Skocz do zawartości

problem z masą własną przyczepy


rosołek

Rekomendowane odpowiedzi

witam !

po krótce opiszę problem:

 

w dowodzie przyczepy jest wpisane:

masa własna 1000 kg

DMC 1000 kg

 

ewidentny błąd - na tabliczce znamionowej jest tylko DMC 1000 kg (oryginalna)

 

mam okazje przy przerejestrowaniu wyprostować błąd i wpisać masę własną.

 

pojechałem na wagę pierwszą i drugą:

 

wynik: 940 KG (dużo)

 

wyjąłem i zważyłem przedsionek (40 KG), butla (15 KG) koło zapasowe (15KG) parę pierdół nie z wyposażenia (5KG)

 

940 - 75/80 (w zaokrągleniu) = 860 KG masa własna według wagi

 

krok numer dwa:

 

tel. to przedstawiciela Hobby na Polskę - podałem numer Vin - odnaleźli i powiedzieli tyle:

 

ma 1000 KG DMC i 220 KG ładowności (w tych latach nie zawsze wpisywali masę własną na tabliczce)

 

wychodziłoby, że masa własna jest 1000-220= 780/800 KG

 

poszukałem innych takich przyczep na allegro i innych stronach www

wszędzie masa własna około 780, 794, etc.

 

skąd u mnie masa aż 860/870 KG ??

 

jutro jadę ją zarejestrować - wpisze masę własną 850/860

 

ale czy ktoś mi powie/ może ma/ miał taką/ może robili takie modele o masie własnej aż 850 KG !!!

 

zależy mi na tym, aby w papierach było OK

 

poniżej foto cepki:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przyczepkę z 1980 roku i na tabliczce znamionowej wpisane jest 900 kg jako MW ,DMC

 

 

w dowodzie rejestracyjnym :

F.1 - 900 kg

F,2 - 900 kg

G - 900 kg

i wszystko jest waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale co ta informacja zmienia w mojej sytuacji ?

ja jestem ciekaw dlaczego moja cepka tyle waży bo z przedsionkiem, butlą i kołem zostaje mi 60 kg ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz że masz w dowodzie jednakowe wpisy MW i DMC i to jest normalne ,

pisząc że chcesz mieć porządek w papierach ,informuję Cię że takie wpisy są zgodne z prawem.

A jak masz wątpliwości to udaj się do WK i tam Cię poinformują ,bo jeżeli forumowicz pisze nie po Twojej myśli to źle niewiem.gif

a co chciałbyś przeczytać niewiem.gif zostaje jeszcze do zapakowania do przyczepy sprzęt ,żywność , i inne tam graty ,których w tej chwili nie bierzesz pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butla 15 kg to waży jak jest wypełniona 1/2 .....

 

 

mysle , ze nawet jak wszystko nabijesz do środka jak chcesz to się zmieścisz na styk z DMC ... cepa od kampera różni się tym , ze w niej ludzie nie jadą , w aucie 4 osoby to statystycznie 272 kg :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciał bym nieść zlej nowiny, ale chyba zdajesz sobie sprawę że przyczepa jest po dobrym "huku"?

Teraz możliwości są dwie:

- albo naprawa była zrobiona w taki sposób że przyczepa waży znacząco więcej (np. użyto innych materiałów niż fabrycznie)

- albo mamy sporo wilgoci w ścianach i to ona zawyża masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa wlasna przyczepy o ile mi wiadomo zawiera w sobie:

pełna butla gazowa, zapas, korba, kliny, kabel, zbiornik na szarą wode i jesli chodzi o hobby to dwadziescia pare kg na czysta wode w rolltanku i kilka kg na wode w spłuczce - takie info kiedys uzyskałem w Hobby w Niemczech

 

podobnie jak ty zmieniałem dane w dowodzie - tez miałem wszedzie to samo

 

MW - DMC - ładowność - wszedzie miałem wpisane 1500kg o ile dobrze pamietam :look:

 

i jak mi powiedziano - nawet fabrycznie w dowodzie nie jest podawane MW - jedynie DMC i max nacisk na oś

 

MW przeważnie jest tylko okreslona w specyfikaczji technicznej przyczepki - w formie informacyjnej

 

przedsionek to opcja i jego masa nie zawiera sie w MW

 

duze masz to MW - i mały zapsa na ładowność - ale tak to jest im mniejsza przyczepka tym mniejsza ładownosc...

