Skocz do zawartości

Elektroniczna stabilizacja wężykowania


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na YT ciekawy filmik:

 

 

Pokazane jest niby proste urządzenie działające podobnie jak ESP w samochodzie. Akcelerometr z układem sterującym, układ wykonawczy sterujący hamulcem każdego koła z osobna i nic więcej. Wydaje się banalnie proste w założeniu i oczywiście niełatwe w produkcji (szczególnie kalibracji) w warunkach amatorskich. Do tego nie koliduje z suchym zaczepem i może być stosowane jednocześnie.

 

Widział już ktoś takie urządzenie w praktyce? Jak to się sprawdza i czy jest przystępne cenowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie o tego typu rozwiązanie mi chodziło. Fajny jest ten filmik na stronce przyczep wiola.

 

Ale ceny to jakoś nie widziałem. No i czy ktoś używał tak nowoczesnego sprzętu i z jakim rezultatem? Jakieś wrażenia z praktyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jakieś 2lata temu byłem zainteresowany tym urządzeniem,trochę poszperałem w necie,niestety opinie ludzi nie były zbyt pochlebne większość miała problemy z hamulcami.ponoć działało za wcześnie,za często i miało dużą usterkowość.Ja sobie to odpuściłem,ale może teraz jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

AL-KO ATC montujemy je w lawetach jako opcja, urządzenie spisuje się dobrze - jest tylko jeden warunek: Urządzenie musi być dostosowane pod masę własną przyczepy !

Co do testów to widziałem kilka, klienci również nie narzekali, nie było na ten sprzęt żadnych reklamacji.

W Niemczech staje się to powoli standardem.

Cena około 2500zł netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Sporo współczesnych samochodów wyposażonych w ESP ma możliwość uruchomienia "trybu przyczepy" w programie ESP (warunkiem jest instalacja haka wpięta i rozpoznana przez CAN. Działa to w ten sposób, ze ESP jest wstanie rozpoznać destabilizację przyczepy na podstawie zmian w prędkościach obrotowych tylnych kół holownika. Przyhamowując pojedyncze koła ( holownika oczywiście), przywraca stabilność zestawu. Przetestowane na Viano z 2009r-rewelacja

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale ESP o którym mówisz nie ma wpływu na hamulce w przyczepie

Naturalnie;)

Chodziło mi o to ,że system działa bardzo fajnie i większość nowych samochodów go ma, wiec zamiast kombinować,najpierw sprawdzić co się ma. Pytanie jeszcze co się stanie jak zepniemy oba systemy razem?

Poza tym patent Al-ko fajny...ale drogi niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.