Skocz do zawartości

Wilk S-450


Michal83

Rekomendowane odpowiedzi

W dół wolno jest bez dodatkowej homologacji na podstawie dodatkowego przeglądu po dokonaniu zmian konstrukcyjnych.

 

ano właśnie, a co to jest ta zmiana konstrukcyjna ?

http://forum.norcom....52d7206e0d4c3b4

widać że sami diagności nie wiedzą jak temat ugryźć, masz znajomego na SKP może temat dało by się ruszyć ;)

 

Ale - żeby nie zaśmiecać off topic - chyba lepiej odpuścić budkę niż ładować się w kłopoty i długotrwałe procedury. Szkoda nerwów i czasu.

jeszcze raz napiszę, pytanie co jest w papierach/tabliczce

 

oglądałem tam kiedyś przyczepkę która miała podobny myk, tzn w ogłoszeniu było 1000 czy 1100kg, a na tabliczce 1200kg ... gość zaczął się motać

i w końcu powiedział że jak tyle jest na tabliczce, to musi być błąd w ogłoszeniu :niewiem: (budka była jeszcze nie zarejestrowana w PL)

drążyłem temat bo też zależało mi na dmc max 1100kg

nie wiem, może liczyli że ktoś nie sprawdzi, łyknie :niewiem: a może faktycznie błąd ...

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

 

Możliwe też że budka jest robiona do konkretnego holownika i dlatego zaniżona DMC.

 

Z tym że należy to rozumieć raczej jako duża budka do dużego holownika a nie odwrotnie.

 

Moja też ma małą ładowność, ale specjalnie do dużego kombi, żeby się zmieścić w CDMC 3.5 t.

 

Wiadomo wtedy że większość bagażu do kombiaka. Z tego co wiem to nawet lepiej dla własności trakcyjnych zestawu. Sam testowałem kombiakiem i "sedanem i potwierdzam.

 

Nie zamierzam włazić :pupa: klientowi jeżeli wszystkie papiery i tabliczka są ok. Ale sądzę że da się podnieść DMC na podstawie homologacji od producenta.

 

Tylko POCO ?

 

Miłego Dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem dziś w center-camp i przy okazji sprawdziłem w czym rzecz z tym małym dmc w owym Wilk-u. Sprawa jest prosta,na miejscu w Holandii załatwia mniejsze dmc w miarę możliwości fabrycznych danej przyczepy. Ta przyczepa ma jedne papiery na 1300 dmc a drugie na 1000 dmc, jeśli - powiada - są takie możliwości to często tak robi i to jest zupełnie legalne działanie w Holandi,gorzej jak już przyczepka jest przerejestrowana w kraju - wtedy trzeba sprawę odkręcać w kraju z naszymi diagnostami.Często wyrabia drugie świstki na mniejsze dmc .ponieważ często ktoś szuka przyczepki lżejszej z wiadomych względów. W tym tygodniu będzie w Holandii i będzie robił dla mnie dmc 1200 na tą przyczepkę - http://center-camp.p...rodukt,148.html :kawa:

Edytowane przez BernadettaJerzy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel center camp-u zmniejsza na miejscu w holandii dmc prawie każdej ściągniętej przyczepki,dla nas kupujących to wygodne bo na moim przykładzie - dmc frontery = 2300 i ciężko miałem znaleźć hobby 440 lub 400 z dmc 1200kg. Oczywiście tabliczka znamionowa zostaje stara na której widnieje maksymalne fabryczne dmc dla tego modelu a podczas pierwszej rejestracji w kraju rejestrujący ma potwierdzenie z kraju gdzie została nabyta przyczepa że jej dmc zostało obniżone o np 100kg. Przy pierwszym przeglądzie nasz diagnosta nie może mieć do tego żadnych zastrzeżeń. Tak to wyjaśnił M.Klaja właściciel center-camp Bieruń

Edytowane przez BernadettaJerzy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel center camp-u zmniejsza na miejscu w holandii dmc prawie każdej ściągniętej przyczepki,dla nas kupujących to wygodne bo na moim przykładzie - dmc frontery = 2300 i ciężko miałem znaleźć hobby 440 lub 400 z dmc 1200kg. Oczywiście tabliczka znamionowa zostaje stara na której widnieje maksymalne fabryczne dmc dla tego modelu a podczas pierwszej rejestracji w kraju rejestrujący ma potwierdzenie z kraju gdzie została nabyta przyczepa że jej dmc zostało obniżone o np 100kg. Przy pierwszym przeglądzie nasz diagnosta nie może mieć do tego żadnych zastrzeżeń. Tak to wyjaśnił M.Klaja właściciel center-camp Bieruń

 

Coś mi tu brzydko pachnie.

