Skocz do zawartości

mona

Użytkownicy
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Imię
    Monika
  • Płeć
    Kobieta
  • Skąd
    Wałcz

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Knaus 580 sport
  • Holownik
    Toyota rav4

Ostatnie wizyty

95 wyświetleń profilu

Osiągnięcia mona

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. No plan był s3, Czechy i tu pojawia się... Austria czy wegry🙂 jedziemy do Zadaru więc teoretycznie nie robi nam to żadnego zamieszania na mapie. Jeśli chodzi o nocleg to typowo przy trasie beż rozkładania się na kempingach- chcemy poprostu dotrzeć do celu i tam się rozłożyć.
  2. A.co powiecie o trasie przez węgry? Jest sens? Jedziemy z okolic szczecina wiec kawałek mamy a google pokazuje 2 wyjscia ...
  3. Mam sporta 580 rocznego mogła bym rozważyć cesja... Jeśli jesteś zainteresowany zapraszam na priv
  4. Mam rezerwację od 16.03 mam nadzieje ze będzie jeszcze śnieg🙉
  5. Gdybyś jednak mi nie ufał. W pasie od Kołobrzegu do Niechorza na dzikusach temat powtarzający się https://www.facebook.com/share/v/FwFGxNgWUoGM9aiv/
  6. Szkoda bicia piany. 14l z.przyczepa Mercedes E klasa, ford kuga, mitsubishi pajero- nie wiem czy wiesz o czym mówisz w przypadku cvt a z wypowiedzi wnioskuję że nie. Wycie cvt a podniesione obroty na odpowiednim biegu to dwa różne zjawiska.
  7. Knaus dmc wykorzystuje na maxa. Do tego jeździmy w pełnym 5 osobowym komplecie. Salon, serwis ukleja ujście jednoznacznie odpowiedział że z przykrością stwierdzają ze nie zalecają jazdy z przyczepa z pełnym dmc na długich trasach . Jasne na odpowiedź o Homologacji itp był tylko usmiech i zapewnienie o super rabacie na następne auto? Co ciekawe chcieliśmy wymienić na highlander że względu na wyższe dmc i nasz doradca serwisowy nawet nie chciał nam go pokazywać cyt." Zamienił stryjek siekierkę na kijek".
  8. No właśnie kierowaliśmy się internetowa opinia że podobno auto daje rade. Niestety nie jest to nasze pierwsze auto którym jeździmy z przyczepa i na prawdę jeśli chodzi o jego uniwersalność w temacie karawaningu najgorsze. Na codzień baaardzo przyjemne i oszczędne. Co do wyciszenia ten problem jest dla nas nie zauważalny bo nie chodzi tu o szum powietrza czy opon a o pracę silnika. Najprościej zobrazuje to na przykładzie kilkukilometrowego podjazdu pod górę gdzie silnik pracuje na swoich maksymalnych dopuszczalnych obrotach bo skrzynia przy tym obciążeniu nie zmieni przełożenia tylko trzyma stałe.obroty . Dodam że tak oczywiście po płaskim jedzie się dość dobrze. Niestety w tym przypadku nie oszukamy działania skrzyni biegów która w tradycyjnym wydaniu ma dzisiaj 6-9 przełożeń które dostosowuje do obciążenia pojazdu. W przypadku ravki jedziemy jak skuterem aby utrzymać stała prędkość pod górkę piłujemy gazem.
  9. No niestety nie da się. Jest to skrzynia pancerna, ekonomiczna ale nie nadaje się do "ostrzejszej " jazdy nie tylko z przyczepa ale również solo? Ale na pewno japońska motoryzacja jest tańsza w eksploatacji i prostsza niż niemiecka więc należy tylko dostosować model do oczekiwań ? Kolego ravka 5 2021 i niestety nie przekonasz mnie ze to super skrzynia. Na płaskim jest względnie Ok ale nie był to nasz pierwszy wyjazd w góry i mogę.smialo powiedzieć że ta skrzynia się nie nadaje do ciągania przyczepy! Spalanie horrendalne na skutek ciągłego piłowania wysokich obrotów więc 2.5l silnik pije ile wlezie. Wspomaganie elektryczne na poziomie 8-10% (jak pewnie wiesz w tych autach jest wskaźnik użycia energii elektrycznej) . Niestety to nie ten sprzęt. Land cruiser że stajni Toyoty pewnie będzie lepszy...
  10. Mogę wam trochę zdradzić bo jestem świeżo po trasie 2600km z przyczepa. Toyka rav4 hybryda skrzynia oczywiście cvt i jedyna różnica jaką widzieliśmy w trakcie jazdy to wysokość obrotów. Wycie, wycie i jeszcze raz wycie. Bez znaczenia czy był Eco, normal czy sport to auto z przyczepa zachowywało się podobni jedynie kręciło się wyżej. Niestety brak zmiany przełożeń wpływa na wir w baku ponieważ 2.5 litrowy silnik chce pić!
  11. Podpięcia nie ma. Podobno wymiana butli gdzieś w odległości 500m od kempingu ale myzabralismy 4 butle propanu z Polski. Pierwsza zużyliśmy dość szybko bo starczyła nam do nagrzania przyczepy przed wyjazdem, na całą drogę wraz z noclegiem i pierwsza nockę na miejscu. Druga dopalila się do 1/3 i przymarzla(chyba słaba jakość gazu) ale starczyła na 2 doby ciągłego grzania na poziomie 20 stopni wewnątrz. Trzecia butla używana już dużo oszczędniej bo gasilismy wychodząc na narty została dowieziona do domu i pod samym domem podczas porządków skończył się gaz( nie używaliśmy w czasie jazdy w drodze powrotnej tylko odplalilismy przed spaniem). Tak więc łącznie zużyliśmy 2 pelne butle i 2/3 kolejnej na 6 dni pobytu na miejscu i dojazdy. Ale będę szczera trochę nie komfortowo przy podłączaniu tej ostatniej się czuliśmy ? następny razem chyba będziemy celować w kampingi z podłączeniem a na pewno inaczej gospodarować paliwem(oszczędniej ?).
  12. Kolego masz u mnie na zdjęciach suszarnie. Osobne pomieszczenie z kabinami do przebierania i pozostawienia ciuchów, uchwyty na sprzęt i buty. Wygoda na 102!
  13. I znowu się zaczyna.... Wczoraj wróciliśmy a od jutra już trzeba harować na następny wyjazd.... Ciężko jest lekko żyć ?
  14. Ale jest to oferta jednorazowa czy rok roczna? Bo kto wie może jeszcze w marcu na kilka dni zabrać pociechy żeby w nogach sobie utrwaliły...
  15. Po tym rachunku widzę że ten Grubhof to na prawdę rozsądna propozycja!! 1000e ze skipassami , gazem i elektryką do tego jako rodzina wielodzietna ?(bez urazy u nas też 2+3) to na prawdę super cena!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.