Skocz do zawartości

Hobby 495 Ufe - zawieszenie


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Na życzenie Marcina T.

Moja przyczepa jest wyposażona w oś Knott'a typu delta. Jest to rura wygięta w kształcie litery V. W odróżnieniu od tradycyjnych zawieszeń elementem resorującym nie są wałki gumowe lecz pióra metalowe połączone z jednej strony z rurą, a z drugiej z wahaczem. Działa to wszystko jak oś skrętna w samochodach. Jest to rozwiązanie bardzo komfortowe (lepiej wybiera nierówności) i zapewnia dużą stabilność podczas jazdy (w połączeniu ze stabilizatorem przyczepa idzie jak czołg). Koła pracują w dwu płaszczyznach. Podczas obciażenia lekko pochylają się do wewnątrz.

Należy jednak pamiętać o:

- takie zawieszenia wymaga smarowania (ma zamontowane kalamitki do wprowadzenia smaru)

- jest wrażliwe na przeciążenia !

I właśnie przeciążenie było powodem kłopotów. Zauważyłem, że nawet pusta przyczepa ma lekko pochylone koła, w dodatku bardziej po stronie prawej. Nie znałem hobby dobrze, sądziłem, że taka jej uroda. Jednak na campingu zwrócono mi uwagę, że nie jest to normalne.

Po powrocie serwis i diagnoza - coś padło.

Kilka możliwych rozwiązań problemu:

- nowa oś knott tandardowa - odpada, bo hobby ma osie montowane jako integralna część ramy i tylko jeden rodzaj osi można zastosować

- wymiana osi na zamówienie - koszt powalający liczny w tyś zł

- wymiana elementów sprężystych - na zamówienie Knott'a

 

Szczęśliwie udało się zamówić po podaniu numeru seryjnego osi i typu przyczepy zestaw elementów sprężystych i je wymienić. Czas realizacji zamówienia to porażka - trzy miesiące.

Szczęśliwie również okazało się że wahacz nie jest skrzywiony i można go zostawić.

 

Po demontażu okazało się, że jeden z elementów był pęknięty. Nie chcę myśleć co by się stało gdyby drugi pękł podczas wakacji (urlop z głowy).

 

Powodem awarii mogło być znaczne przeciążenie przyczepy, lub strzał w dziurę (nie wiem bo to nie moje dzieło :palacz: )

 

W sprawie naprawy osi konsultowałem się z kilkoma autoryzowanymi serwisami Knott'a.

Proponowane rozwiązania i znajomość tematu to żenada.

Pełnym profesjonalizmem i chęcią pomocy wykazał się serwis w Krakowie na ulicy Nowohuckiej (PAMER).

 

To tyle. :swieca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Pawel za szczegolowy opis, temat napewno zainteresuje wielu Hobbystow. Przegladalem cala obecna oferte Knotta i nie ma zadnych osi resorowanych wiec widac, ze Hobby zamawia to specjalnie do kempingow. Ciekawym jak takie rozwiazanie zawieszenia wyglada?

Adres warsztatu, ktory podales juz jest w naszej linkowni

http://www.niewiadow.strefa.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.