Skocz do zawartości

Holownik do Hobby Prestige 525


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wlasnie stalem sie szczesliwym posiadaczem przyczepki Hobby Prestige 525 Panorama :)

Przyczepka kupiona z mysla o postawieniu jej "na stale" na polu namiotowym, obudowaniu zadaszeniem itd , ale...

Technicznie jest w pelni na chodzie, zarejestrowana, z waznym przegladem technicznym i az szkoda zeby nie obejrzala jeszcze w swoim zyciu wielu ciekawych miejsc ....

Jestem sklonny "dokupic autko" do przyczepki - tylko jakie? Czy ktos moze podpowiedziec- czy istnieje takie auto, ktore pociagnie przyczepke DMC 1650 a ciezar zestawu zmiesci sie w magicznym ciezarze 3.5 t - czyli w zakresie prawa jazdy kat.B?

A moze wchodzi w rachube jakies inne rozwiaznie? Ciezar golej przyczepki to 1150 kg. Przeciez 250 kg nosnosci ( do DMC 1400 kg) calkowicie by mi wystarczylo...Tylko jak to prawnie unormowac?...

Pozdrawiam

Bajero

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wlasnie stalem sie szczesliwym posiadaczem przyczepki Hobby Prestige 525 Panorama :)

Przyczepka kupiona z mysla o postawieniu jej "na stale" na polu namiotowym, obudowaniu zadaszeniem itd , ale...

Technicznie jest w pelni na chodzie, zarejestrowana, z waznym przegladem technicznym i az szkoda zeby nie obejrzala jeszcze w swoim zyciu wielu ciekawych miejsc ....

Jestem sklonny "dokupic autko" do przyczepki - tylko jakie? Czy ktos moze podpowiedziec- czy istnieje takie auto, ktore pociagnie przyczepke DMC 1650 a ciezar zestawu zmiesci sie w magicznym ciezarze 3.5 t - czyli w zakresie prawa jazdy kat.B?

A moze wchodzi w rachube jakies inne rozwiaznie? Ciezar golej przyczepki to 1150 kg. Przeciez 250 kg nosnosci ( do DMC 1400 kg) calkowicie by mi wystarczylo...Tylko jak to prawnie unormowac?...

Pozdrawiam

Bajero

 

na B masz warunek że MW auta nie może być mniejsza od DMC budki, czyli tu 1650kg i takiego auta szukaj

ale będzie ciężko, a powiem że chyba niemożliwe zmieścić się w 3.5T, samo auto plus DMC budki to 3300kg zostaje 200kg, jest auto z ładownością 200kg ?

przeważnie jest koło 500kg, nawet licząc samych pasażerów to masz 5x75kg=375kg

 

co do obniżenia DMC przyczepki to poczytaj, bo było o tym wiele pisane i da się, ale łatwo nie będzie

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

W zasadzie graniczną wartością dla prawka B jest 1500 dmc budy i to też sprawa dyskusyjna bo nie jest chyba wtedy zachowany "współczynnik".

 

Moim zdaniem prościej i taniej dorobić E do B i kupić porządny holownik - taki co ma 1,8-2,0t na haku niż kombinować z jakimś dziwnym autem

Opublikowano

az szkoda zeby nie obejrzala jeszcze w swoim zyciu wielu ciekawych miejsc ....

 

 

z kombinowanymi papierami to bym za granice Pl nie jechal :P

Opublikowano

z kombinowanymi papierami to bym za granice Pl nie jechal :P

 

Nie wiem do kogo ten komentarz jest kierowany. Kolega wyraźnie napisał: "jak to prawnie unormować", nie pisał nic o kombinowaniu.

Opublikowano

zgodnie z prawem DMC nie zmienisz bez zmian konstrukcyjnych pojazdu - a sama zmiana kwitow to juz kombinowanie... stawiam sprawe jasno

Opublikowano

zgodnie z prawem DMC nie zmienisz bez zmian konstrukcyjnych pojazdu...

 

 

 

I taka informacja byłaby wystarczająca - jeszcze jakbyś ją poparł argumentami, cytatami to jeszcze lepiej.

 

Nie tak dawno, była dyskusja na temat zmiany DMC w kąciku kupującego. Koledzy z S-Camp, przedstawiali możliwości w zakresie zmiany DMC przyczep kupowanych w NL.

Opublikowano

Bajero przy Twojej przyczepie o DMC 1650 kg dla kat. B prawa jazdy praktycznie nie masz szans na kupno holownika o DMC do 1850 kg z uciągiem powyżej 1700 kg.

Opublikowano

A tak po mojemu to jeżeli ta przyczepka ma gdzieś stać to wynajmij kogoś i Ci to przewiezie,

a jak chcesz jeździć to jak pisali koledzy wcześniej będzie ciężko z tym holownikiem aby się zmieścić

w 3.5t, a z papierami bym nie kombinował. :czerwona:

Opublikowano

I taka informacja byłaby wystarczająca - jeszcze jakbyś ją poparł argumentami, cytatami to jeszcze lepiej.

