Skocz do zawartości

Przyczepa całoroczna - prośba o poradę.


EARL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tak jak napisałem w powitalni dojrzałem do zakupu przyczepy i liczę na pomoc fachowców w tej kwestii.

Wydaje mi się, że przeczytałem wszystkie wątki dot. użytkowania przyczepy zimą, co taka przyczepa powinna posiadać i jakie wiążą się z tym niedogodności. Decyzję podejmuję świadomie :ok: i zdaję sobie sprawę z jej konsekwencji :ok: (także miesięcznych kosztów utrzymania zwłaszcza w sezonie zimowym w którym chciałbym grzać gazem). Do rzeczy.

Dlaczego i gdzie chcę mieszkać w przyczepie w miarę możliwości przez cały rok nie jest istotne (jest to Polska) , z czystą i szarą wodą sobie poradzę, ten aspekt pomijam. Domek holenderski nie wchodzi w grę. Zapoznałem się z ofertą firm Polar, Kabe, Solifier. Piękne wnętrza, świetne rozwiązania konstrukcyjne, ale nieosiągalne w tej chwili dla mnie cenowo. Szukam przyczepy używanej. Kwotę którą mogę przeznaczyć na zakup przyczepy to optymalnie 15 max 20 tys. zł. Dodatkowe 5 tys. zł muszę przeznaczyć na instalację wiatrowo-solarną co co w znaczny sposób ogranicza mój fundusz na zakup przyczepy. Moje priorytety:

- Przyczepa ma być możliwie największa. Studiowałem wątki na forum dot. szerokości przyczep i 2,5 m mnie nie przerażą, 6 czy 7 m długości także nie. Kwestię DMC i holownika pomijam bo z tym sobie poradzę. Generalnie przyczepa nie będzie dużo jeździła, być może w ogóle, ale domek holenderski odpada. Jeśli nie dam rady mieszkać w niej dłużej niż od marca do listopada (co by było dla mnie wielkim rozczarowaniem) to będę miał ją gdzie garażować.

- Z przyczyn oczywistych musi posiadać pełne wyposażenie (WC, lodówkę, ogrzewanie gazowe, pomijając klimę bo kwota na pewno za mała), nie pogardził bym w wyposażeniu piekarnikiem :blagac:.

I tu moje wątpliwości

- czy taką jak czytam "specyficzną" bo całoroczną i generalnie droższą przyczepę kupię za wspomniana kwotę? (rocznik nie ma dla mnie znaczenia, im przyczepa będzie bardziej "retro" tym lepiej)

- szukać przyczepy wspomnianych firm, czy może innych (nieznanych mi) z "pakietem" zimowym?

- występują tak duże używane przyczepy caloroczne ł?

- może kupić za przeproszeniem jakiegoś "strucla" który będzie miał tylko zdrową ramę, nie będzie przeciekał i gruntownie go przebudować i dostosować do swoich potrzeb?

- kwesta ostatnia, kupować przyczepę w Polsce czy próbować na własną rękę w Niemczech/Holandii czy Anglii gdzie jak czytam tego typu przyczepy są częściej spotykane.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, porady i komentarze.

 

Pozdrawiam,

E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Myślę, że powinieneś poszukać czegoś wśród angielek. Dość dobrze wyposażone a jak by miały jeszcze ogrzewanie wodne (podobne jak w domach) to miałbyś rozwiązany problem ogrzewania i ciepłej wody.

Piszesz, że będziesz inwestował w niezależne źródło energii więc takie rozwiązania jak elektryczne ogrzewanie podłogowe raczej odpada.

Butla z gazem w zimie też na długo nie starczy 3-4 dni.

 

Ale jak już gdzieś pisałem w mojej okolicy coraz więcej ludzi mieszka w przyczepach czy to z powodów trudności lokalowych czy też na placu budowy swojego domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie butli z gazem: Skoro z założenia wiesz, że będziesz mieszkał w tej przyczepie, to na pewno nie będzie korzystał z butli 5kg a tym bardziej 2,5/3,5kg, tylko 11kg. Mają ogrzewanie włączone na 6/7 (Truma 3002) codzienne gotowanie 2/3 posiłków na gazie, taka 11kg butla starcza na pewno na 7 dni, a zazwyczaj na 10. Nie jest to w żaden sposób wyliczone, tylko sprawdzone organoleptycznie podczas zimowych wyjazdów.

 

Reszta referatu poszła na pw. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie butli z gazem: Skoro z założenia wiesz, że będziesz mieszkał w tej przyczepie, to na pewno nie będzie korzystał z butli 5kg a tym bardziej 2,5/3,5kg, tylko 11kg. Mają ogrzewanie włączone na 6/7 (Truma 3002) codzienne gotowanie 2/3 posiłków na gazie, taka 11kg butla starcza na pewno na 7 dni, a zazwyczaj na 10. Nie jest to w żaden sposób wyliczone, tylko sprawdzone organoleptycznie podczas zimowych wyjazdów.

