Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Remont KIP 45


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#1 Elmer

Elmer

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów
  • SkądWARSZAWA
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KIP GREYLINE 45 TLB
  • Holownik:OPEL VECTRA B

Napisano 23 styczeń 2017 - 23:47

Witam wszystkich. 

 

Zabrałem się za remont przyczepki KIP 45. Czeka mnie trochę roboty. Wrzucę trochę zdjęć z demolki i może ktoś coś podpowie . Jestem na etapie zbierania materiałów do remontu. Niestety jak czytam kolejne posty na temat klejów, to każdy chwali inną markę , sam już nie wiem co kupić. Jeszcze trochę i zrobi się ciepło i muszę ruszyć z robotą .

Czekam na jakąś podpowiedź .

Pozdrawiam  :]  :]  :]

 

 

Miłego oglądania : 

 

Załączone miniatury

  • 20160825_132834.jpg
  • 20160825_132902.jpg
  • 20160918_150553.jpg
  • 20160918_150629.jpg
  • 20160918_150629.jpg
  • 20160918_150646.jpg
  • 20160918_150753.jpg
  • 20160918_150819.jpg
  • 20160918_150851.jpg
  • 20160918_154631.jpg
  • 20160918_154649.jpg
  • 20160918_183252.jpg
  • 20160918_183306.jpg
  • 20160918_183403.jpg
  • 20160918_183410.jpg
  • 20160918_183417.jpg
  • 20160918_183426.jpg
  • 20160918_183435.jpg


#2 jacekzoo

jacekzoo

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2898 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 23 styczeń 2017 - 23:58

Rozpierducha totalna :) wspólni damy rade

#3 Elmer

Elmer

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów
  • SkądWARSZAWA
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KIP GREYLINE 45 TLB
  • Holownik:OPEL VECTRA B

Napisano 24 styczeń 2017 - 00:00

Bardzo dziękuje za szybką reakcję  :yay:



#4 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 24 styczeń 2017 - 00:05

Ostatnie zdjęcie wymiata :look:  totalna demolka :look:  :look:  :look:



#5 Elmer

Elmer

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów
  • SkądWARSZAWA
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KIP GREYLINE 45 TLB
  • Holownik:OPEL VECTRA B

Napisano 24 styczeń 2017 - 00:14

Dzięki za słowa otuchy. Ja naprawdę chce ją zrobić . jest to pierwsza moja cepka , a może będzie hehehe  :]  :]  :]



#6 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3035 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 24 styczeń 2017 - 09:09

Wg mnie remont jest całkowicie nieopłacalny. Przyczepa jest zgniła dokumentnie. W zasadzie pół przyczepy do wymiany albo nawet więcej. Podłoga do połowy zgniła, ściana przednia prawdopodobnie w całości do wymiany, ściany boczne też pewnie połowa, a okaże się jak rozbierzesz. Nie wiadomo co z dachem.

Szacunek, że się za to bierzesz ale musisz mieć świadomość z ogromu prac, czasu i kosztów jakie będziesz musiał ponieść aby doprowadzić tą przyczepę do normalnego stanu.

Ja na tym etapie policzył bym czy gra jest warta świeczki w ogóle

#7 Yogi

Yogi

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 209 postów
  • Telefon:692377310
  • SkądRawicz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:kip gry line
  • Holownik:ford transit

Napisano 24 styczeń 2017 - 09:21

Plastik w rogach do góry  popękał na łączeniu z dachem ?



#8 TomekKnaus

TomekKnaus

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 665 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sudwind
  • Holownik:TDI

Napisano 24 styczeń 2017 - 09:40

Wg mnie remont jest całkowicie nieopłacalny. Przyczepa jest zgniła dokumentnie. W zasadzie pół przyczepy do wymiany albo nawet więcej. Podłoga do połowy zgniła, ściana przednia prawdopodobnie w całości do wymiany, ściany boczne też pewnie połowa, a okaże się jak rozbierzesz. Nie wiadomo co z dachem.

Szacunek, że się za to bierzesz ale musisz mieć świadomość z ogromu prac, czasu i kosztów jakie będziesz musiał ponieść aby doprowadzić tą przyczepę do normalnego stanu.

Ja na tym etapie policzył bym czy gra jest warta świeczki w ogóle

 

Koszt materiałów na 100 % przekroczy wartość przyczepy.

95 % ludzi po rozpoznaniu wielkości zniszczeń dało by sobie spokój.

Ale jest jeszcze te 5 % które w ramach "samosprawdzenia" dokonuje remontu.

Na spokojnie sobie usiądź i przemyśl czy masz wystarczająco dużo siły by podjąć tego zadania, bo to nie jest remont a odbudowa "większej" połowy przyczepy.

 

TOM



#9 Yogi

Yogi

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 209 postów
  • Telefon:692377310
  • SkądRawicz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:kip gry line
  • Holownik:ford transit

Napisano 24 styczeń 2017 - 10:35

Zastanawiam się troszkę jak to policzyć może aż tak strasznie nie jest z 4 sklejki  kilka listew parę klejów wkręty  i czy liczymy pracę własną czy nie ?