Czyli chcąc zmniejszyć DMC ciągnie ją z powrotem do Holandii ?

No bo jak on chce tam wyrobić legalnie papier na obniżenie DMC bez wizyty z przyczepą na tamtejszej stacji diagnostycznej ?

Z tego co wiem to naszego diagnosty przy pierwszym przeglądzie wcale nie interesują jakieś zaświadczenia o obniżonym DMC.

Jego interesuje najbardziej dowód rejestracyjny i oryginalna fabryczna tabliczka z danymi producenta i te dane wpisuje w swoje zaświadczenia.

Nie może być tak że dane z tabliczki różnią się od danych w DR - to zle wróży przy pierwszym lepszym spotkaniu z Policja lub Inspekcją Transportu Drogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w niemczech i holandii można legalnie zmniejszyć DMC , jak wiadomo u nas nie bo nie bo nie .Jak to przeprowadza importer to już inna sprawa, moze da sie bez przyczepy ,przecież to tylko zmniejszenie ładowności.

 

Oby tylko przód nie był przegnity ;) - trzecie zdjęcie parapet za firanką,Czuje ,że tam jest brązowo.

Oczywiście nie przesadzam ale...

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich pasjontów karawaningu.

 

Nazywam się Mirosław Klaja, jestem właścicielem Center-camp w Bieruniu. Chciałem się odnieść do Waszych opini,postów i Waszej niepewności.Może zacznę od masy przyczepy np przywołanego tutaj Wilka S450. W Holandii można bez problemu zmniejszyć dmc przyczepy bez jej obecności na stacji diagnostycznej,tylko musi być spełniony warunek,że przyczepa nie jest wymeldowana z Holandii. Załatwia to osoba lub firma u której się daną rzecz nabywa. Ona występuje do holenderskiego wydziału komunikacji tzw RDW z pismem o obniżenie masy całkowitej danej przyczepy. Czas oczekiwania na dokument tj nowy już zmieniony dowód rejestracyjny, trwa to ok 10 dni roboczych od momentu złożenia. Na tym dowodzie mają Państwo starą i nową masę. Na tabliczce widnieje oczywiście ta wyższa, ponieważ w holandii przy obniżaniu masy nie ma zmian na tabliczce. Przy rejestracji w kraju jeżeli ktoś chce mieć niższą masę, to trzeba się udać do wydziału komunikacji po skierowanie na nabicie nowej tabliczki w stacji diagnostycznej.Koszt zmiany masy w Holandii to ok 60 euro nie licząc prowizji firmy ,która składa wniosek. Przesyłam Państwu scan nowego zmienionego holenderskiego dowodu rejestracyjnego owego wilka 450,o którym mowa. Chciałem się odnieść do Pana KONRAD B ,jeżeli był Pan na naszym placu i miał pan jakieś wątpliwości, to trzeba było poprosić o dokumenty danej przyczepy,które są zawsze w biurze bo nasz sprzedawca nie ma w głowie danych technicznych wszystkich przyczep a nie snuć na forum jakieś insynuacje, bo myślę że nie jest to z Pana strony w porządku.Dodam,że masa własna tej przyczepy jest oryginalna bez żadnych kombinacji z wyciąganiem wyposażenia. Do Pana INHALT, w pojazdzie,który jest zarejestrowany w Polsce nie ma możliwości zmiany dmc ani w dół ani w górę( chyba że ma pan wyciąg z homologacji fabrycznej), co przy chęci obniżenia dmc przez użytkownika uważam za głupotę. Do Pana PIOTREKBB,jeżeli ma Pan jakieś wątpliwości dotyczące szczelności danej przyczepy to zapraszam do firmy, celem upewnienia się czy tak jest w rzeczywistości a póżniej dopiero zacząć opisywać daną przyczepę.Zapewniam Pana że ta przyczepa jest w pełni sucha i nie ma żadnych zacieków czy nieszczelności,szkoda tylko że wprowadza Pan w błąd chętnych do zakupu przyczepy.Chciałem dodać że na każdą przyczepę dajemy, chyba jedyni albo jedni z nielicznych w kraju pełną roczną gwarancję a przy zakupie jest robiony tzw odbiór techniczny danej przyczepy , gdzie wszystkie urządzenia sa podłączone i klient może sobie je sprawdzić.Jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości dotyczące naszych przyczep to służymy radą. Jestem dostępny pod numerem telefonu 601639865. Myśle że Państwu parę spraw chociaż troszeczkę wyjaśniłem. Na koniec chciałem pozdrowić Państwa i życzyć wszystkiego najlepszego.

