Skocz do zawartości

zmiana holownika


dzikusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,przymierzam się do zmiany holownika i mam dylemat.....mam następujące wymagania możliwość ciągania cepki ok.DMC 1300(bez prawka E)raczej nie kombi ,diesel lub z LPG , w miarę rozsądne ceny części,cena w zakresie 30 do 40 tys.Myślałem nad skodą oktawią II lub superb,audi a4,może coś innego ? ...pomożecie :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostavia albo Superb był wyposażany w świetny silnik 1.8T 150 KM (w wersji RS 180 Km, ale nie polecam - lepiej zwykłe 150 KM), który nadaje się do gazu zupełnie przyzwoicie. Ceny części w miarę, o ile nie kupisz wersji RS (właśnie tej 180 KM).

 

Bardzo przyjemnie się tym jeździ. Gdy nie depczesz mocno to masz samochód zwykły z elastycznym silnikiem. Jak wkręcisz na obroty to wychodzi pazur i masz bardzo dynamiczne auto z jeszcze rozsadnym spalaniem.

Ma co prawda koło dwumasowe i turbinę, ale koszt jest taki jak w dieslu, a wymieniać trzeba rzadziej.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

może coś innego ? ...pomożecie :dzieki:

 

Pytałeś o Octavię / Superba. Jeśli chcesz się skupić na "może coś innego" to podaj podstawowe wymogi dla auta i pomyslimy nad propozycjami.

 

Ile osób jeździ, jakie roczne przebiegi, czy masz uprzedzenia lub preferencje odnośnie marek, jaki rodzaj aut Ci się podoba?

No i może najważniejsze - czy masz jakiegoś zaufanego mechanika od jakiejś marki. Jak w ogóle z poziomem serwisu w okolicy zamieszkania? To jest bardzo ważne przy wyborze auta.

 

Piszesz o cenach 30-40 tys zł. Za takie pieniadze można kupić ładnego Mercedesa W210 z motorem CDI z mocą ponad 200 KM i Mitshubishi Outlandera z benzyną 2.0 (136 KM) albo 2.4, a nawet 2.0 turbo (też 200 KM). Obydwoma pociągniesz przyczepę 1300 kg bez prawa jazdy E. Ale to zupełnie odmienne auta i bez poznania preferencji ciężko coś proponować.

 

Za 40 tys zł masz ładne Mondeo z silnikiem diesla 2.0 od PSA. A może starsze Legacy. Też Fiat Croma z dieslem 1.9 mieści siew kryteriach. Widzisz, ze przekrój może być bardzo szeroki. Nie wiemy, czy rocznik ma dla Ciebie znaczenie. Różnie ludzie podchodzą.

Zasadniczo segment D jest osiągalny za te pieniądze w rozsądnym stanie z drugiej połowy minionej dekady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz coś, co ma duży moment obrotowy, trochę mocy a po trzecie coś co Ci się podoba! Do tego poczytaj czy nie jest zbyt awaryjne np. tu: http://www.autocentrum.pl/oceny/ I ciesz się użytkowaniem. Ja na przykład preferuję japończyki, a inny powie Ci że jego VW* to jest taka maszyna, że ach...i och.

 

* - zupełnie przypadkowo wpisana marka

Oczywiście osobiście poleciłbym Ci http://moto.allegro....2086551250.html

Dmc w moim 1500kg

Edytowane przez golab (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoim chryslerem możesz ciagać ????????

 

moge ale max 995 kg (DMC auta 2505) i pora na cos młodszego (voyager ma 13 lat)

 

Pytałeś o Octavię / Superba. Jeśli chcesz się skupić na "może coś innego" to podaj podstawowe wymogi dla auta i pomyslimy nad propozycjami.

 

Ile osób jeździ, jakie roczne przebiegi, czy masz uprzedzenia lub preferencje odnośnie marek, jaki rodzaj aut Ci się podoba?

No i może najważniejsze - czy masz jakiegoś zaufanego mechanika od jakiejś marki. Jak w ogóle z poziomem serwisu w okolicy zamieszkania? To jest bardzo ważne przy wyborze auta.

 

Piszesz o cenach 30-40 tys zł. Za takie pieniadze można kupić ładnego Mercedesa W210 z motorem CDI z mocą ponad 200 KM i Mitshubishi Outlandera z benzyną 2.0 (136 KM) albo 2.4, a nawet 2.0 turbo (też 200 KM). Obydwoma pociągniesz przyczepę 1300 kg bez prawa jazdy E. Ale to zupełnie odmienne auta i bez poznania preferencji ciężko coś proponować.

 

Za 40 tys zł masz ładne Mondeo z silnikiem diesla 2.0 od PSA. A może starsze Legacy. Też Fiat Croma z dieslem 1.9 mieści siew kryteriach. Widzisz, ze przekrój może być bardzo szeroki. Nie wiemy, czy rocznik ma dla Ciebie znaczenie. Różnie ludzie podchodzą.