Bo jak liczymy pracę własną to na pewno przekroczymy wartość przyczepy  .



#10 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 24 styczeń 2017 - 11:05

No właśnie co jest tak drogie w naprawie przyczep, materiał czy robocizna w profesjonalnej firmie?



#11 TomekKnaus

TomekKnaus

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 665 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sudwind
  • Holownik:TDI

Napisano 24 styczeń 2017 - 11:19

Elmer bierz się za remont !!! :-) Masz już paru kibiców.

Umieszczaj relację podając kwoty zakupionego materiału.

Będziemy wtedy się odnosić do konkretów. :-)

 

TOM



#12 chris_66

chris_66

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2506 postów
  • Skądwarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:knaus
  • Holownik:807

Napisano 24 styczeń 2017 - 12:30

IMO szkoda życia na rzeźbę w gównie, chyba że nie masz co zrobić z czasem i kasą. Remont można zrobić na zasadzie wymiany pół metra kwadratowego konstrukcji a nie 3/4 przyczepy, ale to oczywiście twój wybór i twoja zabawa

wysłane z telefonu


Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często......................................... i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.

 


#13 august831

august831

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 28 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:kip 48ek
  • Holownik:mercedes g 290

Napisano 24 styczeń 2017 - 12:35

IMO szkoda życia na rzeźbę w gównie, chyba że nie masz co zrobić z czasem i kasą. Remont można zrobić na zasadzie wymiany pół metra kwadratowego konstrukcji a nie 3/4 przyczepy, ale to oczywiście twój wybór i twoja zabawa

wysłane z telefonu

Mam takiego kipa , stoi niedaleko W-wy jeżeli potrzebujesz części odezwij się prv .



#14 TomekKnaus

TomekKnaus

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 665 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sudwind
  • Holownik:TDI

Napisano 24 styczeń 2017 - 13:30

Zastanawiam się troszkę jak to policzyć może aż tak strasznie nie jest z 4 sklejki  kilka listew parę klejów wkręty  i czy liczymy pracę własną czy nie ?

Bo jak liczymy pracę własną to na pewno przekroczymy wartość przyczepy  .

 

IMO szkoda życia na rzeźbę w gównie, chyba że nie masz co zrobić z czasem i kasą. Remont można zrobić na zasadzie wymiany pół metra kwadratowego konstrukcji a nie 3/4 przyczepy, ale to oczywiście twój wybór i twoja zabawa

wysłane z telefonu

 

Zdania bardzo podzielone - dla jednych kilka listewek+sklejka+wkręty i remont materiałowo załatwiony.

Dla drugich jest to budowa prawie "nowej" przyczepy od podstaw.

......kto ma tu rację Panowie ?

Elmer-owi mętlik w głowie robi się coraz większy :-)

Licz/kombinuj .... a jak byś się zdecydował to informuj na bieżąco - bo to jest konkretne wyzwanie (nie ma rzeczy, która nie jest do naprawy, kwestia kosztów i chęci).

 

Pozdrawiam

TOM



#15 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1534 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:ostatnio był Knaus
  • Holownik:Klasyczny MB S124 TD (3 litry, 6 cylindrów)

Napisano 24 styczeń 2017 - 17:11

Jak to kto ma rację - i jedni i drudzy. Bo sklejka, listwy i trochę wkrętów to naprawdę nie jest wysoki koszt. Ale roboty z tym wiele i jeśli się nie ma wprawy to każda rzecz się przeciąga, bo człowiek duma jak to ugryźć. Druga by poszła szybciej, a trzecia bez problemu. Ale jakoś nikt się nie decyduje po pierwszym takim remoncie na drugi i trzeci.

 

Powiedzmy sobie szczerze, że typowa konstrukcja przyczep kempingowych to techniczne nieporozumienie. Ładnie jest póki wszystko nowe, a potem dramat. Gdy się czyta wątki o zakupach to przewija się jedna rada - kup suchą i szczelną, a marka i rocznik są drugorzędne. Relacje z oglądania przed zakupem to ciągłe pasmo odrzucania zgniłków.

Czyli co - sposób budowania przyczep jest do kitu!

 

No i proponuję wyjść z takiego właśnie założenia. Jeśli masz wykonać remont polegający na tym, że rozbierzesz źle skonstruowaną i zgniłą przyczepę, potem wymienisz elementy zgniłe na nowe i poskładasz to do kupy to ... będziesz miał nadal źle skonstruowaną nie zgniłą przyczepę. Ale nietrwałość konstrukcji przejmiesz jako grzech pierworodny producenta.

 

Dlatego moim zdaniem warto albo olać remont i sprzedać zgniliznę, albo wykonać porządną odbudowę połączoną ze zmianą technologii. Bo wymiana zgniłego gówna na nie zgniłe gówno, które za kilka lat i tak zgnije to jest działalność bez sensu.

Całkiem niedawno tu: http://forum.karawan...ex300/?p=511759napisałem jak ja bym podszedł do tematu w takiej sytuacji.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych