Skocz do zawartości

skrzynia DSG


MirasM

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedawcy rzadko wiedzą co i jak. Najlepiej podejść do działu części i zapytać, co im się pokazuje w systemie w kwestii kluczowych części: chłodnica, obudowa wentylatorów, wentylatory, sterownik/moduł wentylatorów, alternator, akumulator, tylne amorki/sprężyny, ewentualnie średnica przednich tarcz hamulcowych - i czy są wersje tych części dla pojazdów z fabrycznie instalowanym hakiem/przystosowaniem do ciągnięcia przyczepy, inne, niż standardowe. Jak się dobrze pogada, i ktoś jest kumaty np. w ETCE (czy jak to się teraz nazywa), to sprawdzi się raz-dwa, od dawna było tak, że na liście części pojawiały się dla danej części opisy kilku wersji. Tylko trzeba patrzeć na schematach danego układu/podzespołu, a to już czasami wykracza poza poziom "umiejętności" handlowców od części (niektórzy umieją tylko szukać po numerze części lub wklepanej frazie z nazwy, a nazwy w etce to czasem były i są z kosmosu) - zdarzyło mi się parę razy samemu znaleźć informację/część, której handlowiec od części nie potrafił zlokalizować, poprzez pokazywanie paluchem gdzie ma szukać. I katalog części typu etka, jest zdecydowanie bardziej miarodajny, niż jakiekolwiek info z centrali (w centrali nie mają zwykle takiego zestawu informacji).

Zresztą, tu jest namiar na etkę online:

http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=269.0

Przykładowo rysunek 121-095, dla paska z 2017 r.:

I np. dla opcji 8Z6, 8Z9 (wyposażenie na gorące i bardzo gorące kraje) oraz dla 1M6 (fabryczny hak odchylany odblokowywany elektrycznie Trailer hitch mechanically swiveling andelectrically detachable) obudowa wentylatorów jest inna, niż dla wersji bez haka, na zwykłe i umiarkowane warunki klimatyczne. 

tu są kody opcji wyposażenia:

https://www.automo.pl/vw-audi-seat-skoda-kody-opcje-wyposazenie/1M6

Skoro można to znaleźć w sieci, to katalog dostępny u dealera na dziale części pokaże wszystko. W kilka-kilkanaście minut da się w salonie sprawdzić kluczowe podzespoły dla danego pojazdu, i czym - przynajmniej wg wskazanej na wstępie listy sztandarowo przystosowywanych pod fabryczny hak podzespołów (oczywiście nie wszystkie muszą być inne) - różni się wersja z fabrycznym hakiem (z listy opcji wyposażenia), wersja z fabrycznym przystosowaniem (seat, audi, bo vw i skoda obecnie nie oferują ztcw opcji przystosowania) od wersji standardowej.

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, czyś napisał:

(...) W VAG-u dla samochodów wyprod. bodajże od 2014 r. opcje haka są aktywowane w kompie w trybie on-line i wpisywane do bazy danych VW, jeżeli zrobi się to poza ASO, każdy przegląd w ASO będzie dezaktywował w kompie funkcje związane z hakiem (wykonywana jest aktualizacja oprogramowania, jeśli w bazie nie ma oficjalnie wpisanej opcji "hak" = update jest bez obsługi funkcji związanych z hakiem ).

skąd masz takie info ? w VAG kodowanie haka nie odbywa się online (to wiem na pewno, kodowałem już trzy haki do VAG poza serwisem)   i ponoć aktualizacja oprogramowania w aucie które nie miało fabrycznie zakodowanago haka nie powinna nic zmienić (takie info otrzymałem na forum Vw )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie info mam z ASO, hak montowany pod koniec grudnia 2014, drugi w listopadzie 2017, obydwa do samochodów z salonu. W necie też można wygrzebać takie informacje (najpierw z netu, potem potwierdzone w salonie). Wszystko da się zrobić, to tylko elektronika (da się wygrzebać kody aktywujące funkcje haka), ale wg ASO każdy przegląd w ASO łączy się z diagnostyką komputerową, i wgraniem nowego softu jeśli jest. I wówczas jeśli w bazie w VW nie ma oficjalnie aktywowanego haka, oprogramowanie może nie uwzględnić aktywacji haka.  A ten nowy soft to nie ściema, wyczuwalna zmiana charakterystyki silnika po przeglądzie - zapytałem, czy coś było robione, tak, nowy soft, standardowa procedura. I może się zdarzyć, ze trzeba aktywować funkcje haka ponownie poza ASO (tzn. funkcje integrujące hak z kompem, żeby działał dokładnie jak hak fabryczny). Nie ma poza tym problemów z gwarancją na samochód (odpukać, praktycznie nie korzystałem). 