 

Reszta referatu poszła na pw. Pozdrawiam

Za referat na PW bardzo, dziękuję, jest bardzo pomocny.

Co do zużycia gazu to na pewno stosował bym butlę 11kg - z moich mocno orientacyjnych wyliczeń bazujących na danych katalogowych producentów piecyków gazowych i informacji z forum dot. zużycia gazu obstawiałem, że w sezonie zimowym moje miesięczne zużycie gazu nie powinno przekroczyć 7-8 butli 11 kg. Z tego co piszesz, moje przypuszczenia mogą być trafne.

 

pozdrawiam,

E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają ogrzewanie włączone na 6/7 (Truma 3002) codzienne gotowanie 2/3 posiłków na gazie, taka 11kg butla starcza na pewno na 7 dni, a zazwyczaj na 10. Nie jest to w żaden sposób wyliczone, tylko sprawdzone organoleptycznie podczas zimowych wyjazdów.

 

Pamiętaj że piecyk dobrze działający ma termostat. Co za tym idzie im większe zapotrzebowanie na ciepło przyczepy tym piecyk więcej pracuje. Zapotrzebowanie na ciepło przyczepy to funkcja jej wielkości fizycznej, użytej izolacji termicznej i jej grubości, powierzchni okien oraz jakości wentylacji (ilości wymian powietrza). Czyli dla różnych przyczep zapotrzebowanie na ciepło a co za tym idzie zużycie gazu będzie różne waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu moje wątpliwości

- czy taką jak czytam "specyficzną" bo całoroczną i generalnie droższą przyczepę kupię za wspomniana kwotę? (rocznik nie ma dla mnie znaczenia, im przyczepa będzie bardziej "retro" tym lepiej)

- szukać przyczepy wspomnianych firm, czy może innych (nieznanych mi) z "pakietem" zimowym?

- występują tak duże używane przyczepy caloroczne ł?

- może kupić za przeproszeniem jakiegoś "strucla" który będzie miał tylko zdrową ramę, nie będzie przeciekał i gruntownie go przebudować i dostosować do swoich potrzeb?

- kwesta ostatnia, kupować przyczepę w Polsce czy próbować na własną rękę w Niemczech/Holandii czy Anglii gdzie jak czytam tego typu przyczepy są częściej spotykane.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, porady i komentarze.

 

 

Kolega zadal konkretne pytania , a tu nie widac konkretnych propozycji i porad zakupu, tylko pie.....nie o gazie.

 

Przeciez napisal ze ma juz wsio przemyslane, a wiec konkretne odpowiedzi a nie pieprzenie w bambus.

 

serdecznie pozdrawiam

DAKOTA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pamiętaj że piecyk dobrze działający ma termostat. Co za tym idzie im większe zapotrzebowanie na ciepło przyczepy tym piecyk więcej pracuje. Zapotrzebowanie na ciepło przyczepy to funkcja jej wielkości fizycznej, użytej izolacji termicznej i jej grubości, powierzchni okien oraz jakości wentylacji (ilości wymian powietrza). Czyli dla różnych przyczep zapotrzebowanie na ciepło a co za tym idzie zużycie gazu będzie różne waytogo.gif

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się spierał, nie wiem jakie modele ogrzewania w jakich przyczepach mają przedmówcy. Moje spostrzeżenia w Fendt Joker '86 z ogrzewaniem Truma przy +2 stopniach na dworze w nocy, +5 w dzień przez trzy tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podesle ci kilka linow nie wiem czy to przedczytasz ,postaraj sie o tlumaczy i dowiesz sie wszystkiego

 

http://www.caravanin...ns.195828.8.htm

 

http://www.mobile-fr...eise_2011-1.pdf

 

http://www.nordstar....&id=9&Itemid=15

 

 

sa to drogie , nawet bardzo drogie przyczepy i z tego co wiem jest to jedna z niwielu firm produkujaca przyczemy tej klasy i o tych wartosciach U.

Na rynku niemieckim jest tego malo i cena starszych modeli to okolo 7000 do 11 000tys euro ,ale maja juz wszystko.

 

Wazna jest podloga jej grubosc i czy jest ogrzewana , nie ma na rynku przyczep z podwojna podloga jaka spotyka sie w Kamperach ,

 

Ja szukalem takiego campera zimowego , wiec juz sie wyksztalcilem w tym temacie .(i znalazlem)

 

Wszystkie instalacje sa prowadzone w srodku miedzy podlogami , cala podloga jest podgrzewana i wszystkie instalacje nawet gazowa.

W przyczepach ogrzewanie podlogowe jest wtopione w 44mm izolowana podloge .

