Jump to content

Przyczepa kempingowa - pasieka wędrowna


vitara
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich ! Fajne forum macie czytałem pobieżnie !

 

Nie miałem do czynienia z przyczepami kempingowymi ale chciałem sobie zrobić ze starej nie rejestrowanej przyczepy

pasiekę wędrowną , taki wielki domek dla 16 -20 rodzin pszczelich, jednak aby to zrobić chciałem poszukać zdjęć z remontów takich przyczep, lub

demontażu celem , zobaczenia , analizy, zaplanowania rozmieszczenia uli.

 

Jaka przyczepę radzicie, ma być długa , jednoosiowa, no i na tyle nie pognita , aby nie wysypały się pszczółki w trakcie przejazdu. Czy możecie mi służyć

doradą lub linkami ze zdjęciami z remontu taki przyczep?

 

Przyczepy raczej rejestrował nie będę bo mam samochody terenowe w cieżki teren przerobione dlatego polnymi drogami dotrę w lecie na miejsce "pożytku pszczelego" - znaczy na pola rzepakowe, lasy, pola nawłociowe. Które ze starych przyczep są w miarę niezniszczalne pod względem trwałości podwozia ?

 

Z góry serdecznie dziękuję,

Link to comment
Share on other sites

Witaj.

 

Tak dla formalności to mógłbyś pyknąć posta w powitaniach. Koledzy się ucieszą.

 

Każde podwozie jak nie jest zardzewiałe/przegniłe to się nada.

 

Wydaje mi się że dwuosiowa będzie lepsza ze względu na lepszy udźwig.

 

A tak w ogóle ta jak Ty to sobie wyobrażasz? Bo ja pojęcia w tym temacie nie mam.

 

A może założysz konto firmowe na forum. Wszyscy miodek lubią a karawaningowcy są pierwsi.

 

Miłego

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich ! Fajne forum macie czytałem pobieżnie !

 

Nie miałem do czynienia z przyczepami kempingowymi ale chciałem sobie zrobić ze starej nie rejestrowanej przyczepy

pasiekę wędrowną , taki wielki domek dla 16 -20 rodzin pszczelich, jednak aby to zrobić chciałem poszukać zdjęć z remontów takich przyczep, lub

demontażu celem , zobaczenia , analizy, zaplanowania rozmieszczenia uli.

 

Jaka przyczepę radzicie, ma być długa , jednoosiowa, no i na tyle nie pognita , aby nie wysypały się pszczółki w trakcie przejazdu. Czy możecie mi służyć

doradą lub linkami ze zdjęciami z remontu taki przyczep?

 

Przyczepy raczej rejestrował nie będę bo mam samochody terenowe w cieżki teren przerobione dlatego polnymi drogami dotrę w lecie na miejsce "pożytku pszczelego" - znaczy na pola rzepakowe, lasy, pola nawłociowe. Które ze starych przyczep są w miarę niezniszczalne pod względem trwałości podwozia ?

 

Z góry serdecznie dziękuję,

 

A ma być z kiblem dla królewnej, czy bez?....:tuptup:

Link to comment
Share on other sites

( ... ).

 

A może założysz konto firmowe na forum. Wszyscy miodek lubią a karawaningowcy są pierwsi.

 

Miłego

 

 

 

 

będzie z czego robić miodóweczkę :pub:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam firmy.

Na rajd nie chcę jechać :) przynajmniej nie z pszczołami :) królowa matka zwykle nie lubi jak się nią "trzęsie "

jak to ma wyglądać ...a tak .. jak w załączniku. Tylko w środku tej przyczepy nie był nikt :) mi znany . Dlatego chciał bym zobaczyć jak jest zbudowaa taka przyczepa, ścianki itd. Stąd pytanie o zdjęcia z remontu :)

Auto mam terenowe na oponach mt , więc zaciągnę przyczepkę tam gdzie chcę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2f04e43cef9a1c3.html

Oczywiście można ule przewozić na przyczepie lawecie, ale to strasznie dużo strasznie cieżkiej roboty - dlatego szuka się rozwiązań. Pszczółki lubią być dowiezione do pokarmu :)

Muszę poczytać to forum aby dowiedzieć się jakie przyczepy można kupować a jakich lepiej nie.

