Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Haki holownicze + wiązki 7 lub 13-pin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
163 odpowiedzi w tym temacie

#1 haki24

haki24

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Telefon:061 67 72 654
  • Sprzęt:Brak

Napisano 07 czerwiec 2011 - 12:27

Witam

Służę pomocą wszystkim którzy przymierzają się do montażu haka holowniczego w swoim samochodzie. Również mogę doradzić jakie wiązki stosować w samochodzie z systemem analogowym czy cyfrowym CANBus który jest stosowany w większości nowych fabrycznych samochodów czy w wielu autach od roku 2003 w zależności od marki i modelu. Kiedy należy stosować gniazda 7 czy 13-pin oraz w jakich samochodach można stosować tradycyjne wiązki a gdzie musi być zastosowany moduł do sterowania oświetlenia w przyczepie.

Bardzo często się spotykam że wielu monterów sprzedawców haków zwanych podawaczy wciska klientom moduły które w danym modelu auta nie ma potrzeby montażu.

Skąd to się bierze większość producentów modułów stworzyło listy samochodów w których należy montować moduły uniwersalne co w wielu przypadkach jest nie prawdą a jedynie czerpią z kłamstwa korzyści finansowe.

Prosty przykład wiązka dedykowana do Renault Scenic 2003-2009 kosztuje 130,- a wiele monterów haków montuje klientom moduły uniwersalne które i tak nic nie pomagają a jedynie w ekstremalnych warunkach mogą zaszkodzić. A koszt najtańszych modułów zaczynają się od 160,- które często mają wiele do życzenia do tego w większości przypadków przewody do podłączenia są za krótkie które trzeba dodatkowo sztukować.

Pozdrawiam

Janusz Michalak

Haki24

#2 mac

mac

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 248 postów
  • SkądLubelszczyzna
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:hobby
  • Holownik:skoda

Napisano 07 czerwiec 2011 - 13:11

Witam
Pytanie toyota corolla verso rok 2007 czy przy montaz haka trzeba podcinać zderzak jeżeli tak to czy duże wycięcie
jeśli chodzi o wiązkę to jaki jest jej koszt
...to jest dopiero coś...

#3 haki24

haki24

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Telefon:061 67 72 654
  • Sprzęt:Brak

Napisano 07 czerwiec 2011 - 14:08

Witam
Pytanie toyota corolla verso rok 2007 czy przy montaz haka trzeba podcinać zderzak jeżeli tak to czy duże wycięcie
jeśli chodzi o wiązkę to jaki jest jej koszt


Witam

W każdym wariancie jest podcinany zderzak od spodu lub cięty w sposób widoczny , wszystko zależy jaką mamy konstrukcje haka.
Kupowanie haka gdzie sprzedawca oferuje bez cięcia trzeba się liczyć z tym że każdy krawężnik i leżący policjant będzie zaliczany co nie jest zbyt przyjemne. Powód o tuż wsporniki haka będą bardzo nisko co zmniejszy się prześwit samochodu.
Ceny porządnych haków które montuje się bez problemowo i ingerencji dodatkowych narzędzi np borowania otworów montażowych czy naciągania karoserii zaczynają się wyrób krajowy od 415,- , a haki zachodnie od 595,- do prawie 800,-
Automaty są dość drogie koszt od 1270,- do 1390,-
Wiązki 13-pin kształtują się od 206,- stały plus jest wyposażeniem dodatkowym.
W tym modelu Toyoty nie ma potrzeby stosowania modułów.
Można też zastosować uniwersalną wiązkę z gniazdem 13-pin bez modułu ceny zaczynają się od 95,- produkt Westfalia

Pozdrawiam

haki24

Użytkownik haki24 edytował ten post 07 czerwiec 2011 - 14:10


#4 piotrekbb

piotrekbb

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2547 postów
  • Sprzęt:Brak
  • Model:.
  • Holownik:Jest

