Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Elmer

Witam wszystkich. 

 

Zabrałem się za remont przyczepki KIP 45. Czeka mnie trochę roboty. Wrzucę trochę zdjęć z demolki i może ktoś coś podpowie . Jestem na etapie zbierania materiałów do remontu. Niestety jak czytam kolejne posty na temat klejów, to każdy chwali inną markę , sam już nie wiem co kupić. Jeszcze trochę i zrobi się ciepło i muszę ruszyć z robotą .

Czekam na jakąś podpowiedź .

Pozdrawiam  :]  :]  :]

 

 

Miłego oglądania : 

 

post-22055-0-87197000-1485210040_thumb.jpg

post-22055-0-44313400-1485210058_thumb.jpg

post-22055-0-69709400-1485210108_thumb.jpg

post-22055-0-67845600-1485210139_thumb.jpg

post-22055-0-91475700-1485210157_thumb.jpg

post-22055-0-80472900-1485210182_thumb.jpg

post-22055-0-67470300-1485210228_thumb.jpg

post-22055-0-99146700-1485210285_thumb.jpg

post-22055-0-52384600-1485210311_thumb.jpg

post-22055-0-73325900-1485210334_thumb.jpg

post-22055-0-26929100-1485210353_thumb.jpg

post-22055-0-08474700-1485210392_thumb.jpg

post-22055-0-02288400-1485210415_thumb.jpg

post-22055-0-93261100-1485210473_thumb.jpg

post-22055-0-36772600-1485210480_thumb.jpg

post-22055-0-18542400-1485210490_thumb.jpg

post-22055-0-47060700-1485210504_thumb.jpg

post-22055-0-49246600-1485210514_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo

Rozpierducha totalna :) wspólni damy rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Elmer

Bardzo dziękuje za szybką reakcję  :yay:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr

Ostatnie zdjęcie wymiata :look:  totalna demolka :look:  :look:  :look:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Elmer

Dzięki za słowa otuchy. Ja naprawdę chce ją zrobić . jest to pierwsza moja cepka , a może będzie hehehe  :]  :]  :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00

Wg mnie remont jest całkowicie nieopłacalny. Przyczepa jest zgniła dokumentnie. W zasadzie pół przyczepy do wymiany albo nawet więcej. Podłoga do połowy zgniła, ściana przednia prawdopodobnie w całości do wymiany, ściany boczne też pewnie połowa, a okaże się jak rozbierzesz. Nie wiadomo co z dachem.

 

Szacunek, że się za to bierzesz ale musisz mieć świadomość z ogromu prac, czasu i kosztów jakie będziesz musiał ponieść aby doprowadzić tą przyczepę do normalnego stanu.

 

Ja na tym etapie policzył bym czy gra jest warta świeczki w ogóle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yogi

Plastik w rogach do góry  popękał na łączeniu z dachem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekKnaus

Wg mnie remont jest całkowicie nieopłacalny. Przyczepa jest zgniła dokumentnie. W zasadzie pół przyczepy do wymiany albo nawet więcej. Podłoga do połowy zgniła, ściana przednia prawdopodobnie w całości do wymiany, ściany boczne też pewnie połowa, a okaże się jak rozbierzesz. Nie wiadomo co z dachem.

 

Szacunek, że się za to bierzesz ale musisz mieć świadomość z ogromu prac, czasu i kosztów jakie będziesz musiał ponieść aby doprowadzić tą przyczepę do normalnego stanu.

 

Ja na tym etapie policzył bym czy gra jest warta świeczki w ogóle

 

Koszt materiałów na 100 % przekroczy wartość przyczepy.

95 % ludzi po rozpoznaniu wielkości zniszczeń dało by sobie spokój.

Ale jest jeszcze te 5 % które w ramach "samosprawdzenia" dokonuje remontu.

Na spokojnie sobie usiądź i przemyśl czy masz wystarczająco dużo siły by podjąć tego zadania, bo to nie jest remont a odbudowa "większej" połowy przyczepy.

 

TOM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yogi

Zastanawiam się troszkę jak to policzyć może aż tak strasznie nie jest z 4 sklejki  kilka listew parę klejów wkręty  i czy liczymy pracę własną czy nie ?

