywać .

O owych zadaniach nie będę pisał bo to każdy może sobie sprawdzić w internecie a osoby wykonujące usługi w transporcie drogowym wiedzą doskonale jakie są .

Mnie osobiście bardziej nurtuje sprawa , w której ktoś z tzw. góry wymyślił dla wspomnianych funkcjonaruszy m.in. godziny pracy .

Przecież to jest śmieszne .

Nie piszę tu o naszym krajowym transporcie , chociaż też się do tego co piszę często tyczy ale o zagranicznym . Do niedawna wszyscy kierowcy TIRów , zwłaszcza ci zza wschodniej ściany czekali na godzinę końca pracy ITD , gdzie całe ciągi aut ruszały z wątpliwym "TACHO" (czasem pracy kierowcy) , przeważone do granic wytrzymałości sprzętu , rąbiące swoją wagą nasze drogi .

 

Mając do dyspozycji taki oręż w ręku tzw. góra wymyśla , że koniec pracy tychże służb przypada na godz. 16.00 . Pomysł poroniony . Wszyscy u nas wiedzą , że o 15.30 "krokodylki" wracają do Jeleniej Góry i o 16.00 kończą .

Po 16.00 co ??? Cuda wianki . Dla mnie skandal .

 

Co do wiedzy to oczywiście są różni ludzie i różnie wiedzę przyswajają . Myślę , że przypadek Effendiego był odosobniony ponieważ , wielu z tych funkcjonariuszy mogą zagiąć wiedzą niejednego funkcjonariusza Policji z drogówki .

Przy rozszerzeniu zadań myślę , że jakiś czas mogą się jeszcze gubić ale dojdą prędzej czy później do ładu z przepisami i trzeba będzie się do transportu z naszymi przyczepkami przygotować .

Edytowane przez finger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.