Napisano 07 czerwiec 2011 - 14:49

Trzeba jednak brać pod uwage samochody na gwarancji , najlepiej stosować wtedy wiązki z kostkami do lamp, szybkozłączki lutowanie itp. moga powodowac problemy w przypadku reklamacji elektryki w samochodzie.
Moduły , tak i nie.Prosty przykład mój samochód, niby mogę zamontować wiązke bez modułu poniewaz i tak nie mam magistrali do lamp , ale... przyczepa to duże obciążenie dla instalacji samochodu i może powodowac jej przeciązenia/przegrzewanie lub przepalanie bezpieczników te obliczne sa dla obciażenie lamp w pojeżdzie.
Moduł z reguły ma własne zasilanie i oświetlenie przyczepy jest realizowane bez obciążenia instalacji.Następna sprawa to komfort, do modułu można podłączyc alarm samochodowy(wyje przy odpięciu przyczepy) , czujniki cofania-deaktywacja po podpięciu przyczepy, obsługa zarówek led, KONTROLA ŻARÓWEK W PRZECZEPIE co jest OBOWIAZKOWE np. Niemczech
Przy fabryczne j insatalcji w Transicie , wszyskto idzie po przekaźniku/module, nie jest tak ,że tylko przedłużyli wiązki do haka.


Reasumując jesli sama wiązka to 130zł a taka z modułem to 200zł rachunek jest prosty,ta z modułem jest lepsza.

Co do cen, sama wiązka 13 pin w Goliacie kosztuje 60zł , dla forumowiczów pewnie rabat dają.
Mój hak Bosal kosztował 350zł , wiązka z orginalnymi kostkami, modułem oraz rozszerzeniem zasilania i ładowania 300zł.(serwis Forda 1800zł na identyczniej wiązce :krzykacz: )
przestrzegam przed rzemiosłem z PL , jest pare dobrych firm ale również wielu kowali od których haki koroduja juz w transporcie, nie wspominając o spaspwaniu.

Użytkownik piotrekbb edytował ten post 07 czerwiec 2011 - 14:55

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

 

 


#5 haki24

haki24

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Telefon:061 67 72 654
  • Sprzęt:Brak

Napisano 09 czerwiec 2011 - 22:29

Witam

W samochodach na gwarancji jest wskazany montaż wiązek dedykowanych ( specyficznych ) łączonych na fabrycznych konektorach i podłączane pod szynę CANBus. Po zamontowaniu tego tupu wiązki nie ryzykujemy utratą gwarancji, ale zdarza się żę część dealerów respektuje tylko swoje wiązki, które posiadają autoryzację producenta samochodu dotyczy to np. Mercedesa u innych dealerów jest różnie, ale w momencie, gdy mają już w ręku wiązkę i instrukcję montażu nie stwarzają już kłopotów. W samochodach gdzie nie ma potrzeby stosowania modułu można zamontować wiązkę dedykowaną, która nie powoduje obciążeń instalacji elektrycznej samochodu a stosowanie modułu uniwersalnego jest bezzasadne. Przykład z życia użytkownicy Mercedesa S/W 210 95-02r. często montują zwykłe kable pod lampę, ale w momencie, gdy mamy kluczyk na podczerwień może dojść do zwarcia a ekstremalnych warunkach zaczyna wariować elektryka samochodu do czasu, gdy kable nie zostaną odłączone. Niby prosty samochód, ale już nie jeden monter stracił trochę nerwów przy tym aucie. A wiązka dedykowana w tym samochodzie składa się tylko z kabelków konektorów, które są podłączane pod lampę oraz wpinamy się w jeden pin oraz stały PLUS przy akumulatorze. Po zamontowaniu tego typu wiązki wszystko działa tak jak należy.

Przy zastosowaniu wiązki dedykowanej z modułem lub beż również w zależności od auta umożliwia nam obsługę rozłączania czujników cofania w trakcie podłączenia przyczepy czy system Checkcontrol ( system kontroli żarówek) oraz wyłączanie światła przeciwmgielnego.

Wiązki uniwersalne można kupić może i za 60, - ale po obejrzeniu taniej czy drogiej zrozumiemy, na czym polega różnica w długości oraz grubości przewodów stąd niska cena.

