Skocz do zawartości

galahad

Użytkownicy
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Skąd
    Kraków

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    TEC 450
  • Holownik
    Land Rover Discovery 2

Ostatnie wizyty

77 wyświetleń profilu

Osiągnięcia galahad

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Ok. Zabezpieczenie muszę sprawdzić. Dzięki za podpowiedź. Wszystko wyjdzie w testach, które mam nadzieję odbyć jeszcze przed wyjazdem. stan akumulatora na pewno będę monitorował w apce. Myślę, że taka lodówka nie musiała by cały czas pracować zwłaszcza jeśli nie będzie często otwierana. Zawsze pozostaje zasilanie gazem w nocy i na postoju.
  2. Panel 430W, aku 100 lifepo. w planach są 3 tyg na dziko, może ze zjazdem od czasu do czasu na jakiś kamping w celu podładowania aku w razie marnej pogody i ew jakiś prysznic. Będę chciał zrobić ok 6tys km… ale trudno powiedzieć jak to wyjdzie w praktyce, jaka będzie pogoda. Dotychczas jeździłem na kampingi i podpinałem się do prądu. Nie miałem panela ani takiej potrzeby. Prąd potrzebny jest mi na światełko, wc, wodę, a przede wszystkim na lodówkę. Za tydzień podłączę przetwornicę i sprawdzę jaka będzie różnica w poborze prądu z aku.
  3. Tak wiem. Gazem mogę na postoju. U mnie akurat zasilanie 12V leci z akumulatora przyczepy. A w czasie jazdy będę ją zasilał z panela. Zastanawiam się jeszcze czy wtedy ustawić ją na 12V z akumulatora przyczepy i z panela czy może na 230V z przetwornicy…? jakie macie doświadczenia?
  4. Szanowni koledzy, czy w takiej lodówce 230V/12V/gaz … 20letniej… da się w jakiś sposób sterować temperaturą? jedyne pokrętło jakie ja mam przy lodówce, ma narysowany znacznik gazu. Odpaliłem lodówkę na 12V i widzę że z akumulatora pobiera ok 110W niezależnie od ustawień pokrętła. Zakładam, że nie ma tam jakiegoś sterownika który rozłączał by lodówkę aby utrzymać ustaloną (na oko) temperaturę? Jeśli podepniemy do niej 12V to ona cały czas będzie tyle pobierać?
  5. Ja elektrykiem nie jestem, ale tak samo jak zabezpieczamy źródło zasilania w samochodzie tj. akumulator, tak samo należało by zabezpieczyć panel na wypadek gdyby z jakiegoś powodu zrobiło się zwarcie pomiędzy panelem a regulatorem. A może się mylę, może zwarcie kabelków w pełnym słońcu za wiele nie zwojuje… Czy taki mały panel 430W może zapalić przewody…? Takiego testu chyba nikt nie robił, przynajmniej ja nie kojarzę. Trzeba namówić Kapitana Przyczepę
  6. OK, w sumie to się zgadza. W jakiś sposób wyobraziłem sobie to niewłaściwie. Dodam, iż w przypadku zbiegu okoliczności, konsultowałem się z elektrykiem, który mi podpowiedział, że bezpiecznik najlepiej dać od strony panelu. A jeśli panel ma prąd zwarcia 11A..., regulator jest 30A... to można dać bezpiecznik 15A.
  7. Dzięki a taki bezpiecznik/wyłącznik na kabelkach od panelu fotowoltaicznego lepiej jest umieścić jak najbliżej akumulatora czy może zaraz za wejściem do przyczepy tj. gdzieś pod dachem? Tak się właśnie zacząłem zastanawiać ponieważ źródło zasilania mamy z 2ch stron
  8. Czy zamiast tej podstawy bezpieczników z wkładkami topikowymi można zastosować wyłącznik nadprądowy?
  9. Jaką wkładkę bezpiecznikową zastosowalibyście do panelu 430W , moc max 10,77A , max 30V ? Czy taka 1000V 25A będzie OK ? Czyli... w sumie to byłby podwójny wyłącznik (na plus i na minus tak jak pisaliście wcześniej) i w każdym z nich oczywiście wkładka bezpiecznikowa. PS. Ta przelotka na dach, przykręcana do dachu jest super Osobiście mam taką przyklejaną, gdyż nie widziałem tej wersji przykręcanej wcześniej, ale coś mi się wydaje, że jeśli ta przyklejona odpadnie to kupię tę przykręcaną.
  10. Jakie parametry dobrać do takiego podwójnego rozłącznika DC ? mam panel dla instalacji 12V, 430W. Też jestem na etapie montażu instalacji i brakuje mi jakiegoś bezpiecznika pomiędzy panelem a regulatorem. Zastanawiam się jeszcze nad innym rozłącznikiem, mianowicie, z tego co wiem, panel do regulatora podpinamy wtedy gdy mamy już podpięty akumulator do regulatora, tak? No to... co w sytuacji, gdy będziemy chcieli np. heblem wyłączyć całkowicie dostęp do akumulatora? Wówczas, odłączymy aku od regulatora, ale panel będzie nadal podłączony. Przydał by się jakiś taki fajny dwustopniowy wyłącznik, który za pierwszym np. przekręceniem rozepnie panel, a kręcąc dalej rozepnie akumulator. A może źle myślę...?
  11. Panowie, a co w sytuacji, jeśli będę jeździł tam bez zarejestrowanego samochodu w tej aplikacji (bo np. nie sprawdziłem i nie wiedziałem...). Rozumiem, że wówczas faktury przyjdą na adres zarejestrowania samochodu, tak?
  12. właśnie przeglądałem jak Ty to docinałeś i kleiłeś. Dzięki za linki
  13. Ja będę montował panel z tyłu przyczepy, ale w końcu nie wiem jak... kątownikami w poprzek przyczepy czy może wzdłuż przyczepy....
  14. Widziałem na yt, że ktoś na vanie miał panele tak zamontowane, że podnosiły się z jednej strony i można je było ustawić bardziej w stronę popołudniowego czy wschodzącego słońca, ale wiązało by się z tym, że z jednej strony należało by zamontować zawiasy i pewnie jakoś usztywnić jeszcze panel ponieważ trzymał by się tylko na tych zawiasach, a w środku nie byłby przymocowany. To mogło by być dobrym rozwiązaniem np. podczas dziennych postojów. Jest sens tak kombinować ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.