Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepy lekkiej z anglii


bambosz99

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie.

Czy ktoś rejestrował przyczepę lekką z Anglii?

Może rozwinę temat.

Nie chodzi tu o kemping ale o przyczepę lekką (600kg DMC) do przewozu motocykli (ale to chyba bez znaczenia jaka przyczepa). Chcę przetransportować motocykl z Anglii do Polski. Kupiłem w Anglii przyczepę do przewozu motocykli. Nie jest to żadna samoróbka itp. Normalna fabryczna przyczepa z nabitym numerem VIN i wszelkimi tabliczkami. Czy procedura rejestracji takiej przyczepy jest taka sama jak przyczepu o DMC powyżej 750kg. Jak to wygląda u nas. Czy robi sie przegląd? Może potrzebna opinia rzeczoznawcy. Może ktoś to przerabiał i coś podpowie. Z tego co się dowiedziałem podobna sytuacja jest z przyczepami lekkimi np z Holandii. Tam też takie przyczepy nie są rejestrowane (ale może mają jakieś papiery niewiem.gif ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Z tego co się orientuję musisz wykonać przegląd techniczny tzw "zerowy" przed jej zarejestrowaniem, który to będzie potrzebny do WK. A generalnie procedura rejestracji jest niemal identyczna dla każdego pojazdu z zagranicy.

 

No właśnie mam pewne wątpliwości. Generalnie mogę powiedzieć że znam temat rejestracji przyczepy kempingowej z anglii. Sam taka rejestrowałem dwa lata temu. Ale to nie była przyczepa lekka. A z tego co pamiętam to na przyczepy lekkie nie robi się przeglądu. Wiem że takie przyczepy można zarejestrować jako SAM (przynajmniej kiedyś tak było) ale teraz podobno SAM-ów się nie rejestruje, a pozatym ta przyczepa posiada numer VIN więc tym bardziej chyba takim SAM-em nie może być niewiem.gif

 

W podanym linku nikt nie rejestrował przyczepy lekkiej. A mi dokładnie o to chodzi. Może znajdzie sie ktoś kto to przerabiał i podpowie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rejestracji potrzebujesz wszystkie dane ( które później wpisują w dowód ), te dane, w tym przypadku, będą pochodzić z przeglądu "zerowego". Diagnosta określa tam wszystkie masy, wymiary i z tym dopiero do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam pewne wątpliwości. Generalnie mogę powiedzieć że znam temat rejestracji przyczepy kempingowej z anglii. Sam taka rejestrowałem dwa lata temu. Ale to nie była przyczepa lekka. A z tego co pamiętam to na przyczepy lekkie nie robi się przeglądu. Wiem że takie przyczepy można zarejestrować jako SAM (przynajmniej kiedyś tak było) ale teraz podobno SAM-ów się nie rejestruje, a pozatym ta przyczepa posiada numer VIN więc tym bardziej chyba takim SAM-em nie może być niewiem.gif

 

W podanym linku nikt nie rejestrował przyczepy lekkiej. A mi dokładnie o to chodzi. Może znajdzie sie ktoś kto to przerabiał i podpowie co i jak.

 

 

 

Witam!

 

Wg mojej wiedzy, rejestracja przyczepy ( ba, wszystkich pojazdów ) podlega takiej samej procedurze.

Przeglądu na przyczepy lekkie nie robi się co rocznie jak przy tych powyżej 750 kg DMC lub innych pojazdów, ale zerówka musi być.... Natomiast z SAM-em są dodatkowe wymagania i opinia biegłego rzeczoznawcy.

Najprędzej w miarę konkretne informacje uzyskasz w WK właściwym dla Twego miejsca zamieszkania.

 

 

 

Wiem, że były jakieś sugestie ze strony UE, by pojazd już zarejestrowany na terenie Unii i posiadający ważny przegląd był zwolniony z obowiązkowego przeglądu tzw "zerowego" ale jak zwykle dobre pomysły - chyba - utknęły gdzieś w biurkach biurokratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rejestracji potrzebujesz wszystkie dane ( które później wpisują w dowód ), te dane, w tym przypadku, będą pochodzić z przeglądu "zerowego". Diagnosta określa tam wszystkie masy, wymiary i z tym dopiero do WK.

 

 

 

Witam!

 

Wg mojej wiedzy, rejestracja przyczepy ( ba, wszystkich pojazdów ) podlega takiej samej procedurze.

Przeglądu na przyczepy lekkie nie robi się co rocznie jak przy tych powyżej 750 kg DMC lub innych pojazdów, ale zerówka musi być.... Natomiast z SAM-em są dodatkowe wymagania i opinia biegłego rzeczoznawcy.

Najprędzej w miarę konkretne informacje uzyskasz w WK właściwym dla Twego miejsca zamieszkania.

 

 

 

Wiem, że były jakieś sugestie ze strony UE, by pojazd już zarejestrowany na terenie Unii i posiadający ważny przegląd był zwolniony z obowiązkowego przeglądu tzw "zerowego" ale jak zwykle dobre pomysły - chyba - utknęły gdzieś w biurkach biurokratów.

 

Ok rozumie. Czyli jadę z tą przyczepą na przegląd i tam normalna procedura.