Jeśli chodzi o haki krajowej produkcji to można kilka książek napisać. Na portalu alledrogo można spotkać bardzo dużo tanich ubogich haków, wszyscy twierdzą, że mają homologację, ale prawda jest taka, że często dany wyrób nigdy nie miał okazji być przetestowany na urządzeniach zmęczeniowych w PIMOT Warszawa. Prostym przykładem jest porównanie wagi haka produkcji zachodniej z wyrobem krajowym. Np. hak produkcji zachodniej z homologacją europejską waży 21 kg a tani wyrób krajowy waży około 15 kg o takich samych parametrach uciągu. Na rynku działają dwie porządne krajowe firmy, które oferują haki, które niczym nie odbiegają od produktów zachodnich. Jeśli chodzi o korozję to też znam jedną zachodnią firmę, która po dobrej i długiej zimie hak potrafi się zrobić rudy.

Polski Rynek jest bardzo dziwny im niższa cena tym lepiej produkt się sprzedaje, często słyszymy że nie stać nas na buble ale przeważnie po niego sięgamy. Wielu obecnych czy przyszłych użytkowników twierdzi że hak będzie używany sporadycznie i do małej przyczepki np. DMC 750kg . A na drogach już nie raz miałem okazję widzieć pierwszej generacji Forda Fokusa czy Berlingo z przeładowaną lawetą na której jest wieziony mercedes. Wszystko jest do czasu.

#6 Adam1988

Adam1988

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 584 postów
  • Telefon:506 909 083
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Chateau Cantara 908
  • Holownik:Fiat Scudo 1.9TD ... micro (...?..)

Napisano 10 czerwiec 2011 - 15:04

Ja mam pytanie. Po kolizji hak przy mojej Lancii został uszkodzony. To znaczy widać gołym okiem że kula jest podgięta pod górę i że śruby które mocują szyjkę są zagięte.
Wygląda to tak, że oba płaskowniki pomiedzy którymi jest ten element zakończony kulą są dołem zagięte do środka a górą się rozchodzą. Czy haki po kolizjach się naprawia??
To jest hak Brink. :blagac:
To możliwość spelnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące...

#7 przyczepy-wiola

przyczepy-wiola

    Karawaning user

  • Konto firmowe
  • 665 postów
  • Telefon:696467010
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Brak

Napisano 10 czerwiec 2011 - 20:51

Przy tego typu kolizjach haki powinno się wymieniać, belka haka też może być uszkodzona a tego nie zobaczysz dopóki nie ściągniesz zderzaka.
Haki24, macie swoje wiązki z modułami czy czymś handlujecie (Westfalia, Autohak Słupsk czy HakSystem) ?
Zobacz nasz profil na facebook;u: http://www.facebook....306924919395709



Pozdrawiam

Ariel Grabowski
Dołączona grafika

#8 haki24

haki24

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Telefon:061 67 72 654
  • Sprzęt:Brak

Napisano 13 czerwiec 2011 - 12:06

Ja mam pytanie. Po kolizji hak przy mojej Lancii został uszkodzony. To znaczy widać gołym okiem że kula jest podgięta pod górę i że śruby które mocują szyjkę są zagięte.
Wygląda to tak, że oba płaskowniki pomiedzy którymi jest ten element zakończony kulą są dołem zagięte do środka a górą się rozchodzą. Czy haki po kolizjach się naprawia??
To jest hak Brink. :blagac:



Naprawianie haków holowniczych jest zabronione. Hak który uległ wypadkowi gdzie została wygięta kula haka czy również wsporniki to w tym momencie cała konstrukcja haka kwalifikuję się do wymiany i to bez znaczenia czy belka niby jest cała.

W przypadku prób reanimacji kuli czy belki i tak większość połączeń spawanych pęknie.

