Skocz do zawartości

koła do Adri 4252 z 1988r.


Misio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakie parametry kół były w Adriach 4252 z 1988r.

Mam w niej założone 155/80r13 - ale i felgi kiepskie i opona już leciwa...no i jak dla mnie za wąska ;-)

Przymierzam się do 175/70r13 (ta sama średnica ale o 2cm szersza opona) albo chętniej do 185/70r13 (średnica minimalnie większa a szerokość to jeszcze dodatkowy 1cm). Czy takiemu kółku nie będzie tam "za ciasno"?

Z nośnością nie ma problemu - bo te opony w normalnym standardzie maja wystarczające nośności...

Ewentualnie jak ktoś ma taką wiedzę - to jakie powinno być ET felgi?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

co do nośności opon to mogę powiedzieć tyle ile powiedział mi gumiarz jak zabrałem do niego koła od mojej holenderki. Nie warto zakładać opon samochodowych, ich nośność 70-82 wydaje się być wystarczająca ale w praktyce nawet używana opona z indeksem C będzie o wiele lepsza i wytrzymalsza. Ja chciałem zmienić opony z "C" na samochodowe (bo nowe C jednak troche kosztują) ale gumiarz powiedział że prędzej zajadę te nowe opony, albo po prostu nie wytrzymają długo niż coś się stanie z tymi starymi. I zostałem na starych.

 

Jak zajrzysz pod przyczepę to nawet na oko uda Ci się ocenić czy 1-2 cm się zmieszczą tam. Pamiętaj tylko, że opona może być trochę szersza ale nie powinna być wyższa. Masz u siebie belkę skrętną i zdaje się amorki więc zawieszenie jednak pracuje podczas jazdy i trzeba uważać zeby koło nie było za wysokie bo będzie trzeć o nadkole przy maksymalnych zakresach pracy zawieszenia.

 

Co do rozmiaru kół, ja mam w swojej Beyerlandzce 155R13C, 88r rama alko, dmc 900kg. Przyczepka bardzo podobna do Twojej. Jak potrzebujesz dokładnego rozmiaru to poszukaj na allegro gości którzy sprzedają takie przyczepki jak Twoja i zadzwoń udając zainteresowanego. Między pytaniem o lodówkę a ogrzewanie możesz zapytać o rozmiar opon:D

 

Co do różnicy ET to nie powinna ona przekraczać 1% rozstawu kół. Ale jakie dokładnie powinny tam być to nie wiem tak szczerze. Najlepiej byłoby jednak wybrać się do zakładu gdzie się zajmują oponami i felgami i zaczerpnąć wiedzy od specjalisty. A jak felgi masz w kiepskim stanie to są firmy które za kilka złotych prostują felgi. Możesz dać później do piaskowania i pomalować na jakiś ładny kolor;]

 

pozdrawiam:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Ogólnie mówiąc co do opon, kół itd to taki mój mini konik i wiem jak sie dobiera czym co grozi, jak pracuje zawieszenie - podjechać do zakładu wulkanizacyjnego nie ma zbytnio po co bo nie ma katalogów przyczep jakie miały fabryczne koła...

Z tymi "c" też mam odmienne zdanie ale... nie o to tu chodzi...

Pisząc ten topik miałem nadzieje że ktoś mając dokładnie taką Adrie napisał by mi jakie ma tam oponki i jak to się zachowuje, jak są z tych opon zadowoleni :hehe:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, patrze ze od kilku dni wisi post to myślę, może trochę pomogę no ale cóż;]

 

ps. we Wrocławiu jest firma nachtman - sklep i serwis przyczep. Tam facet ma ogromną wiedzę na ten temat więc jest szansa ze mógłby Ci pomóc.

Wklejam nr telefonu i adres ze strony

 

A.S.O. Nachtman

Ilona i Krzysztof Nachtman

 

ul. Krakowska 15

50-424 Wrocław

NIP: 899-10-67-801

 

tel./fax: 071 78 28 468

tel. 071 78 28 894

tel. 071 78 28 469

tel. 071 341 30 00

 

e-mail: biuro@nachtman.pl

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc - już wątpiłem że ktoś coś tu napisze :hehe:

O "kołach" do aut wiem sporo ale właśnie tu chodziło by mi jak to w konkretnie tej przyczepce wygląda sprawa kółek (jakie były fabrycznie).

Za namiary do firmy bardzo dziękuję - zaraz do nich napisze :hehe: może tu uda się zasięgnąć informacji :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w jakim celu??? co ma to dac?

 

Ja tez na ten sezon mam zamiar zmienic bo te sa juz stare a ze przyczepe raczej przeladowuje to musze poszukac czegos z jak najwieksza nosnoscia.

 

tu jest z nosnoscia 83 http://www.opony.com/opony/41782_semperit_top___life_2.html#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) szersza opona to inne prowadzenie, inna nośność na "murawie", większe szanse że nie wpadnie do dziury (złapie krawędzią pełny asfalt) :hehe:

2) większe koło to zawsze lepsze pokonywanie nierówności, większe koło dla tej samej felgi wyższa opona więc większa sprężystość (mniejsze i delikatniejsze drgania naszej budki)

3) mam takie opony :ok:

 

Ale czy wejdą i nie będą ocierały ??

 

danielpoz, a jakie masz ET na felgach - bo ja mam dwa różne :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 175/70 jest nawet mniejsza jesli chodzi o srednice wiec tu nie trafny argument. Szersza opona moze w koleinch nawet bardziej nosic bude wiec tez watpliwe polepszenie prowadzenia.

 

Co do ET to odpowiem dopiero pod koniec tygodnia bo bude mam u tesciow. Jesli sie w ogole doczytam z felg bo je malowalem.

 

Jaka masz DMC przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam opony XL. Właśnie wymieniam.

Hankook K715 165/80R13 XL czyli 87T. 87 to indeks nośności opony. Dotychczas miałem opony z indeksem 82 czyli 475kg. Teraz po założeniu Hankooków będzie 545kg, czyli o 70kg. więcej.

Koszt tych opon to około 150PLN za szt. więc raptem 20-30zł więcej od standardu samochodowego. Do mojej przyczepy z DMC 800 to w sam raz.

Z tego przedziału są jeszcze Uniroyal Rainexpert o tym samym rozmiarze.

Dodatkowo Semperit i Michelin, ale one już wyraźnie droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ale 175/70 jest nawet mniejsza jesli chodzi o srednice

 

Jaka masz DMC przyczepy?

 

175/70 ma prawie tą samą średnicę co 155/80

155/80R13 578,2 mm

175/70R13 575,2 mm

Więc różnica 3mm na średnicy to 1,5mm spiłowanego bieżnika...a ja chcę wstawić 185/70 czyli średnica 589,2 mm niby też nie dużo ale...procentowo to już blisko 2,5% i czy nie będzie ocierała bo i większa średnica i szerokość...

 

Z tym noszeniem budy na szerszych oponach to też bez przesady - po za tym przy prędkości 70-80km/h to też nie taki problem (poza tym koleina i "wożenie" szerszą oponą to powyżej 205mm opony...) - a jeżdżenie po łące i drogach tylko utwardzonych i nieutwardzonych to każdy 1cm opony się przydaje, a po takich mam zamiar też dość sporo jeździć...

 

DMC malusia - 850kg tyle ile mówi też instrukcja :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.