 

 

 

 

c05d2fa50d292814.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Panie Mirosławie, odnośnie zmiany DMC przyczepy w NL to wytłumaczył Pan dokładnie jak to można załatwić legalnie :ok:

Rozumiem ,że w kraju z tymi nowymi wpisami w DR muszę wystąpić do WK o nadanie nowej tabliczki aby zarejestrować przyczepę. I tu mam pytanie co się dzieje z orginalną(fabryczną) tabliczką ,czy ta nowa tabliczka ze stacji diagnostycznej to jest taka sama (podobna) do takiej jaką otrzymują przyczepy SAM tzw. składaki -samoróbki ?

IMO ,przyczepę z taką tabliczką jest bardzo trudno sprzedać ,wiadomo klient jest kapryśny a w tym wypadku może być nawet bardzo podejrzliwy co do legalności tego zabiegu ,przez co wartość sprzedawanej przyczepy może być o wiele wiele niższa od takiej identycznej z fabryczną tabliczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Pana INHALT, w pojazdzie,który jest zarejestrowany w Polsce nie ma możliwości zmiany dmc ani w dół ani w górę( chyba że ma pan wyciąg z homologacji fabrycznej),

 

Być moze, być może ...

 

Ale czy w takim razie nie jest zastanawiajace, ze w rozporządzeniu ministra infrastruktury "w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach" znajduje się w par. 3.1 regulacja:

 

Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, (...) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych (...) powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, (...) obejmuje (...) także ustalenie (...) nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia.

 

A w tym powołanym załączniku 4 znajduje się zapis:

 

Dział II

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

┬ž 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.

 

 

i dalej w tym samym załączniku:

 

W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, (...) ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

I oczywiście we wzorze opisu zmian dokonanych w pojeździe są rubryki do wpisania nowych danych, w tym nowego DMC:

 

III. Nowe dane techniczne pojazdu po dokonaniu zmian:

9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu

 

 

W kontekście ww regulacji jakoś nie mogę sobie wyobrazić, aby zmiana DMC nie była dopuszczalna w przypadku dokonania zamian konstrukcyjnych przyczepy. Zarówno w treści rozporządzenia stoja zapisy mówiące o zmianie DMC, a następnie we wzorze opisu zmian jest również wymieniona nowa dopuszczalna masa całkowita. Skoro "nowa" to chyba oczywiste, że ma prawo rżónić się od starej. Ale nie moze różnić sie w górę, bo zabrania tego zapis w załączniku do rozporządzenia, który przytoczyłem kilka linijek wyżej.

 

Inna sprawa, że nasi diagnosci lubią iść po najmniejszej linii oporu i łatwiej im jest odesłać klienta z kwitkiem niż zrobić rzecz niestandardową. Łatwiej przebadań kilka aut na rolkach i wstemplować przegląd do dowodu. Nie zmienia to faktu, że polskie prawo przewiduje zmianę DMC pojazdu zarejestrowanego w Pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagą przeczytałem wpis Mirka z Center Camp dotyczący zmiany DMC. Przyznam szczerze, że nie wiedziałem o takiej możliwości.

 

 

 

 

Przy okazji wydaję mi się, że na forum możemy sobie darować "panowanie" - troszkę kiepsko brzmi Panie Inhalt, tudzież Panie Center Camp ;)

 

Pozdrawiam

 

"Pan" Jacekwwa 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.