Np. dla passata (tym byłem zainteresowany, sprawdzałem w 2017 r. czy da się dołożyć hak do passata B7 - i do B7 jeszcze dało się zrobić to "po staremu", bez rejestracji w bazach VW, uniwersalnym kodem aktywującym działającym off-line, który można nawet znaleźć w sieci, ostatecznie hak założony został przy zakupie B8)

http://gorecki.nextis.cz/newsdetail/161

Jak widać z w/w, Westfalia działa poza bazami VW, albo w trybie "obejścia" przez moduł haka. Nie zmienia to faktu, że podstawowe funkcje niezbędne do holowania (światła w cepie) działają bez kodowania, natomiast aktywowana w ASO zakładana u nich Westfalia działa w pełnej integracji ze sterownikami, łącznie z wyświetlaniem ostrzeżeń na wyśw. komputera i radia. Często aktywowanie haka jest mylone z działaniem modułu haka w trybie obejściowym (read-only), gdzie moduł wykrywa hak i sczytując dane z CAN dostosowuje do nich działanie świateł w przyczepie, ew. wyłącza sygnalizację tylnych czujników parkowania. Przy montażu hak a w salonie, też zakładają Westfalię, ale aktywują ją łącznie z wpisem do bazy danych w fabryce, jako dodatkowa opcja wyposażeniowa (jest widziany przez sterowniki tak, jak ten z opcji wyposażenia fabrycznego).

Golf Mk7 miał to zdaje się wcześniej, już od II poł. 2014 r., dlatego pierwsze info było już wtedy (w każdym razie wiadomo było już, że lepiej to wpisać do bazy). 

Zakładałem w ASO, bo do obydwu samochodów brałem przedłużenie gwary do 5 lat i 100/150 tys. km przebiegu, więc nie planuję zostawiania śladów podłączania "obcych" urządzeń diagnostycznych czy kompów, i nie mam zamiaru ganiać gdzieś gdyby co.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie info jak podajesz dostałem w ASO VW jak rozważałem hak fabryczny vs dokładany poza serwisem  (dotyczące passata B8 RM2018), jednak na forum VW jeden z użytkowników twierdzi :

Cytat

Odnośnie kodow do haka wypinanego, nic one nie dają poza szybkim zakodowaniem haka w aucie, vw po to stworzył kody SVM do akcesoriów żeby te półgłówki z ASO nie  namieszali w aucie czego skutkiem będzie utrata kasy przez vw za ewentualne naprawy gwarancyjne itd. Owszem są różne kody SVM, jedne przypisują kody PR na serwerach dla danego nr vin inne nie i akurat dla haków czy Webasto nic one nie zmieniają na serwerach. 

Moge nawet udowodnić na swoim aucie 2018r ze po kodowaniu sterownika online hak nie zniknie z auta, mam odłożony hak uchylany i jeszcze mi się nie zdażyło żeby znikną z auta a robię wiele rzeczy online w tym aucie Odisem S i Odisem E (obydwa online)

Więc wydaje mi się że to ściema ze strony ASO żeby naciągać ludzi na montaż u nich za cenę rynkową x2 bo póki co w żadnym z aut po przeglądzie w ASO hak nie zniknął , a był kodowany  ODISEM w standardzie fabrycznym ze wszystkimi funkcjami (działanie alarmu, rear assist, ESP , itd)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, czyś napisał:

(...) Przy montażu hak a w salonie, też zakładają Westfalię, ale aktywują ją łącznie z wpisem do bazy danych w fabryce, jako dodatkowa opcja wyposażeniowa (jest widziany przez sterowniki tak, jak ten z opcji wyposażenia fabrycznego). (...)

