Skocz do zawartości

Jak zwiększyć ładowność przyczepy


Merx44

Rekomendowane odpowiedzi

Kierując się drogą wytyczoną przez kolegę jacekzoo chciałem podnieść DMC o 200kg ale Pani z Hobby DE napisała że od 2003 roku to konstrukcja lekka i producent przewidział max. 1100kg DMC, a ja mam obecnie "czasowo" obniżone do 1000 kg, pomijam fakt, że oś i stabilizator jest do 1350 kg.

...100 kg to nie za dużo ale w moim przypadku biorę co dają, zwłaszcza że niektórzy członkowie mojej rodziny myślą że kupiliśmy kontener towarowy na kółkach do którego można pół wyposażenia domu załadować ;) (w tym momencie dostanie mi się :blink::angry:).

Najciekawsze jest to, że autoryzowany polski dealer Hobby zaklinał się w rozmowie telefonicznej, że się nie da nic zmienić, niema takiej możliwości, że hobby nie wydaje takich dokumentów.

....9.04 potwierdziłem dla Hobby Niemcy chęć otrzymania tabliczki i dokumentów na 1100kg i 16.04 otrzymałem komplet do mojej skrzynki pocztowej (na samym końcu Polski, biegunie zimna dawno zapomnianym przez świat).

Dokument jest w tłumaczeniu, a ja jestem już po wstępnej rozmowie w WK i u diagnosty... co prawda na twarzach urzędnicy mieli wymalowane wielkie znaki zapytania ...ale nie powiedzieli NIE :)... więc szansa jest, a jak wyjdzie to opowiem za jakiś czas.

Edytowane przez bartd (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

9 minut temu, bartd napisał:

Najciekawsze jest to, że autoryzowany polski dealer Hobby zaklinał się że się nie da nic zmienić, niema takiej możliwości, że hobby nie wydaje takich dokumentów.

Smolicz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie...akurat po ogólnych opiniach, które czytałem na forum dotyczących tej firmy, dzwoniłem do innego...musiałbym poszukać do którego autoryzowanego dzwoniłem z listy Hobby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przerabiał ktoś może obniżenie DMC w Burstnerze? Dzwoniłam do dealera w Polsce i powiedział mi, że Burstner nie robi takich rzeczy, ale chyba jednak spróbuję do producenta napisać... 10kg mniej mi potrzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aga7403 napisał:

ale chyba jednak spróbuję do producenta napisać...

Żeby nie forum i informacje że można taki dokument otrzymać to po telefonie do autoryzowanego przedstawiciela w Polsce.... bym zrezygnował już .... więc pisz, pisz i jeszcze raz pisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bartd napisał:

Żeby nie forum i informacje że można taki dokument otrzymać to po telefonie do autoryzowanego przedstawiciela w Polsce.... bym zrezygnował już .... więc pisz, pisz i jeszcze raz pisz.

 

No właśnie już zrezygnowaliśmy, przyczepa wystawiona na sprzedaż, jak nikt nie kupi robimy B+E.. Na razie mamy trochę innych zawirowań życiowych, więc temat obniżenia DMC odpuściliśmy, ale jak widzę warto się jednak nim z powrotem zainteresować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....chyba warto...zwłaszcza że obniżenie DMC z punktu widzenia producenta powinno być bezpieczniejsze od podwyższenia.

Burstner to też chyba firma niemiecka... więc jak Hobby i Knaus może i takie mają praktyki to pewnie i Burstner może....

W katalogu nowych przyczep Burstner tak jak i Hobby znalazłem również opcję zmiany DMC w przyczepie.... więc jak dopuszczają taką ewentualność co do nowych to zapewne i do używanych też mają jakieś procedury.

Edytowane przez bartd
Dodanie treści (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie ma sie czego bać tak mi sie wydaje, wykupicie sobie kilka jazd w jakieś szkole, tam pewnie Wam podpowiedzą co i jak wyglada egzamin i spokojnie sobie poradzicie. Szkoda się tym blokować na prawdę, wszystko jest dla ludzi :)

Kosztowo to tez bedzie duzo tansze od wymiany przyczepy (jeśli obecna Wam odpowiada), bo jest tych kosztów związanych z zakupem troche (choćby podatek PCC jeśli kupicie od osoby prywatnej, rejestracja, jakieś sprawy typu opony itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2018 o 01:14, golob napisał:

No ale nie ma sie czego bać tak mi sie wydaje, wykupicie sobie kilka jazd w jakieś szkole, tam pewnie Wam podpowiedzą co i jak wyglada egzamin i spokojnie sobie poradzicie. Szkoda się tym blokować na prawdę, wszystko jest dla ludzi :)

Kosztowo to tez bedzie duzo tansze od wymiany przyczepy (jeśli obecna Wam odpowiada), bo jest tych kosztów związanych z zakupem troche (choćby podatek PCC jeśli kupicie od osoby prywatnej, rejestracja, jakieś sprawy typu opony itd)

Egzamin najlepiej zdawać po kursie, wtedy zdawalność jest najwyższa. Jeśli komuś wystarczy kilka godzin też można, ja poprawnie manewry robiłem po jakiś 10 godzinach. Pozostaje jeszcze ruch miejski więc chyba nie warto ryzykować a i uprawnienia potem szersze. Egzaminator powiedział mi że na b96 jest słaba zdawalność i dużo osób oblewa także w ruchu miejskim bo nie znają przepisów. Co do zmian DMC to przy zakupie nowej nie ma problemu właśnie podniosłem z 1300 na 1500. Producent tyle dopuścił bez konieczności ingerencji w konstrukcję. Przyszła nowa homologacja i tabliczka w formie nalepki. Jak natomiast z uzywkami trudno powiedzieć chyba trzeba dowiedzieć się w ITS. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też początkowo myślałem że podwyższenie będzie trudne. Teraz mam już tłumaczenie dokumentu z Hobby i brzmi ono całkiem logicznie. Jeden zapis mi się podoba zwłaszcza: "zwiększenie masy całkowitej zostało zatwierdzone w wyżej wymienionej homologacji przez zezwolenie podstawowe". 

Diagnosta powiedział że jemu ten dokument wystarczy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmm... mi by się też przydała zmiana dmc na niższe o jakieś 60 kg w Burstnerze..... nie wiem jak to ugryżć.

Przyczepa leciwa bo 96 rok, a przedstawiciel Burstnera na Polskę wypiął się na Nas.

Macie jakiś gotowy wzór pisma z prośbą o obniżenie DMC  aby przesłać do głównej siedziby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja pisałem zwykłego maila, z pomocą translatora, z pytaniem czy jest taka możliwość. Mogę spróbować znaleźć jego treść.
Niestety nie miałem czasu dokończyć swojej zmiany Dmc, ale już został mi ostatni etap... wizyta w WK.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.