Obawiam się że przy Lancii nie tylko hak został pogięty ale i też tył samochodu czyli wytłoczka od koła zapasowego. Na pierwszy rzut oka zbyt wiele nie zobaczymy ale po rozebraniu całego tyłu może się okazać że mamy zdecydowanie więcej szkód.

Hak holowniczy przy małych kolizjach uratuje nam samochód ale przy większych niszczy nam cały tył samochodu. Dotyczy to prawidłowych konstrukcji haków które mają homologację lub spełniają wszystkie normy. Jeśli mamy hak kiepskiej jakości to nawet niewielka kolizja przyczyni się do większych strat.



Przy tego typu kolizjach haki powinno się wymieniać, belka haka też może być uszkodzona a tego nie zobaczysz dopóki nie ściągniesz zderzaka.
Haki24, macie swoje wiązki z modułami czy czymś handlujecie (Westfalia, Autohak Słupsk czy HakSystem) ?


Witam

Jaką wiązkę interesuję firmę Wiola

Auto-Hak handluję Hak Systemem czyli firmą Jaeger

Ogólnie jestem przeciwnikiem modułów uniwersalnych. Wiem że są tanie ale wiązki dedykowane są pewniejsze które montuję się pod szynę CANBus.

#9 Jawor_ki

Jawor_ki

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 604 postów
  • Skądłódź
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 13 czerwiec 2011 - 14:46

Ja zapytam o wiązkę do skody octavia, rocznik 2007, kombi chciałbym wiązkę z gniazdem 13 pin. Dodam, że mam czujniki cofania a hak chcę zamontować z odpinaną kulką (na kluczyk). Czy potrzebny jest moduł? Jakie koszty u ciebie wiązki? Pozdrawiam.
Sekcja Łódzko - Mazowiecka


Dołączona grafika




#10 haki24

haki24

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Telefon:061 67 72 654
  • Sprzęt:Brak

Napisano 13 czerwiec 2011 - 19:24

Ja zapytam o wiązkę do skody octavia, rocznik 2007, kombi chciałbym wiązkę z gniazdem 13 pin. Dodam, że mam czujniki cofania a hak chcę zamontować z odpinaną kulką (na kluczyk). Czy potrzebny jest moduł? Jakie koszty u ciebie wiązki? Pozdrawiam.


Wiązka dedykowana z gniazdem 13-pin posiada funkcją rozłączania czujników cofania również wiązka ta ma funkcję kontroli kierunkowskazów kosztuje 450,- zł
Moduł uniwersalny 13-pin Westfalia którym trzeba się wcinać w okablowanie kosztuje 310,- zł Cena promocyjna do wyczerpania zapasów.

Skoda Octavia II i to bez znaczenia na rocznik bez rozbudowanej elektroniki i modułu nie ma prawa działać.
Są " fachowcy " którzy sprzedają haki ze zwykłą wiązką bez modułu i udają że to działa co jest bzdurą i nie radzę kombinować bo to nie ma prawa działać.
Jeśli chodzi o haki wypinane bez użycia narzędzi zabezpieczone na kluczyk powiem tak nie są to tanie za porządną konstrukcję trzeba zapłacić ponad 1100 zł brutto , Można też znaleźć coś tańszego ale w ostatnim czasie żeby coś u nich zamówić to graniczy z cudem. Mam klienta który za hakiem czeka ponad 5 tygodni.

Uważam że jest to najbardziej rozsądna konstrukcja haka wypinanego . ( Wada wysoka cena ale plusem jest to że zawsze po demontażu możemy odsprzedać i otrzymać nie małe pieniądze. )

http://haki24.pl/pro... Kombi II .html

Super cena ale czas oczekiwania od 3 do 7 tygodni

http://haki24.pl/pro... Kombi II .html

Ostatnia koncepcja drogi ale mniej atrakcyjny niż poprzednie warianty

http://haki24.pl/pro... Kombi II .html

Do wyrobów krajowych podchodzę z dystansem.