Zasadniczo segment D jest osiągalny za te pieniądze w rozsądnym stanie z drugiej połowy minionej dekady.

wszystko jest w 1 poście......proponujesz różne auta a jak one pracują z gazem, ceny części i rocznik napewno po 2005 i cena może być ruchoma o jakieś 5 tys

 

 

fajne(ale ceny za części moga doprowadzić do zawału), szukam raczej jakąś bardziej popularną markę

 

tylko nie mogę się zdecydować.......dlatego ten post :niewiem::dzieki:

 

 

 

 

moge ale max 995 kg (DMC auta 2505) i pora na cos młodszego (voyager ma 13 lat)

 

 

wszystko jest w 1 poście......proponujesz różne auta a jak one pracują z gazem, ceny części i rocznik napewno po 2005 i cena może być ruchoma o jakieś 5 tys

 

 

 

fajne(ale ceny za części moga doprowadzić do zawału), szukam raczej jakąś bardziej popularną markę

 

tylko nie mogę się zdecydować.......dlatego ten post :niewiem::dzieki:

 

 

 

ps.autem poruszać się będą 4 osoby (2+2) rocznie jakieś 15 do 20 tys i liczy się komfort jazdy ,ale z odpowiednim DMC :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modeli które padły w dotychczasowych postach, zdecydowanie najlepszym wyborem byłby superb. Ewentualnie octavia.

W tych pieniądzach można poszukać A4 lub A6, przyzwoitego paska czy mondeo. Niezłym pomysłem byłby accord.

Można Volviaka czy saaba 95 ale tu zapewne koszty utrzymania mogą być wyższe. BMW w tych pieniądzach też jest do znalezienia ale tu też koszty mogą być trochę wyższe.

 

Amerykanów, francuzów i japończyków nie polecam bo ich nie lubię (oprócz jedynej hondy).

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może minivana? C-max, touran, corolla verso? Nieduże z zewnątrz, spore wewnątrz... po vanie w zwykłej osobowce możesz czuć się przytłoczonym.

 

Witam,

Jeszcze żeby nie łapać sie w VIA-Toola będzie Ci pasowała: Honda CR-V(DMC Diesla 2140kg) (w europie tylko dwa silniki 2.0 150km oraz 2.2 I-CDTI(140km 340NM) polecam diesla ale będzie drogo w zakupie niestety za to raczej bez problemów fabrycznych; auto wygodne szczególnie wersje Exekutiv.

Jeszcze spokojnie wystarczy i sporo zostanie po zakupie Vectry 1.9 CDTI (150Km ,320 NM silnik Fiata dobra jednostka auto do którego części w serwisie bywają tańsze niż w hurtowniach....) i także z DMC wyrabia się przed 3500 i spokojnie robisz co chcesz z taką budą.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masz już sprecyzowane oczekiwania, a chciałem Ci zaproponować samochód mojej żony. Może jednak ktoś z Twoich znajomych szuka takiego auta, to podam dane.

Jest to Passat 1.8 20V, 125 KM, 1999, czerwony, kombi w automacie. Przebieg rzeczywisty 130 tys, ale w środku i pod maską wygląda jakby miał 50 tys. Tak zadbanych aut w tym roczniku nie ma. Najpierw miała go mieszkanka Berlina, teraz od 6 lat jeździ nim żona, robiąc rocznie średnio 3 - 4 tys km.

W samochodzie zrobione jest wszystko i następna naprawa, to wymiana oleju i filtra za 8 tys km.

Samochód bez haka i gazu - nigdy tego nie miał. Cena, to oczywiście 1/3 kwoty, którą chcesz na auto wydać. Dlatego jeżeli ktoś z Twoich bliskich szuka, to może brać i będzie strasznie zadowolony, a ja nie obawiam się, że ktoś mi coś zarzuci.

Zapytasz, dlaczego sprzedaję? Jest o tym wielki wątek niedawno zakończony. Ja mam Toyote LC, a żona dwa tygodnie temu dostała Chryslera Grand Voyagera, który będzie służył do ciągania i wożenia wielkiej ilości gratów, które się nie mieszczą w Land Cruiserze. Dla nas dwojga, trzy auta to za dużo i niestety, Passat jest do oddania.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już sprecyzowane oczekiwania, a chciałem Ci zaproponować samochód mojej żony. Może jednak ktoś z Twoich znajomych szuka takiego auta, to podam dane.

Jest to Passat 1.8 20V, 125 KM, 1999, czerwony, kombi w automacie. Przebieg rzeczywisty 130 tys, ale w środku i pod maską wygląda jakby miał 50 tys. Tak zadbanych aut w tym roczniku nie ma. Najpierw miała go mieszkanka Berlina, teraz od 6 lat jeździ nim żona, robiąc rocznie średnio 3 - 4 tys km.

W samochodzie zrobione jest wszystko i następna naprawa, to wymiana oleju i filtra za 8 tys km.

Samochód bez haka i gazu - nigdy tego nie miał. Cena, to oczywiście 1/3 kwoty, którą chcesz na auto wydać. Dlatego jeżeli ktoś z Twoich bliskich szuka, to może brać i będzie strasznie zadowolony, a ja nie obawiam się, że ktoś mi coś zarzuci.

Zapytasz, dlaczego sprzedaję? Jest o tym wielki wątek niedawno zakończony. Ja mam Toyote LC, a żona dwa tygodnie temu dostała Chryslera Grand Voyagera, który będzie służył do ciągania i wożenia wielkiej ilości gratów, które się nie mieszczą w Land Cruiserze. Dla nas dwojga, trzy auta to za dużo i niestety, Passat jest do oddania.

 

 

Zapodaj jakieŚ FOTKI opis i cene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.