Każda sugestia bardzo mile widziana

Link to comment
Share on other sites

Jak królowa nie lubi dziur to może dwuosiowa, przy takim roczniku cena i tak będzie taka sama.

Link to comment
Share on other sites

Dobra co by nie przynudzać i nikogo na forum nie wpieniać , jak by ktoś miał jakieś foty z remontu to poproszę ,

A jak ktoś ma ochotę to niech napiszę na jaką markę przyczep zwrócić uwagę , rok może być każdy i tak wszystko wyrzucę z niej i zrobi ul obok ula.

Link to comment
Share on other sites

Na moje szukaj uszkodzonej przyczepy, środek sprzedaż i duda wyjdzie gratis. Na zdjęciu które dałeś ule są umieszczone

w oknach i i otworach bagażowych. Przyczepa jest zbudowana ze szkieletu drewnianego, oklejonego blachą i sklejką.

Najważniejsze to tak wycinać otwory by szkielet pozostał w całości, a całą resztę możesz wyciąć.

Link to comment
Share on other sites

Do 3tyś jest dużo cepek bierz markowe hobby knaus tabbert mocne i wytrzymałe,

ale czy dwie osie czy jedna to nie wiem co lepsze w trudnym terenie.:niewiem:

Link to comment
Share on other sites

Witaj Kolego.

Myślę że pasieka wędrowna zabudowana w przyczepie to wcale nie taki głupi pomysł. Zastanowił bym się tylko czy pnie osadzone w jednym rzędzie czy w dwóch piętrowo, ta druga opcja chyba trudniejsza w obsłudze. Nawet gdy obsada na ramkach wielkopolskich to nadstawka czy pół nadstawka a nad nimi drugi zestaw utrudniający dostęp do dolnego. Myślę że wylot rodzin zlokalizowany w jedną stronę (przeciwległą do wejścia). Przyczepę jednak wolałbym zarejestrować bo koszty niewielkie a bezpieczeństwo przewozu po "gładkich" drogach jest na pewno większa niż polnymi.

 

Natomiast co do dostosowania przyczepki jako pasieki to wybierał bym dwuosiowe ze względu na większą stabilność i lepsze wybieranie nierówności (jak sam pisałeś pszczoły nie bardzo lubią być trzęsione). Tylko konstrukcja ścian jest nieodporna na zaciekanie więc musisz pomyśleć jak sprawnie zabezpieczyć wejścia do uli. Poza tym jest gdzie przechować miodarkę, zapasowe ramki narzędzia itp. ponadto możesz pozostawić instalację wodną i dzięki temu masz zaplecze sanitarne zarówno dla własnych potrzeb jak i dla gospodarki pasiecznej.

 

Będę kibicował Twojemu pomysłowi.

Link to comment
Share on other sites

Sorki za wtrącenie ale miałem kiedyś "przyjemność" (testowo) przejechać się we wnętrzu przyczepy kempingowej ... co tu wiele gadać , jak z samochodu wyciągniecie resory lub sprężyny i zastąpicie je kołkami to komfort jazdy zrówna się z tym co mają przechodzić te pszczółki jak też i ich KRÓLOWA. Przczepa , szczególnie ta starszego typu , ma resorowanie w balonie opony i tyle ... a co do budowy to od zewnątrz blacha aluminiowa przyklejona do styropianu a do niego od wewnątrz cieniutka sklejka , co jakiś czas drewniane przekładki wewnątrz ściany tworzące ramę ... proste i lekkie , dzięki nieszczelności belki gniją i ściany robią się miękkie .

 

Powodzenia w szukaniu i życzę sukcesów :skromny:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie. Na początek planuję po jednym rzędzie z każdej strony. Ile kosztuje przegląd i ubezpieczenie przyczepki na rok ? Tak samo jak w wypadku przyczepki towarowej ? PRzegląd raz w życiu a ubezpieczenie 35 zł ?

Link to comment
Share on other sites

Przczepa , szczególnie ta starszego typu , ma resorowanie w balonie opony i tyle ...

Powodzenia w szukaniu i życzę sukcesów :skromny:

 

Tu się nie zgadzam. Były przyczepy na niezależnych wahaczach ze sprężynami i amortyzatorami.

 

Mój sąsiad ma taką i takiej powinieneś szukać. Buja się jak stara cytryna. :yay:

 

Bo amortyzacja na gumach to faktycznie w terenie jak "sztywniak" :]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...