#11 Jawor_ki

Jawor_ki

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 604 postów
  • Skądłódź
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 13 czerwiec 2011 - 20:31

A wiązkę dedykowaną gdzie się wpina i jak trudno ją zamontować, oraz jak długo się na nią czeka
Sekcja Łódzko - Mazowiecka


Dołączona grafika




#12 haki24

haki24

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Telefon:061 67 72 654
  • Sprzęt:Brak

Napisano 14 czerwiec 2011 - 07:48

wiązkę mam na magazynie mogę jeszcze dzisiaj zrealizować zamówienie.

#13 krzy5iek

krzy5iek

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 18 postów
  • SkądWołów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:są plany na przyczepkę...
  • Holownik:Opel Astra G Caravan 1.6 16V + LPG

Napisano 05 lipiec 2011 - 20:18

Służę pomocą wszystkim którzy przymierzają się do montażu haka holowniczego w swoim samochodzie. Również mogę doradzić jakie wiązki stosować w samochodzie z systemem analogowym czy cyfrowym CANBus który jest stosowany w większości nowych fabrycznych samochodów czy w wielu autach od roku 2003 w zależności od marki i modelu. Kiedy należy stosować gniazda 7 czy 13-pin oraz w jakich samochodach można stosować tradycyjne wiązki a gdzie musi być zastosowany moduł do sterowania oświetlenia w przyczepie.


Witam,

W takim razie ja poproszę o pomoc. Mój samochód to Opel Astra G Caravan, rok produkcji 2000, pojemność 1698, silnik: X16XEL. Chcę zamontować hak z wiązką na 13 pin. W najbliższym sąsiedztwie albo odpowiadali mi, że w Polsce nie można kupić niemieckich wtyczek 13 pin albo po prostu, że oni nie montują. Znalazłem 50 km ode mnie mtsautoszyby.pl. Zaproponowali mi: hak 440 zł + uniwersalna wiązka 13 pin 140 zł + montaż 140 zł. Na moje pytanie o wiązkę dedykowaną odpowiedzieli, że to koszt 333 zł ale oni polecają uniwersalne, że takie montują w 90% aut.

Co powinienem zrobić, zaufać i zamontować uniwersalną - szczerze mówiąc, to wolałbym nie przepłacać jeżeli to nie jest konieczne? Czy zażądać jednak dedykowanej? A może jeszcze coś innego?

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek
Pozdrawiam, Krzysiek

#14 Grzegorz_D

Grzegorz_D

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 165 postów
  • SkądSwarzędz
  • Sprzęt:Namiot
  • Holownik:Toyota RAV4

Napisano 06 lipiec 2011 - 08:04

To ja też podepnę się z pytaniem.
Mam skodę octavię kombi rocznik 2004. Chciałbym wymienić wiązkę na 13 biegunową.

Co byś mi polecił?
Czy podłączenie wiązki wymaga jakiś specjalnych narzędzi/urządzeń, czy wystarczy umiejętność operowania śrubokrętem?

Pozdrawiam

Grzegorz
pozdrawiam

Grzegorz

#15 Kamil_K

Kamil_K

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 738 postów
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 prestige
  • Holownik:Vectra 1.9cdti

Napisano 06 lipiec 2011 - 09:25

Co powinienem zrobić, zaufać i zamontować uniwersalną - szczerze mówiąc, to wolałbym nie przepłacać jeżeli to nie jest konieczne? Czy zażądać jednak dedykowanej? A może jeszcze coś innego?



Dobierz się w swojej Astrze w bagażniku pod wykładziną po lewej stronie - mniej więcej na wysokości lampy, tam podobnie jak w większości Opli z tych roczników powinna być ukryta wtyczka do oryginalnej instalacji 13pin (nie potrzebujesz modułu do tego auta) kupujesz wówczas dedykowaną wiazkę wpinasz i działa :)

Z daleka obchodź "kowali" którzy montują tylko uniwersalne wiązki jak większość aut ma dedykowane wtyczki żeby wpiąć odpowiednią wiązkę.

Miałem Vectrę B z 2000 roku i miała tą kostkę :) wówczas montaż instalacji to wpięcie kostki w kostkę :D

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych