Skocz do zawartości

Przyczepa do Kangoo


wojtekkangoo

Rekomendowane odpowiedzi

To ciekawe,myślałem że auto o większej masie może ciągnąć większy ciężar.

Mój partner ma taki sam silnik.waży 1080 a może ciągnąc 800 z hamulcem.

Jednym słowem coś tu nie gra.Auta praktycznie identyczne a zupełnie inny uciąg

 

Kolego moc silnika i dany model mają wielkie znaczenie.

Nawet w takim samym samochodzie , ale ze słabym silnikiem mogą być zmiany kosmetyczne.

Np. słabsze hamulce.

Kolega w VW golfie II 1.8 benzyna ma 1150 kg na haku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Scenicu mam 1,5dCi i 1250kg z hamulcem. wiec Trafko ma racje może być sprawa hamulców u mnie są 4 tarczowe wentylowane. masa samochodu 1458kg.

 

zobacz tę ale coś mi się zdaje że ktoś się pomylił ale w dowodzie może tak mieć wiec lux. :blagac:

http://sochaczew.olx...tm-iid-81954246

a jak pomyłka w druku to pozostaje Ci Niewiadów

http://katowice.szer...6-e-ID2qg5.html

450-580kg

http://www.fanklub-n....php?f=25&t=961

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy na przeglądzie mnie poinformowano że kangoo wszystkie modele są konstrukcyjnie takie same.Jedynie co to były wersje z podwyższoną ładownością ale to dotyczyło się każdego ze silników.Tak też na moim przykładzie - kangoo silniczek 1.4 wersja normalna moge ciągnąć tylko 590kg ale gdybym miał silnik 1.9 zwykły diesel to już moge ciągnąć przeszło 800kg a modele kangoo (też osobowe) z podwyższoną ładownością mogły ciągnąć troszke więcej tylko dlatego że hamulce miały większe pole tarcia(większe i szersze bębny i szczęki).To tyle co do 1.4.Powiedział mi na przeglądzie że najlepiej to by było 1.9 turbo bo może najwięcej puźniej są wiadmo diesle a na końcu benzyniaki.Więc w moim przypadku to tylko silnik ma znaczenie.

Nie wiem ile pan janusz może swoim 1.5 dCi ciągnąć bo teściu ma taki sam tylko że mniej koni.

Pozdrawiam.

PS>

To chyba zostaje mi tylko niewiadówka?!O ile będe mógł ją ciągnąć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtekkangoo myślę, że konrad_b postawił swoim postem sprawę dla Ciebie jasno. Z takimi parametrami musisz szukać niewiadówki.

 

Jeśli masz gdzie, jeśli masz jak i czym, jeśli posiadasz trochę umiejętności, jeśli ma Ci kto pomóc to poszukaj takiej do remontu który pozwoli Ci dopasować przyczepkę do własnych potrzeb. Masz załogę 2+1 (dwoje dorosłych + dziecko), moim zdaniem przedsionek potrzebny, choć można go dokupić jak np jeden kolega z forum który bardzo go sobie chwali firmę która je szyje.

 

A dlaczego do remontu? Na stronce fan klubu niewiadówek tutaj masz przykłady jak każdy przystosował/wyremontował przyczepkę do swoich indywidualnych potrzeb. Też rozważałem kupno eNki ale moje druga połowa chciała mieć pomieszczenie WC. Jednak moje DMC holownika pozwalała na istny "szał" w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dodac że teściu ma kangoo 1.5 dCi i ma 80 KM i może ciągnąć 1100kg właśnie sprawdzaliśmy w jego dowodzie.

 

Już pisałem, że zarówno w dowodzie jak i w świadectwie homologacji (bo to przecież jedno z drugiego wynika) DMC przyczepy którą może ciągnąć mój Kangoorek (80 KM) jest równe 1200kg.

 

 

 

 

 

Poproś na forum KKP o skan świadectwa homologacji twojej wersji Kangoorka - ktoś to powinien mieć :ok: bo bez tego dalej tylko 590 Ci pozostanie :blagac:, czyli eNka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez tego dalej tylko 590 Ci pozostanie :blagac:, czyli eNka.