Bo jak liczymy pracę własną to na pewno przekroczymy wartość przyczepy  .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr

No właśnie co jest tak drogie w naprawie przyczep, materiał czy robocizna w profesjonalnej firmie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekKnaus

Elmer bierz się za remont !!! :-) Masz już paru kibiców.

Umieszczaj relację podając kwoty zakupionego materiału.

Będziemy wtedy się odnosić do konkretów. :-)

 

TOM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris_66

IMO szkoda życia na rzeźbę w gównie, chyba że nie masz co zrobić z czasem i kasą. Remont można zrobić na zasadzie wymiany pół metra kwadratowego konstrukcji a nie 3/4 przyczepy, ale to oczywiście twój wybór i twoja zabawa

 

wysłane z telefonu

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
august831

IMO szkoda życia na rzeźbę w gównie, chyba że nie masz co zrobić z czasem i kasą. Remont można zrobić na zasadzie wymiany pół metra kwadratowego konstrukcji a nie 3/4 przyczepy, ale to oczywiście twój wybór i twoja zabawa

 

wysłane z telefonu

Mam takiego kipa , stoi niedaleko W-wy jeżeli potrzebujesz części odezwij się prv .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomekKnaus

Zastanawiam się troszkę jak to policzyć może aż tak strasznie nie jest z 4 sklejki  kilka listew parę klejów wkręty  i czy liczymy pracę własną czy nie ?

Bo jak liczymy pracę własną to na pewno przekroczymy wartość przyczepy  .

 

IMO szkoda życia na rzeźbę w gównie, chyba że nie masz co zrobić z czasem i kasą. Remont można zrobić na zasadzie wymiany pół metra kwadratowego konstrukcji a nie 3/4 przyczepy, ale to oczywiście twój wybór i twoja zabawa

 

wysłane z telefonu

 

Zdania bardzo podzielone - dla jednych kilka listewek+sklejka+wkręty i remont materiałowo załatwiony.

Dla drugich jest to budowa prawie "nowej" przyczepy od podstaw.

......kto ma tu rację Panowie ?

Elmer-owi mętlik w głowie robi się coraz większy :-)

Licz/kombinuj .... a jak byś się zdecydował to informuj na bieżąco - bo to jest konkretne wyzwanie (nie ma rzeczy, która nie jest do naprawy, kwestia kosztów i chęci).

 

Pozdrawiam

TOM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
inhalt

Jak to kto ma rację - i jedni i drudzy. Bo sklejka, listwy i trochę wkrętów to naprawdę nie jest wysoki koszt. Ale roboty z tym wiele i jeśli się nie ma wprawy to każda rzecz się przeciąga, bo człowiek duma jak to ugryźć. Druga by poszła szybciej, a trzecia bez problemu. Ale jakoś nikt się nie decyduje po pierwszym takim remoncie na drugi i trzeci.

 

Powiedzmy sobie szczerze, że typowa konstrukcja przyczep kempingowych to techniczne nieporozumienie. Ładnie jest póki wszystko nowe, a potem dramat. Gdy się czyta wątki o zakupach to przewija się jedna rada - kup suchą i szczelną, a marka i rocznik są drugorzędne. Relacje z oglądania przed zakupem to ciągłe pasmo odrzucania zgniłków.

Czyli co - sposób budowania przyczep jest do kitu!

 

No i proponuję wyjść z takiego właśnie założenia. Jeśli masz wykonać remont polegający na tym, że rozbierzesz źle skonstruowaną i zgniłą przyczepę, potem wymienisz elementy zgniłe na nowe i poskładasz to do kupy to ... będziesz miał nadal źle skonstruowaną nie zgniłą przyczepę. Ale nietrwałość konstrukcji przejmiesz jako grzech pierworodny producenta.

 

Dlatego moim zdaniem warto albo olać remont i sprzedać zgniliznę, albo wykonać porządną odbudowę połączoną ze zmianą technologii. Bo wymiana zgniłego gówna na nie zgniłe gówno, które za kilka lat i tak zgnije to jest działalność bez sensu.

Całkiem niedawno tu: http://forum.karawaning.pl/topic/23049-wilgoć-na-narożnikach-ścian-czym-uszczelnic-elddis-ex300/?p=511759napisałem jak ja bym podszedł do tematu w takiej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×