Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Jak zwiększyć ładowność przyczepy

Waga odchudzenie rejestracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Merx44

Merx44

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • Telefon:na pw
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Südwind 400TK

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:09

Jak w temacie, czy znacie jakieś patenty na odchudzenie cepki podczas rejestracji w PL?

Przeglądając forum natknąłem sie na takie wzmianki, ze czasem można to zrobić. Rzecz w tym, ze moja cepka, zarejestrowana obecnie w DE, o masie własnej 983 kg i DMC 1100 ma dość małą ładowność. Póki mam tam świeży TÜV i przegląd gazowy to nie spieszy mi się z rejestracją u nas ale docelowo i tak to nastąpi więc może można by coś z tym zrobić? Tylko prosze bez porad w stylu zdemontuj wc:)
Śmierć wrogom polszczyzny!;)

#2 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5161 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:16

Jeśli masz rejestrację w DE to napisz do dilera jaką max DMC przewidywał, bo nie wykluczone że możesz mieć i 1300 kg. Podajesz tylko VIN.
Zmiana w papierach to pikuś, oczywiście za granicą.

#3 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4197 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:16

Ale co chcesz dokładnie zrobić? Chcesz mieć w papierach mniejsze MW czy fizycznie odchudzić cepkę?



#4 Merx44

Merx44

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • Telefon:na pw
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Südwind 400TK

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:23

Ciekawe, trza tak zrobić...dzięki
Chce zwiększyć ładowność tak czy owak.
Takie 1200 DMC to już by chyba było ok na wszelkie klamoty?
Apropos jakie DMC jest najbardziej potem łatwe w sprzedaży?
Śmierć wrogom polszczyzny!;)

#5 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4197 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:27

Ciekawe, trza tak zrobić...dzięki
Chce zwiększyć ładowność tak czy owak.

 

W teorii można to zrobić. Tzn jeśli Twoja przyczepa była homologowana na wyższe DMC, a niższe DMC wynikało przykłodowo tylko z obniżenia na potrzeby kupującego, to zgodnie z prawem możesz takie DMC zwiększyć i w teorii nie powinno być problemu nawet w PL. Ale jeśli producent Twojej konkretnej przyczepy nie homologował na wyższe DMC to niczego już nie zrobisz. Nie ma szans nawet jeśli byś oś wymienił.

 

Ja mam obecnie tak zrobione. Przyczepa moja jest homologowana na 1350, a ja mam zmniejszone w papierach DMC do 1300, ale tabliczka znamionowa itp jest na 1350 i do tego DMC w przyszłości będę mógł legalnie zawsze wrócić.

 

 

Apropos jakie DMC jest najbardziej potem łatwe w sprzedaży?

 

Wg mnie najbardziej optymalne jest 1300. W wielu przypadkach pozwala się zmieścić z przyczepą do 3,5t.


Użytkownik jacek00 edytował ten post 18 wrzesień 2017 - 13:30


#6 Merx44

Merx44

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • Telefon:na pw
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Südwind 400TK

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:33

No tak.. teraz widzę ze tamat powinien nazywać sie inaczej: jak zwiększyć ładowność przyczepy ale zdaje sie nie mogę juz teraz tego zmienić.
Śmierć wrogom polszczyzny!;)

#7 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9417 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 18 wrzesień 2017 - 13:39

Zmieniony :ok:

#8 Pierzasty

Pierzasty

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2688 postów
  • SkądOstrówek/ k Wołomina
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 461 UB
  • Holownik:Mitasubiszi Grandis

Napisano 18 wrzesień 2017 - 15:45

 
Wg mnie najbardziej optymalne jest 1300. W wielu przypadkach pozwala się zmieścić z przyczepą do 3,5t.

Hmm...ja mam 1300 i niestety łapie Viatolla z 60-ma kilogramami.
Więc czasem te 1300 to za dużo....

#9 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4197 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 18 wrzesień 2017 - 16:50

Hmm...ja mam 1300 i niestety łapie Viatolla z 60-ma kilogramami.
Więc czasem te 1300 to za dużo....

