Skocz do zawartości

Holownik do Hobby Prestige 525


Bajero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wlasnie stalem sie szczesliwym posiadaczem przyczepki Hobby Prestige 525 Panorama :)

Przyczepka kupiona z mysla o postawieniu jej "na stale" na polu namiotowym, obudowaniu zadaszeniem itd , ale...

Technicznie jest w pelni na chodzie, zarejestrowana, z waznym przegladem technicznym i az szkoda zeby nie obejrzala jeszcze w swoim zyciu wielu ciekawych miejsc ....

Jestem sklonny "dokupic autko" do przyczepki - tylko jakie? Czy ktos moze podpowiedziec- czy istnieje takie auto, ktore pociagnie przyczepke DMC 1650 a ciezar zestawu zmiesci sie w magicznym ciezarze 3.5 t - czyli w zakresie prawa jazdy kat.B?

A moze wchodzi w rachube jakies inne rozwiaznie? Ciezar golej przyczepki to 1150 kg. Przeciez 250 kg nosnosci ( do DMC 1400 kg) calkowicie by mi wystarczylo...Tylko jak to prawnie unormowac?...

Pozdrawiam

Bajero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wlasnie stalem sie szczesliwym posiadaczem przyczepki Hobby Prestige 525 Panorama :)

Przyczepka kupiona z mysla o postawieniu jej "na stale" na polu namiotowym, obudowaniu zadaszeniem itd , ale...

Technicznie jest w pelni na chodzie, zarejestrowana, z waznym przegladem technicznym i az szkoda zeby nie obejrzala jeszcze w swoim zyciu wielu ciekawych miejsc ....

Jestem sklonny "dokupic autko" do przyczepki - tylko jakie? Czy ktos moze podpowiedziec- czy istnieje takie auto, ktore pociagnie przyczepke DMC 1650 a ciezar zestawu zmiesci sie w magicznym ciezarze 3.5 t - czyli w zakresie prawa jazdy kat.B?

A moze wchodzi w rachube jakies inne rozwiaznie? Ciezar golej przyczepki to 1150 kg. Przeciez 250 kg nosnosci ( do DMC 1400 kg) calkowicie by mi wystarczylo...Tylko jak to prawnie unormowac?...

Pozdrawiam

Bajero

 

na B masz warunek że MW auta nie może być mniejsza od DMC budki, czyli tu 1650kg i takiego auta szukaj

ale będzie ciężko, a powiem że chyba niemożliwe zmieścić się w 3.5T, samo auto plus DMC budki to 3300kg zostaje 200kg, jest auto z ładownością 200kg ?

przeważnie jest koło 500kg, nawet licząc samych pasażerów to masz 5x75kg=375kg

 

co do obniżenia DMC przyczepki to poczytaj, bo było o tym wiele pisane i da się, ale łatwo nie będzie

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie graniczną wartością dla prawka B jest 1500 dmc budy i to też sprawa dyskusyjna bo nie jest chyba wtedy zachowany "współczynnik".

 

Moim zdaniem prościej i taniej dorobić E do B i kupić porządny holownik - taki co ma 1,8-2,0t na haku niż kombinować z jakimś dziwnym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z prawem DMC nie zmienisz bez zmian konstrukcyjnych pojazdu...

 

 

 

I taka informacja byłaby wystarczająca - jeszcze jakbyś ją poparł argumentami, cytatami to jeszcze lepiej.

 

Nie tak dawno, była dyskusja na temat zmiany DMC w kąciku kupującego. Koledzy z S-Camp, przedstawiali możliwości w zakresie zmiany DMC przyczep kupowanych w NL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka informacja byłaby wystarczająca - jeszcze jakbyś ją poparł argumentami, cytatami to jeszcze lepiej.

 

Nie tak dawno, była dyskusja na temat zmiany DMC w kąciku kupującego. Koledzy z S-Camp, przedstawiali możliwości w zakresie zmiany DMC przyczep kupowanych w NL.