 

fabryczny hak w B8 jest opuszczany elektrycznie i ma inny moduł i inną wiązkę niż westfalia dokładana przez ASO (więc podejrzewam że i kodowanie ma inne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Więc wydaje mi się że to ściema ze strony ASO żeby naciągać ludzi na montaż u nich za cenę rynkową x2 bo póki co w żadnym z aut po przeglądzie w ASO hak nie zniknął , a był kodowany  ODISEM w standardzie fabrycznym ze wszystkimi funkcjami (działanie alarmu, rear assist, ESP , itd.)

 

19 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

fabryczny hak w B8 jest opuszczany elektrycznie i ma inny moduł i inną wiązkę niż westfalia dokładana przez ASO (więc podejrzewam że i kodowanie ma inne)

Chodziło mi montaż akcesoryjnego haka Westfalii, czyli wypinanego. Da się go założyć i zakodować w samochodzie (poza ASO), nie będzie wpisany w bazach w centrali VW. Założony w ASO-tak. 

Co do montażu i zakodowania haka odblokowywanego elektrycznie - da się to zrobić. Jest jeden mały problem - nawet jak się to zakoduje odis-em i wpisze do bazy, to nie zmienia to faktu, że jest to tylko hak. I tym bardziej w takim przypadku może być problem z gwarancją, np. w razie uszkodzenia silnika/sprzęgła, np. przegrzania. Zakłada się tylko hak, fabryczny, z demontażu (ten odblokowywany elektrycznie) ale bez pozostałych elementów fabrycznego przystosowania - wcześniej podawałem przykład w B8, inna obudowa wiatraków więc i inne wiatraki, itd... W razie np. uszkodzenia silnika wskutek przegrzania, wywalenia UPG (różne skutki - np. branie płynu chłodzącego) - przy śladach w sterowniku albo w okolicznościach skorzystania np. z assistance itp. że była holowana przyczepa, prawdopodobnie z gwarancji nici. Hak założony, ale nie w specyfikacji fabrycznej (tylko sam hak i moduł, ale poza ASO, spoza oficjalnej sieci dystrybucyjnej, i to w wersji, z którą fabrycznie wiążą się inne modyfikacje samochodu, których tutaj nie ma). Czyli modyfikacja nie przewidziana przez fabrykę, dokonana przez użytkownika i poza ASO.

Niby to samo jest przy haku akcesoryjnym nawet zakładanym w ASO, ale jednak to, że jest to zakładane w ASO i jest to opcja dopuszczalna przez producenta, wiąże im ręce - sami dopuszczają i robią taki montaż, więc taka opcja nie daje im łatwego pola do wykrętu. 

Co do ceny x2 - jak się zakłada używkę z demontażu, poza ASO - to może tak wyjdzie. Jak zakłada się nową Westfalię wypinaną z oryginalnym modułem/dedykowanym modułem Westfalii - koszt z montażem w ASO jest wyższy niż dałoby się to zrobić poza ASO na takich samych częściach, o cirka 50%, czyli o ok. 1000 zł. Trudno, ich haracz, ale z drugiej strony nie zamierzam ryzykować przy wartości samochodu 100 kpln wzwyż, że ktoś się potem wypnie na gwarancję "ze względów formalnych", zwłaszcza że dla świętego spokoju wziąłem najdłuższe możliwe przedłużenie gwarancji. I nie mam zamiaru krążyć - gdyby coś się zadziało - od Annasza do Kajfasza, między ASO a warsztatem od haków, na zasadzie "CAN świruje przez montaż haka", "instalka haka świruje, bo producent samochodu zmienił oprogramowanie". Zakładane w ASO - ich małpy, ich cyrk.

