Skocz do zawartości

Co to za urządzenie???


bambosz99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie bardzo wiedziałem gdzie to wrzucić i postanowiłem tutaj

Tak jak w temacie mam pytanie. Co to za urządzenie i jakie zastosowanie może mieć w przyczepie? :piwko: Z napisu i schematu można wywnioskować że to ma związek z ładowaniem dwóch akumulatorów.

Dodam że zostało to po poprzednim właścicielu wraz z prostownikiem i przetwornicą.

post-116024-imported-86c2be3f-5777-4482-b78a-7a47747ce2e2_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładować dwa akumulatory

A może ma to związek z doładowywaniem akumulatora w przyczepie z alternatora w samochodzie? Miało by to sens bo aku w przyczepie jest przeważnie o większej pojemności.

Może jakaś podpowiedź jak to wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek brawo, Panie lepciak grunt to być elektrykiem.... i postarać się a nie wymyślać jakieś odległości.

jest to jak przedmówcy pisali filtr, który pozwala na "zarządzanie" ładowaniem 2 akumulatorów ołowiowiowych od 6 do 24 V ładowanych z jednego źródła prądu (np alternator, systemy słoneczne, ładowarki itp.). Dla prądu ładowania do max 10A (z chłodzeniem np radiator -20A).!!!. nalęzy układ zabezpieczyć bezpiecznikiem 20A

Prąd ładowania jest dzielony w taki sposób, że rozładowany akumulator będzie bardziej ładowany niż akumulator, który jest prawie naładowany. Jest idealny dla sytuacji w samochodach kempingowych jeśli jeden akumulator obsluguje nam sprzęty a drugi akumulator musi pozostać naładowany w celu uruchomienia silnika. producent nie mówi nic o pojemnościach podłączanych akumulatorów a tym bardziej odległości urządzenia od aku!. na pewno nie należy podłączać 2 aku o 2 rożnych napięciach.

Wygląda na to że teraz już wiem prawie wszystko o tym urządzeniu :)

Ale mam teraz kolejne pytania:

Czy to urządzenie jest może (może spełniać funkcje) regulatorem ładowania?

Gdzie (na którym kablu) zamontować ten bezpiecznik 20A (domyślam się że na + między tym urządzeniem a źródłem zasilania ale nie jestem pewny)?

Czy można to wykorzystać tylko do jednego aku?

Czy źródłem zasilania może być prostownik?

 

sorki za może banalne pytania ale.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam teraz kolejne pytania:

Czy to urządzenie jest może (może spełniać funkcje) regulatorem ładowania?

Gdzie (na którym kablu) zamontować ten bezpiecznik 20A (domyślam się że na + między tym urządzeniem a źródłem zasilania ale nie jestem pewny)?

Czy można to wykorzystać tylko do jednego aku?

Czy źródłem zasilania może być prostownik?

 

Najlepiej napisz co będziesz miał.

W tedy będzie lepiej odpowiedzieć na pytania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wszystko jest w fazie prób i dlatego te wszystkie pytania, ale to co planuje zrobić najlepiej widać na schemacie (wybaczcie jego prostotę i małą dokładność ale nabazgrałem tak jak umiałem) :)

A dokładnie chcę zamontować w przyczepie na stałe prostownik (jak na zdjęciu) i mam wątpliwość czy jest to taki sam prostownik mikroprocesorowy jaki polecają na tym forum koledzy w wątku o magazynowaniu prądu. Dlatego zastanawiam się nad tym urządzeniem (skoro go ktoś dołożył) czy mogę go wykorzystać jako regulator ładowania do tego prostownika.

W niedalekiej przyszłości zamierzam też dodać solar i zastanawiam się czy pod taki regulator od solaru można podpiąć zamiast solaru prostownik?

 

To co posiadam:

Aku kwasowy (chyba 80Ah bo to angielskie ustrojstwo nie ma tego wyraźnie napisanego)

Prostownik (ful automat) max prąd ładowania 8A, max pojemność aku 120Ah (ale mogę zamienić na inny transformatorowy 4A)

Przetwornicę 12/230V 600W

w/w urządzenie

 


Schemat

post-116779-imported-4dc80275-a6cf-4bf7-a992-05cac28d9273_thumb.jpg

 

Prostownik

post-116779-imported-73806ab9-bdfa-40c8-be08-0aac62f1c1f0_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiszon

Jest idealny dla sytuacji w samochodach kempingowych jeśli jeden akumulator obsluguje nam sprzęty a drugi akumulator musi pozostać naładowany w celu uruchomienia silnika.

Przecież to napisałem ale Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi i od razu bijesz pianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiszon, no to pojechałeś kolego po tym moim schemaciku :)

Rozumiem że P1 i P2 to przekaźniki które miały by sterować tym co będzie doładowywać aku w przyczepie. Ja jestem prosty facet i wstawiłem tam taki zwykły przełącznik (jak będę w przyczepce to zrobię zdjęcie) za pomocą którego wybieram czy to ma być prostownik czy solar (będzie dopiero w przyszłości)

Na razie nie posiadam żadnego regulatora i zaznaczyłem go tylko tak :) . Ale będzie to jakiś regulator do solaru żeby aku nie zagotował.

Ale podoba mi się ten temat z doładowywaniem aku w przyczepie z alternatora w czasie jazdy.

Czekam na więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.