 

mi po zaladowaniu przedsionka i jeszcze kilku klamotow, po przerobkach przyczepki, zostaje jeszcze prawie 150kg "ładownosci"

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kolega ptak wydaje mi się nie do końca mnie rozumie i pała jakąś dziwną "złością" czy nie wiem nawet jak to nazwać - jest problem wiec o tym piszę

nie napisałem, że MW DMC jak jest równe to normalne.

a propos ! byłem w swoim wydziale komunikacji i powiedzieli i poinformowali mnie, że to nie jest normalne - stąd mój post

to co zostaje do załadowania jestem świadom i biorę to pod uwagę - choć nie rozumiem związku z tematem - ubolewam, że mam tylko 60 KG

po prostu próbuję rozwiązać ten problem

 

2. to ze butla ma 15 kg w połowie - wiem o tym i wziąłem to pod uwagę.

 

3. zdaję sobie z tego sprawę i o wszystkim wiem - ale do środka nie zaglądałem - wilgoci nie czuję ani nie widzę. jeśli robiono z nie fabrycznych to aż tak dużo przybyła?

 

4. no rzeczywiście im mniejsza tym mniejsza ładowność, to ze przedsionek się nie wlicza to wiem, teraz nie jestem pewien jak z butlą i przede wszystkim woda w zbiornikach z tego co słyszałem to się nie wlicza, ale głowy sobie uciąć nie dam

 

jeśli ktoś może się jeszcze wypowiedzieć to poproszę o opinię.

 

teraz pytanie zmieniać te parametry - czy zostawić tak jak jest - a moze w tym wypadku da się zwiększyć DMC o np. 50 KG?

 

jakieś rady, pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze w tym wypadku da się zwiększyć DMC o np. 50 KG?

 

 

wszystko zalezy od tego jaka masz nosnosc os max... - podejrzewam ze 1200kg - jesli tak to nic nie stoi na przeszkodzie

 

teoretycznie dmc jest nie do ruszenia - ale w praktyce zalatwisz temat w zakladach gdzie robia zabudowy pojazdow ;)

 

w WK musisz pozniej miec

 

kwit o przebudowie - musi byc nawet jesli nic nie zorbisz - zakres zmian

wyciag o wpisie do ewidencji firmy ktora to robi - musi miec PKD na zabudwy pojazdow

f-ra za usluge

badanie techniczne

i do tego nowa tabliczka znamionowa

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd u Ciebie taka masa ....

Podczas robienia homologacji zważony został pewnie egzemplarz z podstawowym wyposażeniem, stąd taka waga.

Jakby mieli ważyć każdą konfigurację wyposażenia to pewnie by zwariowali, wielu producentów robi to "na oko" ;)

Wystarczy że wstawisz inną butle, telewizor, satelitę itp. to wszystko zwiększa wagę.

W dowdzie rejestracyjnym jest pewnie błąd bo skoro masz 1000 DMC i 1000 MW to masz 0 ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl co będzie jeśli zostawisz dow. rej. tak jak jest. Nic nie będzie.

 

Masz MW takie jakie jest. Nie ruszysz tego (faktycznie, nie na papierku). Na drodze możesz być skontrolowany i nawet zważony, ale wówczas jedyną masą ważoną jest masa rzeczywista. Jeśli nie przekracza DMC to ok. Nikt nie wnika ile z tej masy rzeczywistej przypada na MW, a ile na ładowność. Masz nie przekraczać DMC to nie przekraczaj. Proste.

 

Ja w takim przypadku nie widzę sensu męczenia się ze zmanami, bo pewnie bezkosztowo nie dasz rady tego zrobić. Gdyby dało się za parę złotych to owszem, ale jeśli trzaba wybulić kilkaset zł albo więcej to ja bym nie robił. DMC masz prawidłowe i legalne. Niczego więcej nie potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez widziałem w kilku przyczepach za MW była taka sama jak DMC i nikt z moich znajomych nie miał żadnych problemów z tego powodu.

Odnośnie wagi twojej przyczepy to polecam ją zważyc jeszcze na innej wadze, możesz sie zdziwic. Ja swoją wazyłem na trzech wagach i na kazdej był inny wynik.Rzrzutność to o ile pamiętam to 80kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.