Też mi ten temat z obniżeniem DMC rzucił się kiedyś w oczy, ale to dotyczyło przyczep przed pierwszą rejestracją. (kupione, użytkowane, ale nie rejestrowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi ten temat z obniżeniem DMC rzucił się kiedyś w oczy, ale to dotyczyło przyczep przed pierwszą rejestracją. (kupione, użytkowane, ale nie rejestrowane).

 

tu masz temat zmiany przy imporcie z NL, wychodzi że każdą budkę można tak zrobić :)

http://forum.karawaning.pl/topic/10122-wilk-s-450/page__view__findpost__p__245269

 

a na forum jest gdzieś opis jak ktoś uzyskał odpis homologacji i nową tabliczkę od producenta

z tym że była to dość młoda budka, kilkuletnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi ten temat z obniżeniem DMC rzucił się kiedyś w oczy, ale to dotyczyło przyczep przed pierwszą rejestracją. (kupione, użytkowane, ale nie rejestrowane).

 

 

tu masz temat zmiany przy imporcie z NL, wychodzi że każdą budkę można tak zrobić :)

http://forum.karawan...post__p__245269

 

a na forum jest gdzieś opis jak ktoś uzyskał odpis homologacji i nową tabliczkę od producenta

z tym że była to dość młoda budka, kilkuletnia ?

 

Tylko po co to wszystko , chyba przed zakupem należy zdecydować jaką ciężką przyczepkę należy kupić,

a nie najpierw kupuję przyczepkę bardzo ciężka a potem jest problem z jej ciągnięciem.:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moze podpowiedziec- czy istnieje takie auto, ktore pociagnie przyczepke DMC 1650 a ciezar zestawu zmiesci sie w magicznym ciezarze 3.5 t - czyli w zakresie prawa jazdy kat.B?

 

Ja mogę - nie istnieje.

 

O zmianie DMC przyczepy zarejstrowanej w kraju juz pisaliśmy. W tym samym wątku co wzmianokowana zmiana DMC przyczepy z NL jest kilka uwag na ten temat. Nie ma sensu powtarzać. A jak poszukasz na forum, to opis kwestii zmiany DMC w Pl się rozszerzy - pisaliśmy o tym nie tak dawno w jakimś wątku.

Jeśli jednak pozostawisz DMC przyczepy wynoszące 1650 kg to nie ma takiej konfiguracji holownika, żeby się zmieścić w 3,5 tony. Max to holownik o DMC 2 tony i przyczepa DMC 1,5 tony. Na nic wiecej nie pozwala matematyka - żebyś nie wiem jak zaklinał.

Po prosty masz w przyczepie hamulec najazdowy więc DMC przyczepy musi być nie większe niż DMC holownika podzielone przez 1,33. Musisz poszukać holownika o DMC 2 tony (nie jest łatwo trafić) i przyczepę ograniczyć do 1,5 tony - wówczas pojedziesz legalnie na B. A póki co to nie szukaj holownika, bo nie ma takiego, żeby do przyczepy 1650 kg pasował. Lepiej dorób kategorię E i wykup Via Toll.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i proby pomocy w rozwiklaniu tematu...

Wiem, ze zabralem sie troche od d .. ( czytaj od drugiej) strony :)

Kupilem cos- co bylo podobne do poprzedniej przyczepki ( Hobby 610) ,ktora to z definicji nie byla mobilna.

Dopiero po zakupie rozwinalem marzenia o tym, ze czasem mozna przyczepke pociagnac w inne miejsce.

Teraz widze, ze skonczymy na "starym miejscu" :)

Zalaczone fotki chyba wszystko wyjasniaja...

Pozdrawiam

Bajero

post-8599-0-95065300-1328017425_thumb.jpg

post-8599-0-56311900-1328017450_thumb.jpg

post-8599-0-91305000-1328017464_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajero - przykro, że stara budka i dobudowa uległy spaleniu...

Czy to przypadkiem nie w Brennej? Góry a przede wszystkim domy takie podobne do tamtego klimatu a właśnie w Brennej podobno grasuje jakiś podpalacz, co właśnie wykańcza domki i przyczepy ludziom.

Żal i złość :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.