Teraz tylko pytanie czy diagnosta (i pani w WK) nie zaczną podejrzewać mnie że chcę jakiś przekręt wywinąć. Bo trzeba powiedzieć że o ile na kemping miałem jakieś tam dokumenty świadczące o tym że przyczepa jest z UK i nigdy nie była rejestrowana, to tu nie ma nic takiego. Z człowiekiem od którego ją kupilem spisałem umowę, dał mi instrukcję w postaci dwóch kartek A4 jak poprawnie mocować motocykl i paragon ze sklepu.

Czy takie moje oświadczenie na gębę że kupiłem ją w UK wystarczy?

Napisałem wiadomość do tego sklepu gdzie była kupiona i odpisali mi że na takie przyczepy (do 750kg bez hamulca) nie wydają żadnych certyfikatów bo nie są one potrzebne.

Do WK narazie nie mogę się pofatygować bo jestem w anglii (mam do niego 2000km zlosnik.gif ). Narazie chciałem zasięgnąć informacji na wypadek gdyby okazało się że muszę jakiś wymyślny papierek przedstawić. Zebym mógł go sobie tu załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumie. Czyli jadę z tą przyczepą na przegląd i tam normalna procedura.

Teraz tylko pytanie czy diagnosta (i pani w WK) nie zaczną podejrzewać mnie że chcę jakiś przekręt wywinąć. Bo trzeba powiedzieć że o ile na kemping miałem jakieś tam dokumenty świadczące o tym że przyczepa jest z UK i nigdy nie była rejestrowana, to tu nie ma nic takiego. Z człowiekiem od którego ją kupilem spisałem umowę, dał mi instrukcję w postaci dwóch kartek A4 jak poprawnie mocować motocykl i paragon ze sklepu.

Czy takie moje oświadczenie na gębę że kupiłem ją w UK wystarczy?

Napisałem wiadomość do tego sklepu gdzie była kupiona i odpisali mi że na takie przyczepy (do 750kg bez hamulca) nie wydają żadnych certyfikatów bo nie są one potrzebne.

Do WK narazie nie mogę się pofatygować bo jestem w anglii (mam do niego 2000km zlosnik.gif ). Narazie chciałem zasięgnąć informacji na wypadek gdyby okazało się że muszę jakiś wymyślny papierek przedstawić. Zebym mógł go sobie tu załatwić.

 

 

Potrzebna Ci umowa kupna-sprzedaży ( najlepiej dwujęzyczna, inaczej tłumaczenie ) i przegląd. Nic więcej. W UK przyczepy kempingowe też nie podlegają rejestracji. W WK składasz oświadczenie ( urzędnik Ci podyktuje treść) , że przyczepa nie była rejestrowana w UK i tyle. To diagnosta określa wszystkie cechy przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bambosz99, do rejestracji z anglii potrzebujesz umowe kupna sprzedazy i zaswiadzcenia z przeglądu. Tak musisz pojechac na przegląd gdzie ustalą wszystkie parametry pojazdu.Przyczepy w angli nie sa rejetrowane dlatego nie posiadaja DR pojazdu.Takie procedury obowiązują wszystkie przyczepy z anglii. Przeczytaj inne posty o tematyce angielskiej tam masz wszystko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w WK było tak :

 

- umowa dwujęzyczna,

- przegląd zerowy

- mieli gotowe oświadczenie, że zakupiona na terenie UK i przyciągnięta samemu (wystarczy podpisać pod odpowiedzialnością)

- mieli też oświadczenie, że nie była rejestrowana za granicą - również Ty odpowiadasz bo podpisujesz

- coś ok 170zł....

 

pozdrawiam

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze jest na przegląd 0 z jakimiś papierami typu wydruk ze strony producenta lub z instrukcji ............. wtedy diagnosta sprawdza "po łepkach" a dan wpisuje z instrukcji.

 

Wg mnie nie trzeba żadnych dodatkowych papierów. Diagnosta powinien posiłkować się danymi z DR lub z posiadanych danych w systemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystkie dane są na tabliczkach przyczepy. Wymiary są w tej instrukcji, ale nie ma w niej wpisanych danych odnośnie tego że to właśnie ta przyczepa. Tak jak by była to instrukcja uniwersalna do kilku modeli. No nic. Pożyjemy zobaczymy. W maju zjazd do kraju i wszystko się okaże. Mam nadzieje że pan diagnosta nie zadzwoni po policia.gif bo stwierdzi że przyczepka z ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie trzeba żadnych dodatkowych papierów. Diagnosta powinien posiłkować się danymi z DR lub z posiadanych danych w systemie

 

A to zależy jaki diagnosta się trafi ......... ja raz miałem taki przypadek że nie chciało mus ie mierzyć budy bo to nie jego zadanie i wysłał mnie na ocenę rzeczoznawcy a jak bym miał kwity jakieś od budy to by przepisał z tych kwitów bo w bazie nie maił takiej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy taka przyczepka do przewozu motocykla podlega w ogóle obowiązkowi rejestracji? A wózek do wożenia np złomu ciągany przez motorynkę też?

W WK powiedzą , że taaaak, oczywiście, mus a mus, bo dla opłat skarbowych zrobi się wszystko co mają w dyrektywach.

Tak samo jak możesz ubezpieczyć OC na wózek dziecięcy.

A napisz z angolem umowę kupna na "Wózek Transportowy" tylko po to, żeby nikt o kradzież cie nie podejrzewał/oskarżał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.