Skocz do zawartości

A może bagażnik rowerowy na dyszel inaczej ?


JurekM

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądnąłem całe forum na temat bagażników rowerowych. I doszedłem do wniosku że oba rozwiązania na dyszel i tył przyczepy mają tyle samo zalet co wad. I tu przyszedł mi pewien pomysł, może dziwny i i być może nie zgodny z przepisami. Otóż czemu nie przewozić rowerów na dyszlu nie poziomo a PIONOWO ? :przyczepa: Pomysł szalony, ale gdyby ktoś oferował taki uchwyt, na dodatek z odchylaniem i homologacją. chyba byłbym pierwszy w kolejce aby go nabyć. Główna i najpoważniejsza wada ograniczająca skręt przy manewrach do tyłu byłaby praktycznie nie aktualna. Co o takim rozwiązaniu myślicie ? Ja niestety myślę jak sobie z tym problemem poradzić, bo oprócz rowerów wożę zawsze na samochodzie dwie deski windsurfingowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekwwa.

 

Kierownica i przednie koło do góry. Można by tez nie całkiem do pinu. Pamiętam ja dawno temu na parkingu rowerowym stawiało się rowery prawie do pionu. To jest na razie pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekwwa.

 

Kierownica i przednie koło do góry. Można by tez nie całkiem do pinu. Pamiętam ja dawno temu na parkingu rowerowym stawiało się rowery prawie do pionu. To jest na razie pomysł.

 

Już kumam. Ciekawy pomysł. Faktycznie można zrobić zaczep na dyszlu na tyle koło a przednie mocować na wysokości przedniej szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie widzę. A gdzie punkt oparcia? I co z siłami odśrodkowymi przy skrętach(zakrętach)? Bo choć to tylko rower, to chyba inaczej rozkładają się masy statyczne przy takim przewozie niż przy klasycznym na dyszlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż czemu nie przewozić rowerów na dyszlu nie poziomo a PIONOWO ?

 

wożą tak rowery grupy kolarskie na busach :-] dokładniej mówiąc na tyle busa wisi do 6 rowerów kierownica do góry tyle że bez przedniego kola żeby nie odstawały tak mocno Miałem z tym styczność chyba z 5 razy w życiu jak na wyścigi się jeździło :hop1: niestety małolat byłem i niewiem jak te twory były skonstruowane i wykonane :przyczepa: przy takich wyjazdach najróżniejsze cuda się widziało :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno bez fachowego podejścia konstruktorskiego nie obeszłoby się. Konstrukcja mocowania byłaby do sztywnej ramy i to wzmocniony. Punkt środka ciężkości podniósł by się, ale to kwestia sztywności mocowania, byleby się przyczepka na bok nie przewróciła :przyczepa: . A może pójść jeszcze dalej i wprowadzić mechanizm obracania o 90 stopni, tak że podczas jazdy rowery byłyby w pozycji poziomej a podczas manewrów i też jazdy w pozycji pionowej. Trochę ta konstrukcja by się rozbudowała ale dla konstruktorów po obliczeniach wytrzymałościowych i dynamicznych może coś by się dało zrobić. W końcu to nie rakieta kosmiczna czy samolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.