 

Majac linki i juz wiedzac jak sie nazywaja przyczepy szukaj na internecie i porownuj ceny .

pozdrawiam

DAKOTA

 

 

Ps Teraz sylwestra spedzilem na campingu na wegrzech , camperowcy w przyczepach mieli duze problemy z ogrzewaniem bo zamarzal gas, w przewodach w skrzynce na butle.Niektorzy byli na to przygotowani majac takie male grzejniczki elektryczne podgrzewajace cala komore na butle.

 

 

 

 

Witam!

Tak jak napisałem w powitalni dojrzałem do zakupu przyczepy i liczę na pomoc fachowców w tej kwestii.

Wydaje mi się, że przeczytałem wszystkie wątki dot. użytkowania przyczepy zimą, co taka przyczepa powinna posiadać i jakie wiążą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 'Magocik'

Dzięki, to są już konkretne podpowiedzi na które liczyłem. Z tekstem w jęz. niemieckim poradzę sobie, mam wujka który biegle włada tym językiem (ja jestem anglojęzyczny).

 

pozdrawiam,

E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada zapewne niewiele Ci pomoże, ale cieszę się że dołączyłeś . Nie chcę wnikać co do decyzji zamieszkania w p-pie, ale na pewno trochę Ci tego zazdroszczę. Tylko tego, nic więcej, ani nie powodów , żebyśmy się zrozumieli.

Widzę auto masz jak 4 Pudzianów, więc popieram jak to ktoś zasugerował, rozejrzeć się na rynku UK. Tamtejsze p-py są jakieś takie przytulniejsze. Obecnie mam kolejną z GB ale jak się rozglądałem w moim przedziale cenowym, to p-py EU jakieś takie surowe mi się wydawały, bezduszne, budowane bez serca. Na żadną EU się nie zdecydowałem, natomiast UK, kolejna z rzędu, coś w tym jest...

Przedsięwzięcie sprowadzenia z UK to już pikuś w stosunku do zakupu.

Na koniec dodam, że ogrzewanie w każdej mojej p-pie miałem bardzo wydajne, w zimne noce (szron na trawie) wczesnej wiosny i późnej jesieni pyrczał grzejniczek na minimum, było gorąco. Przewiduję dla Ciebie max 3butle 11kG/m-c przy tęgich mrozach*

Powodzenia.

 

* - Ponieważ ogrzewam swój bardzo zimny (zabytkowy) sklep 27m kw. ze skutecznym dochładzaniem z 3 płaszczyzn. Butla/tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada zapewne niewiele Ci pomoże, ale cieszę się że dołączyłeś . Nie chcę wnikać co do decyzji zamieszkania w p-pie, ale na pewno trochę Ci tego zazdroszczę. Tylko tego, nic więcej, ani nie powodów , żebyśmy się zrozumieli.

Czy jest czego zazdrościć :piwo: to się okaże jak już zrealizuje ten lekko karkołomny pomysł. Zawsze mnie ciągnęło do mieszkania w przyczepie, zawsze gdzieś z tyłu głowy miałem przeczucie, że tak się stanie. Najchętniej kupił bym wielkiego, amerykańskiego, srebrnego "ogóra" jak np. w filmie pt. Kill Bill (2?)

 

Widzę auto masz jak 4 Pudzianów, więc popieram jak to ktoś zasugerował, rozejrzeć się na rynku UK. Tamtejsze p-py są jakieś takie przytulniejsze. Obecnie mam kolejną z GB ale jak się rozglądałem w moim przedziale cenowym, to p-py EU jakieś takie surowe mi się wydawały, bezduszne, budowane bez serca. Na żadną EU się nie zdecydowałem, natomiast UK, kolejna z rzędu, coś w tym jest...

Przedsięwzięcie sprowadzenia z UK to już pikuś w stosunku do zakupu.

Hehe dzięki, takie trochę kulawe Pudziany - auto w wersji dla biednego farrnera, bo ośka i z najsłabszym silnikiem, ale wystarczy do pociągnięcia przyczepy i przewiezienia kilku motocykli.

Co do bezduszności - ciekawe, co piszesz, bo oglądając przyczepy prod. niemieckiej miałem wrażenie, że nie do każdej bym się wprowadził. Przyczepy angielskie nawet z lat '80 miały czy mają to coś co mnie do nich przekonuje. Znalazłem kilka egzemplarzy gdzie po obejrzeniu zdjęć wnętrza pomyślałem "wszystko gra, mógłbym w takim wystroju funkcjonować".

Na razie "ryję" w necie, skupiłem się na zagranicznych portalach i komisach, zakup w Polsce raczej odpuszczę. Jedynym argumentem zakupu u nas była by pełna faktura vat o ile ktokolwiek taką wystawi.

Jeszcze raz wszystkim dziękuję za porady i ciepłe przyjęcie na forum - będę donosił o (mam nadzieję) dalszych sukcesach.

 

Pozdrawiam,

E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.