Poza tym, staram się korzystać z jednego serwisu - na haku dam im dam zarobić, z tego żyją, oni mi czasem też coś odpuszczą lub bardziej niż standardowo zrabatują/zrobią w gratisie [czasem coś ratującego tyłek, nie dość że w gratisie to i poza kolejką]/ zrobią coś po cichu poza oficjalnymi procedurami naprawczymi ale za sporo mniej $ - to i tak sobie tę górkę na haku odbiję, takie wypracowaliśmy sobie układy, ale też m.in. przez to, że nie ograniczamy się tylko do obowiązkowego przeglądu na najtańszych możliwych materiałach i w najmniejszym możliwym zakresie. Widziałem i słyszałem, jak liczą dziadka który właśnie tak "minimalistycznie" w ASO, żeby było taniej, objawił się na OT raz na dwa lata, jak już dostał te 5% rabatu na koniec to mało z butów z radości nie wyskoczył, a sam patrzyłem na swoją fakturę taki sam zakres na fabrycznych materiałach - wyszło sporo mniej, niż dziadkowi po jego rabacie. A że ich podejście do stałych klientów, który jeszcze zlecają im dodatkowe usługi, np. hak - jest diametralnie inne niż do okazjonalnych, również cenowo/rabatowo - to i ta "górka" z haka z czasem się odrabia z nawiązką. Kwestia korzystania z jednego ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ASO to rozumiem Twoje podejście (choć moje jest nieco inne :-]

 wszystko jest fajnie jak się ma sprawdzoną stację i najlepiej znajomego mechanika który tam pracuje , bo oddając na gwarancję auto "z ulicy" nawet bez żadnych przeróbek  to różnie bywa ;)

 

ok bo mały offtop się nam zrobił :blush:

wracając do tematu to jest ktoś na forum kto ma skrzynię  DSG DQ380 i ma doświadczenia z holowaniem ?

bo w niektórych modelach wycofują sprawdzoną DQ250 i zastępują ją DQ380  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sokes napisał:

2014r. 2.0 177KM, 6 biegów

rocznikowo i katalogowo powinna być w tej konfiguracji DQ250 ( dokładnie można sprawdzić po kodach na wlepkach lub nr VIN)

a jeśli chodzi o temperaturę pracy skrzyni DSG to niestety na fabrycznym wyświetlaczu DM czy AID nie można odczytać temperatury oleju :wacko:

20180404_173410.jpg.6ca7aee028310d5a54eab06499b25e85.jpg

więc w związku z powyższym drogą kupna nabyłem interface na złącze OBD  który oprócz tego że może diagnozować i kasować błędy i można nim wiele ustawień zmienić "pod siebie"(np. dezaktywacja funkcji start-stop, dezaktywacja komunikatu o niezapiętych pasach, odblokowanie DVD i Mirrorlink w czasie jazdy, automatyczne zamykanie szyb w czasie deszczu, składanie lusterek "z pilota"  i wiele innych mniej lub bardziej użytecznych funkcji ) może monitorować i zapisywać wiele parametrów i to na czym najbardziej mi zależało temperaturę oleju w skrzyni DSG.

Screenshot_20180404-164952.thumb.png.06838357cdefb6f3ebfe79ea21d669ea.png

 

Screenshot_20180404-165541.thumb.png.1838840a98f61c764326769358b4c81f.png

przy okazji testów mogę potwierdzić że fabryczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego przekłamuje czasem nawet o kilka stopni, za to fabryczny   wskaźnik temp oleju pokazuje praktycznie idealnie  +/- 1 st

Póki co po przeprowadzonym teście na autostradzie w Niemczech :-] przy stałej prędkości ok 180 km/h nie udało mi się przekroczyć temp oleju w silniku ponad 109 stopni i 98 stopni w skrzyni DSG. (temperatura powietrza zewnętrznego wówczas wynosiła + 3 stopnie)

Na chwilę obecną robię próby w różnych warunkach i temperaturach (bez przyczepy) i zapisuje parametry, za dwa tygodnie jak się pogoda się utrzyma będą pierwsze testy z pełnym obciążeniem i przyczepą jestem ciekaw o ile temperatury pójdą do góry w stosunku do jazdy "solo" :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Póki co po przeprowadzonym teście na autostradzie w Niemczech :-] przy stałej prędkości ok 180 km/h nie udało mi się przekroczyć temp oleju w silniku ponad 109 stopni i 98 stopni w skrzyni DSG. (temperatura powietrza zewnętrznego wówczas wynosiła + 3 stopnie)

Ja w taka pogodę jak teraz, a właściwie w nocy, przy stałej prędkości 160km/h mam temp oleju silnika 110-113st. Do skrzyni nie mam tego wynalazku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.