 

Nie tak dawno, była dyskusja na temat zmiany DMC w kąciku kupującego. Koledzy z S-Camp, przedstawiali możliwości w zakresie zmiany DMC przyczep kupowanych w NL.

Też mi ten temat z obniżeniem DMC rzucił się kiedyś w oczy, ale to dotyczyło przyczep przed pierwszą rejestracją. (kupione, użytkowane, ale nie rejestrowane).

Opublikowano

Też mi ten temat z obniżeniem DMC rzucił się kiedyś w oczy, ale to dotyczyło przyczep przed pierwszą rejestracją. (kupione, użytkowane, ale nie rejestrowane).

 

tu masz temat zmiany przy imporcie z NL, wychodzi że każdą budkę można tak zrobić :)

http://forum.karawaning.pl/topic/10122-wilk-s-450/page__view__findpost__p__245269

 

a na forum jest gdzieś opis jak ktoś uzyskał odpis homologacji i nową tabliczkę od producenta

z tym że była to dość młoda budka, kilkuletnia ?

Opublikowano

Też mi ten temat z obniżeniem DMC rzucił się kiedyś w oczy, ale to dotyczyło przyczep przed pierwszą rejestracją. (kupione, użytkowane, ale nie rejestrowane).

 

 

tu masz temat zmiany przy imporcie z NL, wychodzi że każdą budkę można tak zrobić :)

http://forum.karawan...post__p__245269

 

a na forum jest gdzieś opis jak ktoś uzyskał odpis homologacji i nową tabliczkę od producenta

z tym że była to dość młoda budka, kilkuletnia ?

 

Tylko po co to wszystko , chyba przed zakupem należy zdecydować jaką ciężką przyczepkę należy kupić,

a nie najpierw kupuję przyczepkę bardzo ciężka a potem jest problem z jej ciągnięciem.:niewiem:

Opublikowano

Czy ktos moze podpowiedziec- czy istnieje takie auto, ktore pociagnie przyczepke DMC 1650 a ciezar zestawu zmiesci sie w magicznym ciezarze 3.5 t - czyli w zakresie prawa jazdy kat.B?

 

Ja mogę - nie istnieje.

 

O zmianie DMC przyczepy zarejstrowanej w kraju juz pisaliśmy. W tym samym wątku co wzmianokowana zmiana DMC przyczepy z NL jest kilka uwag na ten temat. Nie ma sensu powtarzać. A jak poszukasz na forum, to opis kwestii zmiany DMC w Pl się rozszerzy - pisaliśmy o tym nie tak dawno w jakimś wątku.

Jeśli jednak pozostawisz DMC przyczepy wynoszące 1650 kg to nie ma takiej konfiguracji holownika, żeby się zmieścić w 3,5 tony. Max to holownik o DMC 2 tony i przyczepa DMC 1,5 tony. Na nic wiecej nie pozwala matematyka - żebyś nie wiem jak zaklinał.

Po prosty masz w przyczepie hamulec najazdowy więc DMC przyczepy musi być nie większe niż DMC holownika podzielone przez 1,33. Musisz poszukać holownika o DMC 2 tony (nie jest łatwo trafić) i przyczepę ograniczyć do 1,5 tony - wówczas pojedziesz legalnie na B. A póki co to nie szukaj holownika, bo nie ma takiego, żeby do przyczepy 1650 kg pasował. Lepiej dorób kategorię E i wykup Via Toll.

Opublikowano

Witam,

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i proby pomocy w rozwiklaniu tematu...

Wiem, ze zabralem sie troche od d .. ( czytaj od drugiej) strony :)

Kupilem cos- co bylo podobne do poprzedniej przyczepki ( Hobby 610) ,ktora to z definicji nie byla mobilna.

Dopiero po zakupie rozwinalem marzenia o tym, ze czasem mozna przyczepke pociagnac w inne miejsce.

Teraz widze, ze skonczymy na "starym miejscu" :)

Zalaczone fotki chyba wszystko wyjasniaja...

Pozdrawiam

Bajero

post-8599-0-95065300-1328017425_thumb.jpg

post-8599-0-56311900-1328017450_thumb.jpg

post-8599-0-91305000-1328017464_thumb.jpg

Opublikowano

Bajero - przykro, że stara budka i dobudowa uległy spaleniu...

Czy to przypadkiem nie w Brennej? Góry a przede wszystkim domy takie podobne do tamtego klimatu a właśnie w Brennej podobno grasuje jakiś podpalacz, co właśnie wykańcza domki i przyczepy ludziom.

Żal i złość :(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.