 

eNka ma 660 do 720kg, więc zostaje mała niewiadka, ew duża ale jakiś SAM, może trafi coś takiego

być może jakaś starsza budka z tych lekkich, bez WC też złapie się w takiej masie

 

faktem jest że wybór bardzo ograniczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blusmen ale super stronka z tymi przemeblowaniami i remontami niewiadówek.. :blagac: u mnie w ogrodzie stoi jedna (oczywiście rodziców) z 1978r (żadne okno nie otwierane, pojemnik na butle wkomponowany w budkę) i waga jej 340kg. :ok: bajka jak na początki (mam przedsionek ale nie mam jego jak zamontować do przyczepki bo nie ma listwy. ale zaciekawiła mnie temat odnowienia. chyba że kolega był by chętny na kupno ale najpierw musiał bym z tatą pogadać czy on chce ją sprzedać. :ok: qrcze pięknie można zaadoptować miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jedno mnie ciekawi dlaczego w wydziale komunikacji mi nnie wbili w dowód rejestracyjny ile moge ciągnąć?Pola O1 O2 mam wykreskowane ale hak mam wbity.To ile moge ciągnąć to dowiedziałem się w stacji przęglądu pojazdu ale tam mi zaznaczyli że 590 z hamulcem i 400 bez hamulca i że w urzędzie mi tego nie wbiją w dowód.Więc to ile moge ciągnąć to wiem osobiście ale w dowodzie nie mam nic wpisane.A co do posta Pan Janusza to co mi da ksero homologacji?Przecież sam Pan pisał że jedno z drugiego wynika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę dziwne że masz wykreskowane, aż z ciekawości sprawdziłem Nissana Note mojej żony, pojemność 1.4benzynka 88KM i nie posiada haka ale ma wypełnione pola.

Max przyczepy z hamulcem 760kg

bez hamulca 510kg

jedno mi się ciśnie na myśl silniki benzynowe nie są stworzone do ciągania przyczepy :ok: chyba że 2.0 ale tego nie wiem.

Kolega ma w Matizie wykreskowane ale to dlatego bo nikt mu nie chce założyć haka i nie może ciągać nawet bagażóweczki. :blagac:

Ja bym się upierał aby Ci wbili z homologacji parametry bo coś tu nie gra.

Rozmawiałem z przyjaznym diagnostą i tutaj kolegę muszę zmartwić.

To że ma wbity hak to nie znaczy że może ciągnąć przyczepę. To czy może mówią właśnie te wartości w dowodzie rejestracyjnym o masie.

Pewnie zapytacie to po co hak.. :ok: a no być może bagażnik dla rowerów. Taką dostałem odpowiedź od znajomego. Przepisy prawne nie zabraniają montowania haka ale zapiski w dowodzie regulują czy można czy nie ciągać przyczepy. wiec jeszcze raz homologacja haka - kangoosia i do WK.

Innej możliwości nie ma zrobienia holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziękuje za poscik z tego co się dowiedziałem to wartości jakie mi podał diagnosta ( 590kg) to są wartości homologacyjne które mają dla każdego rodzaju marki i rocznika w swojej bazie danych.Zobacze ale wątpie czy gdybym się dowiedział w serwisie czy miał do wglądu kopie innego ale takiego samego auta czy homologacja od innych użytkowników była by inna?Skoro diagnosta mi powiedział że moge tylko 590 ciągnąć to musi tak byc przecież z kieszeni tego nie wyciągną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziękuje za poscik z tego co się dowiedziałem to wartości jakie mi podał diagnosta ( 590kg) to są wartości homologacyjne które mają dla każdego rodzaju marki i rocznika w swojej bazie danych.Zobacze ale wątpie czy gdybym się dowiedział w serwisie czy miał do wglądu kopie innego ale takiego samego auta czy homologacja od innych użytkowników była by inna?Skoro diagnosta mi powiedział że moge tylko 590 ciągnąć to musi tak byc przecież z kieszeni tego nie wyciągną.

Pozdrawiam.

 

Gorzej jak policja zatrzyma i karze odczepić przyczepkę bo nie ma wypełnionych pól. a to jedno znaczne z brakiem możliwości ciągnięcia jakichkolwiek przyczepek.

Posiadanie nie zawsze oznacza możliwość.

Należy jednak podkreślić, że uprawnienia kierowcy to nie wszystko. Po pierwsze, samochód musi być przystosowany do holowania przyczepy, co wymaga nie tylko zamontowania haka, lecz także potwierdzenia tego faktu przez stację kontroli pojazdów po wykonaniu odpowiedniego badania technicznego (hak wpisany do dowodu rejestracyjnego). Po drugie, samochód musi być homologowany do ciągnięcia przyczepy o określonej masie i musi posiadać wpis w pola O1 i O2.

Dane znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym, a także na tabliczce znamionowej auta. W obecnie wydawanych dowodach w pozycji F2 podana jest dmc samochodu, a w pozycji F3 – dopuszczalna masa zespołu pojazdów. Różnica między nimi to dmc przyczepy, którą wolno ciągnąć danym autem. Uwaga: wartość ta bywa wyższa od masy własnej auta, ale w naszym kraju nie można z tego skorzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.