 

Dlatego pisałem, że w wielu przypadkach, a nie w każdym ;) Ja też na następne auto mam oczywiście wytypowane C4GP, ale w przypadku wersji 7 miejscowej przekroczę 3,5t o 50 kg, dlatego muszę kupić 5 miejsc :)



#10 Merx44

Merx44

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • Telefon:na pw
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Südwind 400TK

Napisano 18 wrzesień 2017 - 17:00

Patrzyłem, ze u mnie chyba rzeczywiście jest zmniejszone dmc bo znalezione w necie inne te same cepki mają po 1200.Napisze do dilera to sie okaże. Z drugiej strony jesli będę sprzedawał to moze faktycznie narazie zostawić tak jak jest. Sądząc po forum to wielu szuka z jak najmńiejszym DMC.
Śmierć wrogom polszczyzny!;)

#11 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4256 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 28 listopad 2017 - 09:19

Troszke odkopie, jestem w trakcie zmieniania dmc, nój model normalnie miał 1350kg, ktoś zmienił na 1300. Napisałem do hobby do de czy jest możliwość zmiany to odpisali że tak, ale tylko do 1350, nawet jakbym technicznie bude przerobił, czyli pewnie wymienił oś to więcej nie można. Koszt 55e za tabliczke i dokumenty. Dzisiaj dostałem maila że w ciągu paru dni przyjdzie do mnie komplet dokumentów. Teoretycznie nie powinno być problemów w pl ale coś czyje że gładko to nie pójdzie
Facet jest jak niemowle, jak mu źle to chce albo cycka albo butelkę :)

#12 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4197 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 28 listopad 2017 - 10:01

Troszke odkopie, jestem w trakcie zmieniania dmc, nój model normalnie miał 1350kg, ktoś zmienił na 1300. Napisałem do hobby do de czy jest możliwość zmiany to odpisali że tak, ale tylko do 1350, nawet jakbym technicznie bude przerobił, czyli pewnie wymienił oś to więcej nie można. Koszt 55e za tabliczke i dokumenty. Dzisiaj dostałem maila że w ciągu paru dni przyjdzie do mnie komplet dokumentów. Teoretycznie nie powinno być problemów w pl ale coś czyje że gładko to nie pójdzie

 

Nie można, a nawet jakby było można, to zabraniają tego polskie przepisy :) Czyli możesz tylko tyle na ile dana buda była przewidziana i ani grama więcej.



#13 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4256 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 28 listopad 2017 - 10:15

Dlatego będzie podniesiona tylko do 1350. Miałem jeszcze nadzieję że są widełki np do 1500, i wtedy większe pole manewru. Ale dobre i 50kg
Facet jest jak niemowle, jak mu źle to chce albo cycka albo butelkę :)

#14 Astrah

Astrah

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 82 postów
  • SkądLubuskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Blue Line 500 TL
  • Holownik:Mercedes Benz S204 C220 CDI

Napisano 28 listopad 2017 - 10:24

W teorii można to zrobić. Tzn jeśli Twoja przyczepa była homologowana na wyższe DMC, a niższe DMC wynikało przykłodowo tylko z obniżenia na potrzeby kupującego, to zgodnie z prawem możesz takie DMC zwiększyć i w teorii nie powinno być problemu nawet w PL. Ale jeśli producent Twojej konkretnej przyczepy nie homologował na wyższe DMC to niczego już nie zrobisz. Nie ma szans nawet jeśli byś oś wymienił.

 

Ja mam obecnie tak zrobione. Przyczepa moja jest homologowana na 1350, a ja mam zmniejszone w papierach DMC do 1300, ale tabliczka znamionowa itp jest na 1350 i do tego DMC w przyszłości będę mógł legalnie zawsze wrócić.

 

 

Wg mnie najbardziej optymalne jest 1300. W wielu przypadkach pozwala się zmieścić z przyczepą do 3,5t.

Po tych zmianach masz na przyczepie jedną czy dwie tabliczki znamionowe?



#15 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4256 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 04 grudzień 2017 - 22:00

Dzisiaj właśnie przyszła nowa tabliczka z hobby :) także jeszcze troche i mam 50kg więcej :yay: niedużo ale tyle można było max wyciągnąć
Facet jest jak niemowle, jak mu źle to chce albo cycka albo butelkę :)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Waga